Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisen ammatti kiinnostaa miestä niin vähän? Ovatko miehet vaan niin tylsiä?

Vierailija
29.09.2025 |

Täällä on usein puhuttu siitä, että miksi naisia kiinnostaa aina tietää mitä mies tekee työkseen, ja sen oletetaan liittyvän miehen statukseen tai tuloihin.

Minua kiinnosti kun tutustuin mieheeni se, mitä hän tekee työkseen ja missä. Eikä se liittynyt mitenkään ajatukseen hänen palkastaan tai statuksestaan, vaan se kertoo hänen luonteenstaan mihin ammattiin hän on suuntautunut ja miksi, ja se on ylipäätään mielenkiintoista. Minä kysyn toisilta naisiltakin mitä he tekevät työkseen. En kysy onko mies ja lapsia, tai edes että onko kissaa vaikka kovasti kissoista tykkään. Vaan minusta on erittäin mielenkiintoista keskustella toisten työstä, tai jos sattuu että ollaan samalla alalla, sekin tuo hyviä puheenaiheita pitkäksi aikaa. 

Jos mies ei seurustelun alussa kysyisi mitä minä teen työkseni, tulkitsisin sen siten, että häntä ei vaan kiinnosta, en minä, eikä ylipäätään mielenkiintoiset keskustelut, eli hän on tylsä. Arvatenkin mennään sitten jonkun hänen harrastuksensa mukaisiin keskusteluihin, joko penkkiurheilija, itse urheilee tai ruuvaa autoja illat pitkät, tai luoja paratkoon, metsästää kuten tätini mies. Ihan kiva että on hirvenlihaa aina pakkasessa, mutta kyllä se on vaimolle raskasta olla kaikki viikonloput yksinään syksyisin vuosikymmenestä toiseen. Joten kyllä sekin pitää kysyä mitä harrastaa, että tietää onko parempi olla kiintymättä mieheen joka on naimisissa harrastuksensa kanssa (joissain tapauksissa työnsä).

Me olemme puhuneet mieheni kanssa aina paljon kaikenlaisista asioista, politiikasta, yhteiskunnallisista asioista ylipäätään, mietimme asioita omien ammattiemme kautta jne. Toki puhumme perheestä, sukulaisista, naapureista jne. tavallisista asioista, ollaan väitelty uskonnostakin... mutta tylsää olisi, jos mun miestä ei pätkääkään kiinnostaisi mitä minä teen työkseni, koska haluan keskustella asioista mitä työssäni kohtaan, mieheni kanssa. Toki puhun aikuisen tyttäreni kanssa myös, mutta mies on tuossa vierellä joka päivä, ja hänelle kerron töistä tullessa ensimmäisenä kuulumiset ja kysyn häneltä miten hänellä meni töissä jne.

Kommentit (331)

Vierailija
281/331 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän on aiheita, jotka eivät ole henkilökohtaisia. Työ on ehkä yksi vähiten henkilökohtaisia, toisena ehkä juuri ja juuri harrastukset. 

Miksi sun pitää mennä heti henkilöön? Etkö osaa yleistä keskustelua? Jos et, niin olet tosiaan sosiaalisesti lahjaton. 

treffeillä on tarkoitus tutustua siihen uuteen henkilöön.

Vierailija
282/331 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työ on vain työ, enkä minä ainakaan itseasiassa edes valinnut alaani vaan työskentelen sillä alalla mihin on koulutus. Se miksi kouluttauduin oli silloin vielä lapsena pitkälti vanhempien idea. Itse olisin kouluttautunut aivan muuhun. En tykkää ylipäätään puhua työstä, se jää ovien sisäpuolelle kun lähden töistä. Naisen työssä tärkeää on lähinnä vain se että on työpaikka ja käy töissä. Se kertoo ihmisestä sen että on ylipäätään sisältöä päiviin. Mies 40v 

Sekin, että työ on sinulle vain työ, kertoo sinusta enemmän kuin uskotkaan. Sen takia näitä kysymyksiä juuri kysytään. Ihminen, jonka mielestä työn tulee heijastaa intohimoa, arvoja ja luonnetta, saattaa kokea, että tuollaisen ajatusmaailman omaavat ihmiset eivät ole hänelle sopiva kumppani. Työhön intohimoisesti suhtautuva ihminen ei ajatte

Sinä ajattelet sen noin. Minulla ei ole suurta intohimoa työtä kohtaan, lähinnähän se on pakko vain käydä töissä. Vaikka se työ on usein tylsääkin, se nimenomaan tuo silti päiviin sisältöä ja on merkityksellistä elämän kannalta ja tuo hyvää oloa. Esim vaikka olen pienituloinen (netto vain reilu 2000€) minulla on se työpaikka ja se on mahdollistanut vaimoni kanssa jolla samanlaiset tulot yhteisen yli 200 000€ talolainan jolla rakennettiin uusi koti ja se uusi koti on tuonut unelmia elämään. Sekä se että aamulla lähden töihin, lapset kouluun jne. On merkityksellistä päivärytmin osalta, joka taas on tärkeää jo terveydenkin kannalta että on tekemistä. Kuitenkin näen että pitäisi olla jollain tavalla pervo että siitä työstä saisi niin paljon nautintoa, että siitä haluaisi vielä kotona jankata. Mies 40v

Mitä pervoa on siinä, että haluaa puhua kumppaninsa kanssa työstään? Oma mieheni puhuu työstään joka päivä. Ei se ole minusta mitenkään maailman kiinnostavinta, mutta hänestä on ja kuuntelen ihan mielelläni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/331 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan keskustella mahdollisen treffikumppanin kanssa työstä ja tulevaisuuden tavoitteista uran suhteen, koska nämä määrittävät osittain sen olenko kiinnostunut hänestä ja sen, että olemmeko yhtäänsopivia. Ei toki ole ainoa mittari, mutta yksi tärkeä asia muiden joukossa.

Vierailija
284/331 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyn vaikka treffeillä kahden eri miehen kanssa, ja toinen on esimerkiksi opettaja ja toinen maailmaa kiertävä DJ, niin tietenkin heidän ammattinsa vaikuttaa paljon siihen, millaista yhteiselämämme voisi olla. Opettajan kanssa elämä olisi rutiininomaisempaa, kun taas DJ:n kanssa pitäisi pohtia, pystynkö matkustamaan hänen mukanaan vai pystynkö sopeutumaan siihen, että hän on usein poissa.

Vierailija
285/331 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan eikä mikään ole niin tylsä asia kuin nainen.Seksiä lukuunottamatta täysin turhia miehille

Sinulle noin. Mutta jos olisi yleisesti totta, niin ei kai olisi olemassakaan mitään parisuhdemallia. 

Vierailija
286/331 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työ on vain työ, enkä minä ainakaan itseasiassa edes valinnut alaani vaan työskentelen sillä alalla mihin on koulutus. Se miksi kouluttauduin oli silloin vielä lapsena pitkälti vanhempien idea. Itse olisin kouluttautunut aivan muuhun. En tykkää ylipäätään puhua työstä, se jää ovien sisäpuolelle kun lähden töistä. Naisen työssä tärkeää on lähinnä vain se että on työpaikka ja käy töissä. Se kertoo ihmisestä sen että on ylipäätään sisältöä päiviin. Mies 40v 

Sekin, että työ on sinulle vain työ, kertoo sinusta enemmän kuin uskotkaan. Sen takia näitä kysymyksiä juuri kysytään. Ihminen, jonka mielestä työn tulee heijastaa intohimoa, arvoja ja luonnetta, saattaa kokea, että tuollaisen ajatusmaailman o

Jos näin olisi ei yhtiönhallituksissa olisi yöi 7kymppisiä. Urqohjukset on monesti työnarkomaaneja

Vierailija
287/331 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin kysyä kumppaniehdokkaan työn luonteesta tai onko työhönsä tyytyväinen kysymättä suoraan mitä tekee:

Oletko vuorotyössä/päivätyössä?

Voitko tehdä työtäsi etänä?

Joudutko työssäsi paljon matkustamaan?

tai

Pidätkö työstäsi?

Haluaisitko tehdä jotain muuta työtä kuin nyt teet?

Näin tehden hän voisi jatkaa halutessaan kertomalla mitä tekee työkseen tai jättää tarkentamatta ja vastata vain kysymyksiin.

Vierailija
288/331 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas pidän ihmisiä, jotka muodostavat sosiaalisen käyttäytymisensäkin työn kautta, puolestaan todella tylsinä. Suurimman osan päivätyö kun on aika tylsää ja ei sitä työelämää huvita enää vapaa-ajalla elää. Työt jätetään sinne töihin jonne aamulla voi sitten taas palata, en todellakaan haluaisi mennä töiden jälkeen perjantai-iltana treffeille juttelemaan aamupalaverista, kuukauden toimintasuunnitelmasta ja yhteistyökumppaneista tai kuunnella kun deitti paasaa vastaavaa. Kyllä ne harrastukset ja niistä jutteleminen avartaa vapaa-aikana omaa mieltäni enemmän kuin toisen työmyyräilytarinat.

Minä ja ap varmaan pidettäisiin toisiamme ihan helkkarin tylsinä ja raskaina ihmisinä, vaikkakin omasta mielestämme olemme varmasti todella kiinnostavia, inspiroivia ja moniulotteisia persoonia. Niin me ollaan erilaisia.

Vierailija
289/331 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas pidän ihmisiä, jotka muodostavat sosiaalisen käyttäytymisensäkin työn kautta, puolestaan todella tylsinä. Suurimman osan päivätyö kun on aika tylsää ja ei sitä työelämää huvita enää vapaa-ajalla elää. Työt jätetään sinne töihin jonne aamulla voi sitten taas palata, en todellakaan haluaisi mennä töiden jälkeen perjantai-iltana treffeille juttelemaan aamupalaverista, kuukauden toimintasuunnitelmasta ja yhteistyökumppaneista tai kuunnella kun deitti paasaa vastaavaa. Kyllä ne harrastukset ja niistä jutteleminen avartaa vapaa-aikana omaa mieltäni enemmän kuin toisen työmyyräilytarinat.

Minä ja ap varmaan pidettäisiin toisiamme ihan helkkarin tylsinä ja raskaina ihmisinä, vaikkakin omasta mielestämme olemme varmasti todella kiinnostavia, inspiroivia ja moniulotteisia persoonia. Niin me ollaan erilaisia.

"Suurimman osan päivätyö kun on aika tylsää"

Itse taas pidä ihmisiä, jotka valitsevat tylsän työn tylsinä.

Vierailija
290/331 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suurimman osan päivätyö kun on aika tylsää." Miten sinä suhtaudut, jos treffikumppanisi työ on siellä täällä ympäri Suomen epäsäännöllistä keikkatyötä? Itse pitäisin tuota hyvin hankalana, kun ikinä ei voi suunnitella mitään, kun samaan aikaan voi tulla työkeikka. Toki jotkut tykkää oll koko ajan varuillaan, jos vaikka tuleekin mahdollisuus nähdä kahden tunnin ajan viiden minuutin varoajalla. Minä en.

Vierailija
291/331 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ohjautuu peniksellä, ei aivoilla. Naiset ohjautuvat aivoilla, ei vaginalla.

Kumpihan mahtaa olla fiksumpi, ihmisen ylä- vai alapää?

Silti suurin osa miehistä on johtaja asemassa. Eikö ärsytä olla tyhmempi kun p-e-nis

Vierailija
292/331 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin kysyä kumppaniehdokkaan työn luonteesta tai onko työhönsä tyytyväinen kysymättä suoraan mitä tekee:

Oletko vuorotyössä/päivätyössä?

Voitko tehdä työtäsi etänä?

Joudutko työssäsi paljon matkustamaan?

tai

Pidätkö työstäsi?

Haluaisitko tehdä jotain muuta työtä kuin nyt teet?

Näin tehden hän voisi jatkaa halutessaan kertomalla mitä tekee työkseen tai jättää tarkentamatta ja vastata vain kysymyksiin.

Ihan hyviä kysymyksiä kaikki, mutta olisi kyllä aikamoinen red flag jos mies ei haluaisi kertoa mitä työtä tekee. Ehkä jos on joku palkkamurhaaja niin ymmärrän salailun, muuten aika normisettiä työkuvioista puhuminen kumppania etsittäessä.

Vierailija
293/331 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Suurimman osan päivätyö kun on aika tylsää." Miten sinä suhtaudut, jos treffikumppanisi työ on siellä täällä ympäri Suomen epäsäännöllistä keikkatyötä? Itse pitäisin tuota hyvin hankalana, kun ikinä ei voi suunnitella mitään, kun samaan aikaan voi tulla työkeikka. Toki jotkut tykkää oll koko ajan varuillaan, jos vaikka tuleekin mahdollisuus nähdä kahden tunnin ajan viiden minuutin varoajalla. Minä en.

Tuo on just yksi niistä asioista minkä takia noista on keskusteltava. Esim. itsellä on kumppani, joka joutuu matkustelemaan työn vuoksi todella paljon. Ei ainoastaan toiselle puolelle maata vaan ympäri maailma, mutta onneksi koska oma työ on sellaista, että voin tehdä sitä hyvin pitkälti diginä ja tarvitsen lähinnä toimivan nettiyhteyden työni tekemiseen niin voin matkustella hänen mukanaan ja jää enemmän yhteistä aikaa. 

Vierailija
294/331 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä mikä jossakin ammatissa kiinnostaa, oli sitten mies tai nainen. Ei mutta, normaalit ihmisethän arvottavat toiset vain rahan mukaan ja se on parempi ihminen joka tienaa enemmän kuin toinen.

Jotkut ammatit ovat äärimmäisen kiinnostavia, jotkut vähemmän, mutta jos kumppania olet hakemassa niin kuka haluaa sellaisen kumppanin, joka suhtautuu sinun tärkeisiin elämänvalintoihin kuten juuri tuohon uravalintaan välinpitämättömästi.

Jos naiselle se on 1 asia niin saa jäädä sen kanssa ihan kahden.

Vierailija
295/331 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ajatellaan, että vaikka Oulussa asuva 30-vuotias luokanopettaja Miika haaveilee 1-3 lapsesta, koirasta ja omakotitalosta, niin kai häntä kiinnostaa, että onko hänen tulevalla kumppanilla mahdollisuus toteuttaa näitä haaveita yhdessä.

Nimenomaan. Siinnä vaaditaan nuorta ikää ja omistautuneisuutta.

Vierailija
296/331 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen luovassa työssä kulttuurialalla, enkä edes tapailisi miestä, jota ei kiinnostaisi työni ja sen sisältö, ja joka ei arvostaisi alaani. 

eli olet naimisissa työsi kanssa.

Vierailija
297/331 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilö 1 on suuhygienisti. Henkilö 2 on Gigantissa asiakaspalvelija.

No niin, kertokaas nyt te työkeskeiset oikein tarkkaan, mitä kaikkea nämä ammatinvalinnat kertovat näistä kahdesta ihmisestä. Mitä arvoja ja persoonallisuuspiirteitä päättelette näiden tietojen perusteella? Ja täsmentäkääs myös, miten nämä eri ammatit näkyvät parisuhteen arjessa (muuten kuin ajallisesti), ero kun kuulemma on suuri.

Ovatko he homoja?

Vierailija
298/331 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa on erittäin paha ajatusvääristymä.

Ammatti ei todellakaan kerro yhtään mitään kenenkään luonteesta, koska harva pääsee mihinkään "toiveammattiin", vaan joutuu ottamaan sen työn minkä sattuu saamaan, vaikkei se vastaisikaan omia kiinnostuksia.

Tän takia minulla on pitkä duunari historia.

-juristi.

Vierailija
299/331 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole AP ja ymmärrän pointtisi, mutta haluan silti sanoa, että sekin kertoo jotain ihmisestä, jos tyytyy siihen mihin sattui pääsemään. Moni jatkaa sinnikkäästi hakeutumista sinne minne oikeasti haluaa tai edes jollekin toiselle kiinnostavalle alalle. Se ei ole helppoa, mutta kertoo päättäväisyydestä. Eli kyllä ammatti voi myös heijastaa sitä, kuinka pitkälle on valmis yrittämään unelmiensa eteen. 

Luuletko oikeasti muka, että minä tai moni muukin samassa tilanteessa oleva ei hakisi muutakin? Olet yhtä naivi kuin ap!

Niin, no jos tuo nykyinen ammattisi on sinulle vain väliaikainen etappi, niin silloin kumppaniehdokasta tavatessa kannattaa tuoda asia esille. Se, että sanot "olen tarjoilija", ja se, että sanot "olen

Haluan koti-isäksi. Miten tuleva vaimo tukee tätä? Alkaako hän kotiäidiksi vai paskat muista?

Vierailija
300/331 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa on erittäin paha ajatusvääristymä.

Ammatti ei todellakaan kerro yhtään mitään kenenkään luonteesta, koska harva pääsee mihinkään "toiveammattiin", vaan joutuu ottamaan sen työn minkä sattuu saamaan, vaikkei se vastaisikaan omia kiinnostuksia.

Kertoohan se todella paljon ihmisestä. Ne, jotka pääsevät toiveammattiinsa tai ainakin uralle joka on heistä kiinnostava, ovat todennäköisesti sinnikkäämpiä, pitkäjänteisempiä, tavoitteellisempia, älykkäämpiä, päättäväisempiä, innovatiivisempia, ongelmanratkaisukykyisempiä, sopeutumiskykyisempiä  ja itsevarmempia ja omaavat paremman itsekurin kuin ne, jotka eivät pääse.

Rikkaat vanhemmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän