Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Nuoret miehet voivat niin pahoin että he eivät kykene edes siviilipalvelukseen, jopa puolet joutuu keskeyttämään siviilipalveluksen

Kommentit (640)

Vierailija
521/640 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään respektiä sua kohtaan. Sua en löisi turpaankaan. 

Sä olet alinta kastia eikä sellaisten respektejä kaipaa kukaan. Mutta minä sen sijaan kyllä hakkaisin mielelläni sut sellaiseen kuntoon, että olisit vihannes loppuikäsi. 

Vierailija
522/640 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sut löydetään heti kun joudut esittämään henkilöllisyystodistuksen ja jos tulee sota, jossa NATO on mukana (eli Tanska on mukana) niin henkilöllisyyksiä tarkistetaan joka päivällä kaduilla. Eli turha luulo, et pääse karkuun. Sun kohtalo on maata eturintamalla kuula kallossa. 

unissas löydetään, saat mennä sinne ihan itse kaltaistesi kanssa vähän puolustamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/640 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä olet alinta kastia eikä sellaisten respektejä kaipaa kukaan. Mutta minä sen sijaan kyllä hakkaisin mielelläni sut sellaiseen kuntoon, että olisit vihannes loppuikäsi. 

Älä nyt. Ei vihannekselle voi suuttua

Vierailija
524/640 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt. Ei vihannekselle voi suuttua

Vierailija
525/640 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leningradin paja lietsoo epävarmuutta ja eripuraa kaikilla elämän aloilla.

Kuten Sale sanoi, pätee kumminkin 1340 km maarajaa ryshien kanssa kuin ei rajaa laisinkaan. Tämän tajuaa jokainen täyspäinen suomalainen

Vierailija
526/640 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sut löydetään heti kun joudut esittämään henkilöllisyystodistuksen ja jos tulee sota, jossa NATO on mukana (eli Tanska on mukana) niin henkilöllisyyksiä tarkistetaan joka päivällä kaduilla. Eli turha luulo, et pääse karkuun. Sun kohtalo on maata eturintamalla kuula kallossa. 

unissas löydetään, saat mennä sinne ihan itse kaltaistesi kanssa vähän puolustamaan.

Voi voi vihannes parka. Karkuun ei päässyt edes WW2:ssa ja nykyään on keinot parantuneet melkoisesti. Sulla on maksimissaan 2 viikkoa sen jälkeen kun/jos sota alkaa kunnes jät kiinni tarkistuksessa ja sitten alkaa matka kohti etulinjaa. Mieti sitä vihannes kun yrität nukkua ensi yönä :) 

Vierailija
527/640 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolustaa sitä ja harjoitella rakentamista siinä. Tehdä jotain elämäsä ja puuhastella, eikä vain möllöttää vuokrakämpässä ja makssaa palkasta 3/4 siihen. Mun isän kanssa ollaan rakennettu talo joskus. Se oli kivaa puuhaa.

Miksi nuorille miehille ei anneta kannustusta että ylityöt kannattaa ja kova työnteko kannattaa ja voi saaada tästä Suomi nimisestä maasta jotain itselleen hankitttua?

Miksi työstä saa vain selän kipeäksi ja maksettua vuokran ja kuun lopussa on rahat aina loppu, vaikka ei edes kunnon kännejä päässyt viikonloppuisin vetämään, vaan muutaman keppanan vain ja baariin tai minnekään ei ole varaa mennä.

Miks tämmöstä puolustaisi kun ei mitään saa itselleen?  

Vierailija
528/640 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se minkä minä olen huomannut niin mitä älykkäämpi nuori sitä vähemmän haluaa asepalvelukseen. Keinot sen välttelemiseksi on kyllä keksitty. Älykkäät ihmiset kyllä ymmärtävät mitä sota tarkoittaa.

Vierailija
529/640 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et voita mua. Treenaan päivittäin neljä tuntia kamppailua ja herään ennen aamuteeveetä lenkille. Sä et voita mua yksinkertaisesti. Olen kova pala. Voitan sut ihan milloin vain ja ihan missä vain ja ihan miten päin vain, vaikka suoran yöllä sängystä kiskaistuna. Mutta en tee sitä. 

Et ole sen arvoinen. 

Vierailija
530/640 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se minkä minä olen huomannut niin mitä älykkäämpi nuori sitä vähemmän haluaa asepalvelukseen. Keinot sen välttelemiseksi on kyllä keksitty. Älykkäät ihmiset kyllä ymmärtävät mitä sota tarkoittaa.

Varmaa kuolemaa rikkaiden omaisuuden puolustamisen vuoksi. Turha kuolema.

Vierailija
531/640 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanskalasena en osallistu Suomen sotiin.  9 vuotta aikaa ollut oppia kieli työskennellä täällä ja on c-paperit hankittu. 

Kuole sinne sotaan. Minä käyn duunissa ja treenaan itseäni varten. 

Vierailija
532/640 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitit kasvattaa lepsukoita. Nämä kuitenkin uhoaa Ylilaudalla, Mikki Hiiret

Missä ne isät ovat?

Eiköhän äitien pitäisi tietää tuo?

Vierailija
533/640 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on vladimir onnistunut luomaan kiilaa suomalaisten väliin. Valtava joukko parhaassa miehen iässä olevia nuoria mihiä kiljuu täällä kuin pikku porsaat, kun eivät tole onnistuneet elämässään, ihan omaa laiskuuttaan ja saamattomuuttaan . Katselevat varmaan sitten vierestä kun omat äidit ja siskot raiskataan ja kun sota on valitettavasti aika raakaa, niin siinä taitaa olla omakin takapuoli koetuksella. Sen jälkeen siperiaan kolmenkymmenen asteen pakkasee kaivamaan maata, ruokana yksi korppu ja tassillinen kaalikeittoa. Kelpaa siellä sitten uhota että minäpä en mihkään armeijan orjaksi rupea. Toivottavasti ymmärrette edes viimeistään silloin hävetä.

Vierailija
534/640 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kermapersevanhempien kasvattamia nuoria miehiä.

Sanoo nimetön trolli anonyymillä palstalla...

Vierailija
535/640 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti pitää muistaa, että siviilipalvelukseen hakeutuu jo lähtökohtaisesti tyypit, joista osa ymmärtää itse, että on jotain auktoriteetti ongelmaa tai mielenterveyden kanssa haasteita.

Ongelmia siis tulee, yrittää mitä tahansa.

Jos mitään vakaumusta ei ole, niin tottakai puolen vuoden armeija on helpoin rästi suorittaa.

Jos pää ei kestä siviilipalvelusta, niin miten mahtaa onnistua pitkäjännitteinen opiskelu ja kurinalainen töissä käyminen, joka usein edellyttää varhaisia aamuherätyksiä ja sopeutumista tiettyhin arkirutiineihin.

Jos ymmärrys on tuota tasoa, niin päädyt varmaan "isona" trollaamaan vauvalle...

Vierailija
536/640 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele. Some ja media tekee kaikkensa, että ihmiset voisivat huonosti.

Vierailija
537/640 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti pitää muistaa, että siviilipalvelukseen hakeutuu jo lähtökohtaisesti tyypit, joista osa ymmärtää itse, että on jotain auktoriteetti ongelmaa tai mielenterveyden kanssa haasteita.

Ongelmia siis tulee, yrittää mitä tahansa.

Jos mitään vakaumusta ei ole, niin tottakai puolen vuoden armeija on helpoin rästi suorittaa.

Jos pää ei kestä siviilipalvelusta, niin miten mahtaa onnistua pitkäjännitteinen opiskelu ja kurinalainen töissä käyminen, joka usein edellyttää varhaisia aamuherätyksiä ja sopeutumista tiettyhin arkirutiineihin.

Hyvin. Nuorempi ex-kollega oli sähköarska-insAMK-DI, ja ns C-mies. Erittäin kova luokan osaajqz innovatiivinen ja hyvinkin venymiskykyinen.

Harmi että kilpailija pisti enemmän tuohta kekoon, lähti meiltä oltuaan kolmisen vuotta. Ei uskonut p

Aika monelle (turhan monelle) tulee yllätyksenä, että se sivari voikin olla paljon kovempi tyyppi kuin yksikään intin käynyt. Vinkki: oli selkärankaa valita oma tie.

Vierailija
538/640 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rohkenen olla sitä mieltä, että näille "mielenterveysongelmaisille" tekisi hyvää parin kuukauden ohjelmoitu kesäleiri, jonka aikana mentäisiin  ajoissa nukkumaan, herättäisiin aikaisin ja päivien aikana olisi alusta alkaen säännöllinen ruokailurytmi ja sekä fyysistä että psyykkistä kuntoa kohottavia harjoituksia. Lisäksi normaalien kansalaistaitojen harjoittelua niiden osalta, joilla ne ovat puutteelliset.

Sinulle tuo varmasti tekisi hyvää. Varsinkin puheidesi perusteella olet niin kuutamolla, ettei mitään rajaa. Mutta kaikki eivät kykene oppimaan.

Vierailija
539/640 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen Puolustusvoimien aselajien ja osastojen saumatonta yhteistyötä on ilo seurata, kun kaikki halveksuu toisiaan :D Tykkimiehetkin oli jotain alikastia verrattuna jääkäreihin.

Erinomaista mainosta asepalvelukseen. En ihmettele lainkaan, että niin moni hakeutuu muualle. Tai hankkii ne "hullun paperit".

Vierailija
540/640 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomatkaa... tuollakin mt-kuntoutujalla oli nainen ja lapsi.

(Te,jotka väitätte että naisille kelpaa vaan rikas laatikkoleuka)

On tunnettu tosiasia että mielenterveyspotilailla, kuten myös päihdehörhöillä, riittää kyllä naisia. Tavalliset kunnolliset työssäkäyvät miehet jäävät ilman.

Kyllä tämä keissi vaikuttaa olevan ennemmin ihmishistorian vanhin juttu eli tuollaiset soitininstrumenttia plimpsuttelevat rakkauslaulujen hoilaajat on aina vetäneet naisia puoleensa "romanttisuudellaan".

Sama porukka voitti usein kaksintaistelut miekkailussa, nyrkkeilyssä ja pistooliammunnassa.

Eli tervemenoa keskiajalle. Kerro rutolle terkkuja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi