Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävää jos eläkkeelle pääsee vasta 67-vuotiaana

Vierailija
28.09.2025 |

Ja nyt olen vasta 52v. Joutuu sitä vielä kauan odottamaan. T. Valis 

Kommentit (202)

Vierailija
121/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko aina ollut että yksin asuva saa enemmän eläkettä kun puolison kanssa asuva?

Tuolta näkee.  Ennen kun alanuolittajat iskee.

https://laskurit.tyoelake.fi/fi/elakelaskuri

Miten tuosta näkee puolison kanssa asuvan tai yksin asuvan eläkkeiden suuruuserot? 

Yksin asuva ei saa suurempaa eläkettä. Leski saa leskeneläkettä, JOS menehtynyt puoliso on tienannut enemmän kuin leski. Jos menehtynyt puoliso on tienannut vähemmän tai samanverran kuin leski leskeneläkettä ei saa. Nämä voi katsoa Kelan sivuilta.

Vierailija
122/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

65.v mittarissa tuli ihan vasta, odotan ensimmäistä eläkemaksua tililleni.

Muutama tuttava on saanut työintoa kun ensimmäinen eläke napsahtanut, eivät etukäteen tarkastanut mitä on tulossa.  Vanhin niistä nyt 71v ja jatkaa vielä.

Nuoret eivät saa töitä, kun vanhat pierut roikkuvat niissä väkisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, nyt olet ihan yrittäjä😆

Vierailija
124/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sadat ihmiset elää erittäin pienillä korvauksilla, mutta just sulle ei riitä...Ei, sulle ei vaan kelpaa. Vaikka joskus väitit sitäkin, kuinka "olet tottunut vaatimattomiin oloihin". Sehän nyt tietysti oli vaan täyttä höpinää, jälleen kerran. 

Niin, en elä missään palatsissa nyt. En vaan pysty pahemmin liikkumaan, joten siihen tarvitsen taksia ja jos jään työmarkkinatuella, niin millä sen maksan? En mä mitään kela kyytejä kuitenkaan saa. On ajateltava kaikkia asioita. Karenssia yms.ap

Vierailija
125/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt 47v aivoissani oli jotain häiriötä ja kävin lääkärillä. Totesivat aivojen etuotsalohkon dementiaksi. 

Niin ei muistu toisinaan mitään päähän ja tänään kulkee ajatukset hyvin. Mulla on odotettavissa suht hyvin toimivia elinvuosia hyvässä lykyssä 10v. 

Sellasta. En edes mieti eläkepäiviä. Töihin ei mua oteta enään ja se on hyvä juttu kyllä. 

Toivon sinulle hyviä vuosia ja monta ! 

Vierailija
126/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, nyt olet ihan yrittäjä😆

Joka kuukausi yeliä maksan.ap

Vierailija
127/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten onkin eläkeläisen elämää seuraava 30 vuotta.

Vierailija
128/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini voi tuoda sulle ostokset, jos et itse muka pääse. Bussejahan teilläpäin ei tietenkään ole ja vaikka oliskin, et niitä pysty käyttämään. Kyllä se vaan taksi pitää olla, ei käy muut!

Vierailija
129/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valis, tuo loputtomien valitusten ja selitysten kruunaamaton kuningatar👸

Vierailija
130/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini voi tuoda sulle ostokset, jos et itse muka pääse. Bussejahan teilläpäin ei tietenkään ole ja vaikka oliskin, et niitä pysty käyttämään. Kyllä se vaan taksi pitää olla, ei käy muut!

Enhän mä mitään bussin rappusia ylös pääse ja sitten pitäisi olla rollaattori, kun en muuten pysy pystyssä.ap

Vierailija
131/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤦🤦🤦🤦🤦🤦

Vierailija
132/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä tykkään työstäni. ap

Vierailija
133/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon varmasti suomen nuorin eläkeläinen: 49-v !!!!!! Olen ollut eläkkeellä JO täytettyäni 15 vuotta. Mitäs siihen sanotta ????????? Kuka pystyyp laittooon paremmaks ??? Epäilen. 

Vierailija
134/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut eläkkeellä nyt neljä kuukautta. En todellakaan jäänyt enää töihin, vaiika pomo yritti maanitella jäämään vielä ylimääräiseksi vuodeksi. Sanoin, että palkkaa tilalleni joku nuori, he niitä töitä tarvitsevat ja oppivat nopeasti. 

Mitä tulotasoon tulee, niin eläkettä saan aika tarkkaan 56% siitä summasta, joka oli viime vuosieni työtuloa. Ei sillä pröystäillä, mutta toimeen kyllä tulee. Tässä vaiheessa kun ei paljon enää hankintoja tarvitse tehdä. Olen vielä toistaiseksi fyysisesti kunnossa ja pääkin vielä pelaa, niin aion nauttia elämästä ja siitä, että työ ei hallitse arkea. Olen esimerkiksi lähdössä marraskuussa kolmeksi kuukaudeksi pakoon pimeyttä ja kylmyyttä Aasiaan. 

Vierailija
135/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkat vaan valittamista ja kitumista lopun elämääsi. Ja niinhän sä teetkin, kun et muuta enää osaa.

Vierailija
136/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkat vaan valittamista ja kitumista lopun elämääsi. Ja niinhän sä teetkin, kun et muuta enää osaa.

Mä toivon, että mies ymmärtää, että työasiat voidaan hoitaa muulla tavoin kuin olemalla yhdessä.ap

Vierailija
137/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva olla vielä töissä 67-vuotiaana vaikka olisin voinut eläköityä 64-vuotiaana. Uskoisin, että jos tarvitsisi voisin työskennellä 70-vuotiaaksi. 

Vierailija
138/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ainut, todellinen "työ" on 💩jen provojen keksiminen tänne. Sairas ihminen, henkisesti.

Vierailija
139/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ainut, todellinen "työ" on 💩jen provojen keksiminen tänne. Sairas ihminen, henkisesti.

Kun tämä ei ole provo.ap

Vierailija
140/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän kertyy työssä olevalle koko ajan lisää eläkettä. Mitä valittamista?

Ja huomaa, nykyään monet ottavat työn vaikka ovat vanhuuseläkkeelle päässeet jo.  Kertyy koko ajan lisää eläkettä, jota täytyy kuitenkin erikseen hakea siihen maksussa olevaan lisättäväksi. 

Ahneus!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi