Järkyttävää jos eläkkeelle pääsee vasta 67-vuotiaana
Ja nyt olen vasta 52v. Joutuu sitä vielä kauan odottamaan. T. Valis
Kommentit (202)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista duunia teet, Valis? Sinulla olisi vielä 15 vuotta eläkeikää, niin tässä ehtisi vaihtamaankin ja tehdä 15 vuotta jotain sellaista duunia, jossa viihtyisi! Ja eihän se alin eläkeikä ainakaan vielä ole 67:ään noussut.
Olen yhteisessä yrityksessämme töissä eli teen asiakaspalvelua. En pysty sairauksien takia fyysisiin töihin ja opiskelemaan en oppimisvaikeuksien takia pysty. Joten ei ole muita mahdollisuuksia. Olen hakenut toki muita tällaisia töitä joita nyt teen, jotta ei tarvitsisi olla miehen kanssa. En vaan ole koskaan työllistynyt mihinkään.ap
Oletko siis yrittäjänä vai työntekijänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista duunia teet, Valis? Sinulla olisi vielä 15 vuotta eläkeikää, niin tässä ehtisi vaihtamaankin ja tehdä 15 vuotta jotain sellaista duunia, jossa viihtyisi! Ja eihän se alin eläkeikä ainakaan vielä ole 67:ään noussut.
Olen yhteisessä yrityksessämme töissä eli teen asiakaspalvelua. En pysty sairauksien takia fyysisiin töihin ja opiskelemaan en oppimisvaikeuksien takia pysty. Joten ei ole muita mahdollisuuksia. Olen hakenut toki muita tällaisia töitä joita nyt teen, jotta ei tarvitsisi olla miehen kanssa. En vaan ole koskaan työllistynyt mihinkään.ap
Yrittäjä.ap
Itse 70 plus ja teen kokoaikatyötä. Ihan kiitollinen että pysyn nuorena ja ajan tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjä.ap
Ok.
Olen nyt 47v aivoissani oli jotain häiriötä ja kävin lääkärillä. Totesivat aivojen etuotsalohkon dementiaksi.
Niin ei muistu toisinaan mitään päähän ja tänään kulkee ajatukset hyvin. Mulla on odotettavissa suht hyvin toimivia elinvuosia hyvässä lykyssä 10v.
Sellasta. En edes mieti eläkepäiviä. Töihin ei mua oteta enään ja se on hyvä juttu kyllä.
Ap ei ole mitään muuta, kuin samoista asioista valittava, jankkaava trolli. Ei kannata uskoa, mitä se täällä höpisee.
Vierailija kirjoitti:
Olen 67v ja ajattelin jatkaa töissä vielä vajaa kolme vuotta.
Olen nuorena asunut ulkomailla. Siellä eläkeikä oli 67 vuotta. Kansalla on eri geeniperimä kuin suomalaisilla ja ehkä heidän terveytensä oli yleisesti parempi kuin täällä. Lapsen päiväkodissa iäkäs henkilö nosti ja kantoi pikkuisia koko työpäivän.
No sullehan ei kelpaa yhtään mikään, mitä sulle ehdotetaan.
Kärsi, kärsi! Kirkkaimman kruunun saat😇
Vierailija kirjoitti:
pian ikäraja on 80v ettei tarvitse maksaa lainkaan eläkkeitä koskaan
ja pian kaikki eläkkeistä säästyvät rahat on siirretty rikkaan rahastavan EU eliitin tileille, EU Ursula kärjessä...
Ajatelkaa kuinka kätevää. Kun vanhojen kansalaisten lääkärillepääsyä on niin paljon heikennetty, niin tuloksena on se, ettei heitä pian ole elossa eikä heille tarvitse maksaa eläkettä.
Kaikki ei edes pääse eläkkeelle.
Onhan se täysin kohtuutonta pitää yli kuuskymppisiä töissä.
Vierailija kirjoitti:
No sullehan ei kelpaa yhtään mikään, mitä sulle ehdotetaan.
No mä tykkään työstäni enkä tule jollain työmarkkinatuella kuitenkaan toimeen, niin ei jää paljon vaihtoehtoja. ap
Ai, nyt sä kuvittelet että joku olis muka SULLE kateellinen🤣🤣🤣🤣🤣
Hienostipa sait tuonkin väännettyä ja käännettyä, wau!!
Vierailija kirjoitti:
Onhan se täysin kohtuutonta pitää yli kuuskymppisiä töissä.
Ja kaikkihan sen näkee eteti niistä ole mihnkään. Hitaita ja ihan uuvatteja muistinsa kanssa. Pelkkää haittaa.
Eläkeikä pitäisi olla 55v
Vierailija kirjoitti:
Mitä säkin oikein valitat, kun et eläissäsi ole mitään kunnollista työtä edes tehnyt? Nytkin sun ainoa työsi on vastata välillä puhelimeen, ja senkin sä teet kotona istuen. Onpa raskasta, huh huh 🥵
t.siivooja 63v
Tässä on taas esimerkki ihmisestä, joka ei ymmärrä muiden työpanosta.
Esimerkiksi metatyöt (=suunnittelu ja organisointi) on tällaiselle ihmiselle täysin käsittämätön juttu. Hän ei ymmärrä, että muukin työ voi olla raskasta kuin varsinainen fyysinen tekeminen. Jos ihan tarkkoja ollaan, niin sopivan raskas (ei kuitenkaan kuluttava) ruumiillinen työ on ihmisen hyvinvoinnin kannalta todella hyvä juttu, sillä ihminen on luotu liikkumaan, eikä tuijottamaan ruutua ja klikkaamaan hiirtä (eli siis oikeasti tekemään aivotyötä). Lisäksi ruumiillisen työn tekijän työt jää työpaikalle, eikä seuraa kotiin ja pahimmassa tapauksessa aamyön tunneille sänkyyn asti.
Kaikki työ on arvokasta ja etenkin huonosti organisoituna ja pakkotahtisena kuluttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ai, nyt sä kuvittelet että joku olis muka SULLE kateellinen🤣🤣🤣🤣🤣
Hienostipa sait tuonkin väännettyä ja käännettyä, wau!!
Tuntuu tuo siivooja 63v olevan.ap
Sadat ihmiset elää erittäin pienillä korvauksilla, mutta just sulle ei riitä...Ei, sulle ei vaan kelpaa. Vaikka joskus väitit sitäkin, kuinka "olet tottunut vaatimattomiin oloihin". Sehän nyt tietysti oli vaan täyttä höpinää, jälleen kerran.
Nyt 27 vuotiaalla on eläkeikä suunnilleen 70 vuoden seutuvilla.
Laskettu ehkä eläkeyhtiöitten kannalta asia niin että tulee parmpi voitto yhtiöille ja boonukset johdolle hyvästä tuloksesta kun suuri osa ei ehdi saamaan eläkeyhtiöltä yhtään eläkettä kun kupsahtavat ennen tuota ikää. Niin kuin niitä kupsahtelee nykysinkin.