Järkyttävää jos eläkkeelle pääsee vasta 67-vuotiaana
Ja nyt olen vasta 52v. Joutuu sitä vielä kauan odottamaan. T. Valis
Kommentit (29)
Käytä sekin aika valittamiseen, kyllä ne vuodet siinä nopeasti vierii!
Minä pääsen nykytiedolla vasta lähes 69-vuotiaana!
Mieti, vasta 15 vuoden päästä voit erota ukostasi.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa valita työ mistä tykkää. :)
Harmi vaan että 90% ihmisistä ei omaa työtä voi valita, vaan tehdään sitä mitä saa.
Meinaat nyt sitten kuiteskin elää tuohon asti, kun välillä haikailet muuta😂😂😂😂
Olen 67v ja ajattelin jatkaa töissä vielä vajaa kolme vuotta.
Maailmassa on ihan oikeita, järkyttäviä asioita. Sun eläkkeelle pääsyn odottaminen ei kuulu niihin.
Vierailija kirjoitti:
Mieti, vasta 15 vuoden päästä voit erota ukostasi.
Niin. Se on kyllä kurjaa.ap
Vierailija kirjoitti:
Meinaat nyt sitten kuiteskin elää tuohon asti, kun välillä haikailet muuta😂😂😂😂
Olisko kuukausi siitä, kun valittaja totesi, että 60 vuotta riittää.
No ideahan onkin se, että iso osa putoaa työttömiksi ennen tuota ja joutuvat kitkuttamaan mahdollisimman pienellä rahalla mahdollisimman pitkään
Niin jos on töissä mutta jos on työtön pitää jäädä 65v. onhan myös varmennettu eläkeikä, olikohan 62v
Oletkohan mun ikäinen kun sama eläkeikä. Itse jäin työttömäksi ja huolestuttaa mistä työtä loppuajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan mun ikäinen kun sama eläkeikä. Itse jäin työttömäksi ja huolestuttaa mistä työtä loppuajaksi.
Mä olen 52v.ap
Minä pääsen 65-vuotiaana, vielä kolme vuotta siihen. Seitsemänkymppiseksi asti saisin jatkaa, mutta ei tulisi mieleenkään!
Jään itse pois työelämästä 55-vuotiaana, eli 4 vuoden kuluttua. Minulla on silloin velaton kämppä ja säästöjä noin 200 000 euron edestä, joten oikein mukavasti pärjäilen sinne eläkeikään saakka. Pakolliset menot kuukaudessa on noin 500 euroa, joten reilulla tonnilla kuussa elelen enemmän kuin herroiksi.
Ansiosidonnaisen kulutan toki viimeiseen päivään saakka, koska sellaisesta olen maksanut. Mutta tämän jälkeen en nosta yhteiskunnalta mitään tukia, sillä en aio jäädä kunnan virkamiesten kiusattaviksi.
Merimiehillä eläkeikä 70. Sen ku näkis että kellään kestäis edes fysiikka sinne asti, kun on suhteellisen kuluttavaa puuhaa
Liki täystyöttömyys, joka tekoälystä seuraa, on sama asia kuin eläke. Ei ole olemassa sellaista asiaa kuin "eläke", jos kaikki ovat työttämänä.
Kannattaa valita työ mistä tykkää. :)