Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävää jos eläkkeelle pääsee vasta 67-vuotiaana

Vierailija
28.09.2025 |

Ja nyt olen vasta 52v. Joutuu sitä vielä kauan odottamaan. T. Valis 

Kommentit (202)

Vierailija
161/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, milloin on aloittanut työelämän, jos opiskelee 30-vuotiaaksi, niin kyllä sitä työtä pitäisi tehdä vanhemmaksi, kuin sen joka meni 18-vuoitaana töihin.

Onhan niitäkin vielä,jotka läksivät jo 14-15 vuotiaina, työelämässä mukana.

Vierailija
162/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pääse, sinne eikä tänne. Ei voi tehdä sitä tai tätä. Eikö tuollaisen pitäisi olla jossain laitoksessa, kun mihinkään ei kykene? Olisi siinä riesaa hoitajille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pääse, sinne eikä tänne. Ei voi tehdä sitä tai tätä. Eikö tuollaisen pitäisi olla jossain laitoksessa, kun mihinkään ei kykene? Olisi siinä riesaa hoitajille...

Eihän se jos huonosti kykenee liikkumaan,  ole syy asua missään laitoksessa.ap

Vierailija
164/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun pahin sairautesi on sun päässäs! Harmi, kun et saa siihen apua.

Vierailija
165/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, miten jo nuoret ihmiset odottavat eläkettä kuin kuuta nousevaa.

Itse jäin eläkkeelle 68 vuotiaana ja olisin mielelläni voinut vieläkin  jatkaa töitä ainakin osa-aikaisena. Moni ei tajua, että työssä, etenkin vähän vanhemmalla iällä, voi olla sellaista merkitystä ja sisältöä, jota jää kaipaamaan, kun joutuu eläkkeelle. No, itse teen vielä jonkun verran eri alojen keikkatöitä ihan virkistyksekseni. Ei se eläkkeellä oleminen ole mikään automaattinen onnellisuuden lähde. Tottakai siinä on omat hyvät puolet ja kun ikää tulee lisää, tahti hidastuu ja vapaus on tervetullutta.  Mutta kaikki tämä firettäminen ym. vapaudenkaipuu jo nuorella iällä tuntuu kummalliselta Tietysti toivon, että jokaisella olisi mahdollisuus tehdä itseään kiinnostavia töitä, ettei työ olisi jotain pakkopullaa, minkä  eroonpääsystä pitää haaveilla, vaan elämänsisältöä, mistä voi nauttia.

Vierailija
166/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaapi olla et kupsahdan ennen tuota. Miksi vasta eläkkeellä on aikaa tehdä asioita. Mitä hyötyä on elää ja kuolla kun ei ole elämästä ehtinyt nauttimaan. 

Vierailija
167/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsen 68 ikävuoden tuolla puolen 

Vierailija
168/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, miten jo nuoret ihmiset odottavat eläkettä kuin kuuta nousevaa.

Itse jäin eläkkeelle 68 vuotiaana ja olisin mielelläni voinut vieläkin  jatkaa töitä ainakin osa-aikaisena. Moni ei tajua, että työssä, etenkin vähän vanhemmalla iällä, voi olla sellaista merkitystä ja sisältöä, jota jää kaipaamaan, kun joutuu eläkkeelle. No, itse teen vielä jonkun verran eri alojen keikkatöitä ihan virkistyksekseni. Ei se eläkkeellä oleminen ole mikään automaattinen onnellisuuden lähde. Tottakai siinä on omat hyvät puolet ja kun ikää tulee lisää, tahti hidastuu ja vapaus on tervetullutta.  Mutta kaikki tämä firettäminen ym. vapaudenkaipuu jo nuorella iällä tuntuu kummalliselta Tietysti toivon, että jokaisella olisi mahdollisuus tehdä itseään kiinnostavia töitä, ettei työ olisi jotain pakkopullaa, minkä  eroonpääsystä pitää haaveilla, vaan elämänsisältöä, mistä voi nauttia.

Olet oikeassa siinä, että odotukset on suuria, kun eläkkeelle lähdöstä haaveillaan ja sitä odotetaan. Samoin täällä, kun ensimmäinen mahdollisuus on alle 5 v päässä. Nyt kyllä käy mielessä myös tulevat menetykset: hyvä työyhteisö, työkaverit, säännöllisyys elämässä, työnantajan tarjoamat edut mm hyvä työterveyshuolto. Työssä on ne hetket, kun ei enää jaksaisi ja vapauskin tulee aikanaan, mutta onhan sillä hintansa.      

Vierailija
169/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aion jäädä pois työelämästä 57-vuotiaana ja nauttia seuraavat 35 vuotta.

Downshiftaus ja odottelen sillä keinoin hyvää vanhuuseläkettäni.

Yli 55-vuotias on Suomessa ydinjätettä- pidetään kalliina ja mieluimmin hoidetaan homma halpojen kokemattomien nuorten turvin.

Lisäksi olen 30-vuotisen työuran aikana massiivisen verokertymän korkeasta palkastani ja seurannut sivusta kun uusliberalismi on jakanut korttinsa: 15% alhaisempaa verotusta metsänomistajille, asuntosijoittajille, listaamattomien yhtiöiden osinkojen nostajille noista someholdingmassimuijista puhumattakaan.

Menkää sitten näiden kukkarolle - vastuu hyvinvointivaltion ylläpitämisestä näille vapaamatkustajille ja Kela-gold maahanmuuttajille.

Kiitti mulle riitti!

Terveisin Kokoomuksen ex-äänestäjä👍

Vierailija
170/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää, jos joutuisi eläkkeelle jo 67-vuotiaana. Ajattelin jatkaa 70-72-vuotiaaksi asti eli joku 13-15 vuotta vielä.

Vierailija
171/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä jäädä omakustanteiselle eläkkeelle milloin vain haluaa ja kassa kestää. Minä teen niin kolmen vuoden kuluttua 58 vuotiaana. Mikäli kaikki menee suunnitellusti niin velattoman omakotitalon lisäksi on säästöjä puolisen miljoonaan. Pitäisi riittää ja jossain vaiheessa alkaa se eläkekin sitten juoksemaan.

Vierailija
172/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään työtekoa vastaan, jos vain pysyn terveenä. Mutta jos suvun perinnölliset sairaudet alkavat liiaksi painaa, toivoisin kyllä pääseväni vähintään osa-aikaiselle eläkkeelle.

Vierailija
173/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt 27 vuotiaalla on eläkeikä suunnilleen 70 vuoden seutuvilla.

Laskettu ehkä eläkeyhtiöitten kannalta asia niin että tulee parmpi voitto yhtiöille ja boonukset johdolle hyvästä tuloksesta kun suuri osa ei ehdi saamaan eläkeyhtiöltä yhtään eläkettä kun kupsahtavat ennen tuota ikää. Niin kuin niitä kupsahtelee nykysinkin.

Kukaan ei tiedä, mikä eläkeikä tulee olemaan. Olen ollut liki 40 vuotta työelämässä ja sinä aikana on ehtinyt olla  muutoksia suuntaan ja toiseen niin eläkeiän kuin eläkkeen kertymän osalta.

Vierailija
174/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa iässä melkein. Tasan 20v eläkkeeseen. 2500e joka kuukausi sijoituksiin. Jään sitten pois kun salkussa 500k + 30k per vuosi mikä pitää elää ennen eläkettä. Eli tällä hetkellä pitäisi olla 1.1M. Vielä on matkaa😔

Vierailija
175/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vuotta vielä eläkkeeseen, töitä tehnyt nyt 41 vuotta.

Vierailija
176/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaapi olla et kupsahdan ennen tuota. Miksi vasta eläkkeellä on aikaa tehdä asioita. Mitä hyötyä on elää ja kuolla kun ei ole elämästä ehtinyt nauttimaan. 

Jos luulet, että vasta eläkkeellä voi nauttia asioista ja elämästä, on asenteessa kyllä jotain pahasti pielessä. 

Taidat elää sitku-elämää, paljon viisaampaa olisi nauttia niistä asioista, mihin milloinkin on mahdollisuus, vaikka pienistäkin. Nämä sitten kun jään eläkkeelle-haaveet voivat jäädä monesta syystä toteutumatta, ne valokuvatkin ovat niissä kenkälaatikoissa hamaan tappiin asti.  Elämää eletään nyt eikä joskus sitten kun 

Vierailija
177/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla arvioitu eläkeikä on 66v 9kk, olen nyt 45v. 

Kropan kanssa kaikenlaista haastetta jo nyt, joten en usko, että pystyn tekemään vielä melkein 22v töitä. 

Jos ei tapahdu ihme, niin olen perinyt vähintään toisen vanhempani reilusti ennen eläkeikääni, jolloin voin niiden rahojen turvin jäädä pois työelämästä aiemmin. Vanhempani ovat siis nyt 79 ja 82v. 

Perintöä odottelet, muista että vanhempasii saattavat elää 100 vuotiaiksi,20 viimeistä vuottaan ympärivuorokautisen hoivan piirissä ja siinä sitten rahaa palaa. Sulle ei välttis jää perintöä. Pelkkiä laskuja vaan. Tämä systeemi on luotu siten, että hyvinvointialueet kuppaa asiakkaansa korkeine hoitomaksuineen.

Vierailija
178/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7 vuotta vielä eläkkeeseen, töitä tehnyt nyt 41 vuotta.

8 vuotta eläkkeeseen, työhistoriaa josta eläkettä kertynyt 20 v takana, eläkekertymä jotain 1000€ tähän mennessä. Pienet tulot, pieni eläke.

Vierailija
179/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisenä olette aloittaneet työt?

12v kesätyöt ja 15 v vakityöt ja eläkkeelle pääsin 65 v.

Vierailija
180/202 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 67v ja ajattelin jatkaa töissä vielä vajaa kolme vuotta.

Ja samalla tulet aiheuttamaan 50+ ikäisten pitkäaikaistyöttömyyttä. Luulisi jo alkavan hävettämään, jos älyää koko asiaa ajatella pohjamutia myöten. Suomeksi: Toimintasi on täysin halveksittavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän