Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei konservatiiveille riitä toteuttaa perinteisiä rooleja omassa elämässä vaan tyrkyttävät niitä kaikille?

Vierailija
28.09.2025 |

Liberaalius ei esimerkiksi pakota ketään luopumaan sukupuolirooleista. Ei vain ole yhteiskunnan asia miten roolit parisuhteessa päätetään. 

Kommentit (145)

Vierailija
61/145 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että pakotetaan ihmisiä muuttamaan tuhansia vuosia vanhoja ajatus malleja/perinteitä koetaan usein tungettelevana käytäntönä. Konservatismi on vain vasta reaktio ja ihan ymmärrettävä sellainen.

Olet oikeassa. Ero on oikeastaan se, että liberaalit pyrkivät muuttamaan ajatusmallia, mutta jokaiselle yksilölle jää kuitenkin vapaus ajatella ja elää kuten haluaa. Konservatiivien toiminta sen sijaan pyrkii usein muuttamaan käytäntöä ja konkretiaa, jonka myötä muita pakotetaan elämään tietyllä tavalla. 

Tämä ei ole totta kuin teoriassa. Suomessa kun ei ole juurikaan oikeasti liberaaleja vaan totalitarismiin ja ajatuskontrolliin taipuvaisia vasemmistolaisia jotka väittävät olevansa liberaaleja.

Vierailija
62/145 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos oppilaitos on neutraali, ei siellä saisi esiintyä myöskään mitään pridetuputusta."

Eli jos minä en saa pakottaa kaikkia osallistumaan oman uskontoni ylistyslauluihin, niin et sinäkään saa pakottaa minua kohtelemaan kaikkia yksilöinä ja kunnioittavasti? Sitä se pride-tuputus on, että kerrotaan, että ihmisiä on enemmän kuin kahteen valmiiksi valettuun muottiin mahtuu. Onhan se nyt vallan hirveää aivopesua, aivan uskonnollisiin menoihin verrattavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/145 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei läheskään kaikki konservatiivit ole tuollaisia. Esimerkiksi lestadiolaiset ei tuputa kenellekään mitään, tosin ei heillä olekaan sellasta sukupuolijauhantaa piireissään. 

Sit toisaalta sellaiset provider-miehen etsintään keskittyvät Queen-naiset ja feminiini/maskuliini-lässyttäjät tyrkyttää jatkuvasti sitä sukupuoliroolipaskaansa, vaikka ovat liberaaleja. 

Millaista sukupuolijauhantaa?

Sellaista kuin vaikkapa joillain vapaiden suuntien kristityillä, muslimeilla ja feminiini/maskuliini-jauhajilla. Eli jauhetaan miehistä ja naisista ja siitä millaisia heidän pitäisi olla ja miten käyttäytyä. Eri säännöt. 

Lestadiolaisilla ei mielestäsi esiinny tällaista ajattelua? Lue vaikka huviksesi Raamattua.

Ja tarkoitan tällä sitä, että Raamattu ei tunnista muita sukupuolia kuin miehen ja naisen. Ja siihen lestadiolaisetkin perustavat uskonsa. Jos eivät, voivat perustaa sitten jonkun muun uskonnon, jos Raamattu ei enää kiinnosta.

Vierailija
64/145 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ideaalini olisi vaimo, lapsi tai pari, sekä punainen tupa ja perunamaa. Sen kun vielä saavuttaisi. Olen oman elämäni konservatiivi, mutta mua ei haittaa vähääkään muiden elämänvalinnat, minusta seksuaalinen suuntautuminen ei ole mikään moraalikysymys ja aikuiset ihmiset saavat ylipäätään toteuttaa itseään juuri niin kuin parhaimmaksi näkevät. 

Vierailija
65/145 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos oppilaitos on neutraali, ei siellä saisi esiintyä myöskään mitään pridetuputusta."

Eli jos minä en saa pakottaa kaikkia osallistumaan oman uskontoni ylistyslauluihin, niin et sinäkään saa pakottaa minua kohtelemaan kaikkia yksilöinä ja kunnioittavasti? Sitä se pride-tuputus on, että kerrotaan, että ihmisiä on enemmän kuin kahteen valmiiksi valettuun muottiin mahtuu. Onhan se nyt vallan hirveää aivopesua, aivan uskonnollisiin menoihin verrattavaa.

Mitä ne kaksi valmiiksi valettua muottia ovat?

Vierailija
66/145 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Pride on sinun uskonjärjestelmäsi ja se on täysin verrattavissa perinteisiin uskontoihin. Jätetään vaan ne lapset rauhaan ja keskitytään oikeisiin asioihin kuten matematiikkaan, luonnontieteisiin ja logiikkaan kuten klassisessa kreikkalaisessa koulujärjestelmässä.

T: Eri

Vierailija
67/145 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiväthän liberaalitkaan hyväksy kristillisiä joulu- ja pääsiäisjuhlia kouluissa ja päiväkodeissa, virsiä tai mitään perinteistä.

Liberaali kyllä hyväksyisi, mutta nykyään liberaaleiksi itseään väittävät ties ketkä.

Usein olen hämmästyneenä pyöritellyt silmiäni, kun äärivasemmistolaiset ovat mainostaneet itseään liberaaleina, vaikka ajavat vihapolitiikkaa murhan hengessä. 

Vierailija
68/145 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut vasemmistoliberaalit pitävät toisia ihmisiä kohtaan ilmentämäänsä epärehellisyyttä ja valheellisuutta täysin hyväksyttävänä ja jopa tavoiteltavana tapana toimia?

Vierailija
69/145 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne kaksi valmiiksi valettua muottia ovat?

Heteromies ja heteronainen tässä asiayhteydessä.

Vierailija
70/145 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oikein selität?

Missä näet kristinuskoa ylistäviä verorahoilla kustannettuja marsseja, koulussa jaettavia lehtisiä ja oppitunteja kristillisten ihmisten oikeuksista.

Elävät nimenomaan omaa elämäänsä omien arvojensa mukaan eivätkä vaadi mitään valistuksen levittämistä muille.

Vierailija
71/145 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että koulun perinteisistä tilaisuuksista halutaan ei-uskonnollisia, ei vie keneltäkään oikeutta harjoittaa uskontoa omassa elämässään ja kirkkoon saa edelleenkin mennä ihan vapaasti. Toki kyse on perinteestä, mutta jos tuollaisia tilaisuuksia ryhdyttäisiin järjestämään vasta nyt ilman mitään historian taakkaa, niin ei sinne mitään uskontoa otettaisi mukaan.

Vierailija
72/145 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Miksi esim moni vastusti tasa-arvoista avioliittolakia, sen sijaan että olisi vain ollut itse  menemättä avioon samaa sukupuolta olevan kanssa? 

Onko paikalla tasa-arvoista avioliittolakia vastustaneita? Vastatkaa ystävällisesti tähän, niin saadaan keskusteluun vähän konkretiaa.

Vierailija
73/145 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa valta-asetelmaa. Haluavat 1300 luvun systeemin kaikkinensa tajuamatta, että silloinkin voittajana oli erittisesti aateliset (ei edes kuningas/ valtio) 

Vierailija
74/145 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että seksuaalivähemmistöt tai yhtään kukaan on näkyvästi olemassa ei ole mitään oman elämäntavan tuputusta. Ei myöskään se, että homot saavat mennä naimisiin. Se sen sijaan on, että kerrotaan koulussa totena tarinoita jumalasta tai määräillään, ketkä saavat perustaa perheen. Jos tätä eroa ei ymmärrä niin ehkä ei kannattaisi olla kovin aktiivisesti äänessä.

Vierailija
75/145 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ideaalini olisi vaimo, lapsi tai pari, sekä punainen tupa ja perunamaa. Sen kun vielä saavuttaisi. Olen oman elämäni konservatiivi, mutta mua ei haittaa vähääkään muiden elämänvalinnat, minusta seksuaalinen suuntautuminen ei ole mikään moraalikysymys ja aikuiset ihmiset saavat ylipäätään toteuttaa itseään juuri niin kuin parhaimmaksi näkevät. 

Tällaista konservatiivisuutta olen valmis puolustamaan. Se kuuluu jokaisen yksilön oikeuteen valita omannäköisensä elämä.

Terveisin vihervassariliberaalisuvakki

Vierailija
76/145 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että koulun perinteisistä tilaisuuksista halutaan ei-uskonnollisia, ei vie keneltäkään oikeutta harjoittaa uskontoa omassa elämässään ja kirkkoon saa edelleenkin mennä ihan vapaasti. Toki kyse on perinteestä, mutta jos tuollaisia tilaisuuksia ryhdyttäisiin järjestämään vasta nyt ilman mitään historian taakkaa, niin ei sinne mitään uskontoa otettaisi mukaan.

Mutta prideily otetaan?

Vierailija
77/145 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiväthän liberaalitkaan hyväksy kristillisiä joulu- ja pääsiäisjuhlia kouluissa ja päiväkodeissa, virsiä tai mitään perinteistä.

Eivät liberaalit ole missään vaiheessa vaatineet, ettei kouluissa ja päiväkodeissa järjestettäisi kristillisiä juhlia, vaan vain antamaan ei-kristityille oppilaille mahdollisuuden olla menemättä kristillisiin juhliin.

Vierailija
78/145 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä nämä konservatiivit teitä pakottavat rooleihin? Ei ole ainakaan minua tulleet mihinkään pakottamaan.

Kuinka ne konservatiivit eivät ole näin sunnuntaina klo 11.00 kirkossa vaan roikkuvat täällä Vauva-palstalla pakottamassa.

Niin. Mikseivät vie lapsiaan kirkkoon ja päiväkerhoon vaan pitäisi tuputtaa uskontoa kaikille koulun juhlissa? 

Ruotsissa lapsien on pakko käydä moskeijoissa kouluaikana tutustumiskierroksella. 

Itse kävin peruskoulua 30 vuotta sitten Suomessa, ja me käytiin tutustumassa muihin uskontoihin osana perusopetusta. Muistan, että käytiin ainakin ortodoksisessa kirkossa ja jossain helluntaiseurakunnan tiloissa.

Vierailija
79/145 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että seksuaalivähemmistöt tai yhtään kukaan on näkyvästi olemassa ei ole mitään oman elämäntavan tuputusta. Ei myöskään se, että homot saavat mennä naimisiin. Se sen sijaan on, että kerrotaan koulussa totena tarinoita jumalasta tai määräillään, ketkä saavat perustaa perheen. Jos tätä eroa ei ymmärrä niin ehkä ei kannattaisi olla kovin aktiivisesti äänessä.

Kommenttisi on harkitun manipulatiivinen koska tiedät itsekin ettei ideologiasi rajoita vain homoseksuaalisuuteen.

Vierailija
80/145 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät liberaalit ole missään vaiheessa vaatineet, ettei kouluissa ja päiväkodeissa järjestettäisi kristillisiä juhlia, vaan vain antamaan ei-kristityille oppilaille mahdollisuuden olla menemättä kristillisiin juhliin.

Ja tuo olisikin ok. Mutta käytännössä se on mennyt niin, että monet koulut ja päiväkodit ovat jättäneet järjestämättä kokonaan perinteisen joulujuhlan, jotta kukaan raivokas ateistivanhempi ei suutu. Myös barokkikonsertti peruttiin joku aika sitten tämän takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä