Siis onko miehen lyhyys oikeasti kovinkin häiritsevä asia? Olen itse lyhyt nainen.
Olen lyhyt nainen ja tällä palstalla olen huomannut, että ilmeisesti lyhyet miehet ovat jotenkin huonoja vaihtoehtoja naisille.
Olen itse vain 154cm niin mulle kaikki miehet on pitkiä. Yleensä ne hujopit mua kattelee, outoa sekin.
Kommentit (169)
Sinä suomalainen noin 170 cm pituinen mies!
Olet todella ookoo.
Olet pidempi kuin maailman pisimmät naiset keskimäärin.
Suomalaiset kuuluvat maailman pisimpiin kansoihin.
Kaikesta huolimatta 170 cm suomalainen mies on keskimäärin pidempi kuin islantilaiset, hollantilaiset ja latvialaiset naiset!!!
alankomaissa miesten keskipituus 182,5 cm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä lyhyillä miehillä myös penis on huomattavan lyhyt. Normaalisti miehillä se on n. 10% pituudesta.
Eikö se ole enemmänkin? Siihenhän perustuu lyhyiden miesten epävarmuus ja vihaisuus ja toisaalta naisten pituusvaatimukset. Eihän kukaan halua alimittaista kumppania.
Eiköhän se johdu ihan tällaisista i d i o ottimaisista oletuksista. Kyllähän se jossain vaiheessa rupeaa ärsyttää jos ainut syy miksi sinua ei oteta vakavasti on sinun pituus. Kyllä suakin varmaan kyrsis jos sun rumasta naamasta saisit aina kuulla
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aikuinen poika, joka on n. 168cm.
Mieheni on mua merkittävästi pidempi, 183cm, mutta sukuni on lyhyttä sakkia joten osa lapsistamme on lyhyitä.
Poikani on erittäin fiksu ja komea, olen tosi pahoillani hänen puolestaan jos joku nainen sivuuttaa hänet tuon pituutensa takia.
Olen itse rakastunut omaan puolisooni ajattelematta ollenkaan hänen pituuttaan. Hän oli hyvä tyyppi hyvillä elämänarvoilla, mutta en voi valehdella, etteikö se häiritsisi jos oma mies olisi tosi pienikokoinen. Lyhyys ei olisi niin ongelmallista, mutta sirous ehkä. Makunsa kullakin.
Ap
Ap, poikasi tulee kyllä tuntemaan nahoissaan sen ettei pituutta ole tuon enempää. Aivan satavarmasti useampikin nainen tulee sivuuttamaan hänet joko tiedostamattaan tai tiedostaen, hänen pituutensa takia.
Hyvä uutinen taas on se, että kaikki naiset eivät tee niin, ja poikasi varmaankin löytää itselleen tyttöystävän. Aikaa siihen saattaa mennä jonkun verran pidempään kuin poikaasi päätä pidemmillä luokkakavereilla, mutta aikaa myöten löytää kyllä.
Osa naisista on pakkien annossaan varsin ilkeitä, osa ainakin yrittää olla kohteliaita.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä lyhyillä miehillä myös penis on huomattavan lyhyt. Normaalisti miehillä se on n. 10% pituudesta.
Höpön höpön.
Vierailija kirjoitti:
On todella harvinaista että pariskunnasta nainen on merkittävästi miestään pidempi. Olen vaimoani 29 cm pidempi. Nuoruuden tyttöystävät olivat myös reilusti lyhempiä, vähintään 10 cm pituuseroa. Olen tuntenut itseni pituisia ja pidempiäkin naisia, mutta en ole koskaan miettinyt heitä parisuhdemielessä, vain ystävinä, opiskelukavereina tai kolleegoina. En lainkaan ihmettele mikäli naisilla on yleistä samankaltainen suhtautuminen itseään lyhempiin miehiin.
Koska miesten keskipituus on merkittävästi naisia pidempi niin vaikuttaa siltä että valintapaine (seksuaalivalinta) on johtanut siihen vuosimiljoonien aikana. Kyse on lajityypillisestä parinvalinnasta.
Kyllä, tätähän se on.
Parinvalinnassa nallekarkit ei mene tasan, vaan vuosituhantiset, tiedostamattomat alkukantaiset vaistot vetelevät naruja taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Oudolta kuulostaa, valita ihminen jonka kanssa pitää elää, että pituus olisi jotenkin ratkaisevaa?
Näin ajattelee ihminen, jolla on itseään pidempi puoliso, mutta jos itse olisi se, jonka pitäisi valita, pituudella yhtäkkiä onkin väliä.
T. 164 cm ja kokemusta on
Vierailija kirjoitti:
Olen 170cm ja nykyinen mieheni on 192cm. Entinen mieheni oli 187cm. Poikaystäväni oli 183cm ja ensirakkauteni myös 189cm.
Kyllä, pitkiä miehiä kaikki, kieltämättä, mutta jokaisen luonteeseen minä olen rakastunut. Enkä minä näille mitoille mitään voi, sillä itsehän nämä kaikki ovat tehneet aloitteet.
He ovat valinneet viedä minut ulos ja minä olen sittemmin rakastunut. Olenhan minä joskus nuorena käynyt muidenkin pitkien miesten kanssa treffeillä.
Kukaan lyhyt mies ei ole ollut minusta ikinä kiinnostunut. Miksi se on minun vikani? Minä en ole tehnyt aloitteita, koska minun nuoruudessani kivikaudella se ei ollut tapana. En ole oppinut sellaiseen.
Eikä ole sinänsä tarvinnutkaan, kun miesseuraa on löytynyt muutoinkin.
Ei minulla ole preferenssiä pitkiin miehiin. Ne vain ovat olleet pitkiä miehiä, jotka ovat huomanneet ja tykänneet minusta.
Itse pidän erityisen älykkäistä, sosiaalisista, sensitiivisistä, hyvätapaisista, raittiista ja empaattisista miehistä. Pituus ei ole kriteeri.
N50
Kyllä se pituus yksi niistä kriteereistä on, halusit sen tunnustaa tai et. Varsinkin tutustumisen alkumetreillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oudolta kuulostaa, valita ihminen jonka kanssa pitää elää, että pituus olisi jotenkin ratkaisevaa?
Näin ajattelee ihminen, jolla on itseään pidempi puoliso, mutta jos itse olisi se, jonka pitäisi valita, pituudella yhtäkkiä onkin väliä.
T. 164 cm ja kokemusta on
Tämähän se on. On helppo sanoa ettei pituudella ole merkitystä.
Näissä pariutumis- asioissa pitää muistaa vanha viisaus: Älä kuuntele mitä suu sanoo, vaan katso mitä kädet tekevät. Eli selkokielellä sanoen, puhua voi mitä vain mutta se kuinka toimii kun tilanne tulee "omalle kohdalle" onkin sitten ihan toinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Olen 158 cm. Olen seurustellut miehen kanssa, joka on 193 cm ja toisen kanssa, joka on 168 cm. Mielestäni pituus ei ratkaise, vaan tyyppi sinänsä.
Mahtoi olla aika huvittava näky. Jättiläinen ja kää piö. 😂
Siis noh, mitä kukakin pitää viehättävänä. Kyllä kriteereitä saa ja pitää olla, miksei saisi. Kyllähän sitä pitää pannessa haluta toista myös fyysisesti tai jossakin kohtaa seksi loppuu.
Itse sytyn pitkistä hyvätukkaisista vaaleista miehistä. Siniset silmät, jos saa nirsoksi ruveta. Oikein semmoinen klassinen skandiviikinki on mun mieleeni. Sen sijaan lyhyt, kalju ja ns. eksoottinen ulkonäkö on mulle aivan ei-ei. En ikinä voisi seurustella sen enempää suomalaisen kaljun manletin kuin lähi-idän tulokkaankaan kanssa. Sellaiset piirteet eivät vain viehätä, vaikka ihmisissä sinänsä ei mitään vikaa olisikaan.
En tiedä miksi tällä palstalla on jotenkin väärin se, että on kriteereitä elämänsä tärkeimmälle henkilölle?
Makuasioita, tiedän monia itseni lisäksi joille se ei ole millään tavoin
häiritsevä asia. Itselläni oikeastaan päinvastoin: en yleensä koe vetoa miehiin, jotka on yli 180cm :) Ja ite oon sen niin napin 160 cm.
Ei ole väliä kun ei ole yli 174 cm.
Heikkoegoisista pääsee helposti eroon kun nousee vieressä seisomaan ja päälaki hipoo 180 senttiä. Mä nautin suunnattomasti siitä että olen pitkä.
Pitkä mimmi on statusta. Mulla on vara valita miehistä paras. Niitä on AINA tarjolla yli tarpeen.
N
Mä tunnen seksuaalista halua vain pitkiä miehiä kohtaan. Ei sitä omille mieltymyksilleen mitään voi 🤷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 158 cm. Olen seurustellut miehen kanssa, joka on 193 cm ja toisen kanssa, joka on 168 cm. Mielestäni pituus ei ratkaise, vaan tyyppi sinänsä.
Mahtoi olla aika huvittava näky. Jättiläinen ja kää piö. 😂
Kää piö juoksee jättiläisen ympäri kainaloiden alta.
Vierailija kirjoitti:
Mä tunnen seksuaalista halua vain pitkiä miehiä kohtaan. Ei sitä omille mieltymyksilleen mitään voi 🤷
Aija ykstotiset ja pinnalluset halut.
Mä taas kiinnostun vain älykkäistä miehistä. Mun miesystävillä ei ole mitään ulkonäöllistä yhdistävää tekijää.
Lyhyet miehet kitisee, draamailee ja kukkoilee. Se kitinä ja huono itsetunto on ongelma, ei lyhyys.
Ei viitsi alkaa miehen terapeutiksi. Alkakaa te lyhyet tapit. Saakaa k ä ä p i ö lapsia.
T. Pitkä
Vierailija kirjoitti:
Tää on pienille miehille vaikeaa. Itsetunto-ongelmat on niin helppo selittää itselleen lyhyydellä :D
Naisen logiikkaa. Asiahan on juurikin toisinpäin. Kun lyhyellä miehellä on negatiivinen ominaisuus X, naisen logiikalla se johtuu automaattisesti lyhyydestä. Kun pitkällä/normipituisella on sama ominaisuus, naisella ei edes käy pituuden vaikutus mielessä.
Kertooko tuo huonosta itsetunnosta?
Koetko, ettet pärjää henkisesti pidemmille naisille?