Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis onko miehen lyhyys oikeasti kovinkin häiritsevä asia? Olen itse lyhyt nainen.

Vierailija
27.09.2025 |

Olen lyhyt nainen ja tällä palstalla olen huomannut, että ilmeisesti lyhyet miehet ovat jotenkin huonoja vaihtoehtoja naisille. 

Olen itse vain 154cm niin mulle kaikki miehet on pitkiä. Yleensä ne hujopit mua kattelee, outoa sekin. 

Kommentit (169)

Vierailija
121/169 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se  lyhyempi mies vähän nolo asia naiselle

170 cm  nainen

170 cm oleva mies on keskimäärin pidempi kuin mm. englantilaiset, ranskalaiset, juutalaiset, suomalaiset, ruotsalaiset, irlantilaiset naiset.

Joten 170 cm on ihan hyvä pituus miehellä mitä tulee naismarkkinoilla kansainvälisesti. Myös Suomessa.

Pitkät ihmiset ovat poikkeus maailmassa.

Mun mies on 169 cm ja minä 168 cm. Kyllä mua on aina sen lyhyys haitannut, mutta oon yritänyt ajatella, että eihän sitä pituuttaan kukaan saa  itse päättää.  Eikä mieskään ole koskaan sanonut, että minun pitäisi olla lyhyempi, joten en oikein voi hänelle vinkua, että miksi hän on noin lyhyt. 

Valokuvissa yritän seisoa kauempana hänestä, ettei niin huomaisi miten pitkä olen miehen rinnalla. Mies kun onnistuu vielä näyttämään lyhyemmältä, kuin on ja minä hoikkana pitemmältä, kuin olen. Saan usein päivittelyjä sitä miten pitkä olen. Tunne itseni jättiläiseksi mieheni rinnalla, vaikka olen siro ja hentorakenteinen. 

Olen huomannut joistakin tuttavapariskunnista, joissa mies on myös lyhyt,   ja nainen lähes samanmittainen, että nainen seisoo kuvissa ja yleensäkin miehen vieressä vähän kyyryssä ja polvet koukussa.  Joo, ei se ole kiva tuntea itseään miehen rinnalla isoksi, enkä nyt tarkoita kiloja. 

En ymmärrä mikä siinä on kauheaa. Itse kun asuin Aasiassa niin ei tuntunut ollenkaan kauhealta olla se pisin jolta pyydetään apua korkealle kurotteluun.

N155cm

Kiinalaisten naisten keskipituus: 158 cm.

Sinä olet lyhyempi : D

https://www.livelifetaller.com/average-height-in-asia-2026/

Vierailija
122/169 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 165 cm. Kyllä mulle riittää että on vaikka 170 cm jos on muuten ihan miehekäs. Mut mielellään kuitenkin vähän pidempi. 

Miksi pidempi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/169 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islantilaiset, hollantilaiset ja latvialaiset ovat maailman pisimmät kansat.

Vierailija
124/169 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua seurustella itseä lyhyemmän miehen kanssa.

Vierailija
125/169 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Islantilaiset, hollantilaiset ja latvialaiset ovat maailman pisimmät kansat.

Tuolta voi pitkä mies haalia itselleen naisen.

Pitää tosin olla muutakin meriittiä kuin pituus.

Vierailija
126/169 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyessä miehessä minua häiritsee eniten heikko ego. Pitkät miehet eivät ikinä ole soittaneet suuta mulle, mutta lyhyet purkavat minuun pahan olonsa. Eipä tuo ihon alle mene, kun aika herkästi kommentoin kååpiölle samaan mittaan takaisin. Kerran kannoin lyhyen miehen baarista ulos, niin loppui pään aukominen siihen paikkaan.

N 180cm

Vierailija
127/169 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua seurustella itseä lyhyemmän miehen kanssa.

Miksi et?

Vierailija
128/169 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

170 cm  nainen

170 cm oleva mies on keskimäärin pidempi kuin mm. englantilaiset, ranskalaiset, juutalaiset, suomalaiset, ruotsalaiset, irlantilaiset naiset.

Joten 170 cm on ihan hyvä pituus miehellä mitä tulee naismarkkinoilla kansainvälisesti. Myös Suomessa.

Mun mies on 169 cm ja minä 168 cm. Kyllä mua on aina sen lyhyys haitannut, mutta oon yritänyt ajatella, että eihän sitä pituuttaan kukaan saa  itse päättää.  Eikä mieskään ole koskaan sanonut, että minun pitäisi olla lyhyempi, joten en oikein voi hänelle vinkua, että miksi hän on noin lyhyt. 

Valokuvissa yritän seisoa kauempana hänestä, ettei niin huomaisi miten pitkä olen miehen rinnalla. Mies kun onnistuu vielä näyttämään lyhyemmältä, kuin on ja minä hoikkana pitemmältä, kuin olen. Saan usein päivittelyjä sitä miten pitkä olen. Tunne itseni jättiläiseksi mieheni rinnalla, vaikka olen siro ja hentorakenteinen. 

Olen huomannut joistakin tuttavapariskunnista, joissa mies on myös lyhyt,   ja nainen lähes samanmittainen, että nainen seisoo kuvissa ja yleensäkin miehen vieressä vähän kyyryssä ja polvet koukussa.  Joo, ei se ole kiva tuntea itseään miehen rinnalla isoksi, enkä nyt tarkoita kiloja. 

En ymmärrä mikä siinä on kauheaa. Itse kun asuin Aasiassa niin ei tuntunut ollenkaan kauhealta olla se pisin jolta pyydetään apua korkealle kurotteluun.

N155cm

Sinä olet varmaan pieni ja siro, mutta iso nainen haluaa myös tuntea olonsa sellaiseksi eikä se ole niin helppoa. Siksi pidempi mies on must.

Vierailija
129/169 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyessä miehessä minua häiritsee eniten heikko ego. Pitkät miehet eivät ikinä ole soittaneet suuta mulle, mutta lyhyet purkavat minuun pahan olonsa. Eipä tuo ihon alle mene, kun aika herkästi kommentoin kååpiölle samaan mittaan takaisin. Kerran kannoin lyhyen miehen baarista ulos, niin loppui pään aukominen siihen paikkaan.

N 180cm

Itse taas olen huomannut, että lyhyillä miehillä on hyvä itsetunto ja he lähestyvät naisia rohkeasti.

Vierailija
130/169 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummalle pituus on yhdentekevää 👵👍🌈💥 kuhan meisselssöni ei oo liian pitkä kun tekee kipiää 🧨💥

Vierailija
131/169 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

170 cm  nainen

N155cm

Sinä olet varmaan pieni ja siro, mutta iso nainen haluaa myös tuntea olonsa sellaiseksi eikä se ole niin helppoa. Siksi pidempi mies on must.

Ja samasta syystä naisten koko kasvaa koko ajan.   

Vierailija
132/169 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon 165 cm. Kyllä mulle riittää että on vaikka 170 cm jos on muuten ihan miehekäs. Mut mielellään kuitenkin vähän pidempi. 

Miksi pidempi?

Siis miksi mua pidempi vai miksi pidempi kuin 170 cm? Mua pidempi siksi että koen miehen jollain tapaa miehekkäämmäksi. Haluan että hän jaksaa nostaa mut syliin :D No, oon hoikka muutenkin mutta tuntuu kivemmalta jos ei tarvii pelätä että painan liikaa jos tekee mieli hypätä syliin 😅 

Vierailija
133/169 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

170 cm  nainen

N155cm

Tämä. Isoilla naisilla on huono itsetunto.    

Vierailija
134/169 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

170 cm  nainen

N155cm

Tämä. Isoilla naisilla on huono itsetunto.    

Mihin tämä perustuu? Eivät kaikki naiset halua edes tuntea oloansa pieneksi ja siroksi. Lyhyt mies ei muuten vain ole seksuaalisesti haluttava. 

Vierailija
135/169 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko selvää! Erilaisten puolesta. Maailma.  sairain, kuvottavin, rikollisin Gang stalking. 

Vierailija
136/169 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurustelin kerran lyhyen mehen kanssa (160cm), itse olen 185. Olihan se vaikeaa. itselle tulee selkä kipeäksi kotitiössä, jos tasot on ns. normaalikorkeudella. Autot siten toinen juttu. kun mies istui autossaan, niin hällä pään päällä jotain 15 senttiä tyhjää tilaa, minun pti istua autoonsa päätäni varoen ettei se kolahda ensin auton metalliraenteisiin ja sitten kun pääsin istumaan asti, niin istuinta taaksen, jotta jalat mahtuu ja sitten piti valuttaa itsensä löhöasentoon, jotta pää ei olisi katossa kiinni. mies aina ihmetteli miten muilla naisillaan ei ole ollut tuollaisia ongelmia. no ei niin, kun minua ennen pisin naisensa oli ollut 168 cm . lyhyellä miehellä oli myös kesämökki, jossa katto oli niin matalalla, että minun piti kävellä sielä vinossa. oli joku todella vanha mökki ja tehty tietenkin sen ajan ihmispituuksille. Tämä mies pysyti kävelemään tosiaan siellä suorana, minä jouduin varomaan koko ajan oviaukkoja ja myös katsomaan etten kolauta päätäni esim. kattolamppuun. 

tämän jälkeen seurustelin kaksimetrisen miehen kanssa ja oli pituuksien puolesta helppoa, kun molemmat tajusivat mitä haasteita pituus voi tuoda ja molemmat osasimme ottaa huomioon pituudet: esim. sängyn valinnassa ei voisi valita muunlaista sänkyä kuin kokonaan ilman päätyjä tai sitten vain yhdellä päädyllä, jotta jalat mahtuu olemaan suorana. Kaikenlaisia. 

näisät kokemuksista viisatuneena mieluummin seurustelen suurinpiirtein samanpituisen miehen kanssa, tai itseäni pidemmän. muutoin en laita pituudelle mitään väliä. Eipä se mies sille oiken mitään voi, jos geenilotto päätti, että lisäsenttejä ei tällä miehelle ole tarvis antaa. mutta sitten heti, kun ruvetaan ajattelemaan käytännön elämää, niin kyllä pituuserot voi tuoda ongelmia. niistä toki pääse yli monista, mutta yksikään parisuhde ei ole sen arvoinen, että toinen rikkoo pituuserojen vuoksi itsensä fyysisesti. 

samalla lailla lyhyelle voi olla hankalaa, kun ei pääse ylimpiin kaappeihin ilman porrasjakkaraa, mutta jos nyt ei ajatella kompurointia porrasjakkaran kanssa ja putoamisvammoja, niin se ei yleensä aiheuta mitään tules-vammoja. 

Vierailija
137/169 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intialaisten keskipituus suunnilleen.

Naiset n. 152 cm

Miehet n. 164 cm

...

Intialaiset ovat lyhyempiä kuin kiinalaiset.

Vierailija
138/169 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman lyhyimmät naiset ovat Guatemalassa.

Naisten keskupituus on 149 - 151 cm.

Miesten keskipituus Guatemalassa 164 cm.

Vierailija
139/169 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjalaisten miesten keskipituus 

Noin 180 cm.

Ei norjalaisetkaan ukot kauhean pitkiä ole.

Vierailija
140/169 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englanti: 175, 8, miehet cm

Naiset; 162, 1 cm

Tilastojen valossa alkaa näyttää siltä, että englantilaiset naiset ovat Euroopan lyhyimpiä naisia.

Ei tuo Elizabethkaan kauhean pitkältä näyttänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme