Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos henk.koht.avustajaa hakevan ilmoituksessa tämä, niin vältä sitä kuin ruttoa

Vierailija
27.09.2025 |

Jos työpaikkailmoituksessa sanotaan, että avustajan tehtäviin kuuluvat "kodinhoidolliset tehtävät", niin kierrä tuommoiset kaukaa, koska tuo tarkoittaa suursiivouksia, niin että matot kannetaan ulos ja joka paikka imuroidaan ja luututaan ja kaikki pinnat pyyhitään rievulla ja kaikki tämä viikoittain. Ja palkka tietysti paskinta lajia ja vaikka kuinka ahkerasti työt tekisitkin, niin eivät edes muista laittaa työtodistukseen arvostelua, ja jos sen sitä erikseen vaadittuasi saat, niin saat korkeintaan pelkän "suoriutui työtehtävistä hyvin" eli mahdollisimman laimeasti kommentoivat. Eivät käytä semmoisia sanoja kuin "kiitettävästi" tai "erinomaisesti", vaikka olisit suorittanut kaikki tehtävät virheettömästi vuosien ajan. 

Kommentit (314)

Vierailija
281/314 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen miettinyt, miksi avustaja siivoaa kodin, kun vammaisella on terve puoliso. 

Vierailija
282/314 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen miettinyt, miksi avustaja siivoaa kodin, kun vammaisella on terve puoliso. 

Mutta yh jolla 5 lasta siivoaa itse. 

Eriskummallista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/314 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen, mitä täällä olevat avustajat sitten tekevät, kun he ovat töissä. Kun mikään ei kuulu avustajalle. Istutteko vain? Vai kestääkö työpäivänne aina jotain tunnin?

Ollessani avustajana tein näitä:

Jaoin päivän lääkkeet kippoihin. Niitä kipposia oli jotain 10/päivä

Aamutoimet: valmistin aamiaisen, vaihdoin vaipan,hoidin kynsisientä, puin puhtaat vaatteet päälle, myöhemmässä vaiheessa tyhjensin pissapussin, joskus siivosin aamusta pissalätäkön lattialta , koska illalla käynyt lähäri oli jättänyt pissapussin hanan auki, nostin avustettavan nostimella pyörätuoliin, vein aamupesulle, harjasin hänen hampaansa, kampasin hiukset, joskus ranskalaiselle letille hiukset.

Pesin vessanpöntön, kävin kaupassa, tein päivän ruuan ja iltapalat valmiiksi, syötin avustettavan, kylvetin suihkutuolilla, siirsin nostimella olohuoneeseen, pui

No niin, kiitos. Paljon kaikkea tekemistä. Ja täällä osa on varmaan sitä mieltä, että puolet hommista ei kuulu avustajalle. Minä en siis ole sitä mieltä.

Vierailija
284/314 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla voi olla aikuisena vaikeaa, kun lapsuuden kodissa on avustaja siivonnut kodin ja sitten kun muuttaa pois kotoa joutuukin itse siivoamaan myös 9 kuulla raskaana. 

Vierailija
285/314 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen, mitä täällä olevat avustajat sitten tekevät, kun he ovat töissä. Kun mikään ei kuulu avustajalle. Istutteko vain? Vai kestääkö työpäivänne aina jotain tunnin?

Jos sulla murtuu käsi niin joudut ostamaan kodin siivouksen. Suomessa ei ole mitään ilmaispalvelua, jos loukkaa. 

Miten tämä liittyy tuohon kysymykseen? Oikeasti haluaisin tietää, mitä avustajat tekevät työpäivänsä aikana. Ja linkä pituisia päiviä tekevät.

Luettelin asioita, joita tein avustajana kommentti kello 9.36  

Työpäivän pituus oli klo 7.30 - 15.20

Vierailija
286/314 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 kuulla ison vatsan kanssa ei ole kiva pestä lattioita, mutta kun tavikset ei saa mitään apua. 

Vierailija
287/314 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla murtuu käsi niin joudut ostamaan kodin siivouksen. Suomessa ei ole mitään ilmaispalvelua, jos loukkaa. 

Miten tämä liittyy tuohon kysymykseen? Oikeasti haluaisin tietää, mitä avustajat tekevät työpäivänsä aikana. Ja linkä pituisia päiviä tekevät.

Luettelin asioita, joita tein avustajana kommentti kello 9.36  

Työpäivän pituus oli klo 7.30 - 15.20

Juu, luinkin sen jo ja kommentoisin sitä. Se oli hyvä kuvaus. Paljon kaikenlaista.

Vierailija
288/314 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9 kuulla ison vatsan kanssa ei ole kiva pestä lattioita, mutta kun tavikset ei saa mitään apua. 

Ja synnytyksen jälkeen vuotavan leikkaushaavan kanssa siivoukset ja ruoan laitot jatkuu. 2 päivää sairaalassa ja jatketaan entiseen malliin. 

Vierailija
289/314 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous ei ollut kivaa, kun lapset oli pieniä, kun samalla kun pesi lattioita piti vahtia taaperoiden kiipeilyä. 

Vierailija
290/314 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin on käynyt yhdessä kodissa ollessani avustaja. 4 hengen perhe, jossa aikuisia lapsia 2 ja avustettavan puoliso samassa asunnossa. Aivan kädettömiä siis ne 3 aikuista. Eivät koskaan siivonneet kotonaan. Mielestäni jo teini-iässä pitäisi opettaa lapsia tekemään kevyitä kotitöitä.

Vierailija
291/314 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun lapset kasvaneet voi sentään siivota niin, että ei tarvitse samalla vahtia, kun 2-vuotias kiipeää kirjahyllyyn. 

Vierailija
292/314 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäs menit lisääntymään. Oma valinta. Vammaisuus ei ole valinta.

Vierailija
293/314 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vammaisen lapsia ei tarvitse hoitaa. Jos menen avustajaksi en vahdi lapsia. 

Vierailija
294/314 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella vammaisella on lapsia eli antaa niiden taaperoiden kiipeillä ja tulla päälleen pystyyn jostain keittiön tasolta. 

Selvä, hyvin neuvot. 

Hauku vaan avustajia. 

Vierailija
295/314 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nytkö täällä terveet äm mät ovat sitä mieltä, että heillä pitäisi olla henkilökohtainen avustaja, kun ovat menneet lisääntymään...😅

Vierailija
296/314 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nytkö täällä terveet äm mät ovat sitä mieltä, että heillä pitäisi olla henkilökohtainen avustaja, kun ovat menneet lisääntymään...😅

Ärsyttä vaan. Ei me hoideta teidän vammaisten lapsia jatkossa. Nauretaan, kun ne kiipeilee ja tulee päälleen pystyyn. Käske puolison hoitaa ne lapset. 

Vierailija
297/314 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaisen puoliso voi viedä lapset päiväkotiin ja hoitaa vapaa-ajalla lapset yksin niinkuin moni yh. 

Ei me avustajat enää hoideta vammaisen lapsia. Ja jos tulee ero niin isä voi ottaa niiden lasten huoltajuuden, me ei enää auteta lasten hoidossa. 

Vierailija
298/314 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari sekopäätä veikkaan, joiden ainoa työkokemus on lyhyt osa-aikainen pätkä henkkarina.

Vierailija
299/314 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vammaisen puoliso voi viedä lapset päiväkotiin ja hoitaa vapaa-ajalla lapset yksin niinkuin moni yh. 

Ei me avustajat enää hoideta vammaisen lapsia. Ja jos tulee ero niin isä voi ottaa niiden lasten huoltajuuden, me ei enää auteta lasten hoidossa. 

Ei me itsekään mitään lastenhoitoapua saatu, korkeintaan vittuilua niinkuin nyt. 

Ei me hoideta enää vammaisten lapsia, terve isä voi ottaa sen lasten huoltajuuden kokonaan itselleen. 

Vierailija
300/314 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari sekopäätä veikkaan, joiden ainoa työkokemus on lyhyt osa-aikainen pätkä henkkarina.

Hauku vaan. Kukaan ei hae enää avustajaksi. Puoliso voi hoitaa sillä omaishoidon tuella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi