En osta sähköautoa ennen kuin akkutekniikka on saatu turvalliseksi.
Tuossa kun kävin vähän aikaa sitten mökillä ja auton pohja kopsahteli kiviin, niin tuli mieleen miten kalliiksi se olisi tullut sähköautossa. Nyt ei tarvinnut välittää.
Kommentit (124)
mä ne osa polttista ennen kuin saadaan sellainen versio missä ei ole räjähdyksiä
Joo ei tule kuuloonkaan sähkölataus akkuauto.
Puolisoni harkitsi. Minä kielsin. Puoliso on kovin helposti ympäripuhuttavissa. Puhuja oli entuudestaan tuttu automyyjä.
Meillä on hankalat tieolosuhteetkin. Monttuja joka vuosi tiellä. Ja ne on jopa 10 cm syvyisiä. Niistä ei näe sateella, onko syvä lätäkkö vai ei.
Bensa- ja diesel-autoja palaa Suomessa päivittäin ja kuskit mukana monessa kolarissa vuosittain Suomessa.
Niihin verrattuna sähköauto on todella turvallinen. Miksi helvetissä et laita mökkitietäsi kuntoon? Ei taida löytyä hynää murskeeseen saati sähköautoon.
kyllä se öljypohjan paskaksi meneminen pysäyttää sen polttiksenkin.
Vierailija kirjoitti:
mä ne osa polttista ennen kuin saadaan sellainen versio missä ei ole räjähdyksiä
Polttomoottoriauto ei ole koskaan räjähtänyt, ellei sitten sinne ole laitettu räjähteitä.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei tule kuuloonkaan sähkölataus akkuauto.
Puolisoni harkitsi. Minä kielsin. Puoliso on kovin helposti ympäripuhuttavissa. Puhuja oli entuudestaan tuttu automyyjä.
Meillä on hankalat tieolosuhteetkin. Monttuja joka vuosi tiellä. Ja ne on jopa 10 cm syvyisiä. Niistä ei näe sateella, onko syvä lätäkkö vai ei.
Tuollaista se ihana maalaiselämä todellisuudessa on. Kynnöspeltoa pitkin ajellaan ikivanhalla Toyota Corollalla ja pelätään, milloin eturengas jää kuopan pohjalle.
Vierailija kirjoitti:
Bensa- ja diesel-autoja palaa Suomessa päivittäin ja kuskit mukana monessa kolarissa vuosittain Suomessa.
Niihin verrattuna sähköauto on todella turvallinen. Miksi helvetissä et laita mökkitietäsi kuntoon? Ei taida löytyä hynää murskeeseen saati sähköautoon.
Että Sähköautoilijan pitää vielä lanata tiekin sille kotterolle ?? Ehei.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja paloturvallisuus .. viime viikolla paloi sähkötötterö poroksi
Tutkihan, kuinka paljon polttomoottoriautoja palaa vuosittain 😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole minun mökkitiestäni, vaan yleiset tiet jotka ovat täysin ajokelvottomassa kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polttomoottoriauto ei ole koskaan räjähtänyt, ellei sitten sinne ole laitettu räjähteitä.
Herkkiä kuitenkin palamaan, erityisesti bensa-autot.
Laita se mökkities kuntoon. Typerää siihen on auton pohjaa lommottaa.
Vierailija kirjoitti:
Juu. Mutta sentin pikku lommo ei...
Sähköautot ovat ohimenevä ilmiö niinkuin vesisängyt oli aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onpas.
(ihan yhtä luotettava kuin ne sähköautomollauslinkitkin).
Vierailija kirjoitti:
Mulla maksoi uusi öljypohja 50€, vaihtaminen onnistui reilu 10 pulttia avaamalla. Oli nopea ja halpa korjaus. Sähköautossa ei pääse alle 10 000€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla maksoi uusi öljypohja 50€, vaihtaminen onnistui reilu 10 pulttia avaamalla. Oli nopea ja halpa korjaus. Sähköautossa ei pääse alle 10 000€.
Tuon se maksaa jossain 28v vanhassa romussa.
On aika heikko maavara tai mökkitie jos kivet kopsahtelee minkä tahansa auton pohjaan. Ja tuskin kukaan on kovin iloinen jos siihen kiveen halkaisee öljypohjan tai vaihteiston. Paitsi korjaamo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkihan, kuinka paljon polttomoottoriautoja palaa vuosittain 😂😂😂😂
Polttis yleensä savuaa ja liekit alkaa hiljalleen näkyä Konepellin alta....
Sähköauto roihahtaa rajusti ja palaa hurjalla kuumuudella.
Ei ihme että niitä kielletään viemästä tiettyihin paikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Mutta sentin pikku lommo ei...
Modernien autojen öljypohjat on nykyään alumiinivalue. Niihin ei tule sentin lommoja. Ne menee halki.