Asuntovelka kohta maksettu!
Helpottaa todella paljon tässä taloustilanteessa.
Kommentit (28)
Onneksi olkoon. Mitä aiot tehdä säästyvillä rahoilla?
On alussa outoa, kun rahaa meinaa jäädä muuhunkin käyttöön enemmän, kun asuntoa on maksettu.
Pitääkö pian aloittaa remontointi?
Vierailija kirjoitti:
On alussa outoa, kun rahaa meinaa jäädä muuhunkin käyttöön enemmän, kun asuntoa on maksettu.
Minulle kävi niin että työt loppui samaan aikaan kuin asuntolaina oli maksettu. Eli ei jää yhtään enempää säästöön.
Onneksi olkoon. Onhan se hyvä suoritus kun 100 000e lainasta on maksettu vaikka 160 000e.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö pian aloittaa remontointi?
Kyllä! Siihen menee jo olemassa olevia säästöjä ja nyt vapautuvat lyhennykset.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon. Onhan se hyvä suoritus kun 100 000e lainasta on maksettu vaikka 160 000e.
Näin.
Ja jäljellä on oma velaton asunto.
Vuokralaisella on 20 vuoden jälkeen paksu pinkka vuokrakuitteja ja vuokranantajalla velaton kämppä.
Vierailija kirjoitti:
Minä pidin kirjaa lainanmaksustani. 100.000€:n laina tuli korkoineen maksamaan noin 130.000€. Samassa ajassa asunnon arvo nousi 120.000€:sta 200.000€:oon. Jos olisin asunut vuokralla, vuokraan olisi mennyt reilu 100.000€. Vaan nyt maksan tästä 200€/kk vastiketta, kun naapuri maksaa vuokraa 1000€/kk.
Se on kyllä helpotus. Olin 40v ja mies 43v kun saimme asuntolainan maksettua pois. Siitä on nyt 17 vuotta ja on ollut kyllä edullista asumista. Hyvin hoidettu pienkerrostalo keskisuuren kaupungin keskustassa. Ei ole mitään suuria remontteja ollut. Yhtiövastike edullinen. Omaa kotia on itse pintarempattu mutta sekin edullista kun osataan itse tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pidin kirjaa lainanmaksustani. 100.000€:n laina tuli korkoineen maksamaan noin 130.000€. Samassa ajassa asunnon arvo nousi 120.000€:sta 200.000€:oon. Jos olisin asunut vuokralla, vuokraan olisi mennyt reilu 100.000€. Vaan nyt maksan tästä 200€/kk vastiketta, kun naapuri maksaa vuokraa 1000€/kk.
Hei, ei saa kertoa faktoja! Palstalla pitää vain venäjävetoisesti trollata miten vuokralla asuminen on parasta ikinä ja asuntojen hinnat romahtaa ja asunnon myyjä vaan vääntelee käsiään ja pyyhkii itkuntuhruisia silmiään, kun jostain syystä tosi menestyvä trolli ostaa kaikki asunnot alle puoleen hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä helpotus. Olin 40v ja mies 43v kun saimme asuntolainan maksettua pois. Siitä on nyt 17 vuotta ja on ollut kyllä edullista asumista. Hyvin hoidettu pienkerrostalo keskisuuren kaupungin keskustassa. Ei ole mitään suuria remontteja ollut. Yhtiövastike edullinen. Omaa kotia on itse pintarempattu mutta sekin edullista kun osataan itse tehdä.
Ja nyt olette tuijotelleet toisianne ja samoja seiniä 30-40 vuotta. Elämätöntä elämää. Mutta halvaksi tulee!
Vierailija kirjoitti:
Eihän AP kertonut maksoiko hän sen lainan omistaan kokonaan itse vai maksoiko sen vuokralainen eli lypsylehmä. Nyt maksettua asuntoa vasten voi ottaa lainan ja ostaa sillä asunnon jonka maksaa vuoralainen. Silleen niitä asuntoja saa ilmatteeksi itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt olette tuijotelleet toisianne ja samoja seiniä 30-40 vuotta. Elämätöntä elämää. Mutta halvaksi tulee!
Avioerot, muutot ja kallis asuminen = eläminen? Tiedoksi sinulle, että raha on vaihdannan väline. Rahaa voi vaihtaa haluamiinsa asioihin. Mitä enemmän on rahaa, sitä enemmän näitä vaihtokauppoja voi tehdä. Monet pitävät tällaisesta mahdollisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asunnon arvo on se minkä ostaja siitä maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelet eroja, muuttoja ja kallista asumista onnellisuuden takaamiseksi?! May this kind of happiness never find me :D
Mulla asuntolaina jota lyhennän 800 ja maksan vastikkeita 350. Samanlaisen kolmion vuokrahinta tässä talossa on 1200. Tämä on nyt menossa vuokraajalle maksettavaksi kun löysin halvemman asunnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asunnon arvo on se minkä ostaja siitä maksaa.
Ei nyt ihan. Poislukien asuntoon kohdistuvat velat.
Hienoa, onneksi olkoon.
Oma velaton koti on hieno saavutus ja osoittaa että olet elämässäsi saanut rakennettua jotain muutakin kuin pilvilinnoja.
Meillä on vielä 7 vuotta lainan maksamista jäljellä, mutta sitten on velaton omakotitalo pääkaupunkiseudulla. Parasta on se, että talon arvo on lähes kaksikertaistunut sinä aikana kun olemme sen omistaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin.Ja jäljellä on oma velaton asunto.
Vuokralaisella on 20 vuoden jälkeen paksu pinkka vuokrakuitteja ja vuokranantajalla velaton kämppä.
Ja monien kymppitonnien putki-, julkisivuremontit jne tulossa. Plus paljon pienempiä.
Varmasti helpottaa, onneksi olkoon.