Auerin lasten olot sijaisperheessä olivat pahemmat kuin vankilassa
Olot sijaisperheessä olivat pahemmat kuin vankilassa, eivät saaneet omaa puhelinta, eivät saaneet katsoa telkkaria, eivät saaneet käydä kotona suihkussa koska sijaisvanhemmat pelkäsivät syyliä, eivät saaneet syödä kaapista omin päin, eivät saaneet tulla yläkerrasta alakertaan ilman lupaa jne. Omassa huoneessa piti olla klo 18, hiljaa. Ei tietenkään internettiä etteivät olisi päässeet jyvälle asioista.
Jääkaappi oli kielletty näky Auerin lapsilta
Anneli Auerin lapset avaavat näkemyksiään karusta arjesta sijaisperheessä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5a165337-03d0-4fa8-84fa-71ce6f4d3d14…
Kommentit (375)
Tämä on ihme juttu. Ketä tässä suojellaan ja mitkä ovat motiivit.
Lahden murhaajaa ei ole saatu kiinni. Ja Auerista tehdään syyllinen, vaikka ei ole vedenpitäviä todisteita.
Ja jos sijaiskodin jutut pitävät paikkansa, miksi lastensuojelu on ummistanut silmänsä, eikä valvonut lasten oikeutta. Jotenkin tuntuu, että jotakin halutaan suojella, rahalla millä hyvänsä.
Auer on yhdistävä nimittäjä tälle kaikelle.
Ei käy todisteiksi oli varmaan jotain tekaistuja muistoja eiku...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten opastat monta lasta kaikki kertomaan samaa tarinaa.
Jos aihe kiinnostaa niin oikeuspsykologiassa on tutkittu paljon aihetta. Eikun tutkimuksia lukemaan niin selviää sinullekin tämä asia.
Ai sinulle on muka selvinnyt, mutta et vaan vaivaudu kertomaan meille muille, jotka haluaisivat sen tietää? Mikseivät aikuistuneet lapsetkaan "halua" tätä nyt kertoa? He vetosivat tuomionpurkuhakemukseen yhteydessä ihan toisenlaiseen, ympäripyöreään psykologiseen tutkimukseen. Ei se riitä.
Vierailija kirjoitti:
Auer on yhdistävä nimittäjä tälle kaikelle.
On muutakin yhdistävää: rikosylikonsta Tapio S. Johti tutkintaa sekä murha- että serikeississä.
Vierailija kirjoitti:
Lahden murhaajaa ei ole saatu kiinni. Ja Auerista tehdään syyllinen, vaikka ei ole vedenpitäviä todisteita.
Ja jos sijaiskodin jutut pitävät paikkansa, miksi lastensuojelu on ummistanut silmänsä, eikä valvonut lasten oikeutta. Jotenkin tuntuu, että jotakin halutaan suojella, rahalla millä hyvänsä.
Olen kuullut, että valituksia ja kanteluita lasten sijoituspaikkaan liittyen kyllä tehtiin useampi kuin yksi, mutta ne torpattiin paikallisessa aluehallintovirastossa. Sieltä ei kuulemma koskaan edes tullut mitään vastauksia. Ilmeisesti porilaisten ja turkulaisten viranomaisten kesken sovittu juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut, että valituksia ja kanteluita lasten sijoituspaikkaan liittyen kyllä tehtiin useampi kuin yksi, mutta ne torpattiin paikallisessa aluehallintovirastossa. Sieltä ei kuulemma koskaan edes tullut mitään vastauksia. Ilmeisesti porilaisten ja turkulaisten viranomaisten kesken sovittu juttu.
Tarkoitatko jotain Anneli Auerin tekemiä valituksia? Onko Anneli näin sinulle kertonut, kun tiedät tuonkin, ettei vastausta saanut.
adoptio ja sijaisperheet voi olla myös kauheita samoin laitokset. lastensuojelu ei tutki sijaisperheitä ja muita enää kun lapsi on siiretty sitten voi olla mitä tahansa viripäitä asialla.
^ Myönnän että on kuulopuhetta. Kantelun tekijä kertoi minulle aiheesta vähän sivumennen (ei Anneli). Itse siis en ole paperilla mitään nähnyt, mutta luotan kyllä tähän ihmiseen, jolta asiasta kuulin. Muistaakseni kyse oli juuri lasten sijoituspaikasta.
Siis eikö kyseessä ollut Auerin veljen perhe? Miten voi kohdella omaa lihaa ja verta tuolla tavalla? Eikö näitä saa millään tavalla vastuuseen?
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö viranomaiset yhtään seuraa, miten lapsia kohdella sijaisperheissä?
Tämä. Mikä on ollut sosiaaliviranomaisten virkavastuu sijaisperheen valvonnassa? Onko rikottu virkavastuuta?
Vierailija kirjoitti:
^ Myönnän että on kuulopuhetta. Kantelun tekijä kertoi minulle aiheesta vähän sivumennen (ei Anneli). Itse siis en ole paperilla mitään nähnyt, mutta luotan kyllä tähän ihmiseen, jolta asiasta kuulin. Muistaakseni kyse oli juuri lasten sijoituspaikasta.
Ilmaisit asian niin, ettei "tullut vastauksia", useitakaan. Eli näkökulma on kantelun tekijän, joka odottaa vastauksia. Viranomaisen tulisi kyllä vastata, joten jotain kummaa on kirjoituksessasi. Eikö vastattu edes, että asia ei koske tätä kantelijaa, joten ei voida ottaa käsiteltäväksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitasko Annelin ja Jenssin miljoonakorvaukset määrätä lasten maksettavaksi eli lapset laitettaisiin ulosottoon koko loppuelämäksi, jos kerran ovat oikeudessa väärin vannoneet? Näin valtio säästäisi isot rahat ja pääsisi kuin koira veräjästä pois tästä kiusallisesta tilanteesta? Lapsethan tämän koko ongelman ovat aiheuttaneet?
Pieni lapsi on täysin manipuloitavissa, kuten tyhmä ihminenkin. Ei muuten niin moni suomalainen äänestä SDP:tä itseään vastaan. Mutta kun ymmärrys ei riitä.
Politiikkaa kun aloit puhua, niin kyllä täystuhopuolue persut sopii tuohon esimerkkiisi paremmin. Tavalliset persuäänestäjät nimenomaan äänestävät itseään, siis omaa etuaan vastaan kannattamalla Purran leikkuripolitiikkaa.
Lapset kertoo mitä vain jos aikuinen heitä manipuloi. Olen itse lapsena valehdellut käräjäoikeudessa tuomarille kotioloistani, jotka olivat aivan hirveät. Äiti määräsi että pitää sanoa hänen olevan hyvä äiti, muuten tapp** ensin lemmikkini ja sitten minut. Mitä muuta siinä voi lapsi tehdä kuin puhua niin kuin äiti on käskenyt. Ja se tuomari muuten uskoi ja minut palautettiin kotiin äidin luo. Siitä muistona edelleen keski-ikäisenä oireileva C-PTSD, stressistä rikki mennyt kroppa, masennus ja kymmenen muuta.
Eli sinun mielestäsi Anneli ja Amanda ovat kaameita ihmisiä? Nielet pikkulasten uskomattomat tarinat sellaisenaan?