Katsovatko ihmiset vielä normaalia televisiota?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Mä en enää katso. Meillä ei ole sellaista normi telkkaria enää olohuoneen keskipisteenä. Joskus olen sellaista kaivannut että olisi kiva katsoa puoli yhdeksän uutiset tai surffailla kanavilla, mutta nykyään ihan rehellisyyden nimissä katson mielellään tietokoneelta ne sarjat/ohjelmat, jotka haluan ja siihen aikaan kun haluan. Makuuhuoneesta löytyy iso näyttö seinältä, josta voi halutessaan katsoa vaikka leffoja jos kaipaa isoa ruutua ja olohuoneessakin on pieni tv-ruutu, johon välillä yhdistän läppärin. Oikein hyvin pärjää näin ja eniten nautin siitä kun katson vaan läppärillä jotain sarjaa sängyssä kun lapset on jo nukkumassa. Vanhemmillani käydessäni (käyn siellä lasten kanssa melko usein) on ihan virkistävää katsoa normi telkkaria ja vaikka perjantaina Elämäni biisi tai kymmenen Uutiset.
Niin ja ikää 33v.
Just katson Radion sinfoniaorkesterin konserttia yle teemalta/femiltä.
Ikä joulukuussa tasan 50V. Tuo Radion sinfoniaorkesteria katseleva
Eipä ole ollut telkkari käytössä sitten esikoisen syntymän, reilut 16v. Areenaa ja Netflixiä katson satunnaisesti koneelta/puhelimelta. Alakerran Takkahuoneessa on tosin nykyään tv, mutta se on teinin pelinäyttönä.
Vierailija kirjoitti:
En kato. 43v
Puhelimesta kattelen Disney+, Prime.
Mitä järkeä on tuijottaa pikkuruista ruutua? Aiemmin suosituimmista 55 tuuman televisioista on kuulema siirretty jo 65 tuuman televisiohin. Pöytäkoneen ja kannettavan tietokoneenkin näytöt ovat huomattavasti kännykän ruutua isompia.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuollaisten ohjelmien, iltauutisten sekä ajankohtaisohjelmien vuoksi olisi kiva jos olisi telkkari. Nyt kuuntelen ajankohtaisohjelmia radiosta ja Areenasta.
Eihän TV:stä juuri mitään järkevää tule, mutta YLE:n ohjelmia voisin katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole ollut telkkari käytössä sitten esikoisen syntymän, reilut 16v. Areenaa ja Netflixiä katson satunnaisesti koneelta/puhelimelta. Alakerran Takkahuoneessa on tosin nykyään tv, mutta se on teinin pelinäyttönä.
Jatkan vielä, että itse emme ole töllöä kaivanneet, mutta selkeästi osalla aikuisista vieraista on vaikea keskustella kun ei töllö huuda taustalla ja pitää katsoakin ihmisiä ruudun sijaan. Meitä tämä naurattaa.
Mä olen kasarin lapsi ja ysärin teini. Kasvoin siihen, että telkkari oli ainut viihdyke.
Jossain 2010-luvulla hukuin netin syövereihin surffailemaan ja telkkari unohtui miltei totaalisesti. Olin vain läppärillä ja surffailin jne.
Vasta viimeisen noin neljän vuoden aikana olen löytänyt telkkarin uudelleen.
Telkkari on hieno, paraatipaikalla olkkarissa ja nykyään miltei aina auki, kun ennen oli aina kiinni.
Lapsillakin on omat telkkarit.
Olen löytänyt telkkarin, sarjat ja leffat ns. uudelleen. Netti on ns. jo nähty.
Todellakin! 20.30 ja 22 uutiset tulee katsottua joka päivä, en tykkää lukea uutisia puhelimen pienestä ruudusta :)
N28
Kymmenkunta vuotta täysin ilman. T: 58. Tiktokia Youtubea katson tabletilta, niitäkin sivusilmällä.
Vierailija kirjoitti:
Katson. Kaiken saman voisin toki katsoa läppärillä netistä, mutta on mukavampaa katsoa 40" ruudulta kuin 13" ruudulta. Äänikin on parempi, kun televisio on kytketty stereoihin.
Ikää on 54v.
Minä taas päinvastoin. Koska kämppä on putkirempan jäljiltä vielä sellaisessa vaiheessa, ettei ole tullut järjestettyä mm. olohuonetta ns. normaaliin järjestykseen. Läppäri (15") on toki bluetooth-kaiuttimeen kytketty.
Katson. En jaksa mitään tiktokkeja ja netfliksin fantasiasarjamaratoneja. Telkkarista löytää jotain mikä irrottaa nykyhetkestä ja etenkin sometrendeistä. Eikä tarvitse katsoa viittä miljoonaa jaksoa mistään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuollaisten ohjelmien, iltauutisten sekä ajankohtaisohjelmien vuoksi olisi kiva jos olisi telkkari. Nyt kuuntelen ajankohtaisohjelmia radiosta ja Areenasta.
Eihän TV:stä juuri mitään järkevää tule, mutta YLE:n ohjelmia voisin katsoa.
Areenaa voi kyllä myös katsoa tietokoneella ja (äly)mobiililaitteella.
No ei mun televisio mitenkään epänormaalikaan ole eli ilmeisesti kyllä. Ikä ja TV:n tuumakoko on 55.
En.
Kännykästä tai tabletilla katson kyllä areenaa välillä. Omistan kyllä tv:n, mutta se lakkasi näkymästä kun HD kanavat hävisivät... Eli tyhjänpanttina.
Vanhemmat katsovat televisiota kyllä. Aina siellä auki,kun kylässä tai soitan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kato. 43v
Puhelimesta kattelen Disney+, Prime.
Mitä järkeä on tuijottaa pikkuruista ruutua? Aiemmin suosituimmista 55 tuuman televisioista on kuulema siirretty jo 65 tuuman televisiohin. Pöytäkoneen ja kannettavan tietokoneenkin näytöt ovat huomattavasti kännykän ruutua isompia.
Olen eri. Mutta Itselläni ei edes ole telkkaa. Ja tässä pikkuyksiössä noin iso tv ei olisi edes järkevä.
Miksiköhän jotakuta haittaa niin paljon muiden katselut....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän TV:stä juuri mitään järkevää tule, mutta YLE:n ohjelmia voisin katsoa.Areenaa voi kyllä myös katsoa tietokoneella ja (äly)mobiililaitteella.
Niin voi, mutta ei siinä ole tunnelmaa katsella läppäriltä uutisia. Mieluummin luen ne, ja ajankohtaisohjelmat kuuntelen.
Varmasti katsoisin esim. iltauutiset, A-studion ym. jos olisi TV.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on niin moderni, ettei hän katso ohelmia tavallisesta televisiovastaanottimesta lainkaan!
No, mut aika monessa kodissa on kuitenkin helvatin isot tv:t olohuoneen seinälle ripustettuna.Mitä ne niistä telkkareista katsovat....
Netflixiä, Applea ja HBO:ta.
Maksullisia. Kun saa Ylen ja maikkarin ja nelosen ja mitä niitä kanavia nyt on maksutta. Luulis näiden maksuttomien riittävän. Mulle riittää ainakin. Mut mä oonkin kalkkis. Sitä paitsi, ihmisillä on nykyään niin paljon kaikenlaisia intressejä ja harrastuksia, että kenen aika riittää maksukanavien jatkuvaan katseluun... Mulla ei ainakaan riittäis!
Mulla ei riitä aika/kärsivällisyys mainoksiin.
-eri
Jos muutan saatan ostaa tv:n. Tähän kämppään en osta mitään uutta.
Katson normaalitelkkarista ylen kanavia, iltauutisista sääennusteen ja Urheiluruudun, noin 20 min päivässä. Muita kanavia ei näy enkä halua.
Pystyn tallentamaan kyllä ohjelmia muiltakin kanavilta ja niitä katson sitten pikkuhiljaa kun ehdin, säilyvät 2 vuotta boksilla.
En käytä suoratoistopalveluita tai youtubea. Teen aika paljon muuta ja yritän kaikin tavoin vältellä ruutuja. Vauva.fi on mun ruutupaheeni :D N38.