Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi saada apua, kun ei tiedä miten pääsee elämässä eteenpåin?

Vierailija
26.09.2025 |

En tiedä mitä mun kannattaisi oikeasti tehdä eikä olisi enää varaa tehdä yhtään väärää valintaa.

Kyseessä siis työttömyys ja osatyökyvyttömyys, johon en ole saanut mitään apuja. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua :(

Vierailija
2/13 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kuntasi työkkäristä puhelinaika asiakasneuvojalle. He osaavat varmasti kertoa ja auttaa eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy kuntasi työkkäristä puhelinaika asiakasneuvojalle. He osaavat varmasti kertoa ja auttaa eteenpäin.

Ne on ihan turhia nykyään

Vierailija
4/13 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, ei oo mitään enään. Töitä ei ole etenkään osatyökyvyttömille

Vierailija
5/13 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä Hyvinvointialueesi sosiaalipalveluihin. On muuten typerä nimi tuo hyvinvointi...Kyllä on Suomessa ihmisten hyvinvointi laskenut. Uskoisin, että soskun kautta saat apua ja kartoittavat tilannettasi kokonaisvaltaisesti. Mulla on hyviä kokemuksia sos.työntekijöistä vaikka heitä paljon mollataankin. Varmaan riippuu paljon kuinka itse käyttäytyy. Terveydellisten syiden ja vähävaraisuuden takia itsekin asiakkaana. Ei mitään päihde ym.elämän hallinta ongelmia ole, siksi mainitsin asian koska monesti luullaan kaikkien soskun asiakkaiden olevan sellaisia. Ota rohkeasti yhteyttä, voimia!

Vierailija
6/13 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä olen käynyt jo pari kertaa tänä vuonna eikä ole ollut merkittävää apua. Työllisyysalueilla ei ole rahaa järjestää edes palkkatukipaikkoja.

Ap

Vierailija
7/13 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteyttä Hyvinvointialueesi sosiaalipalveluihin. On muuten typerä nimi tuo hyvinvointi...Kyllä on Suomessa ihmisten hyvinvointi laskenut. Uskoisin, että soskun kautta saat apua ja kartoittavat tilannettasi kokonaisvaltaisesti. Mulla on hyviä kokemuksia sos.työntekijöistä vaikka heitä paljon mollataankin. Varmaan riippuu paljon kuinka itse käyttäytyy. Terveydellisten syiden ja vähävaraisuuden takia itsekin asiakkaana. Ei mitään päihde ym.elämän hallinta ongelmia ole, siksi mainitsin asian koska monesti luullaan kaikkien soskun asiakkaiden olevan sellaisia. Ota rohkeasti yhteyttä, voimia!

Mitä apua sieltä voi saada?

Ap

Vierailija
8/13 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn seurakunnassa ja yritän rukoilla itseni vaikeuksien läpi. 

Vierailija
9/13 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän ei taida nyt jumala auttaa.

Ap

Vierailija
10/13 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän ei taida nyt jumala auttaa.

Ap

Mikä ihmiselle on mahdotonta, on Jumalalle mahdollista.

Vierailija
11/13 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minäkin olen ollut yhteydessä, eikä mullakaan ole päihde ym ongelmaa, vaan tämä sairaus, jonka takia työkyvytön. Täällä olisin varmaankin päässyt asiakkaaksi, mutta se mitä he voivat tehdä niin jaa-a? Asia karsiutui siihen, kun en pysty sitoutumaan siihen. Siellä olisi pitänyt ravata paikanpäällä joka toinen kuukausi. Minulla tämän väsymyksen takia ihan perusoleminenkin takkuaa pahasti, niin en pysty sitoutumaan ja toki mulla nyt muutakin elämässä on, mitä pitää tehdä, niin senkin takia. Mm tappelu Kelan kanssa on aikamoista vääntöä, joka sekin on henkisesti raskasta. Enkä minä mitään toimivaa lääkitystä sosiaalista saa. Rahaa tarvitsisin, että pääsisin oikealle lääkärille, kun ei julkinen osaa eikä halua auttaa.

- yks kanssa

Vierailija
12/13 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee töitä mitä voit ja sitten elät sen mukaaan.

Vierailija
13/13 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä apua sieltä voi saada?

Ap

Voi saada rahallista apua (ehkäisevää tai täydentävää toimeentulotukea tai maksusitoumuksia), jutteluapua ja psykososiaalista tukea. Asiakas voidaan ohjata palveluihin tai kuntoutukseen, jos on tarvetta. Voivat auttaa Kelan kanssa asioimisessa (tappelussa). Auttavat suunnittelemaan tulevaisuutta. Pitäisikö sinun kouluttautua uudelleen, millä rahalla jne. Kaikkea tällaista. Ota yhteyttä ja selitä tilanteesi. Kyllä siellä tosiaan on ihan auttamishaluisia ihmisiä töissä. Aikuissosiaalityön asiakkuus on vapaaehtoista, eli eivät voi sillä tavalla puuttua elämääsi tai pakottaa mihinkään, jos et halua jotain tehdä. Yleensä pyritään auttamaan asiakasta tämän lähtökohdista käsin ja mietitään toimintasuunnitelmaa yhdessä. -eri-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi