Ymmärtävätköhän kuinka onnekkaita töissä olevat ovat tällä hetkellä, työttömiä 53 000 enemmän kuin vuosi sitten
53 000! Ihan sairas luku, Suomessa on kourallinen kaupunkeja joissa on tuon verran asukkaita
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan kun tässä haluaisi jo saada potkut ja jäädä ansiosidonnaisen kautta eläkepäiviä odottamaan.
Työt eivät kiinnosta enää pätkääkään, olisi parempi kun pääsisin eläkkeelle ja joku nuorempi saisi mun hommat.
58v
Töistä pääsee pois helpommin kuin töihin, miksei kukaan heittäydy sitten työttömäksi? Työn lopettajia pitäisi olla massoittain joka kuukausi, jopa enemmän kuin irtisanottuja.
Miksei näin ole? Olkaa ystävällisiä ja valaiskaa tietämätöntä.
Se on kuitenkin niin vaikeaa irtisanoutua.
Olisi parempi kun saisi kunniallisesti potkut.
Vierailija kirjoitti:
Vituttaahan se, kun pitää raataa töissä ja palkasta lähtee hirveä määrä rahaa, jotta osa ihmisistä voi löhötä kotisohvalla tekemättä mitään. Kateeksi käy niitä, jotka saavat yt-neuvotteluissa lähtöpassit, saavat levätä vapaasti ainakin puoli vuotta tekemättä mitään, ennen kuin on pakko palata töihin raatamaan.
Siitä vaan ilmoittautumaan vapaaehtoiseksi lähtjöiksi seuraavissa yt-neuvotteluissa, jos se "lepäileminen" ja "kotisohvalla lepäileminen" niin kovasti houkuttelee ja kadehdituttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kai osa noista "työntekijöistä" unelmoi suurimman osan työajastaan miten pääsisivät pieksemään ja pahoinpitelemään työttömiä. Osa noista "työtnekijöistä" unelmoi suurimman osan työajastaan miten he eläisivät luksus elämää Kelan tuilla.
Ja se pieni osa joka tekee vielä työtänsä työaikana, maksaa käytännössä noiden kahden edellisen porukan palkan ja vielä työhaluisten työttömien ja työkyvyttömien työttömien elämän veroillaan.
Noinhan sitä luulis..
Itseasiassa suurin osa yhteiskunnan tuloista tulee alvista.
Maksat työurallasi sen, mitä 20 ensimmäistä, ja 30 viimeistä elinvuottasi tulevat yhteiskunnalle maksamaan.
Jos tienaat yli 60 000e vuodessa, olet nettomaksaja.
Veikkaan, että tienaat puolet tuosta. Jos sitäkään.
Miksi?
Minkä ihmeen takia sinäkin kehtaat olla käsi ojossa?
Kiitos sinulle, joka jaksat raataa 15h päivässä niin, ettei vapaa-aikaa ole.
ITSE olet hankkinut lapset. Itse olet käyttäytynyt niin, että mies on lähtenyt elättämästä lapsiaan. Itse olet ottanut yrittäjän riskin, joka ei ole kannattanut. Itse olet paukuttanut päätäsi niin, että ihmiset eivät pidä. Jos olet oikeasti sairas, pääset eläkkeelle. Saat enemmän, kuin tuo 600. Jopa vaikeasti sairaan hoitotukea. Saat myös yliopistollisesta sairaalasta parhaan mahdollisen avun.
Siis jos olet OIKEASTI vakavasti sairas. Ihan turha mölistä muuta.
Kiitos sinulle yrittäjä, joka teet 15h työpäiviä. Kaltaistesi ansiosta olen hengissä hyvinvointivaltio Suomessa, ja saan vähän rahaakin.
Vaikka näille antaisi 5000e tukia kuussa, niin vähän ajan päästä sekään ei riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Töitä tekevät ovat kateellisia työttömien vapaa-ajasta. Työttömät kadehtii työllisen taloudellisia vakautta. Oli aidan kummalla puolella niin ruoho on aina toisella puolella vihreämpää
En kadehdi. En kestäisi työttömyyttä neljää kuukautta pidempään. Sen verran olin alkuvuodesta työttömänä. Sietämätöntä, kun näkee säästöjen hupenevan, samalla kun jatkuvalla syötöllä tulee viestejä ettei päässyt edes haastatteluun. Ikärasismin rehottaessa jatkuva pelko, että säästöt loppuvat ja tultava toimeen koko ajan pienentyvällä ansiosidonnaisella. Puhumattakaan siitä, ettei voi tehdä jotain, josta on hyötyä yhteiskunnalle.
Olen äärettömän kiitollinen ja onnekas, että sain työpaikan. Että olin se onnekas joka valittiin.
Ja et siis osaa tehdä mitään elämänsuunnitelmia esim seuraavan viiden vuoden aikajänteellä,puhumattakaan loppuelämän suunnitelmista? No,sitten ei voi mitään,jos käyt töissä,muttet osaa hyödyntää kerryttämääsi pääomaa. Voin tulla tekemään työsi, jos haluat vaihtaa paikkaa kanssani? Köyhyysrajan alapuolella elävä,monisairas pitkäaikaistyötön,yh,taustalla vakavat väkivaltatraumat,ptsd,traumaperäinen unettomuus,ahdistus,krooninen masennus,fyysinen terveys nollissa,estää kaiken suorittavan portaan työnteon edes satunnaisesti,mukana myös viranomaisten aikaansaamia ongelmia ja tekemiä rikoksia,en saa terveydenhuollosta hoitoa,lapseni ei saa lakisääteistä hoitoa,en voi säästää senttiäkään tililleni päästäkseni ylös tästä paskakuopasta. Yritykseni varastettiin kunnan toimesta,minut mustamaalattiin eri instansseissa,koska sanoin suoraan,mitä ajattelen tietyistä johtavista valtion viroissa olevista henkilöistä.Kosto oli kova ja lopullinen. Yritätkö sinä koskaan asettua kenenkään muun asemaan tai miettiä,miksi joku on työtön tai pudonnut pois yhteiskunnan rattaista? Kokeile joskus jos työkiireiltäsi ehdit ja yritä nyt edes joskus tehdä sillä varallisuudellasi jotain,mikä muuttaisi maailmaa hiukan paremmaksi kaikille elää. Lopeta se itsesääli,sinulla ei ole siihen oikeutta.