Ymmärtävätköhän kuinka onnekkaita töissä olevat ovat tällä hetkellä, työttömiä 53 000 enemmän kuin vuosi sitten
53 000! Ihan sairas luku, Suomessa on kourallinen kaupunkeja joissa on tuon verran asukkaita
Kommentit (66)
Olen aivan loppu töissäkäyntiin, nettopalkka on 2000 euroa, kaikesta pitää pihistellä ja nämäkin työt on nyt hieman epävarmuuden alla. Todella onnekasta on joo.
Vierailija kirjoitti:
Vituttaahan se, kun pitää raataa töissä ja palkasta lähtee hirveä määrä rahaa, jotta osa ihmisistä voi löhötä kotisohvalla tekemättä mitään. Kateeksi käy niitä, jotka saavat yt-neuvotteluissa lähtöpassit, saavat levätä vapaasti ainakin puoli vuotta tekemättä mitään, ennen kuin on pakko palata töihin raatamaan.
Kyllä sitä lainaa otetaan niin jumalattoman paljon tänäkin vuonna, että aivan hyvin voit ajatella, että työttömiä elätetään lainarahalla eikä sinun verorahoilla. Siitä lainarahastakin suurin osa kuluu johonkin muuhun kuin työttömiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo hirveen onnekas olo kun joka työpäivän jälkeen migreeni :( Voi kun saisi levätä
Jos sinulla oikeasti on migreeni, hanki estolääkkeet. Ja jos sinulla oikeasti on migreeni, ne sinulle kirjoitetaan. Olet vain laiska ja saamaton vätys.
Vierailija kirjoitti:
Olen aivan loppu töissäkäyntiin, nettopalkka on 2000 euroa, kaikesta pitää pihistellä ja nämäkin työt on nyt hieman epävarmuuden alla. Todella onnekasta on joo.
Kyllä ne jatkaa sun kitupalkkatöitä täytyyhän joittenkin selkänahasta repiä rahat kee ne rei den elättämiseen. Olet onnekas.
Vähän aiheen ohi, mutta mistä aina tulee tuo, että työttömät makaa sohvalla? Luuletteko, että tähän pieneen koppiin joku sohva mahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Töitä tekevät ovat kateellisia työttömien vapaa-ajasta. Työttömät kadehtii työllisen taloudellisia vakautta. Oli aidan kummalla puolella niin ruoho on aina toisella puolella vihreämpää
Mites selität sen että käteen jää sama raha töitä tekevällä kuin työttömällä ? Kumpi on kateellisempi kummalle ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä tekevät ovat kateellisia työttömien vapaa-ajasta. Työttömät kadehtii työllisen taloudellisia vakautta. Oli aidan kummalla puolella niin ruoho on aina toisella puolella vihreämpää
Olen ollut sekä töissä että työtön useampaan otteeseen. Tällä hetkellä taas työtön. Valitsisin töissä olemisen milloin tahansa.
Eiköhän aika moni töissä oleva pelkää työttömäksi jäämistä? Tietysti on niitäkin, jotka ovat omasta mielestään korvaamattomia, tai ainakin uskovat aina työllistyvänsä heti.
Minä ainakin haluaisin jo senkin takia töihin, kun niin paljon tykkään työstäni. Valitettavasti vaan nyt ei alan töitä ole, eikä minulla ole kokemusta tarpeeksi jotta kannattaisi alkaa yrittäjäksi.
Nyt työttömänä ja ... ahdistaa. Ammattitaito vaan vanhenee, asiat unohtuu..
Tässäkään tarinassa ei nyt palaset osu kohdilleen. Ei tarpeeksi kokemusta, mutta ammattitaito vanhenee jo? Tykkää työstään viittaa siihen että tuntee alansa, mutta ikä vaan kertyy? Firma pystyyn vaan!
En ymmärrä miksi yli 50 000 Ihmistä päättää yhtäkkiä alkaa Työttömiksi.
Mikä logiikka tässä on. Joku muoti ilmiö ?
Liian isot tuet ?
Laiskottaa ?
Vierailija kirjoitti:
Vähän aiheen ohi, mutta mistä aina tulee tuo, että työttömät makaa sohvalla? Luuletteko, että tähän pieneen koppiin joku sohva mahtuu?
Itse olin joskus työtön ja oli aikaa ja jaksamista treenata salilla monta kertaa viikossa, koti oli siivottu tip top. Työssäkäyvänä ei jaksa mitään, koti on aina hirveässä sotkussa.
Vierailija kirjoitti:
Ja siis, mitä sillä rahalla tekee, kun töiden jälkeen on niin rättiväsynyt, että kaatuu vain sänkyyn ja seuraavana päivänä sama uusiksi? No, verottaja ratkaisee asian, rahat viedään ihmiseltä erilaisilla veroilla ja muilla tekosyillä, ja ylikuormitus vie työntekijän hautaan kauan ennen eläkeikää. Työttömät ehtivät harrastaa kaikkea mahdollista, työssäkävijät raatavat eivätkä ehdi tekemään elämässä mitään.
Ehtiihän sitä juu harrastaa, kunhan harrastaminen ei maksa juuri mitään. Kirjastossa lehtien ja kirjojen lukeminen on halpaa. Katujen mittailu on jopa ilmaista, jollei laske kenkien kulumista.
Siksi kai golf on työssäkäyvien tai eläkeläisten harrastus.Jääkiekkoilua tai mikroautoilua harrastavat yleensä parempituloisten lapset.
työehtosopimuksiin tulleiden yleiskorotusten arvioitu euromääräinen vaikutus vuonna 2025 oli noin 2,9 miljardia euroa (noin 2,3 % lisäys palkkasummaan) tämä vastaa suunnilleen 60 000 palkansaajan vuosipalkkaa (käytetyn keskimääräisen vuosipalkan ~48 000 € mukaan). Joten olisiko ammattiliittojen syytä harkita vaadittujen korotusten suhdetta työvoiman kysyntään?
Vierailija kirjoitti:
Ei oo hirveen onnekas olo kun joka työpäivän jälkeen migreeni :( Voi kun saisi levätä
Turhaa ulinaa. Mene sinne työterveyslääkärille hakemaan sairaslomaa tai nuppitohtorille pyytämään eläkepäätöstä-teille työssäkäyille kun on tuo terveydehoitokin yksityisillöä ilmaista,toisin kuin rahattomille,jotka eivät edes julkiselle pääse lääkäriin,ellei tilanne ole se,että ambulanssi pitää tilata eikä sekään aina tule. .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vituttaahan se, kun pitää raataa töissä ja palkasta lähtee hirveä määrä rahaa, jotta osa ihmisistä voi löhötä kotisohvalla tekemättä mitään. Kateeksi käy niitä, jotka saavat yt-neuvotteluissa lähtöpassit, saavat levätä vapaasti ainakin puoli vuotta tekemättä mitään, ennen kuin on pakko palata töihin raatamaan.
Kyllä sitä lainaa otetaan niin jumalattoman paljon tänäkin vuonna, että aivan hyvin voit ajatella, että työttömiä elätetään lainarahalla eikä sinun verorahoilla. Siitä lainarahastakin suurin osa kuluu johonkin muuhun kuin työttömiin.
Niin, kyllä ne rahat menevät näille itun vieras-eläteille ja kaikkea pas kaa tuovat vielä tuliaisiksi. Omasta kansasta ei väliä kyykytetään lisää. Tämänkö vuoksi aikanaan sodittiin verisesti ? Että haluttiin jälkipolville hyvä, itsenäinen sekä vapaa tulevaisuus. Lakot pystyyn ja mutit ittuun ! Nis ka lau kaus punaisille ja viher su va keil le myös ne tämän maan on pilanneet. Toivon että toistetaan saksan historia. Tästähän se sielläkin alkoi.
Tämä tarkoittaa että minä pitkäaikaistyöttömänä pääsen uiskentelemaan syvemmissä vesisä ja tutkan alla :) perustuloa odotellessa =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaa ulinaa. Mene sinne työterveyslääkärille hakemaan sairaslomaa tai nuppitohtorille pyytämään eläkepäätöstä-teille työssäkäyille kun on tuo terveydehoitokin yksityisillöä ilmaista,toisin kuin rahattomille,jotka eivät edes julkiselle pääse lääkäriin,ellei tilanne ole se,että ambulanssi pitää tilata eikä sekään aina tule. .
Punaiset ittuun ulisemasta keksityn migreeninsä kanssa !
Kohta ihmiset voivat käydä turistikohdematkalla ohjatuilla vierailuilla vähän niinkuin livemuseoissa joita kutsuttiin ennen työpaikoiksi, katsomassa kun jäljellä olevat harvat tekevät vielä töitä, kuten ennenwanhaan lähes kaikki muutkin. Vierailun aikana opas selittää mitä työläinen kussakin työpisteessä tekee, jotkut ehkä ottaa kuvia ja videoklippejä työnteosta historialliseksi muistoesineeksi, että näin sitä ennen elettiin.
Vierailija kirjoitti:
Itse en työssäkäyviä hauku,vaan olen jo vuosia sanonut miehelleni,että olisit kiitollinen siitä,että sinulla on työpaikka ja kykenet töihin ja sinulla on myös mahdollisuus halutessasi kouluttautua tai hakeutua muihin hommiin ja veroillasi mahdollistat sen,että moni kantasuomalainen lapsiperhe saa katon päänsä päälle,ruokaa pöytään ja toistaiseksi edes jonkinlaista terveydenhuoltoa ja koulutusta.
Itse en työkyvyttömänä töitä saa,vaikka haluaisinkin,ikäkin tulee jo vastaan plus muut vaikeat asiat. Tästä huolimatta mies edelleen katsoo oikeudekseen halveksia köyhiä,työttömiä ja on suuttuessaan haukkunut myös minua,vaikka on TÄYSIN tietoinen syistä,miksi en töissä voi käydä ja nämä syyt on monen eri viranomaisen ja ylilääkärin ym. tahoilta todettu kerta toisensa jälkeen. Minulle on suoraan moneen kertaan sanottu,ettei minun ole mitenkään tarkoituksenmukaista edes hakea töitä, sillä tilanteeni on todellakin niin vaikea ja työnhakuun pakottaminen olisi pelkkää kiusantekoa,sillä en tilanteestani johtuen tule koskaan mitään töitä mistään saamaan. Kuuluisin eläökkeelle,mutta KELAn mielivalta estää tämän ja näinollen roikun järjestelmän lokerossa,jonne en kuulu.
Suomessa on paljon muitakin samassa tilanteessa olevia työttömiä toisinsanoen,aidosti työkyvyttömiä,eikä vain näitä ulkomaan eläviä jotka tulevat tänne hyväksikäyttämään järjestelmää ja hallitus sekä valtaapitävät antavat tämän vain tapahtua ja tämä hyvinvoiva kansanosa,jolla ei ole mitään käsitystä todellisuudesta vain kiittelee kuinka kivasti sitä rahaa työnnetään sotaan ja natoon ja ulkomaille. Tämänkö takia Suomen itsenäisyydestä maksettiin hirveä hinta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan kyllä innolla mihin tämä tästä etenee, mitäköhän tämän hetken lapset tekevät sitten kun ovat aikuisia, eikä töitä enää ole
Tekevät someen sisältöä ja saavat siitä hirmuisesti rahaa.
Tuskin.
Tämä on vielä pientä.
Odottas viis-kymmenen vuotta.
Tekoäly ja humanoidirobotit (ja fembotit) tulevat niin nopeasti että suuri määrä jää tarpeettomiksi.
Nopeammin kuin koskaan ennen.
.
Suomen pitää olla nopeampi ottamaan nämä keinot käyttöön kuin muut maat.
Voimme vielä olla kehityksen voittajien puolella.
Mihin siis tarvitset rahaa? Tuilla saat ilmaisen elämisen, ja ilmaiseksi voi harrastaa niin paljon erilaisia asioita, että kaikkeen siihen ei riitä edes kaksi ihmisikää.