Nälkäpäivä keräys syksyllä. Minkä verran aiot laittaa keräykseen?
Syön yksinkertaisemmin sinä päivänä ja laitan keräykseen 15€. Summa ei iso mutta haluan laittaa sen minkä voin. Ruoaksi laitan nälkäpäivänä juuressose keittoa ja ruisleipää sekä vettä ruokajuomaksi. Aamulla sekä illalla puuroa keitän.
Työkyvyttömyyseläkeläinen
Kommentit (138)
Kyllä meillä on nälkä aivan päivittäin. Lapsilla koulupäivinä vähemmän.
Eka sivu vilisi aivan järkyttävää asennetta. Milloin on loppunut toinen toisestaan huolehtiminen? Kaikki pitäisi valtion kassasta tulla?
MÄ itse olen tässä miettinyt, että alkaa riittää tuo vähäosaisten riisto. Jos valtio ei pysty muuhun kuin leikkauksiin, niin sitten meidän itse pitää nousta ja kehitellä tapoja auttaa. Leipäjonot ei selkeesti ole ratkaisu.
Jos taas skenaariot ovat, että 30 000 uutta lasta köyhtyy uusien leikkauksien jälkeen, tämä tilanne on kestämätön! Se vaikuttaa pitkälle tulevaisuuteen.
Nyt oikeesti ne talkoovoimat jylläämään ja kukin voi miettiä omalla paikkakunnallaan, omassa kaupunginosassaan, että kuinka voisi auttaa. Nyt on sadonkorjuut parhaillaan, siihen porukalla kyselemään maanviljelijöiltä, että saako kerjuun jälkeen käydä vielä keräämässä, kuinka paljon saisi juureksia hyötykäyttöön! Tai sieniosaajat veisi kaupunginosan vähävaraisia metsiin tutustumaan.
Kaikki käy kaappejaan läpi, mitä löytyy ja luovuttaa omistaan. Vaatteita, liinavaatteita, kengiä, astioita, lämmintä vaatetta, leluja.. Tämmöistä yhteisöllisyyttä pitäisi löytyä kaikista kaupunginosista etenkin syksyisin, kun varaudutaan talveen. Ei mitään järjettömiä myyjäisiä ja kojuja, joista saa ostaa mummon käsitöitä 30 eurolla.
Sosekeittoa ja sämpylöitä jakoon! Lämpimiä vaatteita! Talkoolaisia varmasti löytyy, kunhan vaan olisi joku joka pistää homman pyörimään. Hyvällä asialla kuitenkin kaikki.
Elielin aukiolla oli joku lippaan kanssa, laitoin 4€. Olen töissä kolme päivää viikossa. Laittakoon parempi tuloinen enemmän, jos edes laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Eka sivu vilisi aivan järkyttävää asennetta. Milloin on loppunut toinen toisestaan huolehtiminen? Kaikki pitäisi valtion kassasta tulla?
MÄ itse olen tässä miettinyt, että alkaa riittää tuo vähäosaisten riisto. Jos valtio ei pysty muuhun kuin leikkauksiin, niin sitten meidän itse pitää nousta ja kehitellä tapoja auttaa. Leipäjonot ei selkeesti ole ratkaisu.
Jos taas skenaariot ovat, että 30 000 uutta lasta köyhtyy uusien leikkauksien jälkeen, tämä tilanne on kestämätön! Se vaikuttaa pitkälle tulevaisuuteen.
Nyt oikeesti ne talkoovoimat jylläämään ja kukin voi miettiä omalla paikkakunnallaan, omassa kaupunginosassaan, että kuinka voisi auttaa. Nyt on sadonkorjuut parhaillaan, siihen porukalla kyselemään maanviljelijöiltä, että saako kerjuun jälkeen käydä vielä keräämässä, kuinka paljon saisi juureksia hyötykäyttöön! Tai sieniosaajat veisi kaupunginosan vähävaraisia metsiin tutustumaan.
Kaikki
Senkun alat organisoimaan sen muiden käskyttämisen sijaan!
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan lahjoita.
Miksi?
Ap
En mitään. Jos tietäisin että kehitysmaihin annetaan vaan sellasta apua, joka ehkäisee syntyvyyttä voisin siihen hieman antaa. Väestönkasvua pitäisi rajoittaa ja varat siihen.
En anna euroakaan. Maksan jo nyt veroja 30% tuloistani, kyllä sen pitää riittää yhteiskunan rakentamiseen. Jään muuten tuloillani reippaasti köyhyysrajan alle, joten minulle rahaa pitäisi syytää, jotta voisin kerskakuluttaa kuten köyhät tekevät.
Naiset voisivat antaa lauantaiyönä tehdystä työstä summan jonka he ovat tienanneet nälkäpäiväkeeäykseen. Viikonloppu yönä voi tienata mukavasti. Tekevälle työtä on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Elielin aukiolla oli joku lippaan kanssa, laitoin 4€. Olen töissä kolme päivää viikossa. Laittakoon parempi tuloinen enemmän, jos edes laittaa.
Kiitos avusta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt oikeesti ne talkoovoimat jylläämään ja kukin voi miettiä omalla paikkakunnallaan, omassa kaupunginosassaan, että kuinka voisi auttaa. Nyt on sadonkorjuut parhaillaan, siihen porukalla kyselemään maanviljelijöiltä, että saako kerjuun jälkeen käydä vielä keräämässä, kuinka paljon saisi juureksia hyötykäyttöön! Tai sieniosaajat veisi kaupunginosan v
Parahin dorka, mähän olen organisoinut kymmenen vuotta. Nyt olisi sunkin aika nostaa persees penkistä ja miettiä omia vahvuuksias ja auttaa. Vai odotatko vaan paskat housussa, että joku tulee pesemään sun persees?
Mun (meidän) toimivalta rajoittuu omaan pieneen kaupunkiin neljästi vuodesta. Sen panostuksen voin tarjota oman duunin ja perheen lisäksi. Saa muutkin olla hyödyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt oikeesti ne talkoovoimat jylläämään ja kukin voi miettiä omalla paikkakunnallaan, omassa kaupunginosassaan, että kuinka voisi auttaa. Nyt on sadonkorjuut parhaillaan, siihen porukalla kyselemään maanviljelijöiltä, että saako kerjuun jälkeen käydä vielä keräämässä, kuinka paljon saisi juureksia hyöt
Ei vois vähempää kiinnostaa. Autan niitä jotka lähipiirissäni ja loput saavat pärjätä omillaan jos ei yhteiskunnan tarjoama apu riitä.
Vierailija kirjoitti:
Naiset voisivat antaa lauantaiyönä tehdystä työstä summan jonka he ovat tienanneet nälkäpäiväkeeäykseen. Viikonloppu yönä voi tienata mukavasti. Tekevälle työtä on.
Ap
Suksi vttuun pystyyn! Kaiva omastasi stanan idari!
En yhtään. Maksan pakotettuna veroja n. 80 000 € vuodessa. En saa tällä rahalla mitään sellaista mitä ei saisi myös ne jotka ovat verotuksessa saamapuolella. Julkisia palveluita en käytä koska ne on niin paskoja ettei se käytännön syistä ole mahdollista. Henkilökohtainen vakaumukseni estää harrastamasta enempää hyväntekeväisyyttä. Minun puolesta voivat ottaa vaikka kaiken tuon 80k€ nälkäpäiväkeräykseen jos saavat sen valtiokonttorista haettua. Ihan hyvä tarkoitus. Minä annan luvan.
Torjun omaa nälkäpäivää sijoittamalla pussilliseen herneitä.
Paskaa laittaisin jos voisin. Tuollaiseen kusetukseen ei pidä kenenkään antaa rahojaan.
Koulustakin laittoivat lapset kerjäämään rahaa kotoa. Ei tietenkään suostuttu. Sen sijaan lapseni sai oppitunnin kaikista näistä kusetus "hyväntekeväisyys" lafkoista. Kerroin että rahat menee pomoille, samalla kun vapaaehtoiset tekevät ilmaiseksi työt. Kerroin, että se on todella törkeää huijaamista ja ihmisten huijausta. Rahat eivät mene sinne minne pitäisi.
En varmaan mitään. En yleensä osallistu tuollaisiin.
ap paniikissa tilasi aikoinaan suoroa ulkomailta nyt mies aikoo yhdistää perheen 4 vaimoa ja 10 "lasta" tilattu suomeen apn elätettäviksi. yrittää nyt syyllistää muita suomalaisia maksamaan. nyt on maksun aika saihan hän pitkää paksua tautta. ihan oma valintansa oli.
En laita penniäkään. Jos Suomeen iskisi nälänhätä niin auttaisko Afrikkalaiset meitä? EI. Sama juttu Ukrainan sun muiden kanssa. Jos Suomi joutuisi sotaan niin Ukraina varmaan auttaisi meitä miljoonilla??? Hiljaista taitaa olla.
Kuten alkupään kommenteista näkee, on tälle palstalle pesiytynyt ihan oma rotunsa. Jos siis kuvittelette, että tuo negatiivinen asenne kaikkeen on jotenkin valtavirtaa, niin erehdytte. Sitä se on täällä palstalla, mutta ei normaalissa elämässä.
Muistakaa siis, että täällä pesii pahantahtoiset valittajat. Normaalit parisuhteet eivät ole samanlaista paskaa kuin tämän palstan pässeillä. Johan se vanha kansa tietää, että kyllä vakka kantensa valitsee, ja jos kaksi palstalaista pistetään yhteen, niin harvoin siitä hyvää tulee.
Tämä siis ei koske tietenkään kaikkia palstalaisia, mutta paljon suurempaa osaa ihmisistä kuin oikeassa elämässä.
tua tsunami todellinen kusetusten äiti. olen rakennus yrittäjä asiakas alkoi vaikertamaan ettei voi maksaa rahat muka menneet sukulaiselle tsunamin uhrille. ei tajunnut että vaimoni on hänen sukuaan KUKAAN SUVUSTA EI OLLUT LÄHELLÄKÄÄN tsnamia. menimme vaimon kanssa kylään (perimään) 12000mk velkaa selittely jatkui kunnes vaimoni paljasti sukulaisuutensa. olisitte nähneet ilmeen. annoin 5vrk maksu aikaa tai sitten saapuu vouti. nyyh nyyh oli niin raskas kusetus etten antanut armoa. maksoi oli joutunut koko suvulta vippejä hakemaan. informoimme sukua että kaikki tekivät kirjalliset sopimukset. vieläkin osa maksamatta mutta nämä huomioidaan perintöjen jaossa. hälle tsunami tulee henk koht jako tilaisuudessa korkoa korolle.