Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nälkäpäivä keräys syksyllä. Minkä verran aiot laittaa keräykseen?

Vierailija
25.09.2025 |

Syön yksinkertaisemmin sinä päivänä ja laitan keräykseen 15€. Summa ei iso mutta haluan laittaa sen minkä voin. Ruoaksi laitan nälkäpäivänä juuressose keittoa ja ruisleipää sekä vettä ruokajuomaksi. Aamulla sekä illalla puuroa keitän. 

Työkyvyttömyyseläkeläinen 

Kommentit (114)

Vierailija
81/114 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut jokavuotinen perinne käydä musiikkiopiston nälkäpäiväkonserteissa. Lippu yhteen konserttiin maksaa kympin. Olen ostanut pari, kolme lippua ja lahjoittanut tutuille. Nuorille soittajille mukavaa, kun on kunnolla yleisöä.

Vierailija
82/114 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän tuon organisaatiossa olevien työntekijöiden myös elää joten ymmärrän sen, että osa keräysvaroista menee hallinnollisiin kuluihin. Mutta iso osa menee tukea tarvitseville. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/114 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä ne vähäiset ylimääräiset sentit menee mieluummin eläinsuojelulle. Tai ei mieluummin, vaan yksinomaan.

Vierailija
84/114 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En penninropostakaan. 

Vierailija
85/114 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole enää varaa lääkäriinkään niin tyhjästä on vaikea nyhjäistä.

ANTTI HOITAA MYÖS TÄMÄN.LUOTA VAAN DEMARIIN.

Vierailija
86/114 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole enää varaa lääkäriinkään niin tyhjästä on vaikea nyhjäistä.

Mulla ei ole varaa olla sairas olen niin köyhä.

Mikset myy tietokonettasi? Ja nettiyhteyttäsi?

Myy sinä vaikka persettäsi, mutta älä tyrkytä muille paskoja ratkaisujasi. 

Vierailija
87/114 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti, aika kauheita ihmisiä vastaamassa. 

En mäkään välttämättä juuri tuohon keräykseen lahjoita mutta moneen muuhun kohteeseen kyllä. 

Vttuako sä siinä jeesustelet ja leikit hyvää ihmistä nostaen itses jalustalle!? Ihmiset itse hädintuskin tulee toimeen joten miksi hemmetissä heidän pitäisi olla työntämässä niitä pieniä pennosiaan jonkun loputtomaan kaivoon!? Sinä voit tehdä niin aivan vapaasti... 

Vierailija
88/114 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan puolet omasta nälästäni.

t. nälkäpalkalla työskentelevä

Vierailija
89/114 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroja on tänä vuonna tullut maksettua niin paljon että en koe tarpeelliseksi enää nälkäpäiväkeräykseen osallistua.

Ukrainan armeijalle olen laittanut noin 2000€ tänä vuonna. 

Vierailija
90/114 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan lahjoita. 

Vierailija
91/114 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi sädekehänkiillotuskampanja. Köyhät pidetään köyhinä, jotta olisi hyvä syy esittää laupiasta ja hyväntahtoista.

Törkeintä tässä on se, että lapset (myös taloudellisen avun tarpeessa olevien perheiden lapset) pakotetaan maksamaan osuutensa keräyksestä.

Vierailija
92/114 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lahjoita koskaan. Mihinkään. Rahoitan jo luusereiden elämää verorahoilla. Nettoeuroilla autan itseäni.

Vierailija
93/114 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitan jo tahtomattani veroja 30 000 vuodessa. Veroja hassataan ties mihin älyttömään ja vanhukset eivät saa hoivaa, lapset kunnon koulua, pikkulapset päivähoitoa ja kukaan enää terveydenhoitoa. Joten en missään tapauksessa anna senttiäkään enää vapaaehtoisesti. Afrikan ja gazat ei kiinnosta, ei siellä mikään miljardi riitä kun ei kannettu vesi kaivossa pysy. 

Vierailija
94/114 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä valtio on mun tuloistani ottanut ihan riittävästi nälkää näkeville. Köyhäthän on niin lihavia, että joutaisivat pitää pari nälkäpäivääkin välillä. Tänään viimeksi katsoin ruokajonon ihmisiä ja melkoista vararengasta oli heillä. Ja jos on varaa autoon, sähköpyörään ja sähköskootteriin, niin paikka ei ole silloin ruokajonossa.

Olet NIIN väärässä!

v "keräämme varoja katastrofirahastoon. Katastrofirahasto mahdollistaa nopean humanitaarisen avun sinne, missä sitä kipeimmin tarvitaan."

Ei Suomessa ole katarstrofeja, mitä nyt hallis ja sen koukerot!

https://piirit.punainenristi.fi/punaisen-ristin-helsingin-ja-uudenmaan-…

No ulkomaille haluan lahjoittaa vielä vähemmän! Ei kannettu vesi kaivossa pysy.

Vierailija
95/114 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää vuosikausiin laittanut mitään yhteenkään keräykseen, kun on tullut ilmi, että suuriosa on varsinaisia kusetuksia, vaikka olisi tunnettujen avustusjärjestöjen keräyksiä. Joskus annan tuntemilleni köyhille avustusta suoraan ilman välikäsiä ja olen jopa tuntemattomille spurguille antanut avustusta kadulla, kun ovat pyytäneet "bussirahaa". Valitettavasti näitä leppoisia puliukkoja ei enää ole, vaan tilalle on tulleet agressiiviset sekakäyttäjät.

Vierailija
96/114 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä en mitään. Olen kuukausilahjoittaja ja lisäksi annan tilapäisesti kahteen hyväntekevöisyysjärjestöön.

Vierailija
97/114 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enää en anna koska hommat ovat tosiaanki muuttuneet entisistä ajoista kun avusta oli jotain hyötyä niille tarvitseville, eurosta menee 90 prossaa välikäsille ja loput 10 senttiä katoaa ilman perille pääsyä

Juuri noin. Viimeisin, mihin osallistuin vuosia sitten, oli Thaimaaseen "ohjautuva" tsunamikeräys. Keräysmäärä oli ennätyksellisen hyvä. Kaksi vuotta myöhemmin meidän ip-lehdissä (Iltalehti ja IS) oli uutisjuttu, että kolikkoakaan ei vielä ollut kohteeseen käytetty. Tuhoutuneet alueet oli jo siinä vaiheessa korjattu ja ruumiit haudattu kotimaihinsa. En tiedä, mihin rahat sitten meni, vai menikö organisaation omien työntekijöiden palkitsemiseen. Tarkoitukseensa ne ei mennyt, mikä valehdeltiin keräyssyyksi ja -kohteeksi. Siellä menehtyi myös moni suomalainen. Luulen, että moni muukin kuin minä, pettyi/harmistui/pahoitti mielensä/tunsi tulleensa kusetetuksi.

Vierailija
98/114 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Eiköhän tuosta iso osa mene ihan muihin taskuihin ja henkilöstökuluihin. 

Vierailija
99/114 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä valtio on mun tuloistani ottanut ihan riittävästi nälkää näkeville. Köyhäthän on niin lihavia, että joutaisivat pitää pari nälkäpäivääkin välillä. Tänään viimeksi katsoin ruokajonon ihmisiä ja melkoista vararengasta oli heillä. Ja jos on varaa autoon, sähköpyörään ja sähköskootteriin, niin paikka ei ole silloin ruokajonossa.

Samaa mieltä tästä. Lisäksi rööki palaa ja nurkan takana hörpitään lonkeroa. 

Vierailija
100/114 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jauhoilla leivitetyt pennut kuvissa kuppi ojossa isät katti päissään naimassa majoissa.  perille tuskin menee edes  1% keräyksen tuotosta. TODELLINEN KUSETUS ORGANISAATIO. johtajilla presidentien palkat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän