Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäiset naiset eivät ole kovassa huudossa

Vierailija
24.09.2025 |

Sanoi minulle psykoterapeutti, jonka luo menin hakemaan tukea voidakseni päästä irti henkisesti väkivaltaisesta parisuhteesta. 

Menin vastaanotolle ja kerroin, että suhde on täysin romuttanut minut ja itseluottamukseni, ja että kaipaisin tukea sen itseluottamuksen korjaamiseen ja suhteesta irrottautumiseen. 

Terapeutti oli samaa mieltä, että suhteeseen ei kannata jäädä ja että pariterapiakaan ei pelasta suhdetta. Siksi olinkin vähän yllättynyt, minkälaisia piruja hän maalasi seinälle:

-On todennäköistä, että keski-ikäinen nainen jää yksin, koska eivät ole kovassa huudossa

-Mies varmaan hankkii uuden, ennen kuin jättää, ja hän varmaan on niin hurmaava, että sellaisen helposti saa. Keski-ikäiset miehet siis ilmeisesti ovat kovemmassa huudossa.

Neuvo oli, ettei kannata suhteesta kiiruhtaa pois, vaikka sieltä olisi jo päättänyt lähteä vaan rauhassa prosessoida. Kun mies taas haukkuu, solvaa ja syyttelee, ryntää pois keskellä yötä ja kiristää, kannattaa vaan rauhassa tarkkailla tilannetta ulkopuolisin silmin ja todeta, että ahaa, näinkö joku toimii.

En tiedä mitä sitten odotin tältä 150 euroa maksaneella kolmevarttiselta. Ehkä juuri sitä, mitä alkuun sanoiksi puin: Tukea lähtemiseen ja siihen, miten täysin sirpaleiksi lyöty nainen jotenkin kootaan kasaan. 

Ei minulla mitään epärealistisia odotuksia menekistäni ollutkaan, ja sanoin, että pelko yksinjäämisestä pitää osittain suhteessa. En kuitenkaan edes ole suunnitellut, että etsisin heti perään uuden suhteen. Olen liian rikki. Mutta silti olen AIEMMIN ajatellut, että voihan sen kumppanin löytää vaikka vielä vanhuksenakin. Ja mistään komeasta sydänkirurgista en haaveile, vaan ihan tavallinen mukava jantteri kelpaisi. Nykyinen mies on ihan tavallisen näköinen hänkin ja luonne sysipaska. Siihen nähden rima on aika alhaalla. 

En sitten tiedä purkiko terapeutti (keski-ikäinen ja naimaton) vaan omaa turhautumistaan. Tai oliko tämä joku outo taktiikka herättää minussa uusia ajatuksia (mitä?). Mutta ainakaan sitä itseluottamusta tuosta juttelusta ei tullut lisää, vaan se romahti entisestään. 

Kommentit (164)

Vierailija
81/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin ei ole keski-ikäiset miehet kääntää, sehän on win-win tilanne. 

Vierailija
82/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella huonolta terapeutilta. Hyviä ja kannustavia terapeuttejakin on, kokeile jotakin toista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme pakonomainen tarve ja ajatuksenjuoksu on siinä, että on pakko olla joku? Mitä mä en ymmärrä tässä ajattelutavassa?

No sitähän juuri minulla ei ole, kun edes uusi suhde ei kiinnosta. Sanoin, että pelkään jääväni yksin, en ilman kumppania. Olen nimittäin lähes täysin vaikka aikuista seuraa, eikä minulla ole edes ketään, kenelle puhua. Sinne terapiaan yleensä mennään juuri epätäydellisinä. Kyllä mä odotin, että terapeutti olisi minut saanut oivaltamaan, että yksinäisyyttä ei tartte pelätä. Mutta heitti vaan bensaa liekkeihin.

Epäpätevä. Älä mene sinne enää. Nainen ei todellakaan tarvitse miestä selviytyäkseen. 

Keskustelu on nyt mennyt sinkkuelämän ihanuuden hehkuttamiseksi. Ja hyviä, ajatuksia herättäviä kommenttejahan ne ovatkin. Parempia ja lohdullisempia kuin terapeutin sanat. Nyt kiinnostaisikin, että kuin paljon on näitä möläytteleviä terapeutteja? Onko se yleistä vai sattuiko mulle huono tuuri?

Ei ole laajaa kokemusta terapeuteista, koska koskaan ei ole oikein ollut varaa tällaiseen luksukseen, enkä ilmeisesti ole tarpeeksi sekaisin saadakseni julkisen puolen tukemaa terapiaa. Mietin, että jos taas otan uuden terapeutin ja tämä on ihan hakuammuntaa. Mistä hyvän tunnistaa huonosta? Tällä oli ainakin koulutus kohdallaan.

Vierailija
84/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, että jotkut maksavat siitä, että saavat kuunnella jonkun suoraa tai epäsuoraa vittuilua ja paskapuhetta. 

Vierailija
85/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en saanu muita ku jotai juopporetkuja tai muita narsistisia naistennarraajia, just niitä jotka kattelee teinipimujen periä, vaikka oma akka vieres, joten juu alko riittää, enkä huoli enää ikinä yhtäkää mulkvistiä mun elämää ja kaikki ukot tuntuu olevan semmosia.

Mikä niissä juopporetkuissa ja naistennarraajissa viehättää? Miksi tavallinen mies ei kelpaa?

Vierailija
86/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä jos ukko on pihi, niin ei jää yhtään ikävä sitä kylmää kylppärin lattiaa, jonka toinen on sähkönsäästöhimoissaan laittanut pois päältä, vaikka itse sen aikaisemmin laitoin lämmittämään.

Vierailija
87/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kiistaa lattialämmityksen päälläolosta.

Vierailija
88/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en saanu muita ku jotai juopporetkuja tai muita narsistisia naistennarraajia, just niitä jotka kattelee teinipimujen periä, vaikka oma akka vieres, joten juu alko riittää, enkä huoli enää ikinä yhtäkää mulkvistiä mun elämää ja kaikki ukot tuntuu olevan semmosia.

Mikä niissä juopporetkuissa ja naistennarraajissa viehättää? Miksi tavallinen mies ei kelpaa?

Hän sanoi selvästi ettei saanut niitä tavallisia. Itse et ole muutes tavallinen, koska Suomessa tavallinen mies osaa lukea. 

Vierailija
89/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ja erityisesti terapiassa halutaan kuulla asioita jotka miellyttää ei asioita jotka on totta.

Ei ole totta, eikä miellytä sua :D

Mä oon 60 ja ottajia olisi jos olisin kiinnostunut ottamaan. 

N60

Vierailija
90/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen logiikka tuntuu olevan että uuden miehen pitää olla enemmän ja enemmän jotta on hyvä olo. Riittääkö vähempikin ja mitä itse tuo kumppanina pöytään- merkkaa usein eri tavalla eri ihmisille.

Naisen ei kannata aina olettaa että stailaamalla ja uusilla vaatteilla kierroksella paikallisissa yökerhoissa lähtee heti matkaan uusi upeampi parempi mies.

Keski-ikäisissä miehissäkin hyvät on harvassa. Ne jotka kykenee vaihtamaan nuorempaan naiseen ovat parhaimpia iskijämiehiä niin supliikiltaan kuin luonteeltaan.

Pitkällä vaatimuslistalla keski-ikäinen nainen saa yleensä toisen päivätyön lisäksi treffaillessaan näitä keski-ikäisiä eronneita ja karanneita miehiä yksitellen läpi. Laatikon ulkopuolelta voi löytyä villikortti niistä miehistä tai sitten täysin surkeimmat tapaukset.

Vierailija
91/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäisen naisen pinppi 🤗

Niin? Sä et ole koskaan nähnyt yhtään pinppiä livenä. Eikä sun kannata mainostella pedofiilitaipumuksiasi täällä, koska mä ilmoitan ne kaikki poliisille.

Vierailija
92/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu on nyt mennyt sinkkuelämän ihanuuden hehkuttamiseksi. Ja hyviä, ajatuksia herättäviä kommenttejahan ne ovatkin. Parempia ja lohdullisempia kuin terapeutin sanat. Nyt kiinnostaisikin, että kuin paljon on näitä möläytteleviä terapeutteja? Onko se yleistä vai sattuiko mulle huono tuuri?

Ei ole laajaa kokemusta terapeuteista, koska koskaan ei ole oikein ollut varaa tällaiseen luksukseen, enkä ilmeisesti ole tarpeeksi sekaisin saadakseni julkisen puolen tukemaa terapiaa. Mietin, että jos taas otan uuden terapeutin ja tämä on ihan hakuammuntaa. Mistä hyvän tunnistaa huonosta? Tällä oli ainakin koulutus kohdallaan.

Mä en menisi yhdellekään terapeutille sun tilanteessa. Vaikutat fiksulta ja hyvin toimeentulevaltakin. Käytä rahasi hyödyllisempään kuin siihen, että maksat yksityiselle 150 euroa 45 minuutista paskoja neuvoja.

Netti on kultakaivos. Etsi terapiavideoita Youtubesta, jossa käsittellään parisuhteita. Jos englanti taittuu, vain taivas on rajana. Siellä oikeasti puhuu erittäin pätevät terapeutit aiheesta kuin aiheesta. Lisäksi saat anonyymisti netissä vertaistukea, mikä sekin on arvokasta. Ja ihan ilmaiseksi. Jotkut käyttävät myös tekoälyä kysyäkseen asioista. Ilmaiseksi.

Vierailija
93/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en halua parisuhdetta, koska haluan tehdä omia juttujani oman aikatauluni mukaan ja kestän huonosti yllättäviä muutoksia. Haluan myös pitää kotini järjestyksessä, nukkua ja herätä yksin. En oikeastaan olen kovin kiinnostunut viettämään aikaa ihmisten kanssa, seksiä saan ilman parisuhdettakin ihan milloin vaan haluan.

Olet satavarmasti viehättävä nainen.

Kyllä minullekin miehenä kelpaisi tuollainen, sillä olen ihan mukiinmenevä hiljainen ja asiallinen mies.

Silti en huutelisi asiasta kenellekään jos olisin tilanteessasi.

Vierailija
94/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle keski-ikäinen nainen on liian vanha, mutta aina löytyy mies joka tyytyy sellaiseen.

M56

Yäk, mikä pervo. Itsekin olet melkein muumio. N42 

Vierailija
95/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen nimenomaan kiinnostaa, mutta esimerkiksi sinähän olet mielenvikainen ja tyhmä. Jos tavallinen suomalainen mies on mielenvikainen ja tyhmä, miksi kukaan sellaista haluaisi?

Vierailija
96/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä jos ukko on pihi, niin ei jää yhtään ikävä sitä kylmää kylppärin lattiaa, jonka toinen on sähkönsäästöhimoissaan laittanut pois päältä, vaikka itse sen aikaisemmin laitoin lämmittämään.

:D

Vierailija
97/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen monia miehiä, joille tuntuu riittävän, että on joku reikä (miten käytännössä eroaa masturbaatiosta?), ja sitten kodinhoitaja ja kulujen maksaja. Eipä ihme, että tutkimusten mukaan sinkkunaiset ovat tyytyväisempiä yksinään kuin miehet.

Se eroaa masturbaatiosta hyvin olennaisesti. Siinä saa vastaanottaa ja tuntea läheisyyttä toisen ihmisen kanssa. Ja se on tunteena ihana.

Vierailija
98/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen logiikka tuntuu olevan että uuden miehen pitää olla enemmän ja enemmän jotta on hyvä olo. Riittääkö vähempikin ja mitä itse tuo kumppanina pöytään- merkkaa usein eri tavalla eri ihmisille.

Naisen ei kannata aina olettaa että stailaamalla ja uusilla vaatteilla kierroksella paikallisissa yökerhoissa lähtee heti matkaan uusi upeampi parempi mies.

Keski-ikäisissä miehissäkin hyvät on harvassa. Ne jotka kykenee vaihtamaan nuorempaan naiseen ovat parhaimpia iskijämiehiä niin supliikiltaan kuin luonteeltaan.

Pitkällä vaatimuslistalla keski-ikäinen nainen saa yleensä toisen päivätyön lisäksi treffaillessaan näitä keski-ikäisiä eronneita ja karanneita miehiä yksitellen läpi. Laatikon ulkopuolelta voi löytyä villikortti niistä miehistä tai sitten täysin surkeimmat tapaukset.

Ja taas joku luuseri ulisee vaatimuslistoista, joita itse kuvittelee mielessään.

Vierailija
99/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en halua parisuhdetta, koska haluan tehdä omia juttujani oman aikatauluni mukaan ja kestän huonosti yllättäviä muutoksia. Haluan myös pitää kotini järjestyksessä, nukkua ja herätä yksin. En oikeastaan olen kovin kiinnostunut viettämään aikaa ihmisten kanssa, seksiä saan ilman parisuhdettakin ihan milloin vaan haluan.

Kyllä minullekin miehenä kelpaisi tuollainen, sillä olen ihan mukiinmenevä hiljainen ja asiallinen mies.

Mistä asiasta sinä et huutelisi kellekään? Siitäkö, ettet saa pinppiä vai siitä, ettei sulla seiso?

Vierailija
100/164 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakee popcornit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme