Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäiset naiset eivät ole kovassa huudossa

Vierailija
24.09.2025 |

Sanoi minulle psykoterapeutti, jonka luo menin hakemaan tukea voidakseni päästä irti henkisesti väkivaltaisesta parisuhteesta. 

Menin vastaanotolle ja kerroin, että suhde on täysin romuttanut minut ja itseluottamukseni, ja että kaipaisin tukea sen itseluottamuksen korjaamiseen ja suhteesta irrottautumiseen. 

Terapeutti oli samaa mieltä, että suhteeseen ei kannata jäädä ja että pariterapiakaan ei pelasta suhdetta. Siksi olinkin vähän yllättynyt, minkälaisia piruja hän maalasi seinälle:

-On todennäköistä, että keski-ikäinen nainen jää yksin, koska eivät ole kovassa huudossa

-Mies varmaan hankkii uuden, ennen kuin jättää, ja hän varmaan on niin hurmaava, että sellaisen helposti saa. Keski-ikäiset miehet siis ilmeisesti ovat kovemmassa huudossa.

Neuvo oli, ettei kannata suhteesta kiiruhtaa pois, vaikka sieltä olisi jo päättänyt lähteä vaan rauhassa prosessoida. Kun mies taas haukkuu, solvaa ja syyttelee, ryntää pois keskellä yötä ja kiristää, kannattaa vaan rauhassa tarkkailla tilannetta ulkopuolisin silmin ja todeta, että ahaa, näinkö joku toimii.

En tiedä mitä sitten odotin tältä 150 euroa maksaneella kolmevarttiselta. Ehkä juuri sitä, mitä alkuun sanoiksi puin: Tukea lähtemiseen ja siihen, miten täysin sirpaleiksi lyöty nainen jotenkin kootaan kasaan. 

Ei minulla mitään epärealistisia odotuksia menekistäni ollutkaan, ja sanoin, että pelko yksinjäämisestä pitää osittain suhteessa. En kuitenkaan edes ole suunnitellut, että etsisin heti perään uuden suhteen. Olen liian rikki. Mutta silti olen AIEMMIN ajatellut, että voihan sen kumppanin löytää vaikka vielä vanhuksenakin. Ja mistään komeasta sydänkirurgista en haaveile, vaan ihan tavallinen mukava jantteri kelpaisi. Nykyinen mies on ihan tavallisen näköinen hänkin ja luonne sysipaska. Siihen nähden rima on aika alhaalla. 

En sitten tiedä purkiko terapeutti (keski-ikäinen ja naimaton) vaan omaa turhautumistaan. Tai oliko tämä joku outo taktiikka herättää minussa uusia ajatuksia (mitä?). Mutta ainakaan sitä itseluottamusta tuosta juttelusta ei tullut lisää, vaan se romahti entisestään. 

Kommentit (164)

Vierailija
121/164 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen nainen on siis sama juttu kuin minkä tahansa ikäinen kunnollinen ja kiltti mies. Kumpikaan ei vastakkaiselle sukupuolelle kelpaa.

Vierailija
122/164 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'Sellainen iltasatu tänään.

Hyvää yötä 😴🧸'

Ei minulta. En kommentoi juuta enkä jaata tällaisiin aloituksiin.

Hyvällä, reilulla, hymyilevällä ihmisellä on vientiä vaikka 60+ ikäisenä, harmaiden ja extrakilojenkin kera. Koskee molempia sukupuolia.

Ok ulkonäkö ja (erinomainen) suu/muu hygienia toki jeesaa hommassa.

Talousasiat reilassa antaa hlöstä stabiilin vaikutelman.

Jotenkin en vaan käsitä tätä. Että 60-vuotiaanakin kelpaa parittelusimulaatioon jos on paritteluasiat eli hygienia ja terveys kunnossa. MIKSI? Mikä tämä psykoosi on. 

Varsinkin jos on lapset jo tehty niin herra isä lopettakaa jo se paneminen. Mummoutukaa, ja antakaa nuorempien sukupolvien panna. Sairasta elukkamaisuutta tuollainen, että kun on yksi pesue siitetty niin seuraavaa tulille tai vähintäänkin simuloidaan sellaista. Ihan sekopäistä. Ihan kuin elämä ei olisi muuta kuin parittelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/164 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

150 euroa maksaneelta kolmevarttiselta. Olette te hienostorouvat huvittavia kun makselette juttutuokiosta tuollaisia summia. No pääsettepä ulisemaan miten Fifi kuoli ja sisäkkökin oli unohtanut pyyhkiä pölyt miehen Lions club-pokaaleista.

Mieshän maksaa tuon summan siitä että joku nainen koskee hänen piliään. Mikä oli tarinan opetus?

Vierailija
124/164 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäinen nainen on siis sama juttu kuin minkä tahansa ikäinen kunnollinen ja kiltti mies. Kumpikaan ei vastakkaiselle sukupuolelle kelpaa.

Oliko tämä itsearviointi vai onko antaa suosituksia? Esim. joku eksä?

Vierailija
125/164 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

150 euroa maksaneelta kolmevarttiselta. Olette te hienostorouvat huvittavia kun makselette juttutuokiosta tuollaisia summia. No pääsettepä ulisemaan miten Fifi kuoli ja sisäkkökin oli unohtanut pyyhkiä pölyt miehen Lions club-pokaaleista.

Mikään ei ole isompi red flag kuin katkeruutta ja kateutta palstalla huutava aikuinen "mies". Mikään ei myöskään ole pahempaa kuin niellä ja velloa negatiivisuudessa sen sijaan että hoitaisi hyvinvointiaan ja kävisi terapiassa juttelemassa. Miten monille miehille tämä keskusteleminen voi olla näin tabu? Kotona hävetty kaikkia negatiivisia tunteita? Ei ole annettu rakkautta tai syliä? 

Miehille ei rakkaus kuulu, tämän ovat naiset tehneet harvinaisen selväksi.  Ja nyt sekin sitten on miesten syy.

Vierailija
126/164 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa outo. Kyllä nainen aina halutessaan miehen löytää.

Niin. Onhan ap nytkin löytänyt jonkun väkivaltaisen. Se on sitten ihan eri tarina, jos mikä tahansa mies ei kelpaa.

Vierailija
127/164 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää yötä 😴🧸'

Hyvällä, reilulla, hymyilevällä ihmisellä on vientiä vaikka 60+ ikäisenä, harmaiden ja extrakilojenkin kera. Koskee molempia sukupuolia.

Jotenkin en vaan käsitä tätä. Että 60-vuotiaanakin kelpaa parittelusimulaatioon jos on paritteluasiat eli hygienia ja terveys kunnossa. MIKSI? Mikä tämä psykoosi on. 

Varsinkin jos on lapset jo tehty niin herra isä lopettakaa jo se paneminen. Mummoutukaa, ja antakaa nuorempien sukupolvien panna. Sairasta elukkamaisuutta tuollainen, että kun on yksi pesue siitet

Miksi lopettaa kun on opittu taitavaksi ja on intoa tehdä kaikki temput?

Vierailija
128/164 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää yötä 😴🧸'

Varsinkin jos on lapset jo tehty niin herra isä lopettakaa jo se paneminen. Mummoutukaa, ja antakaa nuorempien sukupolvien panna. Sairasta elukkamaisuutta tuollainen, että kun on yksi pesue siitet

Sulla se psykoosi on, jos sinusta vaikka seurustelu on vain parittelua. Etkö mitään muuta keksi?

Vierailija
129/164 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää yötä 😴🧸'

Oletko oppinut uuden sanan? Sinä voit kuolla pystyyn jos haluat, mutta anna muiden elää niin kuin itse parhaaksi näkee

Vierailija
130/164 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

#122: käytät parisuhteesta provosoiden  nimitystä parittelusuhde. Seksuaalisuus on yleensä tärkeä osa p.suhdetta, mutta ei aina. Nuorilla a-seksuaaleillakin voi olla parisuhde, täysin ilman seksiä. Huomaa tämä. Joillakin halut katoavat meno/andropaussin myötä, mutta hekin kaipaavat hellyyttä ja juttuseuraa vakituiselta halikaverilta. Joiltakin meno/andropaussin ohittaneilta halut eivät katoa, mutta keholliset rajoitteet estävät fyys.aktin.

(Näihin vaivoihin laaja kirjo apuja saatavilla gyneltä/urologilta/yleislääkäriltä).

En itse vielä ole 60+ ikäryhmää enkä m. paussia kokenut, mutta edessä on 'mummoajat' väistämättä minullakin. En kuitenkaan usko hellyydenkaipuuni koskaan katoavan, vaikka lipidoni laskisi.

Edelleen: parisuhde voi olla parisuhde p4nemattakin. Tämä on kahden ihmisen välinen sopimusasia.

On myös olemassa kulissiliittoja, jotka palvelevat tarkoitustaan.

Vierailija
131/164 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei naljailevia vastauksia sinulle, hyvä #122. Hyvää huomenta. Poistun ketjusta. 

Vierailija
132/164 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle keski-ikäinen nainen on liian vanha, mutta aina löytyy mies joka tyytyy sellaiseen.

M56

Minulla on   komea 59 v mies, olen päälle  60 v.  eläkeläinen. Mitäs siihen sanot ?😁

Vierailija
133/164 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselle keski-ikäinen nainen on liian vanha, mutta aina löytyy mies joka tyytyy sellaiseen.

M56

En huolisi noin vanhaa miestä.

N49

Minä taas olen järjettömästi ihastunut 55v mieheen töissä.

N40

Vierailija
134/164 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää yötä 😴🧸'

Mikä sinua vaivaa ? ?  Oletko aina ollut seksin vihaaja ?

Vierailija
135/164 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä minulla on hyvä suhde miehen kanssa. Hän on parasta mitä ikinä minulla on ollut. Me ei kuitenkaan ikinä muuteta yhteen ja kummallakin on oma elämä. Ei ikinä enää miehen kanssa saman katon alle, koska siitä tulee lopulta hoivasuhde. Ei myöskään talouksia yhteen. 

Vierailija
136/164 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M56

N49

N40

Et kai vakavissasi ? . Mieti että joutuisit omaishoitajaksi ennenpitkää

Vierailija
137/164 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M56

N49

N40

Et kai vakavissasi ? . Mieti että joutuisit omaishoitajaksi ennenpitkää

Mistä sinä sen tiedät?

Vierailija
138/164 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderiä selatessa , niin kyllä nuo keski-ikäiset miehetkin näyttää jo aika rupsahtaneilta, eikä noita kukaan ole huolinut, kun siellä vuosi kausia pyörineet. Itsestään huolta pitänyt nainen saa, seksiä aina ja vielä ilmaiseksi, kun pä parainen joutuu siitä maksamaan. Minulle sinkkuus on paras vaihtoehto, läheisyyttä saan nuorilta miehiltä. 

Vierailija
139/164 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M56

En usko, että sinulla on yhtään parempi tilanne. Nuorille naisille olet liian vanha.

Minun edellistä, sinun ikäistäsi miestä luultiin jatkuvasti 70-vuotiaaksi, mua alle viisikymppiseksi. Olen 60.

Se, että ryppyinen, kellastunut ja pömppömasuinen mies kaihisilla silmillään näkee peilissä sen rippikoulupojan, joka oli yli 40 vuotta sitten, johtuu tosiaan harmaakaihista. Usein käynti linssinvaihdossa auttaa.

Voi myös auttaa, että päivittää Tinder-kuvansa tuoreisiin, jotka on jonkun muun ottamia.

Miehet faktuaalisesti vanhenevat nopeammin kuin naiset, ja kun tiedämme, että yksi mies ei jaksa yleensä tyydyttää seksuaalisesti edes yhtä ikäistään naista, niin vanhuksen kuntoinen ja näköinen mies ei todellakaan pysty siihen nuoren ja erittäin halukkaan naisen kanssa.

Mullakin (tällä eksälläni) oli sellainen ongelma, että hänellä hiertyi muna käyttökelvottomaksi kun rakasteltiin kolme kertaa päivässä. Johtui ihan siitä, että miehellä genitaalikudos surkastuu iän myötä, iho kuivuu ja limakalvo ohenee. Eikähän miehille ole mitään estohoitoa siihen, vaikka itselläni on.

Vierailija
140/164 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies rupee jotain vaatimuksia esittämään varsinkaan sängyssä niin se on aika nopeasti sitten siinä. Mä en oo millekkään random jampalle mitään velkaa. Enkä oikeastaan vaikka parisuhteessakin oltais.

Taitaa olla paljonkin kokemusta näistä sänky jampoista?

Mitä sitten? Oletko kateellinen?

voisin olla prostitoidulle sillä hän sentään harjoittaa ammattia eli jollakin tavalla kunniallista kun tekee työtä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi