Keski-ikäiset naiset eivät ole kovassa huudossa
Sanoi minulle psykoterapeutti, jonka luo menin hakemaan tukea voidakseni päästä irti henkisesti väkivaltaisesta parisuhteesta.
Menin vastaanotolle ja kerroin, että suhde on täysin romuttanut minut ja itseluottamukseni, ja että kaipaisin tukea sen itseluottamuksen korjaamiseen ja suhteesta irrottautumiseen.
Terapeutti oli samaa mieltä, että suhteeseen ei kannata jäädä ja että pariterapiakaan ei pelasta suhdetta. Siksi olinkin vähän yllättynyt, minkälaisia piruja hän maalasi seinälle:
-On todennäköistä, että keski-ikäinen nainen jää yksin, koska eivät ole kovassa huudossa
-Mies varmaan hankkii uuden, ennen kuin jättää, ja hän varmaan on niin hurmaava, että sellaisen helposti saa. Keski-ikäiset miehet siis ilmeisesti ovat kovemmassa huudossa.
Neuvo oli, ettei kannata suhteesta kiiruhtaa pois, vaikka sieltä olisi jo päättänyt lähteä vaan rauhassa prosessoida. Kun mies taas haukkuu, solvaa ja syyttelee, ryntää pois keskellä yötä ja kiristää, kannattaa vaan rauhassa tarkkailla tilannetta ulkopuolisin silmin ja todeta, että ahaa, näinkö joku toimii.
En tiedä mitä sitten odotin tältä 150 euroa maksaneella kolmevarttiselta. Ehkä juuri sitä, mitä alkuun sanoiksi puin: Tukea lähtemiseen ja siihen, miten täysin sirpaleiksi lyöty nainen jotenkin kootaan kasaan.
Ei minulla mitään epärealistisia odotuksia menekistäni ollutkaan, ja sanoin, että pelko yksinjäämisestä pitää osittain suhteessa. En kuitenkaan edes ole suunnitellut, että etsisin heti perään uuden suhteen. Olen liian rikki. Mutta silti olen AIEMMIN ajatellut, että voihan sen kumppanin löytää vaikka vielä vanhuksenakin. Ja mistään komeasta sydänkirurgista en haaveile, vaan ihan tavallinen mukava jantteri kelpaisi. Nykyinen mies on ihan tavallisen näköinen hänkin ja luonne sysipaska. Siihen nähden rima on aika alhaalla.
En sitten tiedä purkiko terapeutti (keski-ikäinen ja naimaton) vaan omaa turhautumistaan. Tai oliko tämä joku outo taktiikka herättää minussa uusia ajatuksia (mitä?). Mutta ainakaan sitä itseluottamusta tuosta juttelusta ei tullut lisää, vaan se romahti entisestään.
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen monia miehiä, joille tuntuu riittävän, että on joku reikä (miten käytännössä eroaa masturbaatiosta?), ja sitten kodinhoitaja ja kulujen maksaja. Eipä ihme, että tutkimusten mukaan sinkkunaiset ovat tyytyväisempiä yksinään kuin miehet.
Minusta tuo jo aika paljon, että saa seksiä, nainen hoitaa kodin ja maksaa laskut. Mitä tässä vielä olisi varaa vaatia?
T. Vähään tyytyväinen mies
Kokeilepa sanoa seuraavan kerran olevasi iloinen ja tyytyväinen sinkku kun pariutuneet naiset ovat käyttäneet puheenvuoronsa miehistään avautuen ja haukkuen.
Kyllä mä näitä naisia sinällään ymmärrän, he ovat suhteissaan huomiotta, tyydyttämättä ja tyytymättömiä, yksinäisiä. Sitä sen sijaan en ymmärrä mikseivät lähde. Eivät uskalla.
Itse sanon aikani heitä kuunneltuani, kuinka ero oli elämäni paras ratkaisu ja etten koskaan enää tee sitä virhettä että suhteeseen menisin. Onneksi voi valita yksin elämisen. Suosittelen samaa kaikille suhteissaan pettyneille ja yksinäisille.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu monella parilla olevan koko ajan keskinäinen kilpailu ja kähinä menossa. Ihan kuin olisi vihollisen kanssa. Pahimmillaan vielä läyhätään kaikki yksityisemmätkin asiat toisesta selän takana ja haukutaan kunnolla. Kotona lojutaan sohvalla kännykät kädessä, tv huutaa eikä toisen kanssa välttämättä puhuta päiväkausiin mitään merkityksellistä.
Mielestäni aivan hukkaan heitettyä elämää.
Kunnes tukehdut ruokaan.
Jos mies rupee jotain vaatimuksia esittämään varsinkaan sängyssä niin se on aika nopeasti sitten siinä. Mä en oo millekkään random jampalle mitään velkaa. Enkä oikeastaan vaikka parisuhteessakin oltais.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilepa sanoa seuraavan kerran olevasi iloinen ja tyytyväinen sinkku kun pariutuneet naiset ovat käyttäneet puheenvuoronsa miehistään avautuen ja haukkuen.
Kyllä mä näitä naisia sinällään ymmärrän, he ovat suhteissaan huomiotta, tyydyttämättä ja tyytymättömiä, yksinäisiä. Sitä sen sijaan en ymmärrä mikseivät lähde. Eivät uskalla.
Itse sanon aikani heitä kuunneltuani, kuinka ero oli elämäni paras ratkaisu ja etten koskaan enää tee sitä virhettä että suhteeseen menisin. Onneksi voi valita yksin elämisen. Suosittelen samaa kaikille suhteissaan pettyneille ja yksinäisille.
Eli koska sinä uskottelet itsellesi olevasi onnellinen niin muidenkin tulee elää yksin ja uskotella samaa itselleen?
Vierailija kirjoitti:
Tässä iässä ei oikein kiinnosta enää muut kuin Thaimaalaiset naiset.
Siellä ei ole ikärasismia.
M59
Se on täysin ok ostaa itselleen seuraa, jos tilanne on kummallekin win-win.
Käytännössä kaksi ihmistä tarvii isomman asunnon ja menoissa pitää huomioida toinen.. jos puoliso syö terveellisemmin ja sinäkin sen maksat, niin ei tule säästöä.. samoin naiset haluaa yleensä menot tulojen suhteessa, joten rahallinen säästö jää pieneksi. Menetettyä vapautta tehdä mitä haluaa, ei voi edes rahalla korvata.
Olen hyvin visuaalinen ja haluan kotini olevan siisti ja kauniisti sisustettu. Hakuan nukkua yöni yksin rauhassa ja käyttää aikaa kiireettömiin aamuihin ja rauhallisiin iltoihin. En halua kuunnella tv:n möykkää, haluan keskittyä kirjoihin, joogaan ja terveellisiin elämäntapoihin. Haluan myös aikaa kauneusrutiineihini.
Miehen kanssa eläessäni kaikki elämässä oli hätäistä tempoa, yöt huonoja ja tavarat aina sikin sokin. Matotkin mies ramppasi päivän aikana paikoiltaan. Koko ajan piti suorittaa. Seksi oli yhteen muuton jälkeen yhä huonompaa eikä miestä kiinnostanut edes jutella mitään järkevää. Mies eli työpäivän ja muiden suorittamisten jälkeen nokka kiinni eri ruuduissa. Sunnuntaisin sain olla rauhassa kun hän oli harrastelijatallilla autoja kasaamassa. Odotin aina sunnuntaita innolla kun sain olla yksin ilman häiriötekijöitä.
Voi sitä riemua kun muutin omilleni kahden ja puolen vuoden jälkeen. Muistan sen kuin eilisen ja se tunne nostaa suupielet leveään hymyyn.
En halua enä koskaan elää parisuhteessa. Nyt olen kohta asunut neljä vuotta yksikseni ilman mitään mieskontaktia. Voin rehellisesti sanoa eläväni elämäni parasta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies rupee jotain vaatimuksia esittämään varsinkaan sängyssä niin se on aika nopeasti sitten siinä. Mä en oo millekkään random jampalle mitään velkaa. Enkä oikeastaan vaikka parisuhteessakin oltais.
Taitaa olla paljonkin kokemusta näistä sänky jampoista?
En tahdo jakaa sänkyäni, en halua kuunnella kuorsausta, tahdon syödä omat ruokani ja päättää muutenkin kodin asioista, haluan omaa rauhaa, jotta voi mm. käydä paskalla rauhassa.... näitä keksin varmasti kohta lisää
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä kaksi ihmistä tarvii isomman asunnon ja menoissa pitää huomioida toinen.. jos puoliso syö terveellisemmin ja sinäkin sen maksat, niin ei tule säästöä.. samoin naiset haluaa yleensä menot tulojen suhteessa, joten rahallinen säästö jää pieneksi. Menetettyä vapautta tehdä mitä haluaa, ei voi edes rahalla korvata.
Muuten hyvä mutta tästä oli ihan tutkimuksia että sinkku elämä tulee kalliimaksi.
Jaa näinkö on sanoi psykopaatti jaa no parasta sitten uskoa kun sanoi niin .
Kuolaa, eritteitä, hikeä, ähinää, ölinää, epämukavia asentoja sekä miehen raskas keho. Inhorealistista. Onneks ei tartte.
Jokainen tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M59
Olen 36 ja seurustelen 19 vuotiaan kanssa. Naiset sanoo että se on väärin miehet kehuu. En ymmärrä ketkä näiden ehtoo puolen naisten kanssa oikeasti sitten on?
Onnittelen, itsellä 25v thai tyttöystävä, hän haluaisi mennä naimisiin ja perustaa perheen.
M59
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M59
Se on täysin ok ostaa itselleen seuraa, jos tilanne on kummallekin win-win.
Miksi ostaa kun selkeästi suomesta voi ostaa. Thaimaasta haetaan rakkautta ja naista joka kykenee kompromisseihin ja yhteiseloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla paljonkin kokemusta näistä sänky jampoista?
Mitä sitten? Oletko kateellinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M59
Olen 36 ja seurustelen 19 vuotiaan kanssa. Naiset sanoo että se on väärin miehet kehuu. En ymmärrä ketkä näiden ehtoo puolen naisten kanssa oikeasti sitten on?
Haluaisin provosoitua tästä, mutta en ymmärrä mitä kirjoitat. Voitko selkeyttää tekstiäsi, kiitos.
En halua elämääni lisää "metatyötä" ja velvollisuuksia.
Näihin sisältyy mm. vähintäänkin tuplamäärä kissanristiäisiä, tarve miettiä huolella lahjoja ja illanistujaisten tarjottavia koska miltä me näytetään muiden silmissä, enemmän säätöä vaativat ja myös kalliimmat reissut koska niihin täytyy aina sisältyä luksus-hemmottelua, vaatimusta tarttua jokaiseen kodin epäsiisteyteen H-E-T-I, tyhjänpäiväisten ihmissuhdekuvioiden ja työpaikkajuorujen puiminen, naisen lapsiin liittyvät velvollisuudet, lemmikeihin kuten koiraan liittyvät velvollisuudet, kaverien näkeminen huomattavasti harvemmin, jne jne jne.
Jos mikään näistä ei päde sinuun, voin harkita asiaa uusiksi. Tällä hetkellä elämäni on sellaista kuin pitääkin. On harrastuksia ja kavereita, hyvä työ, ei taloudellisia huolia. Sellaisena haluan elämäni pitääkin.
Ja vielä vähän kahvirahaakin siitä.