Keski-ikäiset naiset eivät ole kovassa huudossa
Sanoi minulle psykoterapeutti, jonka luo menin hakemaan tukea voidakseni päästä irti henkisesti väkivaltaisesta parisuhteesta.
Menin vastaanotolle ja kerroin, että suhde on täysin romuttanut minut ja itseluottamukseni, ja että kaipaisin tukea sen itseluottamuksen korjaamiseen ja suhteesta irrottautumiseen.
Terapeutti oli samaa mieltä, että suhteeseen ei kannata jäädä ja että pariterapiakaan ei pelasta suhdetta. Siksi olinkin vähän yllättynyt, minkälaisia piruja hän maalasi seinälle:
-On todennäköistä, että keski-ikäinen nainen jää yksin, koska eivät ole kovassa huudossa
-Mies varmaan hankkii uuden, ennen kuin jättää, ja hän varmaan on niin hurmaava, että sellaisen helposti saa. Keski-ikäiset miehet siis ilmeisesti ovat kovemmassa huudossa.
Neuvo oli, ettei kannata suhteesta kiiruhtaa pois, vaikka sieltä olisi jo päättänyt lähteä vaan rauhassa prosessoida. Kun mies taas haukkuu, solvaa ja syyttelee, ryntää pois keskellä yötä ja kiristää, kannattaa vaan rauhassa tarkkailla tilannetta ulkopuolisin silmin ja todeta, että ahaa, näinkö joku toimii.
En tiedä mitä sitten odotin tältä 150 euroa maksaneella kolmevarttiselta. Ehkä juuri sitä, mitä alkuun sanoiksi puin: Tukea lähtemiseen ja siihen, miten täysin sirpaleiksi lyöty nainen jotenkin kootaan kasaan.
Ei minulla mitään epärealistisia odotuksia menekistäni ollutkaan, ja sanoin, että pelko yksinjäämisestä pitää osittain suhteessa. En kuitenkaan edes ole suunnitellut, että etsisin heti perään uuden suhteen. Olen liian rikki. Mutta silti olen AIEMMIN ajatellut, että voihan sen kumppanin löytää vaikka vielä vanhuksenakin. Ja mistään komeasta sydänkirurgista en haaveile, vaan ihan tavallinen mukava jantteri kelpaisi. Nykyinen mies on ihan tavallisen näköinen hänkin ja luonne sysipaska. Siihen nähden rima on aika alhaalla.
En sitten tiedä purkiko terapeutti (keski-ikäinen ja naimaton) vaan omaa turhautumistaan. Tai oliko tämä joku outo taktiikka herättää minussa uusia ajatuksia (mitä?). Mutta ainakaan sitä itseluottamusta tuosta juttelusta ei tullut lisää, vaan se romahti entisestään.
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en saanu muita ku jotai juopporetkuja tai muita narsistisia naistennarraajia, just niitä jotka kattelee teinipimujen periä, vaikka oma akka vieres, joten juu alko riittää, enkä huoli enää ikinä yhtäkää mulkvistiä mun elämää ja kaikki ukot tuntuu olevan semmosia.
Mikä niissä juopporetkuissa ja naistennarraajissa viehättää? Miksi tavallinen mies ei kelpaa?
Tavallinen nimenomaan kiinnostaa, mutta esimerkiksi sinähän olet mielenvikainen ja tyhmä. Jos tavallinen suomalainen mies on mielenvikainen ja tyhmä, miksi kukaan sellaista haluaisi?
Ei varmaan haluakaan. Miksi oletat kaikkien olevan sellaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en halua parisuhdetta, koska haluan tehdä omia juttujani oman aikatauluni mukaan ja kestän huonosti yllättäviä muutoksia. Haluan myös pitää kotini järjestyksessä, nukkua ja herätä yksin. En oikeastaan olen kovin kiinnostunut viettämään aikaa ihmisten kanssa, seksiä saan ilman parisuhdettakin ihan milloin vaan haluan.
Olet satavarmasti viehättävä nainen.
Kyllä minullekin miehenä kelpaisi tuollainen, sillä olen ihan mukiinmenevä hiljainen ja asiallinen mies.
Silti en huutelisi asiasta kenellekään jos olisin tilanteessasi.
Mistä asiasta sinä et huutelisi kellekään? Siitäkö, ettet saa pinppiä vai siitä, ettei sulla seiso?
😁 no just niin. Olisin onnellinen ja en tuputtaisi tyhjää agendaa netissä tuntemattomana tuntemattomille.
Kylläpä ihmiset voivat pahoin kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen monia miehiä, joille tuntuu riittävän, että on joku reikä (miten käytännössä eroaa masturbaatiosta?), ja sitten kodinhoitaja ja kulujen maksaja. Eipä ihme, että tutkimusten mukaan sinkkunaiset ovat tyytyväisempiä yksinään kuin miehet.
Se eroaa masturbaatiosta hyvin olennaisesti. Siinä saa vastaanottaa ja tuntea läheisyyttä toisen ihmisen kanssa. Ja se on tunteena ihana.
Kokemuksesi on täysin yksipuolinen. Se nainen siinä kokee, että sinä runkkaat hänen ruumiillaan, eikä hän saa koskaan orgasmia koska sinä et viitsi vaivautua hyväilemään ja kiihottamaan häntä tarpeeksi. Sinulta loppuu jokaisessa suhteessa seksi tai joudut vonkaamaan, eikö niin.
Juuri niin. En minä voi sinun mielipiteelle ja oletuksille yhtään mitään. En voi edes asiallisesti keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä?
Ensinnäkin ihminen ei tarvitse parisuhdetta selviytyäkseen elossa.
Nainen voi paremmin ilman miestä.
Sen olisi pitänyt kannustaa sua siihen, että yksin on hyvä ja terveellistäkin olla sairaan suhteen jälkeen.
Mä olen nyt ollut yksin yli neljä vuotta pitkän avioliiton jälkeen ja en voi muuta kuin suositella.
Neljä vuotta on sulle pitkä aika? Ok, zoomer...
Jos keski-ikäinen nainen ei ole nalkuttava pihtari niin kyllä hänellä mies on.
Vierailija kirjoitti:
Itselle keski-ikäinen nainen on liian vanha, mutta aina löytyy mies joka tyytyy sellaiseen.
M56
Täytän pian 56 enkä huoli muita kun nuoremman miehen. Nytkin on sellainen. Toki vanhemmatkin voi olla mukavia, mutta näillä mennään.
Se oli hänen näkemyksensä elämästä. Sinä olet suhteessa joten sinun on vaikea hahmottaa naisen sinkkuelämää, mutta mietipä näitä:
1. sinulla on jo kokemusta suhteista ja miehistä. Oliko se kivaa kuinka pitkään? Haluatko saman kokemuksen uudestaan? Jos et, niin mieti ovatko miehet juttusi ollenkaan.
2. Se ettei loisiva ja hyväksikäyttävä organismi viihdy keski-käisessä naisessa ei ole välttämättä ollenkaan huono juttu. Nuoret tytöt jiota he jahtaavat tuntevat kyllä pelin hengen ja kynivät heidät enne kuin edes antavat koskettaa.
Erossa on aina tuo, että haluat yrittää jotenkin toisintaa sen fantasiasi toisen miehen kanssa. Itse suosittlen lämpimästi muutamaa vuotta itsekseen ja energiansa omaan itseen, kotiin, ja sellaiseen pääomaan keskittämiseen, jolla ei ole jalkoja kävellä pois, käsiä millä hakata sinua tai suuta millä solvata. Krta kaikkiaan mies on paska sijoitus. Sijiota itseesi ja omaan onneesi, omalle pankkitilille, omaan työhön ja kaikkeen sellaiseen, mihin mies TAI verottaja ei pääse käsiksi. Esimerkiksi muistoihisi ja harrastuksiisi.
Vierailija kirjoitti:
Itselle keski-ikäinen nainen on liian vanha, mutta aina löytyy mies joka tyytyy sellaiseen.
M56
En usko, että sinulla on yhtään parempi tilanne. Nuorille naisille olet liian vanha.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme pakonomainen tarve ja ajatuksenjuoksu on siinä, että on pakko olla joku? Mitä mä en ymmärrä tässä ajattelutavassa?
Samaa ihmettelen. Olen 39-vuotias enkä ole koskaan edes seurustellut, ei vaan kiinnosta. Sinkkuna oleminen on parasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos keski-ikäinen nainen ei ole nalkuttava pihtari niin kyllä hänellä mies on.
Se vaan että kuka nainen haluaa seks-hyväksikäyttävän, vastenmielisen ja väkivaltaisen ukon kuten sinä?
Parisuhteesta sinkkuuteen on iso elämänmuutos, vähän niinkuin äidin luota päiväkotiin tai kouluun, koulusta työelämään, lapsuudenperheestä avioliittoon... Työläisestä työttömäksi, työntekijästä omistajaksi, jne. Ei sitä voi etukäteen oikein tietää eikä siihen valmistautua, pitää mennä vaan päivä kerrallaan ja luottaa siihen, että elämä kantaa.
Itse en suosittele kenellekään eroavalle uutta suhdetta, varsinkaan naiselle. Kun elämää oppii elämään sinkkuna ja ottamaan vain sen mitä haluaa, miehet eivät yleensä kuulu näihin halutuihin asioihin. Tottumuksesta on helppo ajautua paskasta suhteesta paskaan suhteeseen, mutta tuosta tottumuksesta on erittäin wörttiä opetella pois.
150 euroa maksaneelta kolmevarttiselta. Olette te hienostorouvat huvittavia kun makselette juttutuokiosta tuollaisia summia. No pääsettepä ulisemaan miten Fifi kuoli ja sisäkkökin oli unohtanut pyyhkiä pölyt miehen Lions club-pokaaleista.
Yksin on naisena ihan hyvä olla, siihen tottuu hetkessä ja kohta ei halua ketään vaivoikseen. Jos seksiä haluaa, niin sitä saa kyllä nuoremmilla miehiltä. Ainakin olen itse saanut helposti.
On ihanaa elää oman näköistä elämää, harrastaa ja käydä töissä ja palata omaan rauhalliseen kotiin.
N44
Oikea sisältö: easymoden pitää valehdella että voisi uhriutua.
Ihmisillä on on aina oikeus olla terveempi kuin terapeuttinsa :D
Mutta mielenkiintoista, sillä jos joku joku solvaa sinua niin miten reagoit? Solvaatko takaisin? Vai solvaatko perheen lasta. Solvaako lapsi perheen kissaa?
Ts. Annatko toisen käytöksen muuttaa omaasi?
Jos joku valehtelee sinulle, valehteletko takaisin?
Lähdetkö pois tilanteista vai annatko niiden jatkua?
Miten toimisit työympäristössä?
Jos koko sisuskunta sanoo lähde, jäisitkö?
Vierailija kirjoitti:
M56
Sinua ei kukaan keski-ikäinen edes huolisi kun et ole vieläkään kasvanut mieheksi. Sinä pyörität oikein mielelläsi niitä nuoria naisia, jotka ovat vielä liian naiiveja sinun paskoista motiiveistasi. Epävarmuus huokuu jokaisesta ihohuokosestasi, jopa tästä tekstistäsi.
Kyllä noita kolleja pyörii nurkissa enemmän kuin tarvis, eikä loppua näy
n49
Vierailija kirjoitti:
'Sellainen iltasatu tänään.
Hyvää yötä 😴🧸'
Ei minulta. En kommentoi juuta enkä jaata tällaisiin aloituksiin.
Hyvällä, reilulla, hymyilevällä ihmisellä on vientiä vaikka 60+ ikäisenä, harmaiden ja extrakilojenkin kera. Koskee molempia sukupuolia.
Ok ulkonäkö ja (erinomainen) suu/muu hygienia toki jeesaa hommassa.
Talousasiat reilassa antaa hlöstä stabiilin vaikutelman.
Vierailija kirjoitti:
150 euroa maksaneelta kolmevarttiselta. Olette te hienostorouvat huvittavia kun makselette juttutuokiosta tuollaisia summia. No pääsettepä ulisemaan miten Fifi kuoli ja sisäkkökin oli unohtanut pyyhkiä pölyt miehen Lions club-pokaaleista.
Mikään ei ole isompi red flag kuin katkeruutta ja kateutta palstalla huutava aikuinen "mies". Mikään ei myöskään ole pahempaa kuin niellä ja velloa negatiivisuudessa sen sijaan että hoitaisi hyvinvointiaan ja kävisi terapiassa juttelemassa. Miten monille miehille tämä keskusteleminen voi olla näin tabu? Kotona hävetty kaikkia negatiivisia tunteita? Ei ole annettu rakkautta tai syliä?
Tietyllä tavalla terapeutti oli oikeassa, sillä keski-ikäiset miehet kohtelevat saman ikäisiä naisia huonosti, ja haluavat nuorempia. Mutta siihen on ratkaisu, että nainen ottaa nuoremman miehen. Itselläni on hyviä kokemuksia nuorista, joille nämä muka "rupsahtaneet" keski-ikäiset naiset kelpaavat. Älä pelkää yksin jäämistä. Keskity omaan hyvinvointiin ja unohda tässä vaiheessa kumppanin etsimiset!
Tai sitten hänen mielestään esim apn lista (= tavallinen ja mukava) on ihan todella paljon vaadittu. Ettäs kehtaakin nainen haluta mukavan kumppanin!