Keski-ikäiset naiset eivät ole kovassa huudossa
Sanoi minulle psykoterapeutti, jonka luo menin hakemaan tukea voidakseni päästä irti henkisesti väkivaltaisesta parisuhteesta.
Menin vastaanotolle ja kerroin, että suhde on täysin romuttanut minut ja itseluottamukseni, ja että kaipaisin tukea sen itseluottamuksen korjaamiseen ja suhteesta irrottautumiseen.
Terapeutti oli samaa mieltä, että suhteeseen ei kannata jäädä ja että pariterapiakaan ei pelasta suhdetta. Siksi olinkin vähän yllättynyt, minkälaisia piruja hän maalasi seinälle:
-On todennäköistä, että keski-ikäinen nainen jää yksin, koska eivät ole kovassa huudossa
-Mies varmaan hankkii uuden, ennen kuin jättää, ja hän varmaan on niin hurmaava, että sellaisen helposti saa. Keski-ikäiset miehet siis ilmeisesti ovat kovemmassa huudossa.
Neuvo oli, ettei kannata suhteesta kiiruhtaa pois, vaikka sieltä olisi jo päättänyt lähteä vaan rauhassa prosessoida. Kun mies taas haukkuu, solvaa ja syyttelee, ryntää pois keskellä yötä ja kiristää, kannattaa vaan rauhassa tarkkailla tilannetta ulkopuolisin silmin ja todeta, että ahaa, näinkö joku toimii.
En tiedä mitä sitten odotin tältä 150 euroa maksaneella kolmevarttiselta. Ehkä juuri sitä, mitä alkuun sanoiksi puin: Tukea lähtemiseen ja siihen, miten täysin sirpaleiksi lyöty nainen jotenkin kootaan kasaan.
Ei minulla mitään epärealistisia odotuksia menekistäni ollutkaan, ja sanoin, että pelko yksinjäämisestä pitää osittain suhteessa. En kuitenkaan edes ole suunnitellut, että etsisin heti perään uuden suhteen. Olen liian rikki. Mutta silti olen AIEMMIN ajatellut, että voihan sen kumppanin löytää vaikka vielä vanhuksenakin. Ja mistään komeasta sydänkirurgista en haaveile, vaan ihan tavallinen mukava jantteri kelpaisi. Nykyinen mies on ihan tavallisen näköinen hänkin ja luonne sysipaska. Siihen nähden rima on aika alhaalla.
En sitten tiedä purkiko terapeutti (keski-ikäinen ja naimaton) vaan omaa turhautumistaan. Tai oliko tämä joku outo taktiikka herättää minussa uusia ajatuksia (mitä?). Mutta ainakaan sitä itseluottamusta tuosta juttelusta ei tullut lisää, vaan se romahti entisestään.
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kuunnella höpöpuhetta. Vanhat naiset on kuumia. Monet nuoretkin pitää vanhemmista, jos vaikka etsitsisit heilaa itsellesi niin nopeasti käy. Väkivaltaiseen tai hankalaan suhteeseen ei kannata jäädä tai edes sietää. Olet arvokas ja varmasti riität.
Mutta kun kyse ei ole naisten kuumuudesta, vaan hyvien miesten vähyydestä. Ei se auta olla nuorekas ja kiva keski-ikäinen nainen, kun kymmentä sellaista vastaan on ehkä 1 vastaavalla lailla kunnollinen mies. 9 naista jää pakostikin ilman.
Ja joo nuorilta saa seksiä, mutta ei kai tässä pelkästä seksistä ole kyse, vaan oikeasta, rakastavasta parisuhteesta.
Hyvä mies haluaa perheen. Siksi he ottaa nuoren naisen ja perustaa perheen. Panomiehet ei halua perhettä ja näin jää kaksi lehdelle soittelemaan. Daddy issue naiset
Siitä olen samaa mieltä että iso osa 40, jopa 50+ ikäisistä ukoista näkyy vielä luulevan voivansa tehdä lapsia. Mutta siitä olen eri mieltä, että nämä olisivat hyviä miehiä.
40/45/50+ iässä lisääntymisestä haaveilevat ovat harhaisia, koska se vaatisi 5-20v nuoremman naisen ja sellaisen löytäminen on todella harvinaista.
Toisekseen he ovat myös itsekkäitä, koska se juna meni jo vuosia tai vuosikymmeniä sitten, ja lapselle on tosi pska kohtalo syntyä niin vanhalle vanhemmalle. Voi olla vammainen, vähintään jää todennäköisimmin orvoksi nuorena.
Ja lisäksi se äijä on vielä ollut itse joku bilepoju Keski ikään saakka, kun ei ole kerran ajoissa lapsia tehnyt (ja ei tällaiset oikeasti ikinä tapojaan muuta jos 30 vuotta on jo biletetty).
Eli erittäin kaukana hyvästä miehestä nämäkin.
"luulee"... tietää. On ihan tutkittavissa oleva asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa outo. Kyllä nainen aina halutessaan miehen löytää.
Totta. Varmasti on vientiä jos haluaa. M51
Joo, mutta viejät ei kelpaa ja syystä. Tarjontaa on kyllä niistä miehistä jotka etsii "nurse and purse" suhdetta, kuka nainen sellaisen haluaa...
Sellainen joka haluaa istua valmiiseen pöytään eli on auto, talo, ruokaa, rahaa vaatteisiin jne. Ainoa mitä pitää tehdä on rakastaa yhteistä lasta. Tämä on monelle liikaa vaadittu.
Vierailija kirjoitti:
Turhaa varmaan sanoa mitään, mutta itseä ei 57v miehenä kiinnosta suomalaiset naiset. 25v thai tyttöystävä mulla on ja hän on juuri sopivan ikäinen mulle.
no tämä onkin ihan normaalia.
siksi ei ole väärin seurustella vaikka 20 vuotiaan kanssa
M38