Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kunnes kuolema meidät erottaa. Miksi näin vannotaan alttarilla ja se on vaan sanahelinää?

Vierailija
24.09.2025 |

Taas yksi tuttavapariskunta eroaa. En ymmärrä. Häät oli toissakesänä!!

Miksi vannotaan rakkautta ja erotaan heti kun tulee pienikin vastoinkäyminen? 

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoliitto yhdessä asuminen ilman virallisia sitoumuksia on hyvä kun puolisot on eri uskonnoista. Ero tulee . Ovat usein kihloissa mutta kumpikin käy omassa uskonnossa. 

Vierailija
42/70 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi yksikään mies menee naimisiin, kun nainen kuitenkin ottaa eron tylsän elämän takia tms. Naiseen saa vain käyttövuoron.

Mieheen sai vain käyttövuoron ja mies usein vaihtaa nuorempaan. 

Tuota ei tee kuin rikkaat ja kuuluisat miehet. Perus keski-ikäinen eronnut Pena jostain Savosta ei mitään nuorempaa saa, vaikka haluaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eri uskoisin uusi testamentti edes tuomitse mutta näin ne päätti siihen AIKAAN SIELLÄ että eri uskoiset voi asua yhdessä tai erota , ettei kristittyä pitele mikään erotessa.  On hyvä lukea muutkin kohdat kuin mitä papeille oli siihen aikaan. 

Vierailija
44/70 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö heiltä pitäisi sitten henki lähteä kun kerran vain kuolema erottaa?

Mieheni nimenomaan halusi tämän kunnes kuolema erottaa lauseen vihkikaavaan. Itse en olisi halunnut. Tähän miehen on kätevää vedota kun haluaisin psykosta erota. Ymmärsit varmaan mitä hän tällä tarkoittaa.

Meillä sama. Itse en halunnut edes pappia.

Miksi menit naimisiin miehen kanssa, jonka kanssa olit noin eri mieltä jo hääjärjestelyistä? Itse en suostuisi tuollaiseen.

Vierailija
45/70 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä vaan tiedä, miksi mies ramppasi vieraissa ja halusi eron. Otaksun, että oli kerännyt rahaa tarpeeksi säästöön.

Vierailija
46/70 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tiedät heidän vastoinkäymistensä kokoa? Oma puolisoni on sairastunut henkisesti eikä suostu hoitoon. Minulla ei ole muuta vaihtoehtoa kun erota. Pelkään henkeni edestä. 

Vierailija
47/70 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä varasta käsky rikottu. Myytkö muiden tavaroita. 

Vierailija
48/70 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun se rakastuminen on nyt vain sellaistga aivokemiaa, että saadaan ne spermat sinne emättimeen, jotta ihmiskinta jatkaa elämää kunnes sukupuutto koittaa.

Sulla nyt ei ole kokemusta kummastakaan, rakastumisesta tai sperman saamisesta emättimeen.

Kyllä mulla on mutta ei kiinnosta kasvatella lapsia. Joskus spermat pilluun ja joskus pyllyyn kypsille naisille. Ja persposket punaisiksi.

Vierailija
49/70 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkauskin voi kuolla.

Rakkuden kohde voi vaihtua.

t. tuuliviiri

Vierailija
50/70 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkauskin voi kuolla.

Rakkuden kohde voi vaihtua.

t. tuuliviiri

Niin, taannoisella puolisollani oli useampia rakkauden kohteita.

Vierailija
51/70 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUNNES TUOMARI MEIDÄT EROTTAA

T. Römpsä Riitta

Vierailija
52/70 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedät heidän vastoinkäymistensä kokoa? Oma puolisoni on sairastunut henkisesti eikä suostu hoitoon. Minulla ei ole muuta vaihtoehtoa kun erota. Pelkään henkeni edestä. 

Puolisosi muuttui avioliiton aikana lempeästä perheenisästä yhtäkkiä murhamieheksi? Vaikea uskoa. On tainnut olla alusta alkaen epävakaa ja sinä sitten viehätyit sellaisesta.

Kuule, minua ei tuollaiset typeryydet tuntemattoman suusta hetkauta kun on vasta eilen puukolla uhattu. Koetapa mennä vinkumaan jonnekin muualle, nössö. 

Vierailija
53/70 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kunnes raastuvanoikeuden kansliapäätös meidät erottaa"

Vierailija
54/70 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolisosi muuttui avioliiton aikana lempeästä perheenisästä yhtäkkiä murhamieheksi? Vaikea uskoa. On tainnut olla alusta alkaen epävakaa ja sinä sitten viehätyit sellaisesta.

Kuule, minua ei tuollaiset typeryydet tuntemattoman suusta hetkauta kun on vasta eilen puukolla uhattu. Koetapa mennä vinkumaan jonnekin muualle, nössö. 

Et vastannut kysymykseeni. Ovatko epävakaat jännämiehet tyyppiäsi vai ei?

Vierailija
55/70 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on kadonnut ymmärrys siitä, mitä valan vannominen tarkoittaa. Tänään sanotaan yhtä, huomenna toista. Enää ei pidä paikkaansa sanonta sanasta miestä, sarvesta härkää. Ajatelkaa, jos härkien sarvet olisivat yhtäkkiä samanlaista muovailuvahaa kuin useimpien periaatteet.

Vihkikaavassa ei vannota valaa. Sulla on lukutaito hukassa. Taidat myös muovailla omaa häränsarveasi siinä höpötellessä.

Jos pappi sanoo kunnes kuolema jne ja vihkipari on siihen että kyllä, jees, niin kyllä he ovat mielestäni tuon valan siinä vannoneet. Jos ei vala niin lupaus ainakin, ja lupauksen rikkominen on vähän kuin valan rikkoisi. Saivartelua väittää muuta.

Vierailija
56/70 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maistraattiin. Ei tarvi sanoa tuollaista siellä. 

"Avioliiton tarkoituksena on perheen perustaminen siihen kuuluvien yhteiseksi parhaaksi ja yhteiskunnan säilymiseksi. Avioliitto on tarkoitettu pysyväksi, jotta perheen jäsenet voisivat yhdessä luoda onnellisen kodin.

Näiden todistajien läsnä ollessa kysyn Teiltä [vihittävän nimi]: Tahdotteko ottaa tämän [vihittävän nimi] aviopuolisoksenne rakastaaksenne häntä myötä- ja vastoinkäymisissä?

Vierailija
57/70 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhaa liirumlaarumia. Pitäisi olla "kunnes mitkä tahansa meidät erottaa" niin oltaisiin nykypäivässä. Mikä pakko sitä on yhdessä olla jos ei halua. 

Vierailija
58/70 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."

Vierailija
59/70 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tavoitetila.

Minun vanhemmat onnistuivat siinä tavoitteessa. He menivät noin parikymppisinä ensimmäiseen ja ainoaan avioliittoon, saivat kaksi lasta, ja he kuolivat puolentoista vuoden sisällä toisistaan yli 80 vuoden iässä. Äitini ei koskaan toipunut isäni kuolemasta. He eivät olleet mitenkään erityisen uskonnollisia. 

Vierailija
60/70 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vihkitilaisuudessa ei ollut puhetta tuollaisesta, kun ei tuota tahdottu. Me tahdottiin vain naimisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi