Miten saisi luonnollisen värisiä hiuksia jotenkin raikkaammiksi?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Raidat kirkastaa ja piristää.
En voi laittaa hiusväriä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sitruunamehulla voi vaalentaa/kirkastaa.
Eräs kampaaja sanoi, että kun laittaa sitruunamehua hiuksiin ja menee aurinkoon, niin hiukset vaalenevat. Ei taida sitruunamehu vaikuttaa mitään ilman aurinkoa.
Ne varmaan on vähän likaiset + lättänät. Tehokkaampi pesevämpi shampoo, hoitoainetta vain ihan latvoihin jos sinnekään . Sitten hiusten föönaaminen muotoiluaine pohjalla + hiuspuuteria tyveen estämään rasvoittumista. Suomalainen piikkisuora tukka käsittelemättömänä tahtoo olla semmoinen, että rasvoittuu ihan hetkessä ja myös raskaat hoitotuotteet tekee sen että tuotetta kertyy hiuksen pintaan ja näyttää pian likaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vaalennus ei ole väri, se käy esim. hiusväliallergikollekin.
Jos näyttävät likaisilta, tulee mieleen, johtuuko se sampoosta. Mä pesin vuosikaudet hiukset ihan tavallisilla sampoilla, ja ne näytti aina pesun jälkeisinä päivinä ihan liiskoilta. Sitten käytin vuosia oliiviöljysaippuaa, mutta mulla se kyllä kuivatti päänahkaa. Sitten aloin käyttää Lactolinea hiustenpesuun, ja sillä tuleekin kuohkeat hiukset. Mulla on sen verran paksut hiukset, että mielestäni sen levittäminen hiuspohjaan on vaikeaa. Siksi teenkin niin, että laimennan sitä aina pienen annoksen tyhjään pulloon ja suihkutan sen laimennettuna suoraan pullosta hiuspohjaan. Tuolla aineella ainakin mun hiuksista tulee kuohkeat, ei sellaiset liiskaisen näköiset.
Ei tuohon auta muu oikein kuin se, että sun täytyy kunnolla laittaa ne hiukset. Jos ne menee päätä pitkin, niin näyttäähän semmoinen suomalainen maantienvärinen lasimainen hius likaiselta ja surkealta. Valitettavasti joutuu näkemään vaivaa föönin ja erilaisten tuotteiden kanssa että ne saa kivamman näköiseksi.
Käykö sävyttävä hoitoaine? Sillä saa kivasti taitettua omaa väriä, mutta lähtee muutamassa pesussa pois
Vierailija kirjoitti:
Jos näyttävät likaisilta, tulee mieleen, johtuuko se sampoosta. Mä pesin vuosikaudet hiukset ihan tavallisilla sampoilla, ja ne näytti aina pesun jälkeisinä päivinä ihan liiskoilta. Sitten käytin vuosia oliiviöljysaippuaa, mutta mulla se kyllä kuivatti päänahkaa. Sitten aloin käyttää Lactolinea hiustenpesuun, ja sillä tuleekin kuohkeat hiukset. Mulla on sen verran paksut hiukset, että mielestäni sen levittäminen hiuspohjaan on vaikeaa. Siksi teenkin niin, että laimennan sitä aina pienen annoksen tyhjään pulloon ja suihkutan sen laimennettuna suoraan pullosta hiuspohjaan. Tuolla aineella ainakin mun hiuksista tulee kuohkeat, ei sellaiset liiskaisen näköiset.
Itsellä myös tuohon ongelmaan jokunen tuotesuositus: eli Khadi Amla Volume shampoo, käytettynä ohjeen mukaan eli ekalla vaahdotuksella 3 minuuttia päässä, sitten huuhtelu, vielä toinen kerta 2 minuuttia. Ei poispestävää hoitoainetta, paitsi jos tukka on pahasti takkuuntuva niin latvoihin. Sitten pesun jälkeen pyyhekuivaan tukkaan Khadi Wonder Hair Tonic joka antaa tukalle rakennetta, ja hyvä hoitoaine jonka voi sen päälle puristella latvoihin on suihkutettava Bruns Exciting Tangerina Balsamspray - ei tee tukkaa yhtään raskaaksi tai klähmäiseksi. Sitten vielä kun tukka on kuiva, niin Mjukin kuivashampoota tyviin ja hierotaan päänahkaan. Ei vaivaa rasvaisuus eikä lattanat hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
VL ei käy
Minä otan vaareita raitoja. Hiuksiinhan ne laitetaan, eikä päänahkaan, joten ei kait mikään allergia estäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kova kemikaali sekin on. Mutta onhan niitä jotain kasvijauhevärejä useampia sävyjä, ja ne saattaa oikeasti sopiakin herkille
Vierailija kirjoitti:
Kasvivärjäys tai tuo cassia-hoito, suosittelen lämpimästi!
Noissa kasviväreissä sitten vaan kannattaa muistaa, että ne kaikki sävyt on lämpimiä. Suomessa on aika paljon kaltaisiani viileäsävyisiä kesä-värityyppejä, ja lopputulos kasviväreillä on kamala, kun aina se ennemmin tai myöhemmin alkaa taittaa siihen hennaoranssiin. Jos oikein tummaksi värjää, niin alkuun voi olla kylmänsävyinen, mutta kun indigo kuluu pois siitä parissa viikossa, sitten se hennan väri tulee alta ja on punaiset hiukset.
Ideoita?
Ap