Sosiaaliluokka näkyy hampaista. Merkkivaatteita saa kirpparilta ja kaveri voi leikata hiukset mutta hampaat
Niitä ei voi piilottaa. On puuttuvia hampaita,hammaskiveä ja osa vinksin vonksin.
Kommentit (114)
Kylläpä tämä Sosiaaliluokkahullu jaksaa yrittää.
Hänelle ei ole kukaan paljastanut totuutta: voi olla muitakin syitä hampaitten hyvään tai huonoon kuntoon kuin hänen keksimänsä sosiaaliluokka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee hammaskiveä, jota saa vuosittain olla poistattamassa. Lisäksi minulla olisi tarvetta oikomishoidolle, mikä on jätetty aikanaan nuorena hammashoidossa tekemättä ja mitä en ole nyt lähtenyt aikuisena teettämään. Käyn yksityisellä hammaslääkärillä, maksan itse hammaslääkärikäyntini.
Olen siis ap:n määritysten mukaan alempaa sosiaaliluokkaa.
Sinähän kuitenkin poistat sen hammaskiven. Kaikillehan sitä tulee. Eikö ap juuri kirjoittanut hoidottomuudesta? Jos hampaasi ovat aivan yksi risti kaksi niin et ainakaan ole silloin esiintymistehtävissä, johtotehtävissä tms. Kyllähän ulkonäkö jotain elämässä määrittää. Muu on valehtelua.
Miten sinä selität sen, että johto- ja esiintymistehtävissä voi olla huonohampaisia ihmisiä. Eräät vaan eivät irvistä kuin revennyt tennari kaiken aikaa - koska piilottelevat esiintyessään rumia hampaitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, hampaistako sinut on sitten tunnistettu alimpaan luokkaan kuuluvaksi, ap?
Hampaaton Henrik hermostui kun kerrottiin, mistä köyhyys ja junttius näkyy :D
Jotain on miehissä vialla kun ei onnistu edes hampaiden pesu. Montako sulta puuttuu? Mä olen 60 ja kaikki tallessa. Hampaat oiottu lapsena peukalolla painamalla, kun rautahampaat yllättäen kasvoivat maitohampaiden taakse. Vanhemmat oli sen verran fiksuja, että veivät hammaslääkäriin, jossa nypittiin ne maitohampaat pois ja sen jälkeen muutama kuukausi väännettiin hampaita oikeaan linjaan sormella samalla kun äiti luki sadun.
Oletatko Henrik, että hampaidesi pesuk
Sun lähtökohdat hyvälle keskustelulle on surkeat ja premissit vinksallaan. Suosittelen oikomishoitoa ja hiontaa.
Vierailija kirjoitti:
Hevosia arvotetaan hampaista, EI ihmisiä!
Briteissä näkee yhteiskuntaluokan hampaista !
Sosiaaliluokat Suomessa? Salli mun nauraa😂
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa vaikka poliitikkoja yms. johtajia vaikka uutisissa kun haastattelu, helkkari on monella todella huonot hampaat vaikka rahaa olisi korjauttaa. Tätä ihmettelen.
Eiväthän ne kuulu ap:n määrittelemään sosiaaliluokkaan. Onkohan pressalla tekarit vai kuoret?
Ellei hampaita ole laitettu ennen " luokkalaskua, " tai jos ihminen on sellainen, joka ei välitä täydellisistä hampaista. Itse en ikinä vaihtais mun persoonallisia hampaitani sellaisiin täydellisiin hohtavan valkoisiin hampaisiin. Mun mielestä sellaiset vitivalkoiset hampaat näyttävät typeriltä jotka nyt ovat muodissa.
Ne näyttävät keinotekoisilta eivätkä sovi ihmisen muuhun värimaailmaan. Kontrasti on liian iso.
Mun omat hampaat on kahdesti laservalkaistu mutta mulla on keltainen hammasluu joten ne eivät ole vitivalkoiset.
Mulla on harvat hampaat ja se helpottaa flossaamista. En haluais aivan tiivistä hammasrivistöä.
Joskus puhuin hammaslääkärin kanssa että haluaisin että yksi vinossa oleva etuhampaani poistettaisiin ja tilalle laitettaisiin implantti. Hammaslääkäri sai mut kuitenkin ymmärtämään, että oma terve hammas on aina parempi kuin implantti. Hänen etiikkansa esti terveen hampaan irrottamisen kosmeettisista syistä.
Jotenkin se hänen asenteensa tarttui minuun ja aloin arvostaa omia epätäydellisiä hampaitani vielä enemmän.
Tiedän myös kokemuksesta millaista implanttihoito on ( ei kivaa ).
Hatunnosto kaikille julkkiksille jotka pitävät omat hampaansa! Just katoin Vain Elämää ja sanoin puolisolleni, että onpa kiva nähdä ihmisillä heidän omia hampaitaan. Johannes Brotheruksen persoonalliset hampaat tekevät hänen hymystään vielä sympaattisemman.
Vierailija kirjoitti:
Hänelle ei ole kukaan paljastanut totuutta: voi olla muitakin syitä hampaitten hyvään tai huonoon kuntoon kuin hänen keksimänsä sosiaaliluokka.
Joo, ihan vain laiskuus ja/tai tyhmyys. Tätä olen itse koittanut tuoda esille, tämä sosiaaliluokkahullu nyt vaan nähtävästi haluaa trollata näistä yhteiskuntaluokista.
Ihan hyvin toimeentulevilla ihmisillä on hampaita huonossa kunnossa ja revitty poiskin, hampaiden hoitoon suhtaudutaan välinpitämättömästi. Eivät hammasharjat ja langat ei ole köyhillekään ylivoimaisen kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee hammaskiveä, jota saa vuosittain olla poistattamassa. Lisäksi minulla olisi tarvetta oikomishoidolle, mikä on jätetty aikanaan nuorena hammashoidossa tekemättä ja mitä en ole nyt lähtenyt aikuisena teettämään. Käyn yksityisellä hammaslääkärillä, maksan itse hammaslääkärikäyntini.
Sinähän kuitenkin poistat sen hammaskiven. Kaikillehan sitä tulee. Eikö ap juuri kirjoittanut hoidottomuudesta? Jos hampaasi ovat aivan yksi risti kaksi niin et ainakaan ole silloin esiintymistehtävissä, johtotehtävissä tms. Kyllähän ulkonäkö jotain elämässä määrittää. Muu on valehtelua.
Mulla taas hammaskiveä ei herkästi muodostu. Mun hampaar ovat oikein siistit ja ehjät. Olen siis ap:n mukaan ylempää sosiaaliluokkaa vaikka en ole. 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole, jos poistatat sen hammaskiven. Kannattais varmaan opetella käyttämään hammaslankainta päivittäin ja vaihtaa ruokajuomaksi vesi. Näillä konsteilla mulla lakkasi hammaskiven tuotanto.
Hammaskiven synty liittyy myös syljen koostumukseen, joillakin sitä tulee enemmän.
Itse lankaan joka päivä ja pesen kaksi kertaa päivässä, mutta silti hammaskivi täytyy poistaa vuosittain. Ei putsaus estä sitä kokonaan.
Ruokajuomaa en käytä ollenkaan, koska se laimentaa ruokaa sulattavat entsyymit vatsalaukussa, ja ruoasta jää täysi hyöty saamatta, kun osa ravintoaineista menee suoraan virtsan mukana vessasta alas. En suosittele siitäkään syystä,vaan juoda kannattaa tunti ennen tai tunti aterian jälkeen.
Limsat on muutenkin tappavia pitkässä juoksussa.
Mutta ihme asenne tässä aloituksessa. Mitä ap:ta oikeasti nyppii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ihan vain laiskuus ja/tai tyhmyys. Tätä olen itse koittanut tuoda esille, tämä sosiaaliluokkahullu nyt vaan nähtävästi haluaa trollata näistä yhteiskuntaluokista.
Ihan hyvin toimeentulevilla ihmisillä on hampaita huonossa kunnossa ja revitty poiskin, hampaiden hoitoon suhtaudutaan välinpitämättömästi. Eivät hammasharjat ja langat ei ole köyhillekään ylivoimaisen kalliita.
Luehan noita aiempia vastauksia ihmisestä riipumattomista syistä miksi hampaat voivat olla huonossa kunnossa. Masennus aiheuttaa usein itsensä laiminlyömistä, sehän on itsevihaa, ei silloinkaan ole kyse laiskuudesta tai tyhmyydestä.
Teet elämästäsi kauhean raskasta olemalla noin jyrkkä. Take a chill pill.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luehan noita aiempia vastauksia ihmisestä riipumattomista syistä miksi hampaat voivat olla huonossa kunnossa. Masennus aiheuttaa usein itsensä laiminlyömistä, sehän on itsevihaa, ei silloinkaan ole ky
En lukenut kuin pienen osan niistä. Jos viittaat siihen että on joku erikois tilanne, sairaus/terveystilanne joka on haitaksi hampaille , silloin se on ymmärrettävää että hampaiden kunnossa pito on haasteellista. Se taas ei ole OK jos ei laiskuuttaan hoideta hampaita ja suurimmalla osalla se on sitä.
Itse olen suht hyvätuloinen mutta hampaani ovat huonot, lapsuudessani iäkkäät vanhempani eivät juurikaan hampaiden pesemisestä perustaneet. Hampaissani on ollut juuritulehduksia ja siitä syystä vuosia sitten yksityisellä tehtiin 3 hampaan hammassilta johon käytin kaikki säästöni. Nyt tilanne on se että hammassillan alla on reika ja tulehdus ja kunnallisella eivät tee asialle mitään muuta kuin ehdottavat hammassillan poistoa ja nyt minulla ei tällä hetkellä ole varaa maksaa tonneja että tilalle tehtäisiin yksityisellä implantit, maksaisi varmaan 10 000eur, siis uutta siltaa ei voi tehdä. Olen siis todella masentunut hampaideni takia ja työssä missä pitää esiintyä Teams kokouksissa että lähikuva näkyy. Minulla puuttuu jo 1 hammas takaa ja hammasläääkäri vaan julkisella totesi että mitä se haittaa jos silta poistetaaan kun minulla jo ennestään puuttuu toiselta puolelta yksi hammas?! Ihan kuin minulle ei olisi asialla mitään väliä ja olen lähes itsemurhan partaalla hampaideni takia :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luehan noita aiempia vastauksia ihmisestä riipumattomista syistä miksi hampaat voivat olla huonossa kunnossa. Masennus aiheuttaa usein itsensä laiminlyömist
Miten niin ei ole ok?
Karkit sokeri kahvi tee kyllä vie hampaat miljonääriltäkin. Siinä kuin hiukset lähtee . Loput lähtee VAIHDEVUOSISSA. Ihan sama riippuu miten huono tasoinen hammaslääkäri on. Eihän toiset osaa juurihoitoa toiset ei ymmärrä että kummallakin puolella kuuluu olla yhtä korkeat pinnat. Eikä yhtä matalat tai erikorkuiset. Toiset kuolee srpsikseen huonon hoitotason vuoksi. Ei oteta bakteeri viljelyä eikä anneta antibiootteja ajoissa. Sukupuoli taudit suussa. Vitamiin puute. Ja ikenien irtoaminen hampaan pinnasta johtuu lakritsa marmeladi salmiakki toffee yhdistelmistä. Tulehdukset käy kimppuun miljonäärilläkin. Siinä kuin diapetes ja verenpaine. Dementia. Esimerkiksi etuhampaat lohkeamia ei korjaa terveysasema koska etuhampaat katsotaan " kauneuden hoidoksi " . Kateus ilkeys tiivistyy näissä. Esteettinen hoito ei liity lohkeamiin muualla lääketieteessä. Rikki mennyt kuuluu korjata. Muovilla. Se vaikuttaa purentaan. Kateus esiintyy hyvin kokonaisena työpaikoilla. Jopa potilaan hoidossa. Me kaikki olemme valtion asukkaita veronmaksajia kaikille kuuluu sama hoito. Julkkisten hampaissa huomaa lohkeamia etuhampaissa ja kulumia. Kuin takahampaissa paikkoja. Terveysasemien tyyli ei viitsi korjata poistetaan aiheuttaa purentaan vaikeuksia. Kun yksi hammas otetaan välistä pois viereinen alkaa kaatua pereskellessa siihen kuoppaan. Joten kaatuvan hampaan juuret nousee ylös . Tämä on hirveä virhe hammashoidossa ettei poistetun tilalle laiteta siltaa . Silta korvaa hampaan puutoksen . Hävetkää. No siinähän käy niin että tulee lisää ongelmia suunhoitoon. Ikeniin. Ja sekin pitää vetää pois joten nyt onkin 2 hammasta korvattava ja kaksi monttua. Joka kerran saat vielä eri hammaslääkärin kun varpaat ajan. Eri paikkaan usein. No yksi on tota kieltä toinen tätä. Kokemus sen kertoo miten käy. Alhaalta otettu pois hammas saattaa vastapurennan puuttuessa pudottaa ylähampaan alas . Ollaan tosi vaikeuksissa. Kun ei saa tekohammasta poistetun tilalle.
.
Just ja hammaslääkäri joka vetää terveen hampaan pois sanoen ääneen terve hammas on jo hullujen huoneelta itse. Tämä onnistuu kunnallisessa hyvin. Kun monta eri lääkäriä kirjaa tietoja ja katsoo. Hammaslääkäri joka vetää terveen hampaan pois eikä osaa määrätä antibiootteja eikä puhdistaa ientaskuja eikä tehdä juurihoitoa eikä korjata lohjennutta eikä määrätä bakteeri viljelyä / sukupuolitaudit / mikä bakteeri. Ei ole mikään lääkäri. Eikä ymmärrä laittaa siltaa poistetun tilalle. Saati suuhygienisti jonka välineet jää kiinni hampaaseen tai juuriin tai ikeniin ja hammas alkaa irrota. Kekemattomuus opetuksen puute yhdessä tyhmyyden kanssa. Kun ei terveyden hoitaja pysty poistamaan tikkua haavasta kun labra käyttää kaikkiin samaa likaista neulaa on järjessä vikaa ja opetuksessa.
Kiitos AP, pelastit juuri päiväni. Olenkin yläluokkaa vaikka olen pitkäaikaistyötön.
Suorat Valkoiset Hampaat 50v.
Et ole ikinä kuullut esim sjöregnin syndroomasta ja miten se vaikuttaa hampaisiin? Ei paljon lankaamiset auta kuule.