Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaaliluokka näkyy hampaista. Merkkivaatteita saa kirpparilta ja kaveri voi leikata hiukset mutta hampaat

Vierailija
24.09.2025 |

Niitä ei voi piilottaa. On puuttuvia hampaita,hammaskiveä ja osa vinksin vonksin.

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi apn ei tarvitse olla missään tekemisissä itseään alemman sosiaaliluokan kanssa vaan voi nauttia ylhäisyydestään kaltaistensa seurassa. 

Vierailija
42/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhhaa olen peto jolla on raateluhampaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaunis, vaalea, ehjä ja tasainen hammasrivistö enkä edes tiedä mitä on hammaskivi vaikka olen suurimman osan aikuisiästäni ollut työtön. Millä sen selität?

Asut jossain pienemmällä paikkakunnalla, jolla on rahaa ja resursseja kunnalliseen hammashuoltoon.

Toisilla on hyvät geenit. Vaimollani (55v.) ei ole yhtään paikattua hammasta ja kaikki hampaat hyvässä kunnossa. 

Vierailija
44/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, hampaistako sinut on sitten tunnistettu alimpaan luokkaan kuuluvaksi, ap?

Hampaaton Henrik hermostui kun kerrottiin, mistä köyhyys ja junttius näkyy :D

Jotain on miehissä vialla kun ei onnistu edes hampaiden pesu. Montako sulta puuttuu? Mä olen 60 ja kaikki tallessa. Hampaat oiottu lapsena peukalolla painamalla, kun rautahampaat yllättäen kasvoivat maitohampaiden taakse. Vanhemmat oli sen verran fiksuja, että veivät hammaslääkäriin, jossa nypittiin ne maitohampaat pois ja sen jälkeen muutama kuukausi väännettiin hampaita oikeaan linjaan sormella samalla kun äiti luki sadun.

Oletatko Henrik, että hampaidesi pesukin on jonkun muun vastuulla?

Tämä on niin totta, ja on käsittämätöntä miten tällaistakin viestiä (ks. yllä) alapeukutetaan. Suomalaiset, suurelta osin on uskomattomia urpåja hampaittensa hoitoa koskien. Ihan selviä asioita vastaan kiukutellaan, ei saisi huomauttaa että jos et harjaa, lankaa leegojasi, niin ne menee p4skaan kuntoon.

Jotain TODELLA on vialla miehissä (ja naisissa) jos ei tällainen toimenpide kuin hampaiden pesu, ja lankaus onnistu säännöllisesti. Hävetkää juntit!

Vierailija
45/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaunis, vaalea, ehjä ja tasainen hammasrivistö enkä edes tiedä mitä on hammaskivi vaikka olen suurimman osan aikuisiästäni ollut työtön. Millä sen selität?

Hammaskiven runsas kertyminen on ominaisuus, joillakin on sellainen ph syljessä, että hammaskiveä kertyy enemmän, vaikka kuinka harjaisi ahkerasti, eli sitä pitää poistaa säännöllisesti esim, ultraäänilaitteella.. .

En ole kyllä koskaan kuullut noin outoa asiaa, että työttömyys poistaisi hammaskiven.

ph... vai olisko bakteerikanta! On sellaiset bakteerit syljessä, että hammaskiveä tulee herkemmin kuin sellaisella jolla ei niitä bakteereita ole. Hammaskivi on bakteeriperäistä.

Joidenkin ihmisten veressä on plakkia paljon enemmän kuin

veren plakki on eri asia kuin se mitä hampaiden pintaan kertyy... Veren plakki on kalkkia, puhutaan kalkkeutuneista suonista. Hampaiden pintaan kertyvä plakki on bakteeripeitettä.... 

Syljen ja suun bakteerit - ihmisellä voi olla sellaiset olotilat suussa että hampaiden reikiintyminen on vähäistä tai sitä ei ole juuri lainkaan, mutta sen sijaan hammaskiveä muodostuu runsain määrin... Siihen hammaskiveen vaikuttavat sitten myös erinäiset muut olosuhteet, syljen mineraalit ja niin edelleen.

Esim. jos äiti ruokkiessaan pientä pilttiään käyttää lusikkaa ensin omassa suussaan ennen kuin laittaa sen lapsen suuhun, äiti siirtää omia suunsa bakteereita lapselle...

Tuollainenkin seikka...

Vierailija
46/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan vinksin vonksin hampaat kuuluvat yläluokkaan, jossa syödään vain kypsennettyjä ja pehmennettyjä ruokia. Suora hammasrivistö tule järsimisestä ja nakertamisesta, minkä vuoksi maanläheisillä heimoilla on suorat hampaat.

Ja elät millä vuosituhannella?

Vierailija
47/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, hampaistako sinut on sitten tunnistettu alimpaan luokkaan kuuluvaksi, ap?

Hampaaton Henrik hermostui kun kerrottiin, mistä köyhyys ja junttius näkyy :D

Jotain on miehissä vialla kun ei onnistu edes hampaiden pesu. Montako sulta puuttuu? Mä olen 60 ja kaikki tallessa. Hampaat oiottu lapsena peukalolla painamalla, kun rautahampaat yllättäen kasvoivat maitohampaiden taakse. Vanhemmat oli sen verran fiksuja, että veivät hammaslääkäriin, jossa nypittiin ne maitohampaat pois ja sen jälkeen muutama kuukausi väännettiin hampaita oikeaan linjaan sormella samalla kun äiti luki sadun.

Oletatko Henrik, että hampaidesi pesukin on jonkun muun vastuulla?

Tämä on niin totta, ja on käsittämätöntä miten tällaistakin viestiä (ks. yllä) alapeukutetaan. Suomalaiset, suurelta osin on uskomattomia urpåj

VTUN URPO!!

Vierailija
48/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hammaskiven runsas kertyminen on ominaisuus, joillakin on sellainen ph syljessä, että hammaskiveä kertyy enemmän, vaikka kuinka harjaisi ahkerasti, eli sitä pitää poistaa säännöllisesti esim, ultraäänilaitteella.. .

En ole kyllä koskaan kuullut noin outoa asiaa, että työttömyys poistaisi hammaskiven.

ph... vai olisko bakteerikanta! On sellaiset bakteerit syljessä, että hammaskiveä tulee herkemmin kuin sellaisella jolla ei niitä bakteereita ole. Hammaskivi on bakteeriperäistä.

Tähänkin alapeukku... Hammaskiveä alkaa syntyä kun hampaan pintaan tarttuu bakteeripeitettä, bakteeripeitteen ominaisuuksiin vaikuttaa lisäksi mm. syljen sisältämät mineraalit!

Vierailija
49/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joidenki

ja neropatti laittaa tähänkin alapeukun!

Vierailija
50/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä aina pidä paikkaansa. En ole koskaan ollut hyvätuloinen, mutta hampaani ovat yhä 47-vuotiaana täysin reiättömät. Rivi myös on tasainen ilman oikomishoitoja, hammaslääkäriväli on ollut pahimmillaan yli 10 vuotta, mutta kotona olen hoitanut hampaita aina hyvin. Äitini oli kouluttamaton, mutta piti hampaiden hoitamista tärkeänä ja kyllähän julkinen hammashoito oli kaikille maksuton lapsuudessa.

Vierailija
51/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa hampaattomia viestejä, nyt nurkkaan häpeämään.Puhutaanko kullin pituudesta, se kiinnostaa enemmän?

Vierailija
52/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Multa revittii julkisilla hammas eikä mitään tarjottu tilalle. Impalantti monta tonnia. En enää edes halua mennä hammaslääkäriin kun pelkään että vievät toisenkin.

Jos hampaita joutuu vetämään monta pois, se voi alkaa vaikuttaa purentaan ja aiheuttaa sellaisia ongelmia, että mahdollisesti hoitavat nuo implantitkin sitten lopulta julkisella halvalla.

Implantit ovat todella kalliista, eikä niiä oikeastaan voi tai kannata ainakaan julkisista rahoista laittaa sellaisille, jotka eivät todennäköisesti pysty niitä hoitamaan. Kuten jo somat  hampaat pääsevät todella huonoon kuntoon hoitamattomuuden takia. 

Vierailija
53/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihhahhaa, ihhahhaa, hepo hirnahtaa- aa...

Vierailija
54/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina huolehtinut hampaiden pesusta ja melko säännöllisesti käytän ksylitolia. Hampaissa kuitenkin joka puolella mikrovaurioita, koska puren hampaita yhteen nukkuessani. Nyt on käytössä purentakisko, mutta ei sillä saa jo tulleita vaurioita poistettua. 

Vierailija
55/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brittihovilla on huonot hampaat. Petteri Orpon hampaat näyttivät myös ällöiltä tv:n vaalimainoksessa.

Vierailija
56/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Multa revittii julkisilla hammas eikä mitään tarjottu tilalle. Impalantti monta tonnia. En enää edes halua mennä hammaslääkäriin kun pelkään että vievät toisenkin.

Jos hampaita joutuu vetämään monta pois, se voi alkaa vaikuttaa purentaan ja aiheuttaa sellaisia ongelmia, että mahdollisesti hoitavat nuo implantitkin sitten lopulta julkisella halvalla.

Implanttia ei voi laittaa, jos leuassa ei enää ole luuta johon sen kiinnittää. Katsos, jos ihmisellä on paha hoitamaton ientulehdus, se syö lopulta myös luuta leuasta. 

Jos ei ole luuta, mihin kiinnittää implantti, sitten ei ole kuin sillat ja muut proteesivaihtoehdot jäljellä.

Vierailija
57/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin paskalla, yskäisin... kultahampaat putosivat pönttöön, mitä teen, soitanko 112?

Vierailija
58/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ihan allekirjoita tuota ap:n väitettä.

Itselläni on kaunis ja virheetön ja suora hammasrivistö, ainoa virhe siinä on yksi puuttuva takahammas jonka poissaoloa on erittäin hankala ulkopuolisen havaita koska se ei normaalielämässä näy ulospäin.

Voin kiittää tästä tilanteestani hyvää onnea, huolellista hammashoitoa ja lapsuuteni kunnallisen hammashoidon hyvää oikomishoitoa.

Sosiaalien asemani yhteiskunnassa ei ole hyvä, olen mt-ongelmien takia työkyvyttömyyseläkkeellä. Eli suunnilleen alinta pohjasakkaa jos ei nistejä ja rapajuoppoja lasketa mukaan. 

Vierailija
59/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrashenkilön tuntee kengistä. Hänellä on hyvin hoidetut nahkakengät eikä mitkään lenkkarit. 

Vierailija
60/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asut jossain pienemmällä paikkakunnalla, jolla on rahaa ja resursseja kunnalliseen hammashuoltoon.

Toisilla on hyvät geenit. Vaimollani (55v.) ei ole yhtään paikattua hammasta ja kaikki hampaat hyvässä kunnossa. 

Juu. Sitten varmaan auttaa, jos on asunut sellaisella alueella jossa vesi sisältää luonnostaan fluoria, siis jos on käytetty kaivovettä, vesijohtoveteenhän sitä fluoria lisätään toimittajan taholta, ja sitten varmaan sekin, että äiti on lapselleen syöttänyt kalkkitabletteja... Hah.

Onko vaimolla myös ikenet hyvässä kunnossa? Ei tupakoi, ei käytä alkoholia, eikä juo kiillettä syövyttäviä happamia juomia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi