Sosiaaliluokka näkyy hampaista. Merkkivaatteita saa kirpparilta ja kaveri voi leikata hiukset mutta hampaat
Niitä ei voi piilottaa. On puuttuvia hampaita,hammaskiveä ja osa vinksin vonksin.
Kommentit (114)
80 vuotiailla voi olla omat hampaat vaikka köyhä. Rikkaalla voi olla tekohampaat 40 vuotiaana. Ei toi nyt ihan pidä paikkaansa. Köyhillä on paremmat hampaat kun ei ole rahaa karkkeihin. Rikkailla on rahaa ostaa karkkeja . Ihan sama kuin palkat ostovoima parani alkoi köyhät ostaa karkkia . Ihmisiä kaikki on . Mutta moni makean aiheuttama vaurio näkyy. Oli rahaa tai ei jos makeaa syö. Erikseen on urheilijat jotka peleissä menettää hampaita tai kaatumisessa. Heillä on erikseen vakuutukset . Nuorille kannattaa aina ottaa urheilu vakuutus. Mitä merkkivaatteisiin tulee se on vain myyntijekku. Useimmat merkkivaatteita tehdään kierrätys kankaista osin kemikaaleja. Ala vaan ommella itse osta kangasta. Kirppiksillä kiertää ihan kaatopaikka laatua ja sekundaa kuin varastettua. Mutta myös luteet ja muu. Osta uutta sekin voi olla kierrätetystä tehty. Askartelu kaupasta löytyy korujen teko välineet, kuin käytetyistä voi tehdä uutta. Kateus on sairaus. Ainoa mikä nyt pistää silmään on hintaero Eestin ruotsin jne vertaa suomen. Myös hammasläkäri on halvempi muilla. Viisauden hampaiden poisto on myös Suomessa tullut pakkomielteeksi. Muilla ei tätä ole. Kun tietyt rosvot myös käyttää hampaiden luita itselleen luukatoon kuin varastetut kultakorut kultahampaisiin. Luusiirteitä tehdään. Meiltä otetaan muille annetaan. Kateus ja varastelu. Elinkauppa .
Mulla huonot mutta osaan puhua siten ettei niitä näy. Saisihan sitä lainaa jotta saisi kuntoon mutta olen oppinut elämään asian kanssa eikä ole särkyä yhtään.
Mulla on luonnostaan kellertävä hampaansävy. Olen harkinnut valkaisua.
Sen sijaan vinksin vonksin nämä eivät ole, kun onhan lapsuudessa saatu ilmainen oikomishoito. Suorassa ovat kuin sotilaat, vaikka taskuissa reikä ja nappi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, näin on.
Vaikka hampaat olisi ihan helvetin helppo pitää kunnossakin lankaamalla ja harjaamalla päivittäin.
Hiilihappojuomat (kalja, limut) ja tupakointi syövyttää hampaita. Ja nehän irtoaa kun ei lankaa eikä harjaa ja parodontiitti pääsee leviämään ja tuhoaa kiinnityskudoksen.
Oma lisänsä ongelmaan tulee turpiinlyönnistä, jota nämä harrastaa kännissä ja kovien huumeiden käyttäjäthän makaa tokkurassa päivätolkulla ja sen jälkeen varastaa kaupasta karkkia nälkäänsä.
Mulla on sairaus, joka heikentää hampaita. Myös tietyt lääkkeet heikentää hampaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä tämä Sosiaaliluokkahullu jaksaa yrittää.
Hänelle ei ole kukaan paljastanut totuutta: voi olla muitakin syitä hampaitten hyvään tai huonoon kuntoon kuin hänen keksimänsä sosiaaliluokka.
Joo, ihan vain laiskuus ja/tai tyhmyys. Tätä olen itse koittanut tuoda esille, tämä sosiaaliluokkahullu nyt vaan nähtävästi haluaa trollata näistä yhteiskuntaluokista.
Ihan hyvin toimeentulevilla ihmisillä on hampaita huonossa kunnossa ja revitty poiskin, hampaiden hoitoon suhtaudutaan välinpitämättömästi. Eivät hammasharjat ja langat ei ole köyhillekään ylivoimaisen kalliita.
Luehan noita aiempia vastauksia ihmisestä riipumattomis
Kenelle ei ole?
Minä tasotan itse tukkani. En kävisi parturissa varmaan muutenkaan, kun en välitä. mistään kampauksista ja erikoisista hiustyyleistä, joita pitäisi laittaa ojennukseen mönjillä ja suihkeilla.
Hammaslääkärissä yritän käydä parin vuoden välein. Mutta kyllä minäkin olen jo monta hammasta menettänyt, kprona-aikana tuli joku ihme tulehdus, puolikas päästä paisui ja lopulta menetin 2 hammasta sen seurauksena, toisen bähän myöhemmin kuin ekan, mutta vuoden sisällä. Vierekkäiset hampaat boelä, niin iso lovi on nyt ylhäällä sivussa. Aiemmin on vedetty viisaudenhampaat pois mutta öisäksi takahampaita ainakin kaksi ellei enemmänkin. Kyllä se masentaa kun miettii ettei niitä enää takaisin saa. Mullakin oli todella hyvät hampaat parikymppiseksi asti, ensimmäinen reikä vasta sillon. Nelikymppisenä yhtäkkiä hampaiden kunto romahti ja sit n. 5kymppisenä nämä lisämenetykset.. Elämä on luopumista, sen tässä iässä on oppinut. Mikään ei oo ikuista. Onneksi on etuhampaat vielä, ettei hampaattomuus kovin pitkälle näy, ja kun mulla on pieni suu niin en tiä näkyykö hymyillessäkään.. Mutta en oo missi muutenkaan vaan aika karun näköinen, hampaattomuus sopisi hyvin "imagoon". 😪
Köyhä nainen
Se mitä meistä jää on rautaiset/kultaiset hampaat
Minulla oli hyväkuntoiset hampaat useamman kymmenen vuotta, ei kertynyt hammaskiveä eikä tullut reikiä ja hammaslääkäri sanoi ettei tarvitse tulla takaisin kuin kahden vuoden päästä. Mutta sitten yhtäkkiä alkoi tulla reikiä ja lohkeamaa ja eroosiota ja eivät ole hyväkuntoiset enää. Ihan samalla lailla tai jopa enemmän harjasin ja lankasin, mikään ei tätä alamäkeä estänyt. Ehkä sain jonkun bakteerin jota ei ennen ollut.
Pointti on että nämä ketjun hölinät kuinka ihan itse toiminnallaan vaikuttaa kaikkeen eivät nyt täysin pidä paikkaansa. Joillain on jo aiemmin, ehkä synnynnäisesti, heikommat hampaat ja saavat jatkuvia reikiä vaikka välttävät parhaansa mukaan kaikkea mikä niitä reikiä nopeammin aiheuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on luonnostaan kellertävä hampaansävy. Olen harkinnut valkaisua.
Sen sijaan vinksin vonksin nämä eivät ole, kun onhan lapsuudessa saatu ilmainen oikomishoito. Suorassa ovat kuin sotilaat, vaikka taskuissa reikä ja nappi.
Sama täällä. Oikomishoidolla suoristuivat mutta jo lapsena hammaslääkäri tai oikomishoitaja sanoi että hammasluu on keltainen ja kuulemmat siksi hampaat ovat vahvemmat. Pelkäsin aina että jos yritän vaalentaa niitä, lopputuloksena mitään vaalentumista ei näy mutta hammas vain heikkenee.
Toni Morrison: Valkoisemmat hampaat
Hyvä kirja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on totta ja tulee lisääntymään. Harvalla on varaa laitattaa monen tonnin implanttia ja osaproteesitkin ovat hinnan takia monen ulottumattomissa. Pojalta jouduttiin ottamaan yksi poskihammas pois ja hintaa implantille tulee pari ja puoli tuhatta. Onneksi hänellä on rahaa. Multa otettiin hammas kulmahampaan takaa ja siinä on nyt aukko, ei mitään mahdollisuuksia saada siihen tilalle mitään.
Ihmettelen miksei poikasi varakkaana maksa omalle vanhemmalleen uutta hammasta?
Ei se poika rikas ole, mutta säästäväinen. Opiskeleekin vielä.
Nää on näitä amerikan juttuja taas. Meillä on lasten ja koululaisten maksuton hammashuolto ollut jo 1970-luvulta. Mieheni on nyt n 50v, varakas ja opiskellut niin pitkälle kuin yliopistossa voi opiskella, eivätkä hänen hampaansa ole ollenkaan tasaiset tai valkoiset. Säännöllisestä yksityisestä hammashygieenikon hoidosta riippumatta. 1970-luvulla -80 alkupuolella ei oikomishoitoa kosmeettisista syistä katsottu tarpeelliseksi, joten sellaista ei alaleuan vinksottaville hampaille tehty. Kahvinjuonti vaikuttaa taas väriin ja kun ei ole kovinkaan kiinnostunut ulkonäön tuusaamisesta niin ei ole valkaisuhoitoja ottanut.
Minä ajattelin vedättää kaikki hampaat pois ja alkaa tekarien käyttäjäksi. Silloin voi valita hampaiden sävyn aina vaatetuksen mukaan tyylikkääksi. Joku välimerensininen tai smaragdinvihreä olisi hyvä väri puvun kanssa. Teräshammastekarit Jaws-tyyliin pitää tietysti hankkia.
Mikä ei ole??