Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaaliluokka näkyy hampaista. Merkkivaatteita saa kirpparilta ja kaveri voi leikata hiukset mutta hampaat

Vierailija
24.09.2025 |

Niitä ei voi piilottaa. On puuttuvia hampaita,hammaskiveä ja osa vinksin vonksin.

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee hammaskiveä, jota saa vuosittain olla poistattamassa. Lisäksi minulla olisi tarvetta oikomishoidolle, mikä on jätetty aikanaan nuorena hammashoidossa tekemättä ja mitä en ole nyt lähtenyt aikuisena teettämään. Käyn yksityisellä hammaslääkärillä, maksan itse hammaslääkärikäyntini.

Olen siis ap:n määritysten mukaan alempaa sosiaaliluokkaa.

Et ole, jos poistatat sen hammaskiven. Kannattais varmaan opetella käyttämään hammaslankainta päivittäin ja vaihtaa ruokajuomaksi vesi. Näillä konsteilla mulla lakkasi hammaskiven tuotanto.

Elämä ei ikävä kyllä ole noin yksinkertaista. Jotkut ovat alttiimpia hammaskivelle kuin toiset. Siinä ei välttämättä auta mikään hoitaminen. Lähipiiristä kokemusta kun se hammaskiven "tuotanto" ei vain lakkaa.

Vierailija
22/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee hammaskiveä, jota saa vuosittain olla poistattamassa. Lisäksi minulla olisi tarvetta oikomishoidolle, mikä on jätetty aikanaan nuorena hammashoidossa tekemättä ja mitä en ole nyt lähtenyt aikuisena teettämään. Käyn yksityisellä hammaslääkärillä, maksan itse hammaslääkärikäyntini.

Et ole, jos poistatat sen hammaskiven. Kannattais varmaan opetella käyttämään hammaslankainta päivittäin ja vaihtaa ruokajuomaksi vesi. Näillä konsteilla mulla lakkasi hammaskiven tuotanto.

Joillain ihmisillä syljen koostumus on sellainen, että hammaskiveä tulee. Yleensä tässä tapauksessa kariesta taas ei tule kovin paljon.

Ja joo, juon vettä ruokajuomana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaunis, vaalea, ehjä ja tasainen hammasrivistö enkä edes tiedä mitä on hammaskivi vaikka olen suurimman osan aikuisiästäni ollut työtön. Millä sen selität?

Hammaskiven runsas kertyminen on ominaisuus, joillakin on sellainen ph syljessä, että hammaskiveä kertyy enemmän, vaikka kuinka harjaisi ahkerasti, eli sitä pitää poistaa säännöllisesti esim, ultraäänilaitteella.. .

En ole kyllä koskaan kuullut noin outoa asiaa, että työttömyys poistaisi hammaskiven.

ph... vai olisko bakteerikanta! On sellaiset bakteerit syljessä, että hammaskiveä tulee herkemmin kuin sellaisella jolla ei niitä bakteereita ole. Hammaskivi on bakteeriperäistä.

Vierailija
24/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hevosia arvotetaan hampaista, EI ihmisiä!

Sori nyt vaan, mutta hampaaton juoppis ei töitä eikä naista saa eikä nouse arvostettuun asemaan.

So what?

Vierailija
25/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroa, mitä köyhä tekee hampailla?

Vierailija
26/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaunis, vaalea, ehjä ja tasainen hammasrivistö enkä edes tiedä mitä on hammaskivi vaikka olen suurimman osan aikuisiästäni ollut työtön. Millä sen selität?

Hammaskiven runsas kertyminen on ominaisuus, joillakin on sellainen ph syljessä, että hammaskiveä kertyy enemmän, vaikka kuinka harjaisi ahkerasti, eli sitä pitää poistaa säännöllisesti esim, ultraäänilaitteella.. .

En ole kyllä koskaan kuullut noin outoa asiaa, että työttömyys poistaisi hammaskiven.

Eikö tuossakaan niin väitetty, lukutaidoton ääliö.

Hampaitaan voi hoitaa niin ettei hammaskiveä muodostu, VAIKKA OLISI TYÖTÖN. Siihen riittää vesi, hammasharja, lankain ja fluoritahna sekä se, että vaivautuu puhdistamaan purimet päivittäin kerran tai kaksi.

Sosiaaliluokasta kertoo paitsi rahan määrä, mutta enemmän käytös ja sivistys, esimerkiksi omasta hygieniastaan huolehtiminen. Ja jos ei edes tajua pestä hampaitaan, ei varmasti kuulu ylimpään sosiaaliluokkaan.

Vierailija
27/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on panostanut hampaiden hoitoon lapsuudesta asti sen verran että on harjannut hampaansa ja käyttänyt hammasväliharjaa tai hammastikkua, niin kyllä ne hampaat jotensakin kuosissa pysyy.

Mutta jos ei yhtään ole hammashygieniasta huolta pitänyt, niin toki, se hampaiston kunnossa näkyy.

Kun mä olin alaluokilla, oli kyllä hammaslääkärikäyntejä koulun puolesta, mutta se oli sitä aikaa, kun hammaslääkäri ei mitenkään valistanut,vaan katsoi vain reikiintymistilanteen.

Valistus tuli vasta myöhemmin, mun kohdalla jonkin verran myöhässä, mutta se valistus kuitenkin puri, eli on toi kotihoito sitten pelannut sen jälkeen. Toki, nyt ongelma voi olla se, että kun ykstiyiseen ei ole varaa, niin sitten ei välttämättä pääse vuosittaisiin tarkastuksiin vaikkapa hammaskivitilanteen takia julkisellekaan... Toki, jos se kotihoito pelaa, niin ehkä hammaskivikään ei sitten niin hirveellä vauhdilla pääse kertymään... M

Alapeukun syy? Ilmeisesti peukuttaja on joku 2010-luvulla syntynyt, mutta sen mitä hän alapeukutti, sen kirjoittaja on syntynyt vuosikymmeniä aiemmin.... Tyylit ja tavat hammashoitoloissa olivat tuolloin erilaiset kuin nykyään!

Vierailija
28/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan vinksin vonksin hampaat kuuluvat yläluokkaan, jossa syödään vain kypsennettyjä ja pehmennettyjä ruokia. Suora hammasrivistö tule järsimisestä ja nakertamisesta, minkä vuoksi maanläheisillä heimoilla on suorat hampaat.

Vierailija
29/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä ei ikävä kyllä ole noin yksinkertaista. Jotkut ovat alttiimpia hammaskivelle kuin toiset. Siinä ei välttämättä auta mikään hoitaminen. Lähipiiristä kokemusta kun se hammaskiven "tuotanto" ei vain lakkaa.

Tai sitten keinot on olleet väärät. Alituinen mussuttelu ja lankaamattomuus kerryttää plakkia. Ei se möhnä lähde, ellei sitä hinkkaa mekaanisesti hammasväleistä pois.

Vierailija
30/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ph... vai olisko bakteerikanta! On sellaiset bakteerit syljessä, että hammaskiveä tulee herkemmin kuin sellaisella jolla ei niitä bakteereita ole. Hammaskivi on bakteeriperäistä.

Joidenkin ihmisten veressä on plakkia paljon enemmän kuin toisten veressä ja tuo tuhoaa hampaita aika hyvin vaikka kuinka yrittäisit hoitaa niitä.

Vierailija
31/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hampaitaan voi hoitaa niin ettei hammaskiveä muodostu, VAIKKA OLISI TYÖTÖN. Siihen riittää vesi, hammasharja, lankain ja fluoritahna sekä se, että vaivautuu puhdistamaan purimet päivittäin kerran tai kaksi.

Sosiaaliluokasta kert

Mutta jos sitä hammaskiveä on jo niin paljon ja pitkään ollut, että hampaiden kiinnityskudokset ovat alkaneet kärsiä, niin sitten täytyy kyllä ensin käydä pitkällinen hammashoito lävitse.... ja hoitaa siinä ohessa hartaasti sitä omaa vastuutaan hammashygieniansa suhteen.

Tämäkin hampaiden kunto vs. sosiaaliluokka on jo monet kerrat tällä palstalla käsitelty. Aina vaan pitää uudelleen ottaa puheeksi!

Mutta ei niillä rikkaillakaan välttämättä hampaat täydellisen hyvässä kunnossa ole!

Vierailija
32/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sosiaaliluokka sitten saisi näkyä?

Vierailija
33/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Televisiota katsellessa huomaa kyllä, ettei  se rahasta  johdu, hävettävän huonossa kunnossa hampaat monella , ihan ministeritasosta lähtien.

Vierailija
34/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheat murheet muutaman luupalasen takia, poks taas kuoli yksi sotarinmtamalla, onneksi ei osunut kuula hampaisiin.

Vierailija
35/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliluokasta kert

Olisi kiva tietää kuka määrittelee ja miten ihmisiä eri sosiaaliluokkiin? Onko siinä käytössä jonkinlainen pisteysjärjestelmä vai miten?

Vierailija
36/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erittäin varakkaan pääomasijoittajan jonka suussa on enää muutama mustunut piikki.

Vierailija
37/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on totta ja tulee lisääntymään. Harvalla on varaa laitattaa monen tonnin implanttia ja osaproteesitkin ovat hinnan takia monen ulottumattomissa. Pojalta jouduttiin ottamaan yksi poskihammas pois ja hintaa implantille tulee pari ja puoli tuhatta. Onneksi hänellä on rahaa. Multa otettiin hammas kulmahampaan takaa ja siinä on nyt aukko, ei mitään mahdollisuuksia saada siihen tilalle mitään. 

Vierailija
38/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, mutta ap on oikeassa. 

Vain varakkailla on mahdollisuus teettää uusi hammas vedetyn tilalle. 

Mielestäni julkisella pitäisi saada implantteja. Implanttien hinnoissa on paljon voittoa. Julkinen tekisi paljon halvemmalla. 

Vierailija
39/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista sekin, että merkkivaatteet mukamas kertovat sosiaaliluokan.

Eikö ole nii, että noi huumediilerit, huumeilla pelaavat, ovat niitä kun käyttävät viimeisimmän muodin mukaisia kuteita, ajelevat mersuilla (ainakin noi jengiläispomot ja m-ustalaiset)....

Rikas ja taloudellisesti menestyvä voi käyttää vaatimattomia kuteita, olla mitään sanomattoman näköinen, harmaa hiirulainen... ei se vauraus tai sosiaaliluokka vaatteista näy eikä välttämättä hampaiden kunnostakaan!

Vierailija
40/114 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi