Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä yllätysvieraista?

Vierailija
13.12.2025 |

Joku tuttu ilmestyy ovellesi soittelemaan ovikelloa ja koputtelemaan ilman ennakkoilmoitusta. Hän odottaa siellä useita minuutteja kunnes tulet avaamaan. Tykkäätkö tuollaisesta toiminnasta vai etkö tykkää? Sanotko suoraan ettei nyt voi tulla kylään vai otatko vieraat vastahakoisesti (tai ihan myötämielisesti) vastaan?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, otan vastaan ne ketkä eivät ole minua käännyttäneet.

Vierailija
2/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaa ovea, se on aina lukossa ja valot pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden perheessäni kävi paljon yllätysvieraita. Äiti oli aina kotona töiden lisäksi, joten vieraat oli aina tervetulleita.

Minun luona ei yllätysvieraita käy. Kaikki tietää, että teen todella epäsäännöllistä vuorotyötä ja kaikki jotka käyvät luonani ovat lähisukua ja ystäviä ja aina tervetulleita. Jos itsellä olisi meno ja vieras olisi kauempaa tullut niin saisi kyllä jäädä luokseni, vaikka minulla joku meno olisi. En häädä pois. 

Vierailija
4/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri lähdössä tärkeään tapaamiseen/kauppaan joten en voi ottaa vieraita vastaan.

Vierailija
5/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tutut tietää, että minun ovelleni on turha tulla koputtelemaan ilmoittamatta. 

Vierailija
6/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaa edes ovea yllätysvieraille. En siis tykkää ylltysvieraista yhtään.

Vierailija
7/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei.

Vierailija
8/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut ettei sovi. Avaan oven hikisenä hiukset pystyssä. Enempää en sano ja vedän oven kiinni.

Vierailija
9/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy yllätysvieraita. Kerron suoraan että minun luokseni ei voi tulla ilmoittamatta, vaan pitää kysyä etukäteen että sopiiko. Tai voihan ovelle tulla, mutta kukaan ei tule avaamaan. Tämä käytäntö on kaikille sama, mutta ihan kaikki eivät sitä sanomisista huolimatta ole hyväksyneet ja tulevat silti soittelemaan ovikelloa ja koputtelemaan.

Vierailija
10/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkäisi. Olen tosi nipo siisteyden kanssa, mutta arjessa ei ole aikaa pitää paikkoja tip top. En tykkäisi yhtään että joku tulee ilmoittamatta kylään. 

Vierailija
11/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää, eikä kukaan kyllä tulekaan jos ei ole ennalta sovittu.

Vierailija
12/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sellaisia. Yhtä en kuullut kerran, kun talossa pitää usein tukkia korvat tiemelulta ja naapureilta, työkoneita.

Vierailija
13/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki minut tuntevat tietävät, että en halua yllätysvieraita. Jos minulle tulee vieraita, haluan, että pöydässäni on vieraille tarjottavana muutakin kuin kahvia,.haluan varautua heidän tuloonsa. Ja itselläni hiukset kihartimella käsiteltyinä ja ylläni muut kuin normaalit kotivaatteeni. Hiukset sekaisin ja lököasussa en ota vieraita vastaan.

Vierailija
14/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat persuksesta jos eivät soita ja kysy etukäteen

Vierailija
15/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei tule yllätysvieraita, koirani pitää siitä huolen. Eivätkä yllättävät vieraatkaan halua saapua tänne, sillä tuo otus on aika reviiritietoinen. Mikäs siinä jos Pirjo-täti haluaa menettää käsivartensa. Koira on oikeasti äärimmäisen kiltti, mutta koulutettu suojaamaan minua ja kotia.

Vierailija
16/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää eikä se nykyään onnistu. Ulko-ovi on aina lukossa.

Vierailija
17/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluasisin sanoa että meille on aina vieraat tervetulleita, mutta todellisuudessa keksisin varmasti jonkun tekosyyn miksi meille ei juuri nyt voi tulla, tai en vaan avaisi ovea. Aina välillä kaipaan aikoja kun kaverit tuli ohi kulkiessaan ovelle, tai soittivat olevansa vartin päästä meillä sen sijaan että täytyy miettiä viikkoja etukäteen koska nähdään. Kavereiden tapaamisesta on tullut vaivaalloista, eikä sen pitäisi olla sitä.

Vierailija
18/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastenmielistä.

Vierailija
19/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla eri maailmasta kun talooni saa tulla yllätysvieraita - oikein mukavaa onkin. Ei haittaa onko siivottu viimeisen päälle tai onko mitkä vaatteet päällä tai tukka pystyssä. Keitän kahvit ja rupatellaan hetki. Minulla on vain sellaisia tuttuja ja ystäviä, joille voin mennä itsekin yllätysvierailulle. 

Vierailija
20/23 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei paljoa ketään käy ja yleensä avaan.

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi