Tilanne toivoton velkaa 48 tuhatta.
Tilanne on räjähtänyt ja oon päättäny hoitaa velkaa ja kaikkia. Mut tulot ei niin suuret ja velka ei lyhene. Saan korkeintaa minimit maksettua ja pääoma ei lyhene ja luottokortille on alle 7000€ ja maksan lyhennyksen 100 € kk. Masentaa ja pelkään että ikuisessa velkakierteessä. Mitä tehdä?
Kommentit (240)
Vierailija kirjoitti:
Velkaneuvonta, velkaneuvola, sosiaalinen luototus.
ja ennen kaikkea, kai peli- ja päihdeongelmasi on hoidossa ja olet lopettanut molemmat??
Olen lopettanut pelaamisen en jatkos pelaa, alkoholi tauolla, ja jatkos juon vain omalla rahallani en velalla.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei oikein ymmärrä jos lyhentää 3 eri velkaa niissä on korkoja ja koko velan pääoma ei lyhene.
Ensin pitää lyhentää pienin tai kallein velka, muista minimit. Sen ajaksi laitetaan omat kulut säästöliekille, että kaikki ylimääräinen pois ja auto seisontaan. Kaikesta mahdollisesta pitää säästää ja jokainen säästetty euro laitetaan lyhennyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja ennen kaikkea, kai peli- ja päihdeongelmasi on hoidossa ja olet lopettanut molemmat??
Olen lopettanut pelaamisen en jatkos pelaa, alkoholi tauolla, ja jatkos juon vain omalla rahallani en velalla.
Mitähän se sosiaalinen luototus auttaa kun velkamäärä ei saa olla yli 10 tuhatta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei oikein ymmärrä jos lyhentää 3 eri velkaa niissä on korkoja ja koko velan pääoma ei lyhene.
Ensin pitää lyhentää pienin tai kallein velka, muista minimit. Sen ajaksi laitetaan omat kulut säästöliekille, että kaikki ylimääräinen pois ja auto seisontaan. Kaikesta mahdollisesta pitää säästää ja jokainen säästetty euro laitetaan lyhennyksiin.
No sitähän mä teenkin eli luottokortti, mutta se lyhenee vain 100 € kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta sen alkoholi kokonaan, se on turhake. Senkin rahan voit laittaa lainojen lyhennyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitähän mä teenkin eli luottokortti, mutta se lyhenee vain 100 € kk
Auton pitäminen maksaa todella vähän, bensat 65 e kk vain, eli kyllä tarvin autoa työmatkoihin menee 65
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta sen alkoholi kokonaan, se on turhake. Senkin rahan voit laittaa lainojen lyhennyksiin.
En kyllä voi koska tienaan niin vähän juuri saan ilman alkoholia minimit maksettua ja velka ei lyhene enempää, et ilmeisesti tajua
Mitä haluat elämältäsi? Siitä kannattaa lähteä liikkeelle. Jos hetken kuvittelet että ei ole mitään nyt olevia rajoituksia, niin mitä haluaisit tehdä? Jos ei ole mitään todellista motivaattoria, on tilannetta vaikea muuttaa.
Kun tiedät/tiedostat, mitä haluat, mieti seuraavaksi mitkä asiat ovat sinulle tärkeitä elämässä.
Asiat eivät parane valittamalla eivätkä luovuttamalla.
Sitten istu alas ja katso realiteettejä. Kirjoita paperille mihin sinun rahasi tällä hetkellä kuluvat, ihan jokaista euroa myöten. Paljon menee ruokaan, autoon, asumiseen ja muihin asioihin.
Sitten mietit mistä olisi mahdollista vähentää, ja mitä se vaatisi.
Puhuit että et halua luopua autostasi, toisaalta vaikuttaa että haluaisit paremman auton. Voisitko käyttää esim tätä asiaa motivaattorina? Jos sinulla on selkeä päämäärä, jota kohti kuljet on helpompi tehdä ryhtiliikkeitä ja toisaalta myös luopumisia. Jos asetat itsellesi tavoitteen, ihan konkreettisen. Vaikkapa: kymmenen vuoden päästä olen velaton ja minulla on se ja se auto hankittuna , niin sitten voi olla helpompi miettiä miten pääsen siihen tavoitteeseen.
Hoida itsesi kuntoon, lopeta alkoholin käyttö, rupea liikkumaan. Se parantaa todella paljon jaksamista ja määrätietoisuutta. Hae aktiivisesti parempipalkkaisiin töihin vaikka se tuntuisikin mahdottomalta. Koskaan ei voi tietää milloin tärppää. Mene sinne velkaneuvontaan vaikka ajatteletkin että se ei auta. Se voi auttaa.
Ja lopuksi, se, mille luulet että naiset sinulle nauravat, on varmaan todellisuudessa toissijaista. Jos nainen nauraa sinulle/halveksii siksi, että ei ole hienoa autoa, sellainen nainen kannattaa jättää omaan arvoonsa.
Naisena arvostan miehessä sitä että hän yrittää pitää itsestään huolta ja on huomaavainen muita kohtaan. Enkä usko että olen ainoa.
Toivon että löydät itsellesi itsesi kanssa ne rehelliset syyt miksi haluat tehdä asiat itsellesi paremmaksi, ja sitten voimia ja pitkäjänteisyyttä toteuttaa ne. Tsemppiä sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä tehdä kun velka ei lyhene
Niin kauan kuin et kykene maksamaan enemmän, niin eihän se lyhene. Listaapa tähän meille ihan kaikki kk-menosi, niin katsotaan missä voit säästää.
Vuokraan 1000€, kaljaan 2000€
vuokra 700 e lainat 700. .muut pakolliset 80. ruoka 160 € bensat 65. jää 100 €
48 000€ velan saa maksettua alle 6 vuodessa 700€ tasaerällä
Ei todellakaan jos korkoa on 30 tuhatta lisää. eli menee 12 v
tajuatko eivät anna lainaa
Tajuatko että antaa jos saatte sovittua sopivan marginaalin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä tehdä kun velka ei lyhene
Niin kauan kuin et kykene maksamaan enemmän, niin eihän se lyhene. Listaapa tähän meille ihan kaikki kk-menosi, niin katsotaan missä voit säästää.
Vuokraan 1000€, kaljaan 2000€
vuokra 700 e lainat 700. .muut pakolliset 80. ruoka 160 € bensat 65. jää 100 €
48 000€ velan saa maksettua alle 6 vuodessa 700€ tasaerällä
Ei todellakaan jos korkoa on 30
Mitähän tuolla nyt tarkotat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietit ihan oikeasti tulot ja menot ja alat säästää sieltä mistä voit. Tee ruuat itse ja kulje polkupyörällä. Osta pyörä jos kuljet nyt bussilla tai autolla, säästät nopeasti pyörän hinnan takaisin.
En pysty säästämään kun säästöt menee velan lyhennykseen.
Hanki paremmat tulot.
Mitäs läksit.
Vierailija kirjoitti:
Mitä haluat elämältäsi? Siitä kannattaa lähteä liikkeelle. Jos hetken kuvittelet että ei ole mitään nyt olevia rajoituksia, niin mitä haluaisit tehdä? Jos ei ole mitään todellista motivaattoria, on tilannetta vaikea muuttaa.
Kun tiedät/tiedostat, mitä haluat, mieti seuraavaksi mitkä asiat ovat sinulle tärkeitä elämässä.
Asiat eivät parane valittamalla eivätkä luovuttamalla.
Sitten istu alas ja katso realiteettejä. Kirjoita paperille mihin sinun rahasi tällä hetkellä kuluvat, ihan jokaista euroa myöten. Paljon menee ruokaan, autoon, asumiseen ja muihin asioihin.
Sitten mietit mistä olisi mahdollista vähentää, ja mitä se vaatisi.
Puhuit että et halua luopua autostasi, toisaalta vaikuttaa että haluaisit paremman auton. Voisitko käyttää esim tätä asiaa motivaattorina? Jos sinulla on selkeä päämäärä, jota kohti kuljet on helpompi tehdä ryhtiliikkeitä ja toisaalta myös luopu
Olen miettinyt, alkoholin olen lopettanut en kokonaan mutta joo miten selitän en juo velaksi, en pelaa enää ollenkaan toivotaan ettei koskaan, yhdistelylainaa en saa. En luovu autosta, työpaikkaa en vaihda, en saa mistään vakituista työtä koskaan olen aina työtön sitten. et taida ymmärtää.
Suosittelen ottamaan pikavippiä ja kuittaamaan sillä nuo muut velat.
Mies? Persu? Niin. Mitäs läksit.
MENE TÖIHIN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietit ihan oikeasti tulot ja menot ja alat säästää sieltä mistä voit. Tee ruuat itse ja kulje polkupyörällä. Osta pyörä jos kuljet nyt bussilla tai autolla, säästät nopeasti pyörän hinnan takaisin.
En pysty säästämään kun säästöt menee velan lyhennykseen.
Hanki paremmat tulot.
Mitäs läksit.
Mistä paremmat kun ei saa mistään?
Ap laittaa nyt vaa nahkalompsan töihin. Jos ahkera oot saat kuukaudessa tienattua tuon 48 000€
Allu ulisee nyt pikavippiveloistaan.
Anna luottotietojen mennä roskikseen. Sitten velkojen sovitteluun jonka jälkeen makselet soviteltua lyhennystä pari- kolme vuotta, jonka jälkeen velat on kuitattu. Vuosi siitä, niin saat luottotietosi takaisin. Ja sitten viisaampana eteenpäin.
Älä ainakaan maksa kilkkuakaan millekään vippifirmoille.
Vierailija kirjoitti:
Ap laittaa nyt vaa nahkalompsan töihin. Jos ahkera oot saat kuukaudessa tienattua tuon 48 000€
Kyllä sinä olet sairas, ihme juttuja, suosittelen psykitria
tajuatko eivät anna lainaa