Tilanne toivoton velkaa 48 tuhatta.
Tilanne on räjähtänyt ja oon päättäny hoitaa velkaa ja kaikkia. Mut tulot ei niin suuret ja velka ei lyhene. Saan korkeintaa minimit maksettua ja pääoma ei lyhene ja luottokortille on alle 7000€ ja maksan lyhennyksen 100 € kk. Masentaa ja pelkään että ikuisessa velkakierteessä. Mitä tehdä?
Kommentit (240)
Vierailija kirjoitti:
Anna luottotietojen mennä roskikseen. Sitten velkojen sovitteluun jonka jälkeen makselet soviteltua lyhennystä pari- kolme vuotta, jonka jälkeen velat on kuitattu. Vuosi siitä, niin saat luottotietosi takaisin. Ja sitten viisaampana eteenpäin.
Älä ainakaan maksa kilkkuakaan millekään vippifirmoille.
TAJUATKO ETTEN PISTÄ ULOSOTTOON MONTA KERTAA PITÄÄ SANOA
TÄÄLÄ ON IHAN SAIRASTA PORUKKAA, ALETAAN HETI VITTUILEMAAN KAIKKEE PASKAA
Ap, tiedän että olet mies mutta miksi et tee seksityötä? Voisit mummoille tarjota rahasta itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietit ihan oikeasti tulot ja menot ja alat säästää sieltä mistä voit. Tee ruuat itse ja kulje polkupyörällä. Osta pyörä jos kuljet nyt bussilla tai autolla, säästät nopeasti pyörän hinnan takaisin.
En pysty säästämään kun säästöt menee velan lyhennykseen.
Hanki paremmat tulot.
Mitäs läksit.
Mistä paremmat kun ei saa mistään?
Lisätunteja nykyiseltä. Mene mene töihin nyt, Riikalla varmaan on töitä.
Sinne jonoon Purran oven taakse kaikki.
JOO EIKÄHÄN tää ollu tässä, aivan sekopäätä porukkaa, menkää hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap laittaa nyt vaa nahkalompsan töihin. Jos ahkera oot saat kuukaudessa tienattua tuon 48 000€
Ap on mies. K___i vaan töihin.
Eikä ole kun nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt, alkoholin olen lopettanut en kokonaan mutta joo miten selitän en juo velaksi, en pelaa enää ollenkaan toivotaan ettei koskaan, yhdistelylainaa en saa. En luovu autosta, työpaikkaa en vaihda, en saa mistään vakituista työtä koskaan olen aina työtön sitten. et taida ymmärtää.
Ei kannatakkaan luopua työpaikasta ennenkuin/jos löytää paremman työn. Hakea kannattaa silti, koska sellainen VOI tulla vastaan. Mutta ei missään nimess irtisanoutua ennenkuin mahdollinen parempi työpaikka olisi varma.
Pystytkö vastaamaan itsellesi rehellisesti siihen, että miksi et voi/halua lopettaa alkoholin käyttöä kokonaan? Sinun ei tarvitse perustella valintojasi muille, mutta olisi hyvä olla rehellinen itsellesi. Muuten asioita on vaikea muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap laittaa nyt vaa nahkalompsan töihin. Jos ahkera oot saat kuukaudessa tienattua tuon 48 000€
Kyllä sinä olet sairas, ihme juttuja, suosittelen psykitria
Suosittelen peruskoulua
Jos hommaa itsensä pulaan niin sitten auttaa myös itse itsensä sieltä pois. Ei kukaan tuu sua sieltä auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyy vanhoja rouvia, jotka maksaa siististä seurasta. Jaa mutta ei varmaan i d i o o t i n seurasta
Itellä oli suurimmillaan 8000e velkaa, kulutusluottoa hurjilla koroilla. Korkoihin saattoi mennä 200-300e kuussa. Sain kuitenkin homman maksettua vaikka monta vuotta siinä kestikin. Pyrin ensin maksamaan kalleimman lainan, eli missä korot suurimmat. Tai sitten vaan pienimmän velan, riippuu vähän. Tsemppiä ao ja toivottavasti saat asiat hoidettua. Joku velkajärjestely ois hyvä jos valtiolta sais apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt, alkoholin olen lopettanut en kokonaan mutta joo miten selitän en juo velaksi, en pelaa enää ollenkaan toivotaan ettei koskaan, yhdistelylainaa en saa. En luovu autosta, työpaikkaa en vaihda, en saa mistään vakituista työtä koskaan olen aina työtön sitten. et taida ymmärtää.
Ei kannatakkaan luopua työpaikasta ennenkuin/jos löytää paremman työn. Hakea kannattaa silti, koska sellainen VOI tulla vastaan. Mutta ei missään nimess irtisanoutua ennenkuin mahdollinen parempi työpaikka olisi varma.
Pystytkö vastaamaan itsellesi rehellisesti siihen, että miksi et voi/halua lopettaa alkoholin käyttöä kokonaan? Sinun ei tarvitse perustella valintojasi muille, mutta olisi hyvä olla rehellinen itsellesi. Muuten asioita on vaikea muuttaa.
Miksi pitäisi lopettaa kokonaan se elämästä kerro?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystytkö vastaamaan itsellesi rehellisesti siihen, että miksi et voi/halua lopettaa alkoholin käyttöä kokonaan? Sinun ei tarvitse perustella valintojasi muille, mutta olisi hyvä olla rehellinen itsellesi. Muuten asioita on vaikea muut
En halua lopettaa vaihtoehtoa tosin teen ja työstän kunnolla todellaki ja saan myös apua, mutta en lopettaa, koska kyllä välillä haluan rentoutua ja mennä baariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole kun nainen
Ap on ALLU. Miesoletettu.
Vierailija kirjoitti:
JOO EIKÄHÄN tää ollu tässä, aivan sekopäätä porukkaa, menkää hoitoon.
Joko korkki aukesi ja viinahammasta alkoi kolottamaan? Ihmekkään jos talous on noin persiillään.
^^ Koska sillä on paljon negatiivisa vaikutuksia terveyteen, aikaansaamiseen, kognitiivisiin kykyihin, jaksamiseen, rahanmenoon jne.
Vaikka et ehkä näe sitä, mutta sillä on luultavasti isokin vaikutus siihen että tilanteesi ei muutu.
Se että olet juonut velkarahalla kertoo jo paljon alkoholin vaikutusvallasta elämässäsi.
Minulle ei tarvitse perustella eikä vastata, sillä ei ole merkitystä, mutta ole rehellinen itsellesi asian suhteen. Oikeasti rehellinen. Siitä alkaa muutos kaikessa, kohti parempaa. Tsemppiä sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Velkaa on tullut kokoajan lisää kun ollut 3-4 v tässä peliongelmaa.
Etsi sellainen peli, johon ei kulu rahaa jos haluat jatkaa pelaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole kun nainen
Ap on tämä ikuisjankuttajamies, Allu.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4903161/masennus-ja-oon-heikkolahjainen…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Velkaa on tullut kokoajan lisää kun ollut 3-4 v tässä peliongelmaa.
Etsi sellainen peli, johon ei kulu rahaa jos haluat jatkaa pelaamista.
En pelaa enää