Miksi ihmeessä narkkareita hoidetaan plastiikkakirurgialla?
Kun he kuitenkin jatkavat terveytensä tuhoamista heti sairaalan ovesta ulos päästyään? Eikö olisi tehokkaampiakin tapoja käyttää sote-rahoja?
Peukku ruuhkauttaa HUSin plastiikkakirurgiaa
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011497286.html
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
siellä vaan mum vero rahoilla asennetaan teko tissejä narkkari huo rille !!!!!
Olet pihalla kuin paskakasa tunkiolla
Vierailija kirjoitti:
Ei kriittiset esteettiset hoidot vasta sit kun narkki on ollut ilman aineita vuoden verran. Turha niihin on rahaa tuhlata.
Hei, nyt sinä taas sotket. Kyse ei ole esteettisestä hoidosta, kun hoito kohdistuu haavaumaan joka ulottuu syvälle kudokseen, ja joka uhkaa viedä hengen.
Esteettinen hoito on aivan jotain muuta!
hei, sä jos saisit palovamman sanotaan vaikkapa ihan jonkun oman toilailusi vuoksi, tai vaikkapa auto-onnettomuudessa jossa sinä olisit syyllinen, niin älä sitte mene hakemaan plastiikkakirurgialta apua! Kato, itte ole toiminnallasi kaiken aiheuttanut! Kulje vammaisena läpi elämäs!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.hus.fi/potilaalle/hoidot-ja-tutkimukset/elinsiirrot#maksans…
Alkoholikirrootikon maksansiirron edellytys on täydellinen ja pysyvä alkoholista pidättäytyminen heti diagnoosin tultua ilmi ja osoitus siitä, että ilman alkoholia pystyy olemaan.
Näin pitäisi olla myös kaikessa huumeriippuvaisten sairauksien hoidossa
Sinä et ymmärrä eroa maksasairauksien ja ihonalaiskudokseen syntyneiden haavaumien välillä. Et pysty nyt näkemään näiden eroja.
Maksansiirto on kalliimpi ja pitkäaikaisempaa hoitoa edellyttävä operaation jälkeenkin, tuo haavaumien hoito aivan eri asia.
JA MITÄ SINÄ JANKUTAT, MILLÄ TAVALLA NÄMÄ HAAVAUMIEN HOIDOT VIEVÄT SINULTA JOTAIN POIS! JÄÄTKÖ SINÄ ILMAN NYT JOTAIN!
Mulla oli rinnassa leikkaushaava auki neljä kuukautta. Kun kävin hoitavalla kirurgilla, kirurgi ei tehnyt mitään, ei aina edes tullut paikalle. Lopulta minun henki pelastettiin toisen kaupungin kiireellisessä ensiavussa. Tiedätkö millaista on ihmisen elämä, kun leikkaushaava jää kuukausiksi auki ilman yhtäkään ommelta? Joskus mulla lähti jalat alta ja makasin lattialla, koska voin niin huonosti. Ei kukaan tarjonnut plastiikkakirurgia neulomaan kudoksia tai haavoja umpeen ja tätä se on muuten ns.normaali-ihmisillä terveydenhuollon asiakkaina. Siksi kaikki joilla on varaa, käy yksityisillä. Minäkin sain riittävän avun, kun sukulaiseni maksoi yksityisen lääkärin.
Vierailija kirjoitti:
Käyttöhuoneet ja hoitoonohjaus vähän järeämmin keinoin tulisi paljon halvemmaksi, säästäisi henkiä ja terveydenhuollon resursseja ja olisi inhimillisempää loppujen lopuksi.
Käyttöhuoneet ja hoitoonohjaus joopa joo. Eivät ne käyttöhuoneet muuttaisi ratkaisevsati mitään muuta kuin antaisivat impussin että käyttö on hyväksyttävää sekä lailista ja lisäisi käyttäjämääriä.
Luuletko tosiaan että narcci annoksen saatuaan lähtee dallaaman toiselle puolelle kaupunkia käyttöhuoneeseen kun on jo hirveät viekkarit päällä? Ei lähde, vaan se vedetään siinä paikalla. Toki myynti varmaan keskittyisi käyttöhuoneiden läheisyyteen, mutta ei sinne silti menisi kuin pari - kolme sataa käyttäjää kohden.
Hoitoonohjaus taas on aivan turhaa rahantuhlausta. Siellä vaan hoidetaan parempaan kuntoon jotta jaksaa taas jonkin aikaa vetää kamaa. Parempi kun ei hoideta kuin korkeintaan sellaisia jotka hakeutuvat omasta aloitteestaan hoitoon ja sitoutuvat siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kriittiset esteettiset hoidot vasta sit kun narkki on ollut ilman aineita vuoden verran. Turha niihin on rahaa tuhlata.
Hei, nyt sinä taas sotket. Kyse ei ole esteettisestä hoidosta, kun hoito kohdistuu haavaumaan joka ulottuu syvälle kudokseen, ja joka uhkaa viedä hengen.
hei, sä jos saisit palovamman sanotaan vaikkapa ihan jonkun oman toilailusi vuoksi, tai vaikkapa auto-onnettomuudessa jossa sinä olisit syyllinen, niin älä sitte mene hakemaan plastiikkakirurgialta apua! Kato, itte ole toiminnallasi kaiken aiheuttanut! Kulje vammaisena läpi elämäs!
Kuule: Onnettomuus on ihan eri asia kuin itsensä määrätietoinen vammauttaminen huumeilla tai alkoholilla.
Jos minä alan joka päivä syömään rotanmyrkkyä, pääsenkö terveydenhuollossa jonojen ohi ja muut saa jonottaa?
Pitäisikö kokeilla, miten tuo pyykinpesuaine potkisi, jos aina pikkuisen lisäisi kahvin joukkoon?
Ei, mä en vaan halua aiheuttaa sellaista harmia veronmaksajille ja muille ihmisille.
Tavallinen kansalainen saa odottaa viikkoja että pääsee lääkärille. Ja silloinkaan ei välttämättä pääse.
Mutta narkomaanille järjestetään plastiikkakirurgiaan ja pääsy käsikirurgian erikoislääkärille. Minkä ihmeen takia?
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä hyvänen aika sentään mistään esteettisistä hoidoista ole kyse!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule: Onnettomuus on ihan eri asia kuin itsensä määrätietoinen vammauttaminen huumeilla tai alkoholilla.
Jos minä alan joka päivä syömään rotanmyrkkyä, pääsenkö te
Jos sinulla on akuutti myrkytystapaus, pääset akuuttihoitoon kaikkien niiden ohi joiden hoito ei vaadi yhtä kiireisiä toimenpiteitä kuin sinun hoitosi.
Käsittämätöntä, että täällä yrittävät keskustella sellaiset ihmiset jotka eivät tunnu tietävän edes tavallisiin kansalaistaitoihin kuuluvia asioita terveydenhuollosta.
Huumeidenkäyttö pitäisi asettaa esteeksi tiettyjen hoitojen saamiselle.
Esim. alkoholistit eivät saa maksansiirtoja, heidät on päihdeongelmansa takia rajattu sellaisen hoidon ulkopuolelle.
Sama juttu pitäisi saada huumeriippuvaisille. Ei mitään plastiikkakirurgiaa, kalliita hepatiittilääkkeitä, tehohoitoa yms. kun eivät niistä kuitenkaan hyödy. Hoidon jälkeen ovat taas jossain piikittämässä ja kohta päätyvät taas sairaalaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään päihteet on ohituskaista hyvään hoitoon suomessa. Kunnon paapomista taas.
Sinkkonen mielestä riippuvaiseksi sairastuneet pitäi jättää hoitmatta kitumaan ???????
Ja mitenköhän ne sairastu siihen?
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen kansalainen saa odottaa viikkoja että pääsee lääkärille. Ja silloinkaan ei välttämättä pääse.
Mutta narkomaanille järjestetään plastiikkakirurgiaan ja pääsy käsikirurgian erikoislääkärille. Minkä ihmeen takia?
Pitäisikö sinun ensin lukea se juttu ja kysellä vasta sitten? Nyt annat itsestäsi tyhmän kuvan, kun et tiedä mitään aiheesta mistä tässä keskustellaan.
Vierailija kirjoitti:
Huumeidenkäyttö pitäisi asettaa esteeksi tiettyjen hoitojen saamiselle.
Esim. alkoholistit eivät saa maksansiirtoja, heidät on päihdeongelmansa takia rajattu sellaisen hoidon ulkopuolelle.
Sama juttu pitäisi saada huumeriippuvaisille. Ei mitään plastiikkakirurgiaa, kalliita hepatiittilääkkeitä, tehohoitoa yms. kun eivät niistä kuitenkaan hyödy. Hoidon jälkeen ovat taas jossain piikittämässä ja kohta päätyvät taas sairaalaan.
Tuo tulee tapahtumaan hyvin nopealla vauhdilla, koska terveydenhoito ylikuormittuu ja pitää saada työtä tekevät kansalaiset hoitoon. Kyllä se väistämättä menee niin, että hoidonrajausta tulee virallisesti tai epävirallisesti. Koska keskiluokka ja varakkaat ei väisty sekä he käyttää samoja erikoissairaanhoidon palveluita.
Vierailija kirjoitti:
Ei julkisella tehdä esteettisiä hoitoja huumeriippuvaisille tai kenellekään muulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö sinun ensin lukea se juttu ja kysellä vasta sitten? Nyt annat itsestäsi tyhmän kuvan, kun et tiedä mitään aiheesta mistä tässä keskustellaan.
Ihan selkeästi oli ihminen, jolla on aito kokemus siitä, miten terveydenhoito toimii. Aika paljon on ihmisiä, jolla on ihan omaa kokemusta ja varsinkin erikoissairaanhoidosta sekä kirurgiasta myös. Me ei uskota ihan kaikkea, mitä luetaan lehdistä tai sdp.n vaaliohjelmasta, koska kokemusta on paljon muusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.hus.fi/potilaalle/hoidot-ja-tutkimukset/elinsiirrot#maksans…
Alkoholikirrootikon maksansiirron edellytys on täydellinen ja pysyvä alkoholista pidättäytyminen heti diagnoosin tultua ilmi ja osoitus siitä, että ilman alkoholia pystyy olemaan.
Näin pitäisi olla myös kaikessa huumeriippuvaisten sairauksien hoidossa
Sinä et ymmärrä eroa maksasairauksien ja ihonalaiskudokseen syntyneiden haavaumien välillä. Et pysty nyt näkemään näiden eroja.
Maksansiirto on kalliimpi ja pitkäaikaisempaa hoitoa edellyttävä operaation jälkeenkin, tuo haavaumien hoito aivan eri asia.
JA MITÄ SINÄ JANKUTAT, MILLÄ TAVALLA NÄMÄ HAAVAUMIEN HOIDOT VIEVÄT SINULTA JOTAIN POIS! JÄÄTKÖ SINÄ ILMAN NYT JOTAI
Sinulle joka kerrot rintasi leikkaushaavasta. No, ethän sinä sitä apua kai plastiikkakirurgilta saanutkaan. Teit kai sitten valituksen ja vaadit korvauksia!
Oliko kyseessä potilasvahinko - niin sekin on vaikea sana, se potilasvahinko ymmärtää mitä se tarkoittaa - mutta jos tuossa oli jokin toimenpiteessä tapahtunut virhe tai laiminlyönti, niin pitäshän sun potilasvakuutuksesta korvausta saada!
Se, että sun leikkaushaavan umpeutumisessa oli jotain ongelmaa, ei tarkoita sitä että se olis tasan verrattavissa näihin huumekäyttäjien kudoshaavaumiin!
Juu, mä olin sitä ja tätä, mä en saanu, mutta noi saa! Epäreiluu!
ja saithan sinä sitten lopulta sen hoidon, mikään ei jäänyt hoitamatta, vai jäikö? Tai ehkä se jäi sen sun potilasvahinkoilmoitus tekemättä!
Vierailija kirjoitti:
Tämä riippuu potilaan tilan vakavuudesta. Jos kyynärpää on vähän kipeä niin pitää odottaa, mutta jos käsi mätänee pääsee nopeammin. Ei ole kyse käytätkö vai etkö vaan siitä kuinka paha tilasi on.
Kyllähän terveydenhuollossa hoidetaan muitakin, esim. sellaisten ihmisten synnytykset, joista ei ole vanhemmiksi, itsensä elintavoillaan turmelleet henkilöt jne.
Terveydenhuollossa ei voi kohdella ketään epätasa-arvoisesti, vaikka ihmisen arvot tai elämänvalinnat poikkeavat työntekijöiden omista tai vaikkei toiminta olisikaan kansantaloudellista kovin kannattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä hyvänen aika sentään mistään esteettisistä hoidoista ole kyse!
Turhista hoidoista kuitenkin on kyse. Vaikka miten paljon resursseja tahansa käytettäisiin narkomaanin käsivarren pelastamiseen, hoitojakson jälkeen se kuitenkin jatkaa iv-huumeiden käyttämistä ja saa pian uuden infektion.
Ei noille pitäisi tarjota muuta kuin antibioottia ja tarvittaessa amputointia.
Vierailija kirjoitti:
No, missä kerrottiin että nämä eivät joudu kiireellisyyden perusteella aikaansa odottamaan...
Sä et saa, mut noi saa, mä en saa, mut toi saa, AINA TÄMÄ SAMA VÄÄNTÖ, TOI SAA MUT MÄ EN!
Kuule mulla oli Turun terveystoimessa työsuhde, ja siellä oli sellainen juttu, että joku sai määräyskijan niin yks oli heti, että ahaa, toi oli varmaan se mikä oli mulle tarkoitettu, että saiko se nyt sen mikä oli mulle varattu ja enhän minä nyt vaan jää ilman!
JOKU JÄÄ AINA ILMAN, TAI JOKU LUULEE JÄÄVÄNSÄ ILMAN JA SITTEN SEN PITÄÄ VIEDÄ TOISILTA JOTAIN KOKONAAN POIS!
NYY, HHYYYYYY!
OTA KUULE KAIKKI VAAN, MÄ EN AINAKAAN HALUA VIEDÄ SULTA YHTÄÄN MITÄÄN, MENE VAAN, ETTET NYT VAAN JÄIS ILMAN, OTA VAAN, VIE KAIKKI, MÄ EN TARVI MITÄÄN, SÄ ANSAITSET KAIKEN!
SIKOJA MITÄ SIKOJA!
Ja sinähän olisit valmis karsimaan kaikissa muissakin sulle sopivissa tilanteissa ihmisen oikeuksia saada tarvitsemaansa apua oli se apu sitten terveydenhoitoa tai taloudellista tukea!
Sehän sopis sulle, mut sinä itse toki olisit ensimmäisenä jonossa niitä apuja hakemassa ja vieläpä yhteiskunnan kustantamina!