Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä narkkareita hoidetaan plastiikkakirurgialla?

Vierailija
22.09.2025 |

Kun he kuitenkin jatkavat terveytensä tuhoamista heti sairaalan ovesta ulos päästyään? Eikö olisi tehokkaampiakin tapoja käyttää sote-rahoja?

Peukku ruuhkauttaa HUSin plastiikkakirurgiaa  

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011497286.html

Kommentit (162)

Vierailija
41/162 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusnatsin heikko lukutaito.

"Pääkaupunkiseudun sairaaloissa peukun käyttö näkyy esimerkiksi vaikeiden, jopa amputaatioon johtavien pistosinfektioiden määrän kasvuna."

Amputoinneissa tarvitaan aina plastiikkakirurgia paikkaamaan kudosvauriokohta. Tekemään siitä jollain tavalla toimiva. 

Vierailija
42/162 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en osaa lukea, liityin persuihin. Nyt maailma on parempi paikka minunlaiselleni öyhöttäjälle, joka ei osaa lukea eikä kirjoittaa. Voin kuvitella oman todellisuuteni juuri sellaiseksi kuin haluan.

-persu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/162 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja, eikö siinä uutisessa kuitenkin jossain kohtaa sanottu, että peukunkäyttäjät eivät nyt oikeasti ole kuitenkaan mikään erityinen ruuhkauttava, vaan näitä addiktien haavoja hoidetaan muutenkin paljon...

Entäs sitten nämä jotka joutuvat sinne plastiikkakirurgiaan makuuhaavojensa tai diabeettisten haavojen kanssa! Mitäs sanomista sulle niihin on!

On se kamalaa kun ihmisiä joudutaan hoitamaan!

Vierailija
44/162 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plastiikkakirurgi myös korjaa ihoa ja heti ihonalaisia kudoksia, jotta ihmisen toiminnallisuus säilyisi. Esim. tulehduksessa syöpyneet kasvot...

Itse olen joutunut kirurgiaan tulehduksen takia kaksi kertaa. Ei liittynyt päihteisiin vaan mulla on krooninen tulehdussairaus. En saanut plastiikkakirurgiaa ja mulla on vieläkin leikkaushaavasta arpi. Myös kehoon kuulumatonta kudosta jätettiin kroppaan ja kaikkea ei korjattu. Mä en todellakaan saanut mitään plastiikkakirurgin palveluita, joten kosmeettista haittaa on jäänyt. 

Mistä sinä tiedät, mitä arpia joista narkkareiden haavaumien hoidosta jää! Se että jää arpi, se on ihan eri asia kuin se, että revidoidaan haava ja tehdään ihonsiirre jos sellaista vaaditaan... Se, mitä arpia jää, se on sitten eri asia. Sinä näköjään kuvittelet, että plastiikkakirurgia on vain kosmeettista kirurgiaa. On toki olemassa kosmeettinen plastiikkakirurgia, näitä huulien täyttöjä ja poskiluiden korotuksia ja nenän  pienentämistä sun muuta. Mutta nämä mitä keskussairaaloissa tehdään, ne ovat aivan eri asia kuin kosmeettiset plastiikkakirurgiset hoidot!

Vierailija
45/162 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis plastiikkakirurgia ei tarkoita kosmeettisia plastiikkakirurgiaa eli tuolla ei hoideta potilaita pääasiassa kosmeettisesti kuntoon, vaan ihotulehduksia yms. Olisi heitteillejättö olla hoitamatta nuo tapaukset ja lainvastaista. Tuossa jutussahan sanotaan, että he toivoo puhtaiden välineiden jakoa sun muuta ennaltaehkäisemään näitä. Tottahan se ruuhkauttaa hoitoa muilta, mutta hengenvaarassa olevat ihmiset on pakko hoitaa.

Ihokudostulehduksista minäkin puhuin. En ole saanut plastiikkakirurgin palveluita vakaviin paisetulehduksiin. Me, joilla nuo tulee muista syistä kuin huumeista, ei saada niitä palveluita ja meidän on pakko elää terveellisesti, jotta ei ole tulehtunut ja invalidi. 

Ei, vaan puhuit äsken pelkistä kosmeettisista haitoista joita sinulle jäi. Ei ole uskottavaa muuttaa tarinaa sitä mukaan ku

Minä olen sairauksista kuntoutunut työtä tekevä kansalainen. Minä ihan jokaikinen päivä huolehdin terveydestäni itse ja harrastan liikuntaa joka ikinen viikko. Minä en ole vasemmistolainen, jolla pitäisi olla oikeus huonoihin elintapoihin. Jos minä en itse ennaltaehkäise oireita, joudun petipotilaskuntoon ja minulle tulee samanlaisia tulehduksia kuin noille peukkunisteille. Minä otan vastuuta terveydestäni ja siksi minua ei tarvitse hyysätä enkä tarvitse terveydenhuollon palveluita. 

Vierailija
46/162 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä on jokainen ihminen  yhtä arvokas samalla viivalla hoitoon.   Joku syy on ollut että ihminen sairastunut päihteiden koukkuun.  Ei he riippuvaisia siitä nauti tai enää tee tahallaan, se on sairas siinä missä muutkin sairaudet.  

Älä jauha paskaa.

Vierailija
47/162 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveysperusteiset ongelmat täytyy hoitaa, vaikka olisivat itse aiheutettuja. Ihan samalla tavalla muita itse aiheutettuja hoidetaan julkisin varoin. Holtittoman liikennekäyttäytymisen ja uhkarohkean urheilun vammoja hoidetaan myös julkisin varoin. Samoin viikonloppujen tappeluita.

Pelkkiä kosmeettisia juttuja ei hoideta julkisella. Mutta kurjaahan se on että yhteiskunnan rahaa palaa ihmisten tahallisen hölmöilyn takia.

Vierailija
48/162 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hekin maksaa palvelusta! 

Vierailija
49/162 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kansalais rahoituksella lisää terästettyä tappavaa peukkua suomeen . kaikkien etu kun kuolevat kaikki. todellinen vitsi tua heistä veronmaksajia. tappo raha heistä pitäisi maksaa. 

Vierailija
50/162 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plastiikkakirurgi myös korjaa ihoa ja heti ihonalaisia kudoksia, jotta ihmisen toiminnallisuus säilyisi. Esim. tulehduksessa syöpyneet kasvot...

Itse olen joutunut kirurgiaan tulehduksen takia kaksi kertaa. Ei liittynyt päihteisiin vaan mulla on krooninen tulehdussairaus. En saanut plastiikkakirurgiaa ja mulla on vieläkin leikkaushaavasta arpi. Myös kehoon kuulumatonta kudosta jätettiin kroppaan ja kaikkea ei korjattu. Mä en todellakaan saanut mitään plastiikkakirurgin palveluita, joten kosmeettista haittaa on jäänyt. 

Mistä sinä tiedät, mitä arpia joista narkkareiden haavaumien hoidosta jää! Se että jää arpi, se on ihan eri asia kuin se, että revidoidaan haava ja tehdään ihonsiirre jos sellaista vaaditaan... Se, mitä arpia jää, se on sitten eri asia. Sinä näköjään kuvittelet, että plastiikkaki

Jos ihminen narkkaa itseltään luut vinoon, onko yhteiskunnan velvollisuus oikaista ne? Kuten joku täällä mainitsi, niin ei sitä uutta maksaa saa, jos jatkaa juomista. 

Vierailija
51/162 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveysperusteiset ongelmat täytyy hoitaa, vaikka olisivat itse aiheutettuja. Ihan samalla tavalla muita itse aiheutettuja hoidetaan julkisin varoin. Holtittoman liikennekäyttäytymisen ja uhkarohkean urheilun vammoja hoidetaan myös julkisin varoin. Samoin viikonloppujen tappeluita.

Pelkkiä kosmeettisia juttuja ei hoideta julkisella. Mutta kurjaahan se on että yhteiskunnan rahaa palaa ihmisten tahallisen hölmöilyn takia.

Antaisitko sinä juovalle alkoholistille elinsiirtomaksan? Miksi, tai miksi et?

Vierailija
52/162 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis plastiikkakirurgia ei tarkoita kosmeettisia plastiikkakirurgiaa eli tuolla ei hoideta potilaita pääasiassa kosmeettisesti kuntoon, vaan ihotulehduksia yms. Olisi heitteillejättö olla hoitamatta nuo tapaukset ja lainvastaista. Tuossa jutussahan sanotaan, että he toivoo puhtaiden välineiden jakoa sun muuta ennaltaehkäisemään näitä. Tottahan se ruuhkauttaa hoitoa muilta, mutta hengenvaarassa olevat ihmiset on pakko hoitaa.

Ihokudostulehduksista minäkin puhuin. En ole saanut plastiikkakirurgin palveluita vakaviin paisetulehduksiin. Me, joilla nuo tulee muista syistä kuin huumeista, ei saada niitä palveluita ja meidän on pakko elää terveellisesti, jotta ei ole tulehtunut ja invalidi. 

Ei, vaan puhuit äsken pelkistä kosmeettisista haitoista joita sinulle jä

Minä olen sairauksista kuntoutunut työtä tekevä kansalainen. Minä ihan jokaikinen päivä huolehdin terveydestäni itse ja harrastan liikuntaa joka ikinen viikko. Minä en ole vasemmistolainen, jolla pitäisi olla oikeus huonoihin elintapoihin. Jos minä en itse ennaltaehkäise oireita, joudun petipotilaskuntoon ja minulle tulee samanlaisia tulehduksia kuin noille peukkunisteille. Minä otan vastuuta terveydestäni ja siksi minua ei tarvitse hyysätä enkä tarvitse terveydenhuollon palveluita. 

Mitä sinä sitten valitat ja uhriudut täällä, kerta asiasi ovat hyvin? 

Vierailija
53/162 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos ap olisi lukenut jutun, olisi huomannut että myös amputaatiot on lisääntynyt. Plastiikkakirurgi ei tee pelkästään ns kosmeettisia leikkauksia, esim tulipalossa palanut on toivuttuaan plastiikkakirurgin asiakas eli ihon siirrot tekee plastiikkakirurgi 

Vierailija
54/162 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kansalais rahoituksella lisää terästettyä tappavaa peukkua suomeen . kaikkien etu kun kuolevat kaikki. todellinen vitsi tua heistä veronmaksajia. tappo raha heistä pitäisi maksaa. 

Peukku ei aiheuta enempää näitä vaikeita tulehduksia kuin muutkaan suonen sisäisesti käytettävät. LUE JUTTU 

Vierailija
55/162 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole antamassa huumeongelmaisille uusia elimiä, mutta kyllä akuutti-infektio hoidetaan niin alkoholisteilta kuin muiltakin päihdeongelmaisilta. Siitähän tässä on kyse.

Vierailija
56/162 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole antamassa huumeongelmaisille uusia elimiä, mutta kyllä akuutti-infektio hoidetaan niin alkoholisteilta kuin muiltakin päihdeongelmaisilta. Siitähän tässä on kyse.

Et vastannut kysymykseen, johon liittyy samankaltaisia näkökulmia kuin tähänkin: rajalliset resurssit ja hoidon onnistumisen todennäköisyys

Vierailija
57/162 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan puhuit äsken pelkistä kosmeettisista haitoista joita sinulle jä

Sinähän superihminen olet.

Vähän niinkuin anoppini, joka ei tarvinnut terveydenhuollon palveluita ennenkuin seitsemänkymppisenä sairastui syöpään.

Silloin tarvitsi terveydenhoidon palveluita monen vuoden ajan. Ja olikin tarkka että saa hoitonsa. Oli aivan ihmeissään siitä kuinka hankalalta kivut ja vatsavaivat tuntuivat. Vaan lopetti samalla kettuilun jota oli tykännyt harrastaa aina kun joku läheinen oli kipeänä.

Vierailija
58/162 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, aloittaja, kyllä niitten hoitoa tarvitsevien narkkareiden ohitse menee jonossa sellaiset, joilla ei ole päihdenongelmaa ja joiden avun tarve on kiireellisempi. Kyllä ne osaavat siellä terveydenhoidossa jononsa järjestää, älä ole huolissasi!

Mites aloittaja, mitäs mieltä olet auringonotosta, ja siitä että saattaa tulla sellaisia ihovaurioita, joita ehkä hoidetaan sitten plastiikkakirurgialla. Tai yleensäkään että tulee jotain aurinkovaurioitita ihoon ja sitten mennään hakemaan lääkäriltä apua...

Voi kamala! Taasko joku hoidetaan turhamaisuutensa takia!

Vierailija
59/162 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvemmaksi tuli antaa näille henkilöille jatkuva antibioottikuuri. Se tulisi myös halvemmaksi kuin kirurgiset toimeenpiteet. Vaihetaan lääkettä kun yksi ei enää toimi tai kierrätetään vuosittain eri antibiootteja. Nämä ihmiset kumminkin vahingoittavat kroppaansa täyden ymmärryksenvallassa, niin ei toi estolääkkeenä toimiva antibiootti enää mihinkään sen enpää vaikuttaisi. Ainiin jossain vaiheessa nämä tulisi antibioteeille resistanteiksi. No viedään nämä sitten vielä jonnekkin skuttaan niin eivät sairastuta muita.

Vierailija
60/162 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttöhuoneet ja hoitoonohjaus vähän järeämmin keinoin tulisi paljon halvemmaksi, säästäisi henkiä ja  terveydenhuollon resursseja ja olisi inhimillisempää loppujen lopuksi.

Se hoitoonohjaus ei vaan auta yhtään mitään niin kauan kun meidän päihdeongelmien hoito on tällä tolalla mitä se nyt on.

Voi olla noin. Pitää siis saada paremmalle tolalle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi