Linssejä syömälläkö nälkä lähtee?
https://www.is.fi/terveys/art-2000011455472.html
Oikeastiko tämä lääkäri kuvittelee, että raskaissa töissä kulkevat miehet ja naiset selviäisivät hänen ruokavaliosuosituksellaanilman lihaa ja maitoa? Näitä maailmanparantajia riittää! Kaikille ei palkokasvit sovi, herneistä ja pavuista tulee toisille pahat vatsanväänteet. Ihminen tarvitsee myös rasvaa, jota tämän lääkärin ruokavaliossa ei juurikaan ole. Ihmiset ovat vuosisatoja syöneet lihaa, lihattomuuteen ei käden käänteessä totuta,varsinkin vanhoille ihmisille voi olla vaikeaa, jos tilalle tuodaan hummusta ja linssikeittoja. 10% naudan jauhelihassa ei rasvaa ole haitaksi asti. Joku järki pitäisi olla näissä ohjeissa. Kaikista ei tule siemenien syöjiä.
Kommentit (308)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Basket eli kori on keräilyastia.
Kuten sanottua näistä ei ole mitään todisteita toisin kuin kivityökaluista. Kaikki viittaa ruokavalioon joka koostuu lihasta ja eläinrasvasta.
Kumma juttu että lehdistä ja punoksista ei ole todisteita siinä missä kivistä on miljoonien vuosien takaa. Mistäköhän voisi johtua. Keksitkös, lihapää?
Niin, puuttuvat todisteet eivät ole todiste mistään. Se tiedetään että lihaa ja eläinrasvaa sö
Ihminen on nykytietämyksen perusteella hyperkarnivori.
No ei ole. Ethän sä nyt vaan käytä sitä, että sulta puuttuu todisteita todisteena jostain?
Mun piti lopettaa punaisen lihan syönti 44v. Olin siihen asti syönyt sitä vähintään kerran viikossa elämäni ajan. Verisuonet oli nin tukossa ja lääkäri totesi että tällä menolla en mene kuusikymppiseksi asti.
Välillä oli lievää sydänoireilua, mutta totuuden nimissä en olisi kyllä huomannut ongelmia. Erektiovaivoja oli juuri korkean kolesterolin takia toisinaan ja ne ajoittui juuri punaisen lihan syöntipäivien jälkeisiin momentteihin.
Noin muutenkin lääkäri totesi että voi jättää kaikki eläinperäiset rasvat suosiolla pois. Nyt tilanne ei ole niin paha, mutta tuhoja oli kyllä kertynyt siitä lihan ahminnasta. Kesäisin varmasti tuli syötyä ihan päivittäin punaista lihaa ja voi kuvitella sitä tukkeutumista mitä siitä seuraa. Sama kuin tupakkaa vetäisi, niin keuhkot tukkeutisi, niin verisuonet ja sydän menee punaisen lihan rasvoista.
Kaikkea sitä oppii elämässä liian myöhään. Kyllähän mua varoitettiin vihervasemmiston puolelta aikoinaan, mutta naureskelin vain. Nauru loppui ensimmäiseen sydänkohtaukseen juuri siinä 44v.
Syökää nyt ainakin kohtuudella lihaa noin kerran kuussa, jos syötte, koska se tappaa hitaasti kuten tupakka.
Teinpäs juuri tämän ketjun innoittamana ihanan ison kattilallisen linssikeittoa. Mies ja kaksi teinipoikaa kiittelivät, miten oli hyvää ja täyttävää ruokaa.
Nyt ulos liikkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä kyllä kauheasti saisi aikaan ruokaa lihastakaan, jos astiatkin olisi kielletty.
Kyllä se tikunnokassa paistuu.
Niin no tämä onkin ainoa argumentti lihan puolesta: ei ole astioita eikä älliä esim. idättää ja kuivattaa, eli prosessoida. Luolamies ei tosiaan voi syödä kuin marjoja ja lihaa tikun nokasta :)
Astiat ovat tuore keksintö. Ei niitä tarvittu kun syötiin pääosin tuoretta lihaa ja kalaa.
Sori mutta minun geneettisessä muistissani ei ole aikaa, jolloin olisin syönyt tuoretta lihaa ja kalaa. Kuulostaa kissan ruokavaliolta. Oletko saanut jonkun tartunnan?
Hauska, 😂🐈 kissan ruokavalio. Ihmisen lähimmät sukulaiset ovat oranki, gorilla ja simpanssi. Viime mainittu on lähimpänä ihmistä ja syö hedelmiä, vihanneksia, siemeniä, pähkinöitä ja hyönteisiä. Myös pieniä määriä lihaa, muutama % ruokavaliosta. Aika tarkkaan nykyisten ravintosuositusten mukaan siis eli ilmeisesti simpanssin ruokavaliolla ihminenkin kasvaa ja kukoistaa 🐒🦍🦧
Ihan kasvispadalla mentiin tänään. Pelkkiä, hui!, vihanneksia oliiviöljyssä. Lisänä paistettua halloumia. Ei kukaan valittanut nälkää, päinvastoin, oli kuulemma kamalan täyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä kyllä kauheasti saisi aikaan ruokaa lihastakaan, jos astiatkin olisi kielletty.
Kyllä se tikunnokassa paistuu.
Niin no tämä onkin ainoa argumentti lihan puolesta: ei ole astioita eikä älliä esim. idättää ja kuivattaa, eli prosessoida. Luolamies ei tosiaan voi syödä kuin marjoja ja lihaa tikun nokasta :)
Astiat ovat tuore keksintö. Ei niitä tarvittu kun syötiin pääosin tuoretta lihaa ja kalaa.
Sori mutta minun geneettisessä muistissani ei ole aikaa, jolloin olisin syönyt tuoretta lihaa ja kalaa. Kuulostaa kissan ruokavaliolta. Oletko saanut jonkun tartunnan?
Hauska, 😂🐈 kis
Lihaa ja salaattia
Täällä ravitsemustieteen asiantuntijat vauhdissa.
Prööt itelles