Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HSL toiminta ihmetyttää: Huomenna 22.9 ja 23.9 HSL-kortit eivät toimi eikä palvelupisteet myy lippuja, kuitenkin lippuja saa lähimaksulla

Vierailija
21.09.2025 |

HSL laittaa kertalippujen hinnat vihdoin ja viimein järkevälle tasolle ilmeisesti kompensoidakseen sitä, että järjestelmänsä eivät toimi 22-23.9. 

Saat lipun alennettuun hintaan. Alennushinta on voimassa su 21.9. klo 22 ke 24.9. klo 10.

AB, BC, CD, D 1,60 € (norm. 3,40 €)

ABC, BCD 2,20 € (norm. 4,70 €)

ABCD 2,40 € (norm. 5,10 €)

https://www.hsl.fi/hsl/uutiset/uutinen/2025/092/hsl-kortin-kayttamisess…

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ei osaa käyttää sovellusta, miten luulet että lähimaksua 🤣🤣😂😂😆🤣🤣

Vierailija
22/51 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan taas joku valopää on saanut idean että pitää olla joku ihmeen edelläkävijä ja rakentaa mahdollisimman monimutkainen himmeli jota kukaan ei kaipaa tai edes halua, sen sijaan että mentäisiin vanhalla ja toimivalla mallilla. Sama hässäkkä pyörii Sotessa jossa on Apotit sun muut työnvaikeuttajat/ankeuttajat koska "pitää olla moderni"

Uusi tapa tehdä asioita ei ole aina paras...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota sovellusta, vaikka kuinka hankaloittavan matkakortin lataamista. Toistaiseksi ei kai ole pakko olla älypuhelinta/sovellusta että voi matkustaa HSL:llä. 

Vierailija
24/51 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hauskaa siinä sinun mielestä on? Joukkoliikenne nimensä mukaisesti on kaikille yhteiskunnassa, johon kuuluvat myös vanhukset ja kehitykseltään rajoitteiset henkilöt. Asioiden jatkuva monimutkaistaminen ja palvelun saatavuuden heikentäminen voi tehdä lippujen ostamisesta mahdotonta joillekin ihmisryhmille. 

Vierailija
25/51 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain lehtihaastattelussa jotain nuorta hsl:n liikenneinsinööriä haastateltiin ja hän kertoi että liikkuu itse autolla. Joo se huomataan ettei ne edes itse kehtaa käyttää suunnittelemiaan palveluja.

Vierailija
26/51 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun noita automaatteja ei sitten enää ole, niin onko ainoa mahdollisuus ladata korttia R-kioskilla euron kalliimmalla?

Vierailija
27/51 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain lehtihaastattelussa jotain nuorta hsl:n liikenneinsinööriä haastateltiin ja hän kertoi että liikkuu itse autolla. Joo se huomataan ettei ne edes itse kehtaa käyttää suunnittelemiaan palveluja.

Hah hah haa! Miksi tämä ei yllätä yhtään?

Vierailija
28/51 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun kerrankin halvalla saa aion lähimaksulla suhata koko ABCD vyöhykettä laidasta laitaan koko päivän. 

Vierailija
29/51 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun noita automaatteja ei sitten enää ole, niin onko ainoa mahdollisuus ladata korttia R-kioskilla euron kalliimmalla?

Ymmärsin että palauttavat nettilatausmahdollisuuden nyt tuon parin päivän tauon jälkeen. Toivottavasti en ole ymmärtänyt väärin. 

Vierailija
30/51 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on HSL-kortti, joka on ollut helppo ladata lippuautomaatilla. Koska korttini on erityiskortti (työkyvyttömyyseläke), niin ilmeisesti jatkossa joudun matkustamaan Pasilaan asti asiakaspisteeseen, jotta saan sen ladattua, koska ainoa lähellä oleva R-kioski lopetti toimintansa. Sairauteni takia liikkuminen on muutenkin vaikeaa. 

Vierailija
31/51 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis kiva tietää onko muissa kaupungeissa joukkoliikenne yhtä pask** kuin Helsingissä. Siis hsl:ssä ne rakastaa muuttaa koko ajan kaikkea. Asiakkaana aivan pihalla mistä saa lipun ja mihin mikäkin ratikka kulkee. Yhtä sekavaa toimintaa kuin Postilla.

En asu Helsingissä, ja jopa Roomassa oli helpompi käyttää joukkoliikennettä kuin Helsingissä, jossa se tuntuu olevan sisäpiirin juttu. Mutta tuppukylähän Helsinki onkin oikeiden metropolien rinnalla.

Vierailija
32/51 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuon olen kyllä arvannut: joukkoliikennettä suunnittelevat kulkevat omilla autoillaan. Sen takia toteutus on sellainen kuin on.

Vierailija
33/51 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnaisessa joukkoliikenteen käytössä lippuautomaatit ovat olleet hyvin käteviä. Lipun on saanut ostettua tarpeen mukaan spontaanistikin automaatista ja myös kolikoilla, jos niitä on taskussa pyörinyt. Ärrä ainakin laittaa siihen lippuun mukaan omaa palvelumaksua ainakin euron, eli

AB, BC, CD, D 3,40 €= 4,40€

ABC, BCD 4,70 €= 5,70€

ABCD  5,10 €= 6,10€

Se on jo melkoisen hintavaa lähiliikenteen julkisilla matkustamista. 

Vierailija
34/51 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten turistit pysyy näistä kärryillä? Oikeastiko he hankkii jonkun suomalaisen sovelluksen?

Vierailija
35/51 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on HSL-kortti, joka on ollut helppo ladata lippuautomaatilla. Koska korttini on erityiskortti (työkyvyttömyyseläke), niin ilmeisesti jatkossa joudun matkustamaan Pasilaan asti asiakaspisteeseen, jotta saan sen ladattua, koska ainoa lähellä oleva R-kioski lopetti toimintansa. Sairauteni takia liikkuminen on muutenkin vaikeaa. 

https://www.hsl.fi/hsl/uutiset/uutinen/2025/092/hsl-lippukauppa-aukeaa-…

Netissä voi taas ladata. 

Vierailija
36/51 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netissä voi taas ladata. 

Se aukeaa tuon mukaan 24.9. 

Vierailija
37/51 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netissä voi taas ladata. 

Se aukeaa tuon mukaan 24.9. 

Olisi pitänyt tosiaan laittaa että tuon HSL ns remontin jälkeen pitäisi toimia taas. 

Vierailija
38/51 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten turistit pysyy näistä kärryillä? Oikeastiko he hankkii jonkun suomalaisen sovelluksen?

Olin pari viikkoa sitten Helsingissä ja menin yhden matkan ratikalla. Juu. Katsoin ihan Hsl:n sivuilta, kuinka lähimaksulla maksetaan ratikassa, mutta eipä se ottanut siitä maksua. Koko ajan pelkäsin, että tarkastajat tulevat. Tampereella kyllä tosi helppo lähimaksulla, ja toimii. 

Vierailija
39/51 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nuo lipunmyyntiautomaatit pitää lopettaa? Miksi lippujen saatavuutta täytyy vaikeuttaa?

Ne kai poistaa vaan ne isot automaatit, joissa on voinut ladata korttia. Pienemmistä automaateista saa vaan lippuja ja ne säilyy. Eli korttien lataamista vaikeutetaan.

Missäs sellaisia pieniä automaatteja on?

Minusta nuo metroasemien automaatit ovat kaikki samanlaisia ja niissä on ollut se punainen kyltti jo monta kuukautta, että tämä automaatti poistuu käytöstä.

Vierailija
40/51 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ilkut pirullisesti? Kjiäh, kjiäh

Koko ajan halutaan maksaminen tehdä vaikeammaksi.