Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

70-vuotias äitini jaksaa ällistellä taitavuuttani

Vierailija
28.06.2024 |

Oli aivan häkeltynyt, kun kerroin että ajoin Turussa autolla ja kuljin Tukholmassa metrolla. Hänen mielestään ainakin autoiluun tarvitaan osaava mies.

Onko tää joku suurten ikäluokkien juttu vai mikä homma?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Äitini 84 v. ajaa edelleen autolla ja matkustaa lentokoneella, bussilla ja junalla.

Vierailija
2/11 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niinpäin, että 75-vuotias äitini ajaa autolla missä vain, viimeksi ajoi Tukholmassa ja minä 47-vuotias en uskalla ajaa kuin hiljaisia maaseutureittejä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutaman vuoden äitiäni nuorempi anoppini kyseli, että osaanko avata kuohuviinipullon vai hakeeko hän miehensä paikalle avaamaan.

Ap

Vierailija
4/11 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa suurista ikäluokista on tuollaisia, joissa on hyvin vanhanaikaiset sukupuoliroolit. Suurin osa ei. Liittyy varmasti noissa liikennejutuissa maalaisuuteen. Omat vanhempani kammoavat kaupungissa ajamista molemmat, ja metrokin on jännä. 

Vierailija
5/11 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö, olen 70v enkä ollenkaa tuommoinen!

Vierailija
6/11 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja muutaman vuoden äitiäni nuorempi anoppini kyseli, että osaanko avata kuohuviinipullon vai hakeeko hän miehensä paikalle avaamaan.

Ap

HAH! Sukusi naiset tietävät sinut toistaitoiseksi, joten he yksissä tuumin kehuvat sinua asioista mistä ei yleensä kehuta. Ovat kilttejä sinulle, pääset tuntemaan pätevyyttä.

Vierailija
7/11 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa suurista ikäluokista on tuollaisia, joissa on hyvin vanhanaikaiset sukupuoliroolit. Suurin osa ei. Liittyy varmasti noissa liikennejutuissa maalaisuuteen. Omat vanhempani kammoavat kaupungissa ajamista molemmat, ja metrokin on jännä. 

Tosiaan en äitini mielestä osaa yleensä tehdä mitään oikein, mutta näissä liikenteeseen liittyvissä asioissa olen hänen mielestään ihan supersankari. Sama

Vierailija
8/11 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

70v ei kuulu suuriin ikäluokkiin. Nuorimmat suuret täyttävät tänä vuonna 75 vuotta. 

Minä istun autossa matkalla mökille, autoa ajaa v.1947 syntynyt äitini.

Vierailija
9/11 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni pidetään ehkä avuttomina mikä huvittavaa. Ei sitten ihmisille tule mieleen, että on vähän eroa siinä mitä pystyy ja mitä haluaa tehdä.

Olen matkustellut yksin lentokentillä vaihtoineen 17-vuotiaana tuolla Amerikoissa asti.

Jotkut luulee etten pärjäisi Lontoossa. Hehheh kyllä ne myöhästymiset oli ihan muista syistä.

Eikä muuten ollut rillien puutekaan kyseessä.

Ja ääiöt ei tajua taas mistä kyse.

Vierailija
10/11 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap, ei ole "suurten ikäluokkien juttu" (äitisi ei edes kuulu suuriin ikäluokkiin). Sinun pitäisi olla jo sen ikäinen, että ymmärrät ihmisten olevan yksilöitä. Ja tottunut oman äitisi ällistelyyn.

Minä olen myös 70-vuotias enkä pidä autoilua erityisenä taitona (saati metron käyttämistä). Yksineläjänä ajan kaikki reissuni itse, myös ulkomailla.

Noin yleensä ottaen sanoisin, että me seitsemänkymppiset emme ole tynnyrissä kasvaneita. :)

Vierailija
11/11 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi 75v on sitä mieltä, että naiset pystyvät mihin tahansa, mutta hoitoala on oikea ainoa uravaihtoehto. Miehet taas hänen mukaansa eivät osaa ns perinteisiä naisten töitä, kuten kokkaus, siivous, lasten hoito. Ihan otti sydämestä kun havaitsi että poikansa osaa vaihtaa vaipan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä