Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko teille paha mieli jos näette ravintolassa yksin syövän ihmisen?

Vierailija
21.09.2025 |

?

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin minä ainakin syön ravintolassa yksin tai kaksin, kuin että olisin osa isoa seuruetta, jossa koko prosessiin menee aikaa pitkään.

Vierailija
82/112 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh?!! Enpä ole hullumpaa kuullut. 🤣 On äärimmäisen rentouttavaa syödä yksin, ettei tarvitse samalla viihdyttää ketään omilla jutuillaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rohkea menee ja kysyy yksin pöydässä istuvalta, voiko istua samaan pöytään. Ja sitten ruveta keskustelemaan hänen kanssaan. Kyllä uskoisin, että usimmat eivät kieltäytyisi yllättävästä pöytäseurasta.

Se olisi painajainen. Itse yksin syödessä haluan hengähtää, nauttia ruuasta, olla omissa ajatuksissa, ehkä tarkkailla ohikulkevia ihmisiä, ympäristöä, mitä nyt ikkunasta sattuu näkymään. Matkustaessa syöminen on myös hyvä keino pysähtyä ja suunnitella mitä haluan tehdä seuraavaksi, tai illalla se on pitkän päivän päättävä palkinto.

Vierailija
84/112 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa kuulemma ihmettelevät oikeasti jos menee ravintolaan puputtaaman yksin. Ja varsinkin jos on hiljaa ja huolehtii omista asioistaan höpöttämättä naapuripöydän asiakkaiden kanssa. Eli käyttäytyy kuin kunnon suomalainen on opetettu käyttäytymään. :D 

Vierailija
85/112 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä paljon ihmisiä, jotka eivät kykene yksin syömään tai tehdä mitään yksin. Tiedän erään äidin ja tyttären, jotka tekee kaiken yhdessä. Edes lähikaupunkiin ei voi mennä yksin, saati syömään jonnekin. Se on minusta surullisempaa kuin yksin syöminen. 

Vierailija
86/112 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espanjassa kuulemma ihmettelevät oikeasti jos menee ravintolaan puputtaaman yksin. Ja varsinkin jos on hiljaa ja huolehtii omista asioistaan höpöttämättä naapuripöydän asiakkaiden kanssa. Eli käyttäytyy kuin kunnon suomalainen on opetettu käyttäytymään. :D 

Maassa maan tavalla.

Vierailija
87/112 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskassa taas ei ihmetellä yhtään. Tai Japanissa. Tai Jenkeissä. Aika pajon erilaisia ruokailutapoja mahtuu maailmaan.

Vierailija
88/112 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tulisi? Voisin itsekin ihan hyvin mennä yksin ravintolaan. Onko siinä oikeasti jonkun mielestä jotain ihmeellistä?!

Vierailija
89/112 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Se on myyntitykki tai joku muu reissuroope ruokatunnilla.

Ai. Minä olen ihan vain työtön. 

Vierailija
90/112 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Se on myyntitykki tai joku muu reissuroope ruokatunnilla.

Ai. Minä olen ihan vain työtön. 

Sä olet muutenkin friikki.

Vierailija
91/112 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun käyn Suomessa tai etelän matkalla ravintolassa syömässä, kahvilla tai vaikkapa terdellä oluella olen aina yksin. Kaipaisin seuraa, mutta yksin olen. Tunnustan, että olen niin kateellinen iloisesti aterioivalle kaveriporukalle tai viinillä ja tapaksilla olevalle pariskunnalle. Olisipa minullakin joku juttukumppani, mutta syön ja juon aina yksin. Sorry, ohis ja sorry omaan napaani tuijottaminen. 

Etkö voi pyytää ketään työkaverii kanssas syömään tai jotain sukulaista? 

Kuules, ei ole työ- tai muitakaan kavereita, ja vanhemmat sukulaiset ovat joko kuolleet, liian huonokuntoisia tai asuvat kaukana. Nuorempi sukupolvi on jäänyt ihan vieraiksi. Yksin minä elämäni elän, käyn syömässä ja lomilla. 

Joskus oli iha luksusta mennä ravintolaan yksin, syyä jotain tosi hyvää, istuksii rauhas ja kattella ikkunast kaupungin vilinää. Nauttii oikein isost. Sillo se oli vapaaehtosta, mutta nykyään miekii jouvun syömään yksin eikä se ennee ookkaa kivvaa vaan miekii tunnen harmitust kun ei ole ystävvii. Yksinäisyys ei ole mukavoo silloin kun se ei ole vappaaehtost. 

Vierailija
92/112 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Käyn itse joka viikko yksin kahvilassa tai kesällä terassilla. Voin käydä myös ravintolassa yksin syömässä. Niin ja minulla on perhe ja ystäviä mutta välillä on kiva viettää omaa aikaa ilman että pitää ottaa muut huomioon. 

Vierailija
93/112 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kiitos EI sille että joku tuntematon tulisi samaan pöytään esim kahvilassa jos istun yksin ja kahvilassa on muita vapaita pöytiä. Siis sehän on se ilo että saa olla yksin ja katsella ihmisiä ja miettiä omia asioita ym rauhassa. 

Vierailija
94/112 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä!

Oma aika vapaasta tahdosta on ihan eri asia kuin jos se olisi jokapäiväinen pakko. 

Vierailija
95/112 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko noin? Käyn Espanjassa hyvin usein yksin syömässä, kahvilla tai viinilasillisella. Kukaan ei ole ihmetellyt tai juttusille tuppautunut ellei ole tuttu tai puolituttu. 

Vierailija
96/112 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko noin? Käyn Espanjassa hyvin usein yksin syömässä, kahvilla tai viinilasillisella. Kukaan ei ole ihmetellyt tai juttusille tuppautunut ellei ole tuttu tai puolituttu. 

Correcto 👍

Vierailija
97/112 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aika outoa tulla paha mieli siitä, käynhän itsekin jatkuvasti yksin syömässä. Ei kaikilla ole ketään, mutta en silti halua vain homehtua kotona. 

Vierailija
98/112 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan syödä yksin. Ei ole mitenkään mukavaa vastailla kenellekään ja keskustella, kun ei saa syödä rauhassa.

Vierailija
99/112 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää. Olen liikkeellä yksin ja haluan myös syödä yksin. Voisin olla liikkeellä seuralaisen kanssa jos haluaisin, mutta aina en halua. Mikä pakko on aina olla seuraa?

Tästä muuten tulee mieleen että jos ravintolassa on täyttä, yksinäisenä on tylsää ängetä pöytään, jossa on jokin seurue jo valmiina. Oma rauha menee. Yksittäisiä paikkoja ravintoloihin, kiitos!

Vierailija
100/112 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rohkea menee ja kysyy yksin pöydässä istuvalta, voiko istua samaan pöytään. Ja sitten ruveta keskustelemaan hänen kanssaan. Kyllä uskoisin, että usimmat eivät kieltäytyisi yllättävästä pöytäseurasta.

Mikäli ei muita paikkoja enää ole vapaana, suostun, mutta sanon heti alkuun, etten keskustele ruokailun aikana. Muuten sanoisin, että onhan tuolla muitakin vapaita paikkoja vielä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi