Miten jaksaa taas pitkä, pimeä syksy?
Mitkä ovat selviytymiskeino ne?
Itse yritän järjestää joka viikolle edes jonkinlaisen kivan tapahtuman. Oli se sitten vaikka vain lounas tai kahvittelu ystävän kanssa.
1-2 krt/kk on mukavaa käydä teatterissa tai konsertissa.
Pääasia on, että on jotain kivaa odotettavaa.
Kommentit (191)
Sama. Just pääsin armeijasta ja 50 tuli myös just mittariin.
Perinteinen solarium talven pimeydessä esim 2 viikon välein auttoi itseäni aikoinaan selviämään synkästä talvimielialasta.
Se on kumma homma, että vaikka solariumissa oli täysin mustat solariumlasit, eli valo ei vaikuttanut silmien kautta, niin olo oli, kuin uudelleensyntynyt jo heti ensimmäisen kerran jälkeen.
En tiedä onko nykyään enää pahemmin solariumeja saatavilla, mutta jos on niin kannattaa koittaa.
Tietenkin järki päässä siinäkin touhussa, että otat selvää, että käyttämäsi solarium on laadukas ja huollettu asianmukaisesti, sekä otat selville, että kauanko oma ihotyyppisi solariumia kestää.
Tarkoitus ei saa olla ruskettuminen vaan valohoito.
Kyllä siinä tietenkin vähän voi ruskettuakin, mutta jos on vaalea ja herkkä iho, niin se ei saa olla tavoite.
En usko, että solarium on sen vaarallisempi, kuin aurinko.
Rikkaat matkustaa etelään ja me köyhät käydään muutaman kerran talvessa solariumissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syksyssä on parasta, kun pimeys tulee aikaisin, jolloin ulkona ei koko iltaa joku kilju tai kailota ulkona :) Kesän pilaavat juurikin nämä mölyäjät.
Karmeaa juuri kun illat ovat niin aikaisin pimeät.
Kun joulu on juhlittu, päivät alkavat taas pidetä. Joulukuussa tulee kaikkein aikaisemmin pimeää, noin klo 15 jo, mutta sitten alkaa valon lisääntyminen. Joulukuun loppuun mennessä valoa on jo puolisen tuntia kauemmin päivässä.
Itse selviän ihan hyvin vuoden loppuun asti, oikeastaan jopa tykkään ajanjaksosta syksystä uuteen vuoteen saakka, mutta sen jälkeen minulla alkaa ankein vaihe talvessa. Kevättalvi tuntuu tolkuttoman pitkältä ja vaikealta. Siihen en vain vieläkään ole oikein apua keksinyt, koska kylmyys ja tuiskusäät yms. asiat eivät kertakaikkiaan ole minun juttuni. Eikä alkuvuonna ole oikein mitään kunnon juhliakaan.
Eilen muuten oli kaupassa jo jouluun liittyviä tavaroita ja herkkuja myynnissä. 😅
Kirkasvalolamppu. D-vitamiini. Ihana kirja.
Tänään paistaa ihanasti aurinko. Nautin siitä niin! Käyn ostamassa vähän villalankaa ja alan kutomaan jotain. Ja odottelen ensi kesää.
Mä oon nakkena sängyssä. Meen kohta päiväunille.
Kivaa.
Kyllä syksyn jaksaa uuteen vuoteen asti. Sen jälkeen tulee järkyttävä seinä vastaan. Kaikki kesällä kerätyt voimat hiipuneet. Alkuvuosi pn ihan järkyttävän pitkä vailla joulun kaltaisia kunnon pausseja ja valo lisääntyy todella hitaasti ja lämpö vielä hitaammin.
Asenne, tottumus ei mitään muuta, lapsena ei miettinyt moista turhuutta, oli pakkasta, vesisadetta oltiin ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä syksyn jaksaa uuteen vuoteen asti. Sen jälkeen tulee järkyttävä seinä vastaan. Kaikki kesällä kerätyt voimat hiipuneet. Alkuvuosi pn ihan järkyttävän pitkä vailla joulun kaltaisia kunnon pausseja ja valo lisääntyy todella hitaasti ja lämpö vielä hitaammin.
Mullekin tulee usein tammikuussa ihan voimaton olo. Kevääseen on niin hirveän pitkä aika ja pitkä talvi on raskasta kestää.
Ite selviän sillä, että ensin alan odottaa halloweenia ja sen jälkeen joulua.