Miten jaksaa taas pitkä, pimeä syksy?
Mitkä ovat selviytymiskeino ne?
Itse yritän järjestää joka viikolle edes jonkinlaisen kivan tapahtuman. Oli se sitten vaikka vain lounas tai kahvittelu ystävän kanssa.
1-2 krt/kk on mukavaa käydä teatterissa tai konsertissa.
Pääasia on, että on jotain kivaa odotettavaa.
Kommentit (238)
Liikunta on lääke moneen vaivaan. Täytyy kestää vain päivä ja hetki kerrallaan, ihan koko elämän ajan.
Niin joo pakko liikunnan yms. voimin, mutta on kyllä nyt jo vaikeampaa kuin yleensä... Viime talvi oli paria kylmää mutta lumetonta kuukautta lukuunottamatta leuto ikuinen syksy. Ei silloin voinut mitään talviaktiviteettia harrastaa edes. Odotti kesää kuin kuuta nousevaa ja kun se lopulta alkoi, täällä se olikin ihan kohtalainen, mutta ihan todella hetkessä ohi. Nyt jo taas tuo ikuinen syksy edessä. Voi v**tu. Nyt niin lähellä, että muutan etelään. Ei ihme, että moni mua nuorempi työkaveri edes halua perhettä perustaa, vaan muuttavat etätöihin vähemmän junttiloihin ja lämpimään.
Siinä ei ole mitään kestettävää, nautin syksyn pimeydestä ja rauhasta. Tammikuu ja alkuvuosi yleensäkin koettelevat, tuntuu ettei lopu ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Liikunta on lääke moneen vaivaan. Täytyy kestää vain päivä ja hetki kerrallaan, ihan koko elämän ajan.
Kuulostaa aika raskaalta, jos elämä on vain kestämistä.
Pannaan menemään oikein kunnolla.
Monen vuoden kokemuksella -- lokakuun alussa on menolento, paluulento vappuna. Loskapaskapimeä pois suomesta. Nautinnollista asumista maassa, jossa on yli 300 aurinkoista päivää vuodessa. Etätyö mahdollistaa, pullea palkkapussi. Kokeile sinäkin!
Vierailija kirjoitti:
Monen vuoden kokemuksella -- lokakuun alussa on menolento, paluulento vappuna. Loskapaskapimeä pois suomesta. Nautinnollista asumista maassa, jossa on yli 300 aurinkoista päivää vuodessa. Etätyö mahdollistaa, pullea palkkapussi. Kokeile sinäkin!
Mihinkä työhön siis ryhdyn?
Loppusyksy on ihanaa aikaa, koska syksyn inhoajat makaavat lamaantuneina ja syksyn rakastajat hyggeilee vilttiensä alla. Missään ei tapahdu mitään, kukaan ei halua mitään. Saa olla ihan rauhassa. 🤗 Itse nautin luonnosta jokaisena vuodenaikana.
Minulla paistaa aurinko kirkkaasti suoraan silmiin. Oli pakko säätää kaihdinta hiukan. Kyllä on upeaa ja mieltä virkistävää! Valitettavasti en jaksanut lähteä kävelemään tänään, mutta olen kyllä auringosta saanut nauttia hiukan sisälläkin.
Valo vapauttaa aivoissa serotoniinia, mikä kohentaa mielialaa ja antaa energiaa. Aamun auringonvalo säätelee sisäistä kelloa, mikä auttaa nukkumaan paremmin yöllä. Kyllä kannattaa päivänvalo ja auringonpaiste hyödyntää jokaisena vuodenaikana. Se on itselle vain eduksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihinkä työhön siis ryhdyn?
Puhelin myyjä
Vierailija kirjoitti:
Pannaan menemään oikein kunnolla.
Pannaako menemään vai mennääkö panemaan..
Helposti lämmin asunto ja hyvät vaatteet ulos.
Ei mitään hätää, kevät tulee kun aika on.
Olisi kiva kuulla tosielämän selviytymistarinoita viime vuoden syksystä. Miten ihmiset selvisivät ja jättikö koettelemus mitään syvempiä traumoja?
Aina kun mahdollista ulos valoon tai raikasta ilmaa haukkaan. Siitä saa voimaa ja kyllä nukuttaa illalla hyvin. Vitamiinit naamaan ja hyvää ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Presidentti kahvilla
Kuka pressa sulla on kahvilla?
Aina kun mahdollista ulos valoon tai raikasta ilmaa haukkaan. Siitä saa voimaa ja kyllä nukuttaa illalla hyvin. Vitamiinit naamaan ja hyvää ruokaa.
Ei onnistu Suomessa ennenkuin tammi-helmikuussa on pari aurinkoista hetkeä. Muuten mörönpimeää:( Enkä mene liukkaalla ja tuulisella ulos
Se on korvienvälistä kiinni ei syksystä. Tämä on parasta sadonkorjuuaikaa. Suomessa ei ole pimeää aikaa vuodessa yhtään enempää kuin espanjassa siellä on yöt ympäri vuoden pimeitä.
Hyvin on jaksettu. Ei tarvitse olla sen takia mitään erityistä.
Syksy. Mun lempivuodenaika!! Ihan parasta.