Auttakaa ahdistaa äiti tuo mulle roinaa
Eli siis monta kertaa olen sanonut ettei toisi vaatteita joissa karvoja ja ovat rikki tai uusia, mutta väärän kokoisia ja joita en ikinä käyttäisi..
Kirjoja , lehtiä siis suoranaista roskaa ja paskaa ja järkyttyy, jos heitän Roskiin . Olen monta kertaa sanonut että ei enään ja jotenkin se autottomana saa tuotua sitä roinaa silti ihan hitosti!.
Mä en jaksa enää mulla on pieni asunto ja sitten kun olen tarkka siitä etten halua mitään vanhaa ja rikkinäisiä tai mikä ei miellytä omaa silmää ja allergisena ei miellytä eläimen karvojen peitossa olevat vaatteet.
Äidillä saattaa olla hamstraus ongelmia pakonomainen tarve ostaa kaikkea alesta vaikkei tarvitse ja nyt uutena ilmiönä temuttaminen.
Hän saattaa säilöä vuosia vanhoja Käytettyjä askartelu tavaroita, tarroja , sulkia, nappeja, lankaa ,leluja, lehtiä kirjeitä, kortteja, kenkiä vaikka olisi rikki ja väärä koko.
Sen lisäksi vaatteita pitää säilöä vaikka ne olisi rikki ja vuodelta nakki ja pottu.
Kaikki Tokmanni euron kori ostokset kelpaa .
Mä en vaan enään jaksa ja mua ahdistaa kerran masennuin tästä niin ja en saanut vietyä tavaroita ja pahveja roskiin että mun koti oli kaatopaikka ja tarvitsi raivaus siivouksen . Nyt kun olen saanut pidettyä puhtaana en vaan saa äitiä uskomaan millään että minun koti ei ole mikään varasto tai kaatopaikka ostan itse oman tavarat. Ja nyt hän ei enään muuten tuo mutta joka ikinen joulu, syntymäpäivä ja kaikki juhlat saa pelätä paljonko paskaa taas tulee ja hirveä syyttely kun minä heitän Roskiin..
Kommentit (52)
Ole iloinen, että sulla vielä on äiti.
Se voi käydä tosi nopeasti, että yhtäkkiä ei ole. Silloin sulla on joka tapauksessa riesana kaikki se roina jota äiti ei vielä ehtinyt sulle kiikuttaa. Helpompi noin, ota tavarat vastaan sitä mukaa kun tuo, kiitä ja sitten pistä kiertoon tai roskikseen.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi sentään. Vanhat ihmiset säästää ja kerää kaiken. Minäkin sain äidiltä vanhan ja pölyisen karvalankamaton. Heitin roskiin.
Nyttemmin ostin äidin kuoliperästä talon. Urakkaa riitti toimittaa tavarat jätteisiin. Löytyi 50 vuotta vanhaa tavaraa kaapit ja komerot täynnä.
Otan ap osaa. Minkä ikäinen sun äiti on?
*kuolinpesästä
Vierailija kirjoitti:
Se voi käydä tosi nopeasti, että yhtäkkiä ei ole. Silloin sulla on joka tapauksessa riesana kaikki se roina jota äiti ei vielä ehtinyt sulle kiikuttaa. Helpompi noin, ota tavarat vastaan sitä mukaa kun tuo, kiitä ja sitten pistä kiertoon tai roskikseen.
Sitten, kun äiti kuolee itken jo nyt sitä roinan määrää ja laskua mikä seuraa kaatopaikalle viennistä..
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, mulla on äiti, jonka mottona on, että mielummin kaatopaikalle, kuin kellekään ilmaiseksi.
Eikä ihan terve hänkään.
Vie eteenpäin. Pelastusarmeijalle ym. Ei sun ole pakko pitää itsellä.
Vierailija kirjoitti:
Välillä se kyselee niiden tavaroiden perään ja haluaakin ne yhtäkkiä takas..
Voi että. Joo, tuo on ongelma. Äitis ei taida itse tajuta, miten pahanlaatuinen hamsteri on. Jos sen kämppä on täynnä, ilmoita palotarkastajalle ja äitisi asunnon isännöitsijälle. Ne määrää asunnon tyhjennettäväksi ja asumiskieltoon ennen sitä. Äidistä huoli-ilmoitus sossuun. Ei ole tervettä.
Ja: itse sinun on raja hänelle asetettava: "Älä tuo minulle enää mitään. Anna rahaa jos koet että on pakko."
Vierailija kirjoitti:
Et ole tosissasi, että ahdistus ja masennus tuosta! Miksi et sano äidillesi, ettei toisi enää sitä roinaa. Saa sen sanoa. Jos suuttuu, niin suuttuu, se on voi voi hänelle. Puolusta itseäsi ihminen, se on sinun kotisi.
Ja jos et jostain syystä halua puolustautua, niin laita ne roinat heti säkkiin ja vie kierrätykseen, niiden takia ei pidä masentua. Jos äiti kysyy missä ovat, niin sanot että veit ne kierrätykseen, koska et tarvinnut.
Lupaatko nyt ap huolehtia tilanteesi kuntoon ja sanoa äidille, että nyt loppu roinan kanto.
Kyllä tuosta saa ahdistua. Tuo on ihan törkeää rajojen ylittämistä ihmiseltä, jonka pitäisi olla läheinen. Ja varsinkin jos ap:lla on itselläänkin ongelmia tavarakaaoksen kanssa, niin vielä inhottavampaa, että joku pahentaa sitä tilannetta ihan tahallaan.
Ja ap. mulla on kokemusta tuosta. Loppui vasta kun huusin äidilleni suoraa huutoa ja pakotin aina viemään kassinsa ja nyssäkkänsä pihalle ja viemään mukanaan takaisin. On se ihme ettei aikuinen ihminen usko puhetta millään, vaikka vuosikausia sille samasta asiasta yritin ensin asiallisesti puhua,
Vierailija kirjoitti:
Roska ja paska suoraan jätteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista roinaa kehtaa viedä edes sinne..nää tavarat ja vaatteet on oikeasti roskaa . Ei pelastus armeija ole kaatopaikka, sinne viedään puhtaita ja ehyitä vaatteita ja tavaroita. Vaikka jotkut vie sinne lude sohvia ja sänkyjä joissa pissaa ja kakkaa. En kyllä itse kehtaisi viedä sellaista
Mun äiti toi aina perunoita. Miettikää. Ihan kuin ei Stadissa saisi perunoita kaupasta XD
Pidin häntä pikkasen pimeänä mutta eihän se ollut mitään tuon rinnalla.
Suuret ikäluokat ovat tottuneet säästämään kaiken. Olen oppinut kieltäytymään napakasti. Exän äiti otti aina nokkiinsa, oma äiti onneksi ymmärtää, etten huoli krääsää. Mutta tunnustan ostaneeni aikuisille lapsilleni kaikenlaista. Ainakin he ovat kaikki tavarat ottaneet käyttöön. Ripustin jopa lapselle ostamani verhot paikoilleen. Pojat eivät oikein saa aikaiseksi sisustaa asuntoaan.
Vierailija kirjoitti:
Ääliö, mulla ainakin äiti hamstrasi sitä sontaa kirpputoreilta. Kaiken maailman yksittäisiä keittiöpyyhkeitä ja laudeliinoja ja vaatteita ja lapsille jotain typeriä pehmoleluja, joita jo muutenkin oli nurkat täynnä. Eli hän varta vasten kaapi sitä sontaa kirppareilta ja kantoi meille niin kauan kuin se oli mahdollista. Ei hän omaan kotiinsa ollenkaan samalla tavalla hamstraa, mitä olisi minun kotiini halunnut tehdä.
En nyt ymmärrä miten se äiti sinne sinun asuntoon pääsee. Marssita ovelta matkoihinsa rojujensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasin sympata, mutta en viitikään ENÄÄN
Enää* .. autocorrect tuon n laittoi vaikka se on väärin
Ei ole mahdollista tai sulla on viallinen aleluuri. Suomeksi: Opettele myös oikoluku, ennen kuin painat lähetä-nappia.
Google Gboard vaihtelee sanoja ja toimii välillä ihan paskasti --- tämäkin sana on sen mielestä väärin. Ja välillä antaa kirjoittaa enään se on ensimmäisenä valikossa, kun kirjoitan painamalla ennakoivaa tekstiä ku muuten kestäisi ikuisuus.
Ja on viallinen luuri joo tässä on joku ohjelmisto bugi
Oletko kaiken päälle niin tollo, että et ymmärrä termiä oikoluku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, mulla on äiti, jonka mottona on, että mielummin kaatopaikalle, kuin kellekään ilmaiseksi.
Eikä ihan terve hänkään.
Ehkä asenne tuntuu vähän jyrkältä, mutta vältämme kuitenkin sen, ettei mitään ei toivottua työnnä kenellekään, ja etenkin sen, että pitäisi jollain palstalla asiaa harmitella. Jos luopuu vaikka huonekaluista, myy sille, ken haluaa ostaa. Mulla on myös kaikkea mitä tarvitsen, äitini tietää myös, etten jää ilman, vaikka hän tekee omille tavaroilleen, mitä haluaa. En pidä tuota terveyden puutteena, niinkuin kaiken säästämistä ja hamstraamista pidän.
Vierailija kirjoitti:
Hauskoja nämä kommentit että "keskustele asiallisesti äitisi kanssa" tai "sano äidillesi että et halua tavaraa".
Minäkin olen sanonut äidilleni miljoona kertaa että en halua enkä tarvitse mitään ja yrittänyt asiallisesti keskustella mutta sillä ei ole mitään vaikutusta!
Itse lajittelen tavarat heti äidin lähdettyä siten että suurin osa menee roskiin ja sit jos jotakin muuta niin vien SPR- kirppikselle.
Tsemppiä ap, tiedän miten raivostuttaa tuo on.
Arvelen, että Ketjussa mainittujen äitien käyttäytyminen on sairaalloista. Se ei ole tavanomaista.
Mulla on exien,äidin,kumppanin,naapurien,kaikkien sekametelisoppa.
Pahinta on et Sossu mafian jäämistö.
Vähän mietin enää minne kehtaa tunkea kun ei huvita edes käydä roskiin viemässä .
Kaikkee ihme kokonaisuutta. Mitä tehdä kun tuntuu et joka materua noiduttu. Paperia stana
En nyt vois kuvitellakaan, että joku tulisi roskapussin kanssa kotiini ja jättäisi sinne. Pitäisin huolen, että ottaisi kyllä nyssäkkänsä matkaan lähtiessään.
Röyhkeälle vastataan takaisin vielä röyhkeämmin.
Kiitos ja sekin, että kun tuodaan, niin nakataan pussi ja häivytään ja sanotaan, että haen takaisin, jos et tarvitse, mutta sitten ei tulla hakemaan ja miksi ylipäätään pitää noudata nykyään niin helposti voi ottaa kuvan ja kysyä haluatko/ tarvitsetko, niin ei tulis kellekään turhia reissuja