Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloustutkimus Oy:ssä urakkapalkalla puhelinhaastattelijoina työskennelleitä?

Vierailija
01.12.2016 |

Minkä verran noin oli palkkasi ja kuinka paljon työtunteja palkkaasi sisältyi? Jotain osviittaa kaipaisin, minkälaiseksi palkka muodostuisi suunnilleen..

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei varmaan auta, mutta olen tehnyt puhelinhaastatteluita urakkapalkalla mut eri firmalle. Vaikka saavutin aika heti tavoitetason haastatteluissa, ei sillä palkalla silti olisi voinut elää. Lisätulona opiskelijalle- tai vastaavana työnä kai ihan ok, mutta mun kokemus oli, että palkka suhteessa työn määrään oli olematon. Aika paljon saa soitella ennenkuin saa haastatteluja kasaan riittävästi, ihmiset ei useinkaan halua vastata ja niihin vastaamattomiin tyyppeihin menee aikaa josta ei makseta kun maksut tuli saatujen haastatteluiden perusteella.

En siis suosittelis kenellekkään jos ei ole selkeää pohjapalkkaa ja siihen päälle jotain lisää onnistuneista haastatteluista. Enkä sellaisenakaan varauksetta suosittelisi. Ihmiset on aika kamalia puhelimessa vrt puhelimyyjiin suhtautuminen.

Vierailija
2/11 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis työtunteja oli 5-6h/pv/5pv/vko iltapainotteisesti ja palkka oli 600-800 euron/kk luokkaa, noin muistinvaraisesti, tästä jo useampi vuosi. En tehnyt tuota hommaa pitkään juuri työn määrän ja palkan epäsuhdan takia.

-2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sulle tosi paljon. ap

Vierailija
4/11 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään voi pitää palkkasuhdetta, työnmäärään hyvänä.  Tuntee itsensä häiriköksi. 

Vierailija
5/11 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein noita kauan sitten opiskeluaikana, mutta Gallupille, enimmäkseen ovelta ovelle tai sovitusti (mediatutkimusta lehtien tilaajien kanssa).

Onneton tuntipalkka siitä tulee, kun kumminkin vain pieni osa ihmisistä edes suostuu haastateltavaksi, ja heistäkin osa haluaa lähinnä jutella, mikä tekee haastattelun etenemisestä hidasta.

Ja ainakin Gallup aliarvioi järjestelmällisesti sen ajan, mitä nopeankin haastateltavan kanssa pumaskan läpikäyntiin oikeasti menee. Joku puolen tunnin haastattelu kesti todellisuudessa 50-90 minuuttia.

Ja se tietysti kaikki on pois sinulta, sun tuntipalkasta.

MINKÄ lisäksi itse koet olevasi lähinnä riesa, kun pitää tuppautua ihmisten koteihin ja ylipäätään viedä heidän aikaansa.

Vierailija
6/11 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein aikoinaan puhelinhaastatteluja opiskeluiden ohella silloin tällöin, tosin myöskin eri firmalle.

Olihan se tulospalkkaus ihan naurettavan huono. Keskimäärin palkka taisi olla siinä 6e/h.

Jos kyseessä on tuntipalkka+tulospalkkaus niin hommassa on varmasti enemmän järkeä.

Kestin työtä, koska tein sitä vain säännöllisen epäaäännöllisesti ja oli kiva välillä saada edes jotakin opintotuen lisäksi. Nyt ajatellen niin palkkamalli huomioiden niin työ oli aikamoista hyväksikäyttöä, koska tulokseen ei ihan hirveästi voinut itse vaikuttaa. Jos vastaajalla on kiire niin hänellä on kiire, eikä se muutu siitä, vaikka kuinka iloisesti yrittäisi saada toista vastaamaan.

Myöskin esim. vanhemmat ihmiset olivat aika kovia jaarittelemaan niin monesti heidän kohdallaan kyselyn läpikäymiseen meni aikaa, mikä oli tietysti pois omasta palkasta.

Kyllähän tota ehkä jonkin aikaa opiskeluiden ohella muutaman illan viikossa kestäisi tehdä. Mutta itse en kyllä enää ikinä lähtisi tulospalkalla tekemään, se on todella turhauttavaa.

Vierailija
7/11 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän siltä, että työnantaja ei halua itse maksaa palkoissa sitä, että ihmiset eivät vastaile kyselyihin. Jossain puhelinhaastatteluhommassa vielä ei ole mitään syytä, miksi pitäisi olla provikkapalkka, koska työntekijä ei voi vaikuttaa vastausten määrään juurikaan itse.

Ei jatkoon tollaset työnantajat. Itse asiassa hyvä kun laitot firman nimen kanssa, koska puolisoni on ollut antamassa heille säännöllisesti netissä ja puhelimassa jotain pitkäaikaisseurantatietoja. Suosittelen häntä lopettamaan sen ja kertomaan sähköpostitse, että kokee firman toiminnan epävastuullisena provikkapalkan käyttämisen takia.

Vierailija
8/11 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus Gallupista kuin tuossa jollain aiemmin, eli arvioivat haastatteluun kuluvan ajan täysin alakanttiin. Sitten kun asiasta huomautti, niin vastasivat, että ovat kyllä testanneet kyselyn, eikä siihen mene kuin max 30 min. Joopa joo, lopetin hommat vaikka sain suht hyvin haastateltavia.

Vierailija
9/11 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille muillekin vastauksista, näistä oli tosi paljon apua. ap

Vierailija
10/11 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 4,50 - 6,30 euroa/tunti on nykyisin tuon kysymyksessä esitetyn tutkimusfirman todennäköinen bruttopalkka.

Kandee huomata, että vessassa käynti on sitten omaa aikaa, kuten myös ruokatauko, tai kahvilla pistäytyminen.

Duunarilla on varmaan puolet palkassa liikaa omistajan mielestä?

Vierailija
11/11 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko Taloustutkimus maksaa tällä hetkellä haastattelijalle pohjapalkkaa+provikkaa? Onko työsopimuksessa sovittu minimituntimäärä vai tehdäänkö työsopimuksia ylipäätään? Onko kellään kokemusta näistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä