Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa ahdistaa äiti tuo mulle roinaa

Vierailija
20.09.2025 |

Eli siis monta kertaa olen sanonut ettei toisi vaatteita joissa karvoja ja ovat rikki tai uusia, mutta väärän kokoisia ja joita en ikinä käyttäisi.. 

Kirjoja , lehtiä siis suoranaista roskaa ja paskaa ja järkyttyy, jos heitän Roskiin . Olen monta kertaa sanonut että ei enään ja jotenkin se autottomana saa tuotua sitä roinaa silti ihan hitosti!. 

Mä en jaksa enää mulla on pieni asunto ja sitten kun olen tarkka siitä etten halua mitään vanhaa ja rikkinäisiä tai mikä ei miellytä omaa silmää ja allergisena ei miellytä eläimen karvojen peitossa olevat vaatteet. 

Äidillä saattaa olla hamstraus ongelmia pakonomainen tarve ostaa kaikkea alesta vaikkei tarvitse ja nyt uutena ilmiönä temuttaminen. 

Hän saattaa säilöä vuosia vanhoja Käytettyjä askartelu tavaroita, tarroja , sulkia, nappeja, lankaa ,leluja, lehtiä kirjeitä, kortteja, kenkiä vaikka olisi rikki ja väärä koko.

Sen lisäksi vaatteita pitää säilöä vaikka ne olisi rikki ja vuodelta nakki ja pottu. 

Kaikki Tokmanni euron kori ostokset kelpaa . 

Mä en vaan enään jaksa ja mua ahdistaa kerran masennuin tästä niin ja en saanut vietyä tavaroita ja pahveja roskiin että mun koti oli kaatopaikka ja tarvitsi raivaus siivouksen . Nyt kun olen saanut pidettyä puhtaana en vaan saa äitiä uskomaan millään että minun koti ei ole mikään varasto tai kaatopaikka ostan itse oman tavarat. Ja nyt hän ei enään muuten tuo mutta joka ikinen joulu, syntymäpäivä ja kaikki juhlat saa pelätä paljonko paskaa taas tulee ja hirveä syyttely kun minä heitän Roskiin..

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasin sympata, mutta en viitikään ENÄÄN

Enää* .. autocorrect tuon n laittoi vaikka se on väärin

Ei ole mahdollista tai sulla on viallinen aleluuri. Suomeksi: Opettele myös oikoluku, ennen kuin painat lähetä-nappia.

Google Gboard vaihtelee sanoja ja toimii välillä ihan paskasti --- tämäkin sana on sen mielestä väärin. Ja välillä antaa kirjoittaa enään se on ensimmäisenä valikossa, kun kirjoitan painamalla ennakoivaa tekstiä ku muuten kestäisi ikuisuus. 

Ja on viallinen luuri joo tässä on joku ohjelmisto bugi

Oletko kaiken päälle niin tollo, että et ymmärrä termiä oikoluku?

Jos luet millainen mun äiti oli, niin ehkä en ihan handlaa näitä laitteita..muut sai älypuhelimen niin minä sain jonkun vanhan paskan kirpputorilta.. mä sain ensimmäisen älykännykän vasta aikuisena. 

Meillä ei ollut edes tietokonetta kotona, mutta kolme eri kirjoituskonetta oli ja joku ihmeen kassa kuitti tulostin.

Ja kun lapsena halusin MP3 soittimen sain kirpputorilta vanhan kasettisoittimen..

Ja sitten jos halusin kuulokkeet sain aina niitä euron laarista. 

Miten siinä olisin oppinut ikätasolleni laitteiden kanssa, kun meillä oli kaikki vanhaa ja koulussa oli ATK tunti vain sen tunnin, niin en siinä oppinut sori vaan

Vierailija
42/52 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie eteenpäin. Pelastusarmeijalle ym. Ei sun ole pakko pitää itsellä.

Pelastusarmeijan kirpputorille ja moneen muuhun vastaavaan paikkaan pitää viedä vain kunnollista ja käyttökelpoista tavaraa. Kaatopaikkatavara aiheuttaa näille toimijoille rahanmenetystä. On väärin kuormittaa niitä selvällä roinalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen,  että sulla on äiti. Mun äiti kuoli. Ei tuo eikä tuputa enää mitään mulle! 🥹

Vierailija
44/52 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollista tai sulla on viallinen aleluuri. Suomeksi: Opettele myös oikoluku, ennen kuin painat lähetä-nappia.

Google Gboard vaihtelee sanoja ja toimii välillä ihan paskasti --- tämäkin sana on sen mielestä väärin. Ja välillä antaa kirjoittaa enään se on ensimmäisenä valikossa, kun kirjoitan painamalla ennakoivaa tekstiä ku muuten kestäisi ikuisuus. 

Ja on viallinen luuri joo tässä on joku ohjelmisto bugi

Oletko kaiken päälle niin tollo, että et ymmärrä termiä oikoluku?

<

Ja ei en tarkoita, että aina pitäisi uutta ostaa, mutta join teknologiassa paljon jälkeen, koska ei ollut mahdollisuutta opetella. Ostin sitten itse palkasta puhelimen . 

Mutta muut osasi koulussa käyttää tietokonetta, mutta minä osasin pelata vaan peruna kellaria ja myöhemmin miniclip

Vierailija
45/52 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja paras oli se, kun hän kerran toi minulle minun ala-asteen jämä kyniä joista oli enään muutaman millin jäljellä ja värikyniä joista ne päät tippui jos yritti teroittaa. Kuka säilyttää tuollaisia ?? Mun alakoulu ajoista on jo sen 30 vuotta jo

Vierailija
46/52 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä avain vai miksi päästät sisälle? Sano ehdoksi, että päästät sisälle jos tulee tyhjin käsin. Muuten ei ole tulemista. Ja jos jättää tavaraa oven taakse,kun lähtee avaa ovi ja heitä niskaan. Jos ei muuten tajua.

Vierailija
47/52 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole onnellinen,  että sulla on äiti. Mun äiti kuoli. Ei tuo eikä tuputa enää mitään mulle! 🥹

No otan osaa, mutta välittävä ihminen ei toistuvasti riko toisen rajoja ja käytä henkistä väkivaltaa samalla

Vierailija
48/52 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole tosissasi, että ahdistus ja masennus tuosta! Miksi et sano äidillesi, ettei toisi enää sitä roinaa. Saa sen sanoa. Jos suuttuu, niin suuttuu, se on voi voi hänelle. Puolusta itseäsi ihminen, se on sinun kotisi. 

Ja jos et jostain syystä halua puolustautua, niin laita ne roinat heti säkkiin ja vie kierrätykseen, niiden takia ei pidä masentua. Jos äiti kysyy missä ovat, niin sanot että veit ne kierrätykseen, koska et tarvinnut. 

Lupaatko nyt ap huolehtia tilanteesi kuntoon ja sanoa äidille, että nyt loppu roinan kanto. 

Kyllä tuosta saa ahdistua. Tuo on ihan törkeää rajojen ylittämistä ihmiseltä, jonka pitäisi olla läheinen. Ja varsinkin jos ap:lla on itselläänkin ongelmia tavarakaaoksen kanssa, niin vielä inhottavampaa, että joku pahentaa sitä tilannetta ihan tahallaan.

Ja ap. mulla on kokemusta tuosta. Loppui vasta kun h

Hyvä sinä! Ja hyvä minäkin, sillä sain kuin sainkin äidilleni viestin perille, rakastan äitiäni, eikä hän ole tod mikään hamsteri omassa kodissaan, siivooja työssään ja luonteessaankin, mutta just varmaan se ikuinen sisustusvimma tuppasi leviämään aina minunkin asuntoihin! Uusia tai ainakin hyväkuntoisia ne oli, tauluja, maljakoita, koristeita jne, mutta jopa luvatta reiitti ja nastoitti vuokraseiniäni! Lopulta kun sain huonepölyallergian (en äidin takia sentään), niin ärähdyksen se vaati ja sen että työnsin (ne jonkun toisenkin mainitsemat) pääsiäiskoristeet rairuohoineen hänen mukaansa samantien! Nyt vuosia mennyt hyvin, haluaa edelleen muistaa minua lähinnä jouluna ja synttärinä, mutta se ei enää tarkoita tilpehööriä tuvan täydeltä, vaan osallistuu mielellään kustannuksiin jossakin asiassa mitä oikeasti tarvitsen :) joten kyllä avoin keskustelu ja joskus ärähdyskin voi oikeasti auttaa tuohon vanhemman ikävään tapaan. 

Vierailija
49/52 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole tosissasi, että ahdistus ja masennus tuosta! Miksi et sano äidillesi, ettei toisi enää sitä roinaa. Saa sen sanoa. Jos suuttuu, niin suuttuu, se on voi voi hänelle. Puolusta itseäsi ihminen, se on sinun kotisi. 

Ja jos et jostain syystä halua puolustautua, niin laita ne roinat heti säkkiin ja vie kierrätykseen, niiden takia ei pidä masentua. Jos äiti kysyy missä ovat, niin sanot että veit ne kierrätykseen, koska et tarvinnut. 

Lupaatko nyt ap huolehtia tilanteesi kuntoon ja sanoa äidille, että nyt loppu roinan kanto. 

Kyllä tuosta saa ahdistua. Tuo on ihan törkeää rajojen ylittämistä ihmiseltä, jonka pitäisi olla läheinen. Ja varsinkin jos ap:lla on itselläänkin ongelmia tavarakaaoksen kanssa, niin vielä inhottavampaa, että joku pahentaa sitä tilannetta ihan tahallaan.

Oiskin uusia..mutta minun äiti tuo näitä mahtavia kirpputori löytöjä jotka haisee , on rikki, kuluneita ja pinttyneitä tahroja..

Sekä muuta tavaraa joka on valmiiksi rikki tai ei vaan sovi minulle..mietin jo teenkö rikosilmoitus kotirauhan rikkomisesta.

Vierailija
50/52 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä laittanut. Ja siksi toisekseen, matkapuhelimista saa automiscorrectin pois päältä, jonka jälkeen voi kirjoittaa muutakin kuin 2000 yleisintä sanaa ja 3 yleisintä sijamuotoa.

Vierailija
51/52 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä oot sekaisin.  Ehkä äitisi on elänyt köyhyydessä ja siksi ostaa ja arvostaa noita tuomiaan tavaroita? Tai ilahduttaakseen. Olet kyllä ilkeä, että tuli ihan paha mieli kiittämättömyydestä. Ei kukaan kirjoita äidistään näin...

Vierailija
52/52 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietoisesti hankkii rojua ja roskaa sekä kuljettaa niitä läheiselleen kielloista huolimatta niin se on todella kiusaa, rajattomuutta, erittäin huonoa ja röyhkeää käytöstä.