Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, että 2 vuotta kestäneessä suhteessa mies joutuu edelleen käyttämään kondomia?

Vierailija
20.09.2025 |

Kyselin kavereilta saunaillassa ja kaikki olivat sitä mieltä, että naisen olisi ehdottomasti aika ottaa koppi ehkäisystä tässä kohtaa suhdetta. Olen koittanut tuoda asiaa esille naisystävän kanssa, mutta hän ei näe ongelmaa järjestelyssämme. No ei tietenkään, hän ei ole se joka menettää ison osan nautinnosta ehkäisylle. Miten saan puhuttua järkeä hänen päähänsä?

M32

Kommentit (155)

Vierailija
101/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en ole kortsua käyttänyt, enkä käytä. 

M47

Vierailija
102/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kondomia käytetty kohta 20 vuotta. Se on toiminut hyvin. Itse otan toivoakseni kopin asiasta lähivuosina ja lakkaan menstruoimasta.

20 v ? ?🙄😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksi kondomin kanssa on yksinkertaisesti huonoa seksiä. Jos taas mun pitää valita, että haluanko olla suhteessa jossa seksi on huonoa, niin valitsen että en siinä ole. Toi on ihan samanlainen kysymys kuin että jos puoliso sanoisi, että ei koskaan anna mulle suikkaria. Ei tarvi antaa ei, mutta en mä elämääni edelleenkään tuhlaa huonon seksin suhteessa. Mä etsin (ja olen etsinyt) kumppanin, jonka kanssa seksi on hyvää. Suuhoitoa tulee, sitä saa antaa itse (tärkeää tämäkin) ja mitään helevetin kumeja ei sinne väliin missään kohtaa tungeta.

Ei kenenkään tarvitse kestää huonoa seksiä. Itse viskasin yhden miehen pihalle, joka ei kestänyt tarpeeksi kauan. Lähtöpassit saisi myös mies, jolle kondomi lyhyessä suhteessa tai muista inhimillisistä syistä ei sopisi. Huono seksi on valitettavasti enemmän arkea meille naisille kuin teille miehille. 

Ihan oikein. Seksin pitää tosiaan olla hyvää. Kondomi on siksikin suhteen ekoissa seksikerroissa vaikea, että yleensä silloin molemmat jännittää. Sitten kun siihen jännityksen lisäksi otetaan se kumin kanssa säätäminen ja jos siitä vielä selvitään, niin se ettei paneminen oikein tunnu miltään, niin vaikeaksi menee. Mulla ei meinaa erektio kestää ja voit sanoa kuinka, että se on mun "kyvykkyydestä" kiinni ja koittaa vähätellä, mutta fakta se kuitenkin on ja tuskin olen tässä ainoa. Eka kerta on muutenkin pelkkää opettelua ja vähän jännittämistä, että miten tässä nyt oltaisiin luontevasti. Se ei varmaan naisellekaan tee kovin kivaa, että ensin mies pistelee puoliveltolla ja lopettaa kesken kaiken kun ei enää seiso. Nainen ottaa sen itseensä, kokemuksesta tiedän. "Enkö oo sun mielestä riittävän seksikäs?" on se kysymys mikä siinä kohtaa esitetään. Kyse ei koskaan ole kuitenkaan siitä, sillä en lähtisi panohommiin jos toinen ei olisi seksikäs. Mutta eka kerta + kumi on haastava yhdistelmä. Ehkä siihen auttaisi jos vetäisi jurrit. Mutta kun sellaista dokailuakaan kun ei tule harrastettua.

Eli kummin päin vain; vaatikaa hyvää seksiä. Jos toinen vaatii jotain mistä ette pidä, oli se kondomin käyttö tai vaikka suihinotto, niin lopettakaa suhde ja etsikää oikea partneri. Tällä palstalla saa aivan vääristyneen kuvan siitä mitä naiset oikeasti ovat. Tuolla on aivan uskomattomia pedin petoja naisissa oikeassa elämässä. Ne ei puhu mistään kumeista, pillerit menee ja ne tekee kaikki mahdolliset temput.

Vierailija
104/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M47

Joo, ei se ole aikuisten touhua. Lapset käyttäkööt.

Vierailija
105/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kondomi käytössä viiden vuoden suhteessa. Ainoa aika ilman kondomia oli se aika, kun yritimme lasta. Mutta yksi vinkki on, miten nainen saattaa suostua:

- Tee seksistä hänelle jumalaista; ota selvää tarkasti mistä hän pitää ja huomioi hänen uskomattomasti, useita orgasmeja joka kerta jne, pistä hänet rukoilemaan lisää

- Sitten lopeta seksin harrastaminen ja sano että jatkat vasta kun on hormonaalinen ehkäisy

Kaveri sai kahdessa viikossa veritulpan hormonaalisesta ehkäisystä.

Onko varma että siitä sai ?  Minunkin yksi kaveri sai ja on mies.  Itse söin  15 v eikä tullut 

Kuule, kyllä tämä asia tutkittiin hyvin tarkkaan. Ei sopinut, eikä sovi hormonaalinen ehkäisy. Nuoret terveet naiset eivät saa veritulppia kovin helposti. 

Vierailija
106/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksi kondomin kanssa on yksinkertaisesti huonoa seksiä. Jos taas mun pitää valita, että haluanko olla suhteessa jossa seksi on huonoa, niin valitsen että en siinä ole. Toi on ihan samanlainen kysymys kuin että jos puoliso sanoisi, että ei koskaan anna mulle suikkaria. Ei tarvi antaa ei, mutta en mä elämääni edelleenkään tuhlaa huonon seksin suhteessa. Mä etsin (ja olen etsinyt) kumppanin, jonka kanssa seksi on hyvää. Suuhoitoa tulee, sitä saa antaa itse (tärkeää tämäkin) ja mitään helevetin kumeja ei sinne väliin missään kohtaa tungeta.

Ei kenenkään tarvitse kestää huonoa seksiä. Itse viskasin yhden miehen pihalle, joka ei kestänyt tarpeeksi kauan. Lähtöpassit saisi myös mies, jolle kondomi lyhyessä suhteessa tai muista inhimillisistä syistä ei sopisi. Huono seksi on valitettavasti enemmän arkea meille naisille kui

Oikeassa elämässä on myös iso määrä miehiä,  joilla seisoo kunnolla kondomin kanssa eikä sen käyttö ole ongelma. Sinun toki tarvitsi/tarvitsee etsiä tällainen pedin jumalatar, koska kondomin kanssa ei onnistu. Sekin on ihan ok. Ei kaikkien kanssa vaan kohtaa. 

Minusta kondomille on kivempi etsiä (tarvittaessa) vaihtoehtoja, jos vastapuolena on ymmärtäväinen mies eikä itsekeskeinen natisija. Migreenin, väsymyksen, pettämisen ja haluttomuudenkin riski pienenee huomattavasti.

Vierailija
107/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihan normaalia, kunhan ei vaan käytä sitä kondomia kustessa, naidessa eikä saunoessa. 

Vierailija
108/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen päättää itse pillerinsyönnistääm. Voit tietty hoitaa osuutesi ja hommata vasektomian. Jos ei käytetä kondomia, tulee riski raskaudesta. Älä sitten nillitä 18 vuoden elareista. 

Kondomi on ainut suoja sukupuolitauteja vastaan. Ehdottomasti kondomi, en itse ainakaan luottaisi terveyttäni yhdenkään miehen käsiin. 

Vierailija
109/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M47

Aika monet oireettomat tautisi olet tainnut muihin tartuttaa. 

Vierailija
110/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan ole kuullut tuplaehkäisystä. Pillerit plus kondomi. 

Yksi ehkäisy voi pettää. 

Vierailija
111/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M47

Aika monet oireettomat tautisi olet tainnut muihin tartuttaa. 

Ei sillä ole tauteja, kun se ei ole koskaan vielä harrastanut muuta kuin sooloseksiä. 

Vierailija
112/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 20 vuotta naimisissa ja ilman kumia en pane. Nainen tästä kyllä valittaa mutta minähän en lapsia hanki.

M45

Vierailija
113/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaali mies joka tuollaiseen suostuu.

Vierailija
114/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaali mies joka tuollaiseen suostuu.

Ei niin, normaali mies laittaa vaikka kaksi kumia ettei joudun isäksi

Vierailija
115/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesystäväni käyttää kumia koska ei halua ulostetta elimeensä.

M42

Uuh 🤤

Vierailija
116/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän vihjaa sinulle sitä, että et ole hänelle. Tee johtopäätökset ja eroa.

Vierailija
117/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut naiset eivät voi käyttää muita ehkäisymenetelmiä terveydellisistä syistä.

Vierailija
118/155 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän vihjaa sinulle sitä, että et ole hänelle. Tee johtopäätökset ja eroa.

Hänelle mikä?

Vierailija
119/155 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kondomi käytössä viiden vuoden suhteessa. Ainoa aika ilman kondomia oli se aika, kun yritimme lasta. Mutta yksi vinkki on, miten nainen saattaa suostua:

- Tee seksistä hänelle jumalaista; ota selvää tarkasti mistä hän pitää ja huomioi hänen uskomattomasti, useita orgasmeja joka kerta jne, pistä hänet rukoilemaan lisää

- Sitten lopeta seksin harrastaminen ja sano että jatkat vasta kun on hormonaalinen ehkäisy

Ai kahden vuoden jälkeen vasta otetaan selvää mistä toinen pitää? Just.

Jos tolla tyylillä saisikin kiristettyä vaimon ottamaan hormonaalisen ehkäisyn, se käy pian tarpeettomaksi, kun ei enää haluta. 

Olis kiva nähdä tilastoja, kummat pariskunnat panee enemmän; ne joissa on käytössä hormoniehkäisy vai ne joissa ei. Veikkaan jälkimmäistä, jos katsotaan yli 30v pariskuntia.

Vierailija
120/155 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä 30 vuotias terve nainen joka sai syvä laskimotukoksen e-pillereiden vuoksi! 

Söin pillereitä 8 vuotta sitä ennen oli ehkäisyrengas. Ei valittamista kummassakaan. 

Hormonaalinen ehkäisy on toistaiseksi kielletty mutta toivottavasti voidaan harkita/kokeilla hormonikierukkaa kun vaihdon aika tulee. 

Tällä hetkellä käytössä kuparikierukka ja tykkään kyllä tästäkin ei siinä. Ehkäisy toimii, normaali hormonitoiminta toimii. Ainut miinus runsaat(!) ja pidempään kestävät Kuukautiset jotka nyt onneksi pikkuisen tasoittuneet ajan myötä. Onneksi on mies jota ei menkat haittaa seksiä harrastaessa! 

Minä tykkään näin naisenakin enemmän kun mies panee paljaalla ja laukeaa sisään. Siksi halusin tuon kuparikierukan kun parisuhteessa olen! :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme