Mitä tarjota juhlissa vegaanille?
Järjestän isot juhlat ja tilaan tarjolle voileipäkakkua sekä täytekakkua. Mitä voi tarjota kasvissyöjälle? Entä vegaanille? Entä keliakiaa sairastavalle? Tarjottavien olisi hyvä olla samaa tyyliä ja tasoa kuin muille? Mitä itse toivoisit tälläisessä tilanteessa jos olet vegaani?
Kommentit (66)
Tilaat tarjottavat mutta et sitten samalla osaa tilata samaa mutta vegaanisena ja gluteiinittomana?
Vierailija kirjoitti:
No jos tilaat tarjolle voileipäkakkua ja täytekakkua, niin ilmeisesti sinulla on iso budjetti. Ne ovat tilattuna kalliita. Etkö voi siinä samalla tilata voileipäkakkua ja täytekakkua vegaanillekin? Tilaa se gluteenittomana, niin sopii keliaakikoillekin.
Voileipäkakut ja täytekakut voi tehdä itse.
Vegaanille ja muille noille allergisille myös kaikille sopiva täytekakku ja voileipäkakku. Niitähän voi sitten muutkin syödä. Mä tein kaksi täytekakkua gluteenittomat,niin kaikki sai syödä niitä. Toiseen tuli manteli pohja ja toiseen gluteenittomista kekseistä pohja. Eikä ollu kummassakaan liivatetta, onneks ei juhlissa ollu vegaaneja,niin kävi laktoosittomat maitotuotteet.
Itse en aio enää panostaa mitenkään vegaanin miellyttämiseen. Itse tekemästäni kakusta maistoi ehkä vain lusikallisen, konditoriatuotteista syö vain puolet tuotteesta, hedelmä oli väärää lajiketta ym ym.
Vein mukanani pöytään tofu-kasvispiirakan ja mansikka- täytekakun,gluteeniton, laktoositon. Emäntä kiitti.
Tilaa kaikki kakut gluteenittomina niitä voi syödä kaikki. Vegaani ottaa omat eväänsä
Vierailija kirjoitti:
Vegaanille ja muille noille allergisille myös kaikille sopiva täytekakku ja voileipäkakku. Niitähän voi sitten muutkin syödä. Mä tein kaksi täytekakkua gluteenittomat,niin kaikki sai syödä niitä. Toiseen tuli manteli pohja ja toiseen gluteenittomista kekseistä pohja. Eikä ollu kummassakaan liivatetta, onneks ei juhlissa ollu vegaaneja,niin kävi laktoosittomat maitotuotteet.
Manteli ei sovi pähkinä allergisille
Vierailija kirjoitti:
Porkkanaraastetta
Juhlavasti rusinoilla ryyditettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manteli ei sovi pähkinä allergisille
No shit. Tässä aloituksessa ei ollu puhetta pähkinä allergiasta. Eikä minun vierailla ollu allergioita. Nyt puhutaan gluteeniton,vegaani,kasvis.
Keliakia on sairaus, sellaset voit tilata erikseen mutta noi kasvissyönnit yms on ihan itseaiheuttua pelleilyä, syökööt samaa kun muutkin tai olkoot ilman.
Meidän kesäjuhlissa vegaaneille oli keitetyt perunat ja naurista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos tilaat tarjolle voileipäkakkua ja täytekakkua, niin ilmeisesti sinulla on iso budjetti. Ne ovat tilattuna kalliita. Etkö voi siinä samalla tilata voileipäkakkua ja täytekakkua vegaanillekin? Tilaa se gluteenittomana, niin sopii keliaakikoillekin.
Voileipäkakut ja täytekakut voi tehdä itse.
Voi tietenkin, mutta jos vieraita on vaikkapa 50 niin kyllä siinä on jo väkertämistä jos ei ole kovin edistynyt kotileipuri. Lisäksi pitää olla riittävästi kylmäsäilytystiloja ym. Helpommalla pääsee, kun hankkii tarjottavat valmiina.
Vierailija kirjoitti:
Tilaat vegaaniset ja gluteenittomat täytekakut ja voileipäkakut siitä samasta paikasta kun ne muutkin.
Koko Kakku yhdelle Vegaanille ja toinen yhdelle Gluteenittomalle. Ja kolmas Karppaajalle. Ja vielä neljäs Raakaravinnon syöjälle !!!
Sitten vielä pari muuta muille Ruokarajoitteisille !!!
Viestin tuoda omat eväät