Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarjota juhlissa vegaanille?

Vierailija
20.09.2025 |

Järjestän isot juhlat ja tilaan tarjolle voileipäkakkua sekä täytekakkua. Mitä voi tarjota kasvissyöjälle? Entä vegaanille? Entä keliakiaa sairastavalle? Tarjottavien olisi hyvä olla samaa tyyliä ja tasoa kuin muille? Mitä itse toivoisit tälläisessä tilanteessa jos olet vegaani?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viinirypäleitä, salaattia, marjoja, maissia, popcornia.

Yritätkö myrkyttää Ap:n vieraat? Maissi tuodaan ulkomailta ja siinä on sitä paljon parjattua maissisokeria, popcornit tuhoavat verisuonet, kun ovat täynnä rasvaa ja suolaa, viinirypäleetkin tuodaan ulkomailta ja ovat täynnä torjunta-aineita. Jäljelle jää vain salaatti, ja eihän sillä kukaan elä.

Vierailija
62/66 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi gluteiinittoman pitäisi kärsiä jonkun vegaanin valinnaisesta ruokavaliosta?

Muut saa herkullista lohivoileikäkakkua ja gluteiinittoman pitää tyytyä johonkin porkkanaraastekakkuun

Joo, gluteeniton syö kyllä varmasti paljon mieluummin lohivoileipäkakun sijaan vaikka gluteenittoman lohivoileivän kuin vegaanista voileipäkakkua.

Ja sitten on se gluteeniton vegaani, jolle pitää tehdä vielä neljäs kakku.

Vaikeaksi menee. Parempi kun ei järjestä enää juhlia lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanavettä. Se sopii vegaaneille ja kaikille allergikoille. Voihan joku tietenkin keksiä ettei vakaumuksensa vuoksi voi juoda vettä.

Vierailija
64/66 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanavettä. Se sopii vegaaneille ja kaikille allergikoille. Voihan joku tietenkin keksiä ettei vakaumuksensa vuoksi voi juoda vettä.

Onhan se varmasti luomua?

Vierailija
65/66 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tehdään vegaani voileipäkakku? Kun ei voi käyttää majoneesia, kananmunaa, maitotuotteita,kalaa. Nämä on perinteisiä. Vähän sama kuin joulukinkku vegenä, seitan?

Kaupat ovat pullollaan kananmunattomia majoneeseja. Maussa ei eroa huomaa mitenkään. Itse olen tehnyt vegaanisen kakun siten, että käytän majoneesia ja vegaanisia tuorejuustoja. Ne ovat yllättävän hyviä. Täytteeksi tulee kurkku-ja paprikaraastetta, kasvistahnaa (muistuttaa pikkelsiä) ja joskus olen silpunnut sinne myös kasvisleikettä ja herneenversoja väliin. 

Vierailija
66/66 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae pihalta voikukanlehtiä. Terveellistä luomua ja lähiruokaa.

+nokkosen  terälehtiä pulloveden kera. Jos ei kelpaa tuokoon syötävänsä tullessaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan