Mitä tarjota juhlissa vegaanille?
Järjestän isot juhlat ja tilaan tarjolle voileipäkakkua sekä täytekakkua. Mitä voi tarjota kasvissyöjälle? Entä vegaanille? Entä keliakiaa sairastavalle? Tarjottavien olisi hyvä olla samaa tyyliä ja tasoa kuin muille? Mitä itse toivoisit tälläisessä tilanteessa jos olet vegaani?
Kommentit (66)
Hae pihalta voikukanlehtiä. Terveellistä luomua ja lähiruokaa.
Viinirypäleitä, salaattia, marjoja, maissia, popcornia.
No jos tilaat tarjolle voileipäkakkua ja täytekakkua, niin ilmeisesti sinulla on iso budjetti. Ne ovat tilattuna kalliita. Etkö voi siinä samalla tilata voileipäkakkua ja täytekakkua vegaanillekin? Tilaa se gluteenittomana, niin sopii keliaakikoillekin.
Jos juhlissa tarjotaan voileipäkakkua, niin eikös sitä tilata sitten kaikille, eikä tehdä vegaaneille tai kasvissyöjille jotain ihan muuta tarjottavaa.
Vegaanille vegaaninen paahtopaisti sekä vegaanivoileipäkakku jossa on vegaanimajoneesia, vegaanileikkelettä ja vuustoa.
Linssisoppaa ja gluteenitonta näkkileipää.
Vegaanista en osaa sanoa, mutta keliaakikon osalta on helppoa. Kaupoissa on nykyisin paljon gluteenittomia tuotteita, joten valitse niistä. En suosittele leipomaan itse gluteenitonta, koska keliaakikko ei välttämättä uskalla kuitenkaan syödä itse tekemääsi kontaminaation pelossa.
Jos haluat tarjota keliaakikolle voileipäkakkua vastaavaa, osta kaupasta sopivaa gluteenitonta leipää ja laita siihen samat täytteet ja päälliset (huom: puhtailla välineillä) kuin voileipäkakkua.
Muista pitää keliaakikon tarjottavat kaukana muista. Hänelle pienikin esim. ottimien kautta siirtynyt tavallisen jauhon murunen on liikaa.
Kannattaa muistaa vegaaniviini vegaania varten. Tavallinen viini ei ole vegaanista.
Mä en nyt oikein ymmärrä kysymystä. Olisi eri asia, jos valmistaisit juhlatarjottavat itse, ja miettisit mitä ruokaa tekisit vegaaneille yms. Mutta nyt kun tilaat leipomosta, niin miksi tarvitsisi olla jotain erilaista tarjottavaa. Tilaa myös vegaaniset, gluteenittomat voileipäkakut ja täytekakut. Ihan hassuahan se olisi, jos muille on kakkutarjoilu ja joillekin sitten jotain ihan muuta.
Salaattia tietysti ja kasvis sosekeitto. Smoothie ja Vichyvettä. Maissilastuja ja hilloa. Hedelmä jäätelöä mitä sen nimi nyt onkaan. Mehujäätä. Sorbetti tyylistä ilman munaa. Ilman munaa tehtyjä. Hieno tomaattikurkku keitto. Omenasosetta vegaani muffinssit. Kuorittuja omenapaloja. Raparperi kiisseliä. Kauramaito.
Tilaat vegaaniset ja gluteenittomat täytekakut ja voileipäkakut siitä samasta paikasta kun ne muutkin.
Vegaani muffinssit on aika yleisesti myynnissä. Kuin vegaani makkaraa. Mutta salaatti on kuitenkin hyvää kaikille kun siinä ei ole elukoita , ellei joku etana tai ötökkä. Valmis hedelmä cocktail purkit on helppo laittaa kulhoon. Sopii kaikille. Diapetes ja laktoosi kuin pähkinä allergiat pitää muistaa kuin kala allergiat. Lakritsaa pöytään niin kaikille tulee mustat hampaan välit .
Vierailija kirjoitti:
Juhlissa linssejä. Oikeesti !!!
Vierailija kirjoitti:
Vegaanista en osaa sanoa, mutta keliaakikon osalta on helppoa. Kaupoissa on nykyisin paljon gluteenittomia tuotteita, joten valitse niistä. En suosittele leipomaan itse gluteenitonta, koska keliaakikko ei välttämättä uskalla kuitenkaan syödä itse tekemääsi kontaminaation pelossa.
Jos haluat tarjota keliaakikolle voileipäkakkua vastaavaa, osta kaupasta sopivaa gluteenitonta leipää ja laita siihen samat täytteet ja päälliset (huom: puhtailla välineillä) kuin voileipäkakkua.
Muista pitää keliaakikon tarjottavat kaukana muista. Hänelle pienikin esim. ottimien kautta siirtynyt tavallisen jauhon murunen on liikaa.
Täytä ja päällystä ne gluttenittomat voileipäkakut ensin käyttäen uusia avaamattomia pakkauksia täytteisiin ja päällisiin huomioiden tarkkaan, ettei niissä ole mitään gluteenia. Tee vasta sen jälkeen ne normaalit versiot, sillä kun levität esimerkiksi sitä päällistä ja otat sitä lisää, tapahtuu helposti kontaminaatio.
Kakut voileipäkakut ja muut saa hyvin tehtyä gluteenittomana, maidottomana, munattomana. Vegaanisenakin.
Ei mitään ongelmaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhlissa linssejä. Oikeesti !!!
Ja näkkileipää?
Ei kai juhlissa muutenkaan voisi olla niin, että osalle vieraista on kahvitarjoilu ja osalle ruokaa.
Googlaa. Kysy tekoälyltä.
Porkkana.