Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Ei työtä, ei parisuhdetta, ei omaa asuntoa, ei lapsia. Nuoret saavat jatkuvasti pakkeja kaikkialla.

Vierailija
20.09.2025 |

400 lähetettyä työhakemusta. Ei töitä.

Deittisovellukset tarjoavat rakkauden sijaan uupumusta.

Asuntolainahakemus. Ei kannata edes haaveilla.

Lisääntyminen. Siis mikä?

Koulutus on surkeaa.

Kengät ja puhelin varastetaan kadulla ja lisääntynyt uhka tulla pahoinpidellyksi. Ei käy kateeksi suomalaisen nuoren elämää

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko haluta parisuhde? Onko pakko haluta lapsia? Onko pakko haluta asuntolaina? Onko pakko haluta kokoaikatyö? 

Vierailija
82/90 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät ja puhelin varastetaan kadulla ja lisääntynyt uhka tulla pahoinpidellyksi.

Jos siltä siltä omalta jantterilta nämä lähteen päältä kannattaa vähän miettiä mitä se häärii. Ei niitä kukaan huvikseen päältä vie, se on osa huumekaupan velanperintää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se meni neljä a:ta 1980-luvulla, tms.?

20v miehellä, tms., pitää olla: ammatti (vakituinen työsuhde lähtökohtaisesti siihen aikaan?), akka (parisuhde, puoliso tai jopa lapsia?), (omistus?)asunto ja auto tai jotain sinne päin. Mitä nuorempana sen parempi, jollei sitten halua kouluttautua pidemmälle. En viittaa mihinkään Arttu Wiskarin biisiin, vaan on tullut kuultua muualtakin aikaisemmin tuota.

Olisipa omallakin sukupolvella näin leveä elämä. Nykyään näihin varmaankin pääsee ihan liian usein vasta sitten, kun parhain lisääntymisikä on mennyt jo ohi. Voisko nyt vaikuttaa paljonkin vauvakatoon Suomessa?

Vierailija
84/90 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minkähän ikäisistä nuorista mahtaa olla kyse kun omistusasunto pitäisi muka olla?  Miksi????

Minulla ei ole tähän ikään mennessä ollut, onpa hirveä kohtalo kun vuokralla "joutuu" asumaan. 🤦🏻

52v

Kaikki ei tosiaan löydä kumppania ja harva pystyy yksin ostamaan vaikka omakotitaloa.

Vierailija
85/90 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki alkuperäiseen juttuun, tosin loppu on maksumuurin takana. En vielä tiedä mitä siellä sanotaan.

https://www.hs.fi/visio/art-2000011474404.html

Nuorena minulle tulee tästä ensimmäisenä mieleen joidenkin vanhempien ihmisten jankkaus siitä, miten elämä on ollut minulle ja muille nykynuorille yksinkertaisesti ihan liian helppoa.

Tämä on osa ongelmaa. Ennen ei ollut aikaa vain jahdata onnea. Piti tehdä työtä. Nyt me päästään tosi helpolla ja on aikaa vatuloida kaikkea. Ihmiset ei kestä mitään vastoinkäymisiä. Lisäksi luullaan, että on joku onnellisuuden tila, jonka voi saavuttaa kun vaan vatuloi asioita riittävästi. Analysoidaan kaikkea ja vaaditaan muilta ominaisuuksia, joita ei ihmisessä ole. Kun on ihminen ihmiselle ja elää, ratkeaa moni pulma. 

Niin varmaan pääset hel

En muistuta. Olen vain lopettanut jatkuvan miettimisen ja asioiden pyörittämisen. On ollut pätkätöitä, uuvuin ja kasvainkin löytyi. 

Vierailija
86/90 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minkähän ikäisistä nuorista mahtaa olla kyse kun omistusasunto pitäisi muka olla?  Miksi????

Minulla ei ole tähän ikään mennessä ollut, onpa hirveä kohtalo kun vuokralla "joutuu" asumaan. 🤦🏻

52v

Kaikki ei tosiaan löydä kumppania ja harva pystyy yksin ostamaan vaikka omakotitaloa.

Mitä siltä potentiaaliselta kumppanilta odotetaan? Jos ei ryyppää, pelaa rahoja, hakkaa ja on muutoin kiva (ja tykkää seksistä), kannattaa ottaa kumppaniksi. Nuoret naiset luulee olevan jotain pilvilinnarakkautta jossa mies saapuu noutamaan kotoa upealla autolla. 

Vierailija
87/90 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

52v

Mitä siltä potentiaaliselta kumppanilta odotetaan? Jos ei ryyppää, pelaa rahoja, hakkaa ja on muutoin kiva (ja tykkää seksistä), kannattaa ottaa kumppaniksi. Nuoret naiset luulee olevan jotain pilvilinnarakkautta jossa mies saapuu noutamaan kotoa upealla autolla. 

Miehethän ne niillä autoilla brassailee ja tiiraavat merkkejä ja hevosvoimia, ja harrastavat formuloiden tuijottamista. En tunne ketään naista, jonka ensimmäisellä listalla kumppanille on hyvä auto, ja minä tunnen naisia Yhdysvalloista Japaniin. Sen auton kanssako se nainen perustaa perheen ja rakentaa yhteisen elämän?

Vierailija
88/90 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunnista. Mielestäni yhä kaikki on kyllä itsestä kiinni. Mun 20 v. lapsi seurustellut pitkään. Saanut aina töitä ensi kysymällä ja opiskelut sujuu hyvin. Ympäristö kyllä hurjaa peukkuineen ja mahdollinen sotimaan joutuminen pelottaa äitiä ihan tosissaan. 

Tuo "mielestäni kyllä" -anekdootti kertookin jo ihan tarpeeksi laajan kuvan ymmärryksestä.

Millainenkohan kommentti mahtaa liietä kaikille niille muille hakijoille jotka eivät saaneet töitä ensi kysymällä? Oma vika koska kyllä MINUN mukula vain, olisit samanlainen?

Varmaan kolmasosa palstan tyypeistä on näitä. Itsellä x, joten toisillakin on x. Tämä talo on punainen -> kaikki talot ovat punaisia. Ja vielä parempi, jos jokin on punainen, se on talo.

En tiedä, mitä kyseinen 20v opiskelee, mutta ei varmaan teoreettista fysiikkaa, jos toisen vanhemman äo tuota tasoa...

Vierailija
89/90 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Työtä löytyy kunhan saadaan talous paremmalle tolalle. Minä lopettaisin työnantajamaksun perimisen yrityksiltä, jotka palkkaavat uusia työntekijlöitä. 

2) Asunto ei ole järkevä tapa kerryttää varallisuutta. 

3) Puolison löytää kun antaa sille mahdollisuuden. Tosin eihän puoliso mikään hyvän elämän mittari ole. 

Vierailija
90/90 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

52v

Miehethän ne niillä autoilla brassailee ja tiiraavat merkkejä ja hevosvoimia, ja harrastavat formuloiden tuijottamista. En tunne ketään naista, jonka ensi

Olet asian ytimessä. Mies ei ole naisen statussymboli.