HS: Ei työtä, ei parisuhdetta, ei omaa asuntoa, ei lapsia. Nuoret saavat jatkuvasti pakkeja kaikkialla.
400 lähetettyä työhakemusta. Ei töitä.
Deittisovellukset tarjoavat rakkauden sijaan uupumusta.
Asuntolainahakemus. Ei kannata edes haaveilla.
Lisääntyminen. Siis mikä?
Koulutus on surkeaa.
Kengät ja puhelin varastetaan kadulla ja lisääntynyt uhka tulla pahoinpidellyksi. Ei käy kateeksi suomalaisen nuoren elämää
Kommentit (90)
Aina ennen kun suuri määrä nuoria miehiä on ilman tarkoitusta on tullut sota.
Tämä on taas jonkun sellaisen kirjoittama, joka kuvittelee, että riittää kun hän vähän liikauttaa eväänsä ja toistaa huonon yrityksensä sata kertaa, mutta muilta hän sitten vaatii vain kaikkein parasta eikä mikään riitä.
- 400 paskaa hakemusta ei anna yhtään työpaikkaa, mutta yksikin hyvä hakemus voi sen antaa. Aina on töitä. Moni työnantaja ihmettelee, miten heikkoja työhakemuksia tulee, ihan kuin hakijoita ei edes kiinnostaisi työ. Epäilemättä jos hakijan ainoa tavoite on kerätä mahdollisimman pitkää streakia hylätyissä hakemuksissa, niin eihän sitä työtä silloin tule.
- Satojen naamojen tyhjänpäiväinen selaaminen tindereissä ei anna parisuhdetta, mutta aito kohtaaminen oikeassa elämässä voi sen antaa. Kuka ihme sai ikinä päähänsä, että tindereistä löytyy parisuhde? Tindereissä löytyy ihmisiä, jotka tykkäävät pelata kännykkäpeliä nimeltä tinder, ei muita.
- Asuntolainaa saa, kun ensin säästää. Laina ei mene niin, että ensin otetaan helvetin iso laina ja loppuelämä maksetaan sitä pois, vaan se menee niin, että ensin säästetään rahaa, sitten otetaan pieni laina ja ostetaan kohtuuhintainen pieni asunto halvalta alueelta. Kun lainat on maksettu pois ja säästetty taas lisää rahaa, voidaan laittaa kämppä myyntiin ja ottaa jälleen saman kokoinen pieni laina ja näillä saakin yhdessä vähän isomman kämpän jälleen halvalta alueelta. Kun lainat on maksettu pois, voi taas toistaa saman. Pienen lainan saa aina, etenkin kun on jo vähintään saman verran säästöjä tai omaisuutta valmiina.
- Lisääntyminen onnistuu kyllä, kunhan ei aseta ylikorkeita vaatimuksia puolisolle ja on valmis itsekin kasvamaan ihmisenä. Jos kokee olevansa prinssi tai prinsessa, jolle ei kelpaa kuin paras niin ei silloin todella löydy ketään.
Petteri Orpolla ei ole näitä ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan nuorilla miehillä on tarkoitus, se on ruutujen selaus. He eivät saa irrotettua itseään laitteistaa hetkeksikään.
Olen jo 1990-luvulla lähettänyt satoja hakemuksia.
No valittaa ne ainakin osaavat.
Ennen ei valitettu vaan tehtiin.
Niin, MIEHET saavat pakkeja kaikkialla, ei naiset. Naiset niitä pakkeja antavat.
Vierailija kirjoitti:
Linkki alkuperäiseen juttuun, tosin loppu on maksumuurin takana. En vielä tiedä mitä siellä sanotaan.
https://www.hs.fi/visio/art-2000011474404.html
Nuorena minulle tulee tästä ensimmäisenä mieleen joidenkin vanhempien ihmisten jankkaus siitä, miten elämä on ollut minulle ja muille nykynuorille yksinkertaisesti ihan liian helppoa.
Sinulla ei ehkä ole ollut,monella nuorella taas on.ollut helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nuoret naisetko ei saa matcheja tinderis. Sama ku valittais et Espanjas on heinäkuus liian kylmä.
Kuvitteletko, että ne matchit tarkoittavat parisuhdetta ja rakkautta?
Valitettavasti ne tarkoittavat vain sitä, että miehet ovat kiinnostuneet seksistä kyseisten naisten kanssa.
Been there, done that..
Niin? Sais ainaki seksiä
Se on sitä elämää se, eivät asiat sen paremmin ole olleet ennenkään. Ehkä ihmiset vain ovat kpäisiä toisilleen.
En o nuori, mutta ei o töit, ei lapsii, ei parisuhet, ei lainaa (köyhä ei sellasta saa), ei omaa kotia, ei autoa saati korttia, ei lemmikkiä eikä rahaa wolttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vain eläkeläisten asiat kiinnostavat valtaapitäviä, lopputulos on sitten tässä.
Eläkeläiset asuvat edelleen omissa velattomissa kodeissaan tarvittaessa yhteiskunnan piikkiin, nuoret potkittiin pois jopa yleisen asumistuen piiristä. Maito pitää ostaa lainaksi eikä julkiselle pääse hoitoon, mutta onneksi mummo voi mennä veronmaksajien piikkiin yksityiselle kun tulee tylsää.
Niin, ne eläkeläiset eivät saaneet asumistukea eivätkä asumislisiä kun itse opiskelivat, oli käytävä töissä tai asuttava jonkun sukulaisen nurkissa ja tienattavalla kotitöillä asuminen. Aika moni olisi valmis majoittamaan opiskelijan ilmaiseksi (oma huone ja isäntäväen kanssa jaettu keittiö), jos opiskelija siivoaa koko kämpän, pesee pyykit ja tekee kaikki pihatyöt joka päivä sekä käyttäytyy ihmisiksi, eli ei käytä päihteitä eikä tuo deittejään kotiin. Näinhän se niillä eläkeläisillä meni, miksi sinulla siis pitäisi olla opiskellessa yksiö?
Mummo ei nytkään pääse yksityiselle kun tulee tylsää, vaan sinne pääsee vain muutaman kerran vuodessa, eikä se riitä mitenkään heidän olemassa olevien sairauksiensa hoitoon. Sinä taas olet terve ihminen, ja kyllä julkinen paketoi murtuneen jalkasi sujuvasti. Kukaan ei ole vuosikymmeniin saanut julkiselta kiiretöntä hoitoa, eivät edes ne mummot.
Mutta mitäpä jos olisit valittamisen sijaan hyödyksi, ja menisit vapaaehtoiseksi auttamaan mummoja? Huomaat, ettei ole syytä kateuteen.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset asuvat edelleen omissa velattomissa kodeissaan tarvittaessa yhteiskunnan piikkiin, nuoret potkittiin pois jopa yleisen asumistuen piiristä. Maito pitää ostaa lainaksi eikä julkiselle pääse hoitoon, mutta onneksi mummo voi mennä veronmaksajien piikkiin yksityiselle kun tulee tylsää.
Vasta valititte kuinka mummot vie teidän terv.keskus ajat ja siksi ette pääse.Nytkö ei taaskaan kelpaa?Oletko niin yksinkertainen että luulet terv. keskusmaksun olevan 28 e veronmaksajille?Näitä käyntejä on vain 3 vuodessa joten sinun puhe tylsistymisestä on kateellista p as kaa.Hommaa sinäkin koti ja maksa vuosikymmeniä niin on sullakin se.Oma vika jos et pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nuoret naisetko ei saa matcheja tinderis. Sama ku valittais et Espanjas on heinäkuus liian kylmä.
Kuvitteletko, että ne matchit tarkoittavat parisuhdetta ja rakkautta?
Valitettavasti ne tarkoittavat vain sitä, että miehet ovat kiinnostuneet seksistä kyseisten naisten kanssa.
Been there, done that..
No seksin saaminen on ainoa asia millä elämässä on merkitystä, kaikki muu on sitten vain ajan tappamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä selität? Olen syntynyt 1987 ja voi jumalauta nämä vanhempieni sukupolven "baby boomerit" valitti joka asiasta. Mitä vaan pystyi keksimään, se kyllä valitettiin. Arvaappa oliko mukava kuunnella sitä koko lapsuus? "Mun ensiasunto oli paljon pienempi." tai "Ei meillä ollut tuommoisia sokerijuomia lapsena". Niin katkeraa porukkaa ettei toista.
Miinustakaa vaan lisää, niin todistatte baby boomer mielenlaatua vain vahvemmin. Pusi pusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä selität? Olen syntynyt 1987 ja voi jumalauta nämä vanhempieni sukupolven "baby boomerit" valitti joka asiasta. Mitä vaan pystyi keksimään, se kyllä valitettiin. Arvaappa oliko mukava kuunnella sitä koko lapsuus? "Mun ensiasunto oli paljon pienempi." tai "Ei meillä ollut tuommoisia sokerijuomia lapsena". Niin katkeraa porukkaa ettei toista.
Ehkä kannattaisi mennä terapiaan jos oli niin kamala lapsuus.Ja kyllä ,silloin oli ensiasunto pienempi ,siitä siirryttiin isompaan.Kova olet pätemään vaikka et tiedä vanhempiesi elämästä mitään.Ja ensin kannattaa lukea oma teksti mistä suorastaan huokuu katkeruutta ja valitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan nuorilla miehillä on tarkoitus, se on ruutujen selaus. He eivät saa irrotettua itseään laitteistaa hetkeksikään.
Ja sama nuorilla naisilla. En voi olla ihmettelemättä, kuinka valtaosa nuorista elää elämänsä läpi ruudun välityksellä. Konsertissa kuvataan esiintyjää. Ei katsota ympärille muita ihmisiä, eikä edes suoraan artistia, vaan katsotaan ruutua, joka kuvaa artistia. Ravintolassa katsotaan ruutua, joka kuvaa eteen tuotua ruokaa, sen sijaan, että katsottaisiin itse ruokaa. Ennen syömistä kuva pitää julkaista. Syöminen viivästyy sopivan filtterin etsinnän vuoksi. IAstikokemukseen ei ehdi keskittyä, kun pitää vahtia tulevia kommentteja ja tykkäyksiä. Kumppania etsitään tinderistä. Vaikka istuisi sillä hetkellä baarissa, niin senssimielessä katsellaan tinderin valikoimaa sen sijaan, että katseltaisiin ympärillä olevia ihmisiä. Ja sitten valitetaan, kun mitään ei löydy.
Nykypäivän nuorilla on omat haasteensa. Maailma ei ole tällä hetkellä helppo paikka aikuistuville ihmisille. Osan näistä ongelmista voisi kuitenkin taklata sillä, että nostettaisiin katse pois puhelimesta useammin ja pidemmäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miinustakaa vaan lisää, niin todistatte baby boomer mielenlaatua vain vahvemmin. Pusi pusi.
Naurettavaa katkeruutta,.Valitat muista vaikka olet itse paljon pahempi.
Vierailija kirjoitti:
Linkki alkuperäiseen juttuun, tosin loppu on maksumuurin takana. En vielä tiedä mitä siellä sanotaan.
https://www.hs.fi/visio/art-2000011474404.html
Nuorena minulle tulee tästä ensimmäisenä mieleen joidenkin vanhempien ihmisten jankkaus siitä, miten elämä on ollut minulle ja muille nykynuorille yksinkertaisesti ihan liian helppoa.
Tämä on osa ongelmaa. Ennen ei ollut aikaa vain jahdata onnea. Piti tehdä työtä. Nyt me päästään tosi helpolla ja on aikaa vatuloida kaikkea. Ihmiset ei kestä mitään vastoinkäymisiä. Lisäksi luullaan, että on joku onnellisuuden tila, jonka voi saavuttaa kun vaan vatuloi asioita riittävästi. Analysoidaan kaikkea ja vaaditaan muilta ominaisuuksia, joita ei ihmisessä ole. Kun on ihminen ihmiselle ja elää, ratkeaa moni pulma.